Gezond broodbeleg

24-06-2016 22:39 94 berichten
Ik las op de site van het voedingscentrum dat zij vinden dat er te weinig gezond broodbeleg op de markt is.

Zelf grijp ik vaak naar dezelfde dingen (spread, 30+ kaas, halvajam, af en toe hagelslag). Onze kinderen eten het liefst chocopasta, hagelslag, pindakaas en halvajam. (Wij zijn vegetariërs).



Nu vroeg ik me af.. Wat doen jullie op brood? En heeft iemand nog leuke, gezonde ideetjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 24 juni 2016 @ 22:58:

Appelstroop en chocopasta vallen zeker niet onder gezond broodbeleg. Appelstroop niet? Ik heb juist begrepen dat dat wel gezond is. Ben ik verkeerd voorgelicht?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 24 juni 2016 @ 23:01:

[...]



Appelstroop niet? Ik heb juist begrepen dat dat wel gezond is. Ben ik verkeerd voorgelicht?



Wat is er gezond aan dan?



De stroop?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 24 juni 2016 @ 23:01:

[...]



Appelstroop niet? Ik heb juist begrepen dat dat wel gezond is. Ben ik verkeerd voorgelicht?Yep. Valt buiten de schijf van vijf.

http://mobiel.voedingscen ... n-de-schijf-van-vijf.aspx
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet niet zoveel brood. Voor het slapengaan eet ik een broodje met gesmolten kaas.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 24 juni 2016 @ 23:02:

[...]





Wat is er gezond aan dan?



De stroop? Ik heb me laten vertellen dat er veel ijzer in zit.
Oh dear, how sad, never mind.
Tomaat, lenteui/gesnippert uitje, peper/zout en zaanse

Kaas met augurk en ketchup, evt mosterd (doet me altijd edn beetje aan een hamburger denken)

Pittige pompoenhumus AH

Paturain/boursin 8% vet

Falafel

Bij de AH hebben ze nu ook vegetarische boterhamworst zag ik. Of dat lekker is?



En ik heb bietjes en wortels klaar liggen om zelf spread proberen te maken. Dus die link hieronder ga ik checken.



Wij zijn geen vegetariers, maar eten bewust minder dierlijke producten. Wat we eten is bij voorkeur biologisch.

De paturain/boursin koop ik om die reden ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 24 juni 2016 @ 23:02:

[...]





Wat is er gezond aan dan?



De stroop? Het is gewoon suiker natuurlijk
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 24 juni 2016 @ 23:05:

[...]



Ik heb me laten vertellen dat er veel ijzer in zit.Ja, vroegah. Toen ze nog appelstroop stookten in gietijzeren ketels. Toen wel ja.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Appelstroop bestaat uit heel veel suiker. Soms niet eens uit appelstroop alleen maar vaak vermengt met veel bietenstroop.



Maar maakt verder niks uit. Stroop is stroop en is suiker en 70% suiker of meer is niets gezonds aan.





Daarnaast blijkt dat het gezonde van appelstroop vaak gehangen word aan het ijzergehalte. Maar als er als een beetje ijzer in zou zitten ( dus echte appelstroop) blijkt dat een vorm te zijn die het lichaam helemaal niet makkelijk kan opnemen. ( non heemijzer)



Is gewoon jarenlange goedwerkende marketing geweest om stroop met een lekker smaakje te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 24 juni 2016 @ 23:05:

[...]



Ik heb me laten vertellen dat er veel ijzer in zit.Een niet opneembare variant geloof ik en het scheelt per merk of je bietenstroop krijgt of echt appelstroop.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 juni 2016 @ 23:01:

Ik at ook altijd graag avocado maar van het een op het andere moment verdroeg ik die niet meer Ik ook niet meer sinds mijn galstenen
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever een salade dan brood
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Oh....ik vind appelstroop toch niet te vreten, dus dat scheelt.

Verder geen nuttige bijdrage hier. Mijn ultieme broodbeleg is een biefstukje met champignons.
Oh dear, how sad, never mind.
Ik ook. Of een bak kwark, vers fruit en wat noten.
quote:Goede-Fee schreef op 24 juni 2016 @ 23:07:

Appelstroop bestaat uit heel veel suiker. Soms niet eens uit appelstroop alleen maar vaak vermengt met veel bietenstroop.



Maar maakt verder niks uit. Stroop is stroop en is suiker en 70% suiker of meer is niets gezonds aan.





Daarnaast blijkt dat het gezonde van appelstroop vaak gehangen word aan het ijzergehalte. Maar als er als een beetje ijzer in zou zitten ( dus echte appelstroop) blijkt dat een vorm te zijn die het lichaam helemaal niet makkelijk kan opnemen. ( non heemijzer)



Is gewoon jarenlange goedwerkende marketing geweest om stroop met een lekker smaakje te verkopen.

suikerbieten en peren

appelstroop is gezonder dan leverworst of smeerkaas
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveAngie schreef op 24 juni 2016 @ 23:07:

[...]



Een niet opneembare variant geloof ik en het scheelt per merk of je bietenstroop krijgt of echt appelstroop.Bietenstroop bevat juist nog iets meer voedingsstoffen. Maar het blijft suiker. De minder opneembare variant van ijzer wordt beter opgenomen als je daarnaast iets eet met veel vitamine C. Daarom moeten vegetariërs naast hun maaltijd fruit of groenten eten. Niet drinken, want fruitsap is ook suiker en dus een extra en geen vervanging van fruit.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Goede-Fee schreef op 24 juni 2016 @ 23:02:

[...]





Wat is er gezond aan dan?



De stroop?



Maar zoetstoffen zijn toch niet noodzakelijk gezonder? In die docu die laatst op tv was, gaven ze aan dat alle suikers/zoetstoffen hetzelfde effect hadden op het lichaam.



Nou ja, wij doen ruim 1,5 jaar, soms langer, met een pak suiker en ik zie geen reden om dat door wat anders te vervangen.
quote:S-Meds schreef op 24 juni 2016 @ 23:11:

[...]



suikerbieten en peren

appelstroop is gezonder dan leverworst of smeerkaasVind jij.
quote:lonelyryder schreef op 24 juni 2016 @ 23:12:

[...]





Maar zoetstoffen zijn toch niet noodzakelijk gezonder? In die docu die laatst op tv was, gaven ze aan dat alle suikers/zoetstoffen hetzelfde effect hadden op het lichaam.



Nou ja, wij doen ruim 1,5 jaar, soms langer, met een pak suiker en ik zie geen reden om dat door wat anders te vervangen.



Huh? Waar heb jij het over? Welke zoetstoffen?



Het gaat om gezond broodbeleg, lees niks over zoetstoffen of dat je geen suiker kan of mag eten?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 juni 2016 @ 23:11:

[...]



suikerbieten en peren

appelstroop is gezonder dan leverworst of smeerkaasNope. Staan geen van allen in de schijf van vijf en per definitie niet gezond. De een vanwege puur suiker en de anderen vanwege teveel zout en/of bewerkt vlees.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:SaveAngie schreef op 24 juni 2016 @ 23:10:

Ik heb liever een salade dan brood+1
Alle reacties Link kopieren
Het mag duidelijk zijn dat ik gek ben op appelstroop ( met een plak kaas )
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:Goede-Fee schreef op 24 juni 2016 @ 23:12:

[...]





Vind jij.

feit, leverworst is zelfs heel heel heel slecht



http://www.nu.nl/eten-en- ... rverwekkende-stoffen.html
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 juni 2016 @ 23:14:

[...]





Nope. Staan geen van allen in de schijf van vijf en per definitie niet gezond. De een vanwege puur suiker en de anderen vanwege teveel zout en/of bewerkt vlees.En wie bepaalt er wat er in de schijf komt? Hoe betrouwbaar is het voedingscentrum/WHO?
quote:SaveAngie schreef op 24 juni 2016 @ 23:14:

Het mag duidelijk zijn dat ik gek ben op appelstroop ( met een plak kaas ) ouwe friese nagelkaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven