Heb je een frituurpan? Als je wilt afvallen, niet openen

30-04-2016 20:08 154 berichten
Het al of niet hebben van een frituurpan kwam ter sprake bij een ander topic. Nu ben ik toch wel benieuwd hoe gewoon het is om er een te hebben. En ook gelijk de volgende vragen om de nieuwsgierigheid te bevredigen:

Waar bewaar je hem?

Hoe vaak gebruik je hem?

Wat maak je het vaakst klaar?



TO trapt af:

Ja, we hebben er een. Hij staat in de keuken in de kast. We gebruiken hem gemiddeld 1x per maand voor verse huisgemaakte friet.

Wel of geen friteuse

Totaal aantal stemmen: 193

Wel een friteuse (34%)
Geen friteuse (66%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 01 mei 2016 @ 10:07:

[...]

omdat een airfryer veel sneller op temperatuur is en de baktijd veel korter is. Voor bv een viscuisine moet de oven (ik heb een combi, dus geen hele grote) eerst 10 minuten voorverwarmen en daarna de viscuisine nog eens ruim 35 minuten erin. De airfryer is in 3 minuten warm en in 22 minuten is de viscuisine klaar. Scheelt ruim 20 minuten. Daarom gebruik ik dus de airfryer. Ook doordeweeks voor röstirondjes bv is het veel sneller. Dat is wel fijn na een dag werken en een kind dat op tijd naar bed moet.



ik warm de oven voor met spul er al in .. nog makkelijker.. je moet het wel in de gaten houden maar ik sta toch in de keuken..



Maar ik gebruikte de AF echt als friteuse.. meer niet.. ik stopte er in begin wel eens wat anders in, maar die lol was er snel af..
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 mei 2016 @ 10:19:

[...]





Nog niet overtuigd. Ik eet weinig uit de diepvries, dus de oven staat gewoon voor te verwarmen terwijl ik aan het koken ben.Wij eten ook zelden uit vriezer dus hier hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Of, als ik dan toch een zelfgemaakte lasagne uit de vriezer pak, dan is hij al ontdooit en is de oven aanzetten en de schaal er in stoppen voldoende. Das serieus minder werk dan de acti/airfry.
Alle reacties Link kopieren
Oh Bree, ik zie nu dat je een combi oven hebt: dat zijn ook ondingen. Daar heb ik nog nooit een fatsoenlijke taart in kunnen bakken want enorm moeilijk op temperatuur te krijgen. Mocht hij kapot gaan: overweeg een hete lucht: fijn spul!
Alle reacties Link kopieren
Hier een friteuse. Ooit gekregen als kado. Twee jaar gebruikt, want ik vind frietjes best lekker. Te lekker.



Met voorschrijdend inzicht het ding schoongemaakt en op zolder gezet. D.w.z: Hij is onderweg naar de kringloop, maar daar nog niet beland.



Er komt hier dus ook geen airfryer of zoiets in huis, want die heeft dezelfde verleiding. Nou maar hopen dat ik er ook nooit één kado krijg
óu sont les neiges d'antan

quote:-Suze- schreef op 01 mei 2016 @ 10:36:

Of, als ik dan toch een zelfgemaakte lasagne uit de vriezer pak, dan is hij al ontdooit en is de oven aanzetten en de schaal er in stoppen voldoende. Das serieus minder werk dan de acti/airfry.Precies, dat haal ik er 's ochtends al uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 01 mei 2016 @ 10:38:

Oh Bree, ik zie nu dat je een combi oven hebt: dat zijn ook ondingen. Daar heb ik nog nooit een fatsoenlijke taart in kunnen bakken want enorm moeilijk op temperatuur te krijgen. Mocht hij kapot gaan: overweeg een hete lucht: fijn spul!Hetelucht-combi oven is ok.
óu sont les neiges d'antan

quote:Star schreef op 01 mei 2016 @ 10:20:

En vlees hoort gewoon te zwemmen. In olie, boter of wijn, dat is me om het even.Dat is een kwestie van smaak. Gegrild of van de bbq vind ik absoluut het lekkerst. Zout er pas op na het grillen. Uitzondering hierop is de wienersnitzel.
quote:lonelyryder schreef op 01 mei 2016 @ 10:43:

[...]



Dat is een kwestie van smaak. Gegrild of van de bbq vind ik absoluut het lekkerst. Zout er pas op na het grillen. Uitzondering hierop is de wienersnitzel.Ook lekker, maar ook dat bereik je niet met een airfryer
Alle reacties Link kopieren
Hier geen frituurpan, ik vind dat zo'n smerig ding en voor die enkele keer dat we patat eten, halen we wel bij de Snackbar.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 01 mei 2016 @ 10:42:

[...]





Hetelucht-combi oven is ok.Goed om te weten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 mei 2016 @ 10:44:

[...]





Ook lekker, maar ook dat bereik je niet met een airfryer Groen/zwart ei.... Willik! Maar doe ik niet want dat geld haal ik er echt nooit meer uit
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2016 @ 01:20:

O godsamme, nu wil ik een airfryer. dit dus zucht
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:-Suze- schreef op 01 mei 2016 @ 10:47:

[...]





Groen/zwart ei.... Willik! Maar doe ik niet want dat geld haal ik er echt nooit meer uit Jaaaaaa

En dan lekker een broodje brisket met coleslaw
quote:Star schreef op 01 mei 2016 @ 10:44:

[...]





Ook lekker, maar ook dat bereik je niet met een airfryer Ik zou het niet weten, ik heb er geen. Dan nog zou ik hem niet voor vlees gebruiken.
quote:lonelyryder schreef op 01 mei 2016 @ 11:14:

[...]



Ik zou het niet weten, ik heb er geen. Dan nog zou ik hem niet voor vlees gebruiken. Ik heb er ook geen, maar ik weet dat gewoon
quote:Star schreef op 01 mei 2016 @ 10:19:

[...]





Nog niet overtuigd. Ik eet weinig uit de diepvries, dus de oven staat gewoon voor te verwarmen terwijl ik aan het koken ben.ik hoef je ook niet te overtuigen. Ik geef alleen maar aan waarom ik die dingen in de AF stop ipv in de heteluchtoven.



Suze : onze combi is helemaal geen onding. Gebruik hem vrij vaak voor dingen die niet in de AF passen. Zoals dus taarten, cake, pizza's, ovenschotels enz. En het is gewoon een heteluchtoven die prima werkt qua temperatuur enzo.
Ik bak elke week verse friet. Vind ik veel lekkerder dan de friet van de snackbar.
quote:Blondie456 schreef op 01 mei 2016 @ 11:29:

Ik bak elke week verse friet. Vind ik veel lekkerder dan de friet van de snackbar.+1, vooral van nieuwe aardappels
Alle reacties Link kopieren
quote:lonelyryder schreef op 01 mei 2016 @ 06:47:

[...]





Dat kan ik me voorstellen. Toen de friteuse kapot was, heb ik een airfryer overwogen. Maar als gezonder alternatief maak ik wel eens aardappels uit de oven. Die smeer ik dan wel met een beetje olie in. Ook loempia's die je in de oven kan maken worden lekkerder door ze even in te kwasten.Ach die vergat ik nog! de loempia. Die word zó lekker in de fryer. Ook braadworsten komen er perfect uit, daar kan geen koekenpan tegenop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 mei 2016 @ 09:51:

Wij hadden een actifry trouwens, maar nooit vervangen toen er iets stuk ging. De actifry is niet te vergelijken met een airfryer. Het verschil met de oven? Dat word niet zo gebakken achtig als met de airfryer.

Kippepootjes bv lijken echt gefrituurd en zijn anders knapperig (lekkerder) dan uit de gewone oven. Oven duurt ook veel langer.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 01 mei 2016 @ 10:27:

[...]





Verder als friet, snacks etc kwam ik niet.. Vlees doe ik braadslee in mijn oven, broodjes , lasagne (echt !) en ga maar door als je de FB groepen mag geloven.. Ik snap dat dus ook niet zo goed.. overigens.Ja echt. Als ik voor mijzelf wel eens zo'n bakje lasagne haal (lekker van die goedkope ) dan gaat die idd in de airfryer. Heerlijk korstje bovenop, sneller als de oven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 mei 2016 @ 10:44:

[...]





Ook lekker, maar ook dat bereik je niet met een airfryer Jawel hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 mei 2016 @ 11:16:

[...]





Ik heb er ook geen, maar ik weet dat gewoon

Dan moet je er ook niet over oordelen

Ik heb 'm gekregen en had daar zéker mijn twijfels over. Dat ding??? Eh, wat moet ik er mee.

Maar echt de airfryer (niet te verwarren met actifry) is een geweldig ding. Nee niet met 5 man maar wel voor 1 of 2.

Ik ga voor een eenpersoons lamsrackje geen hele oven aan zetten. En echt ze komen er zo superlekker uit. Voordeel is ook dat je kippepootjes kunt 'frituren" en daarna patat er in kunt doen, geen vervuild vet en hij hoeft tussendoor niet schoon. Ook nooit meer vet verwisselen is ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven