HELP!!! haha. Koffie.

30-07-2014 20:01 85 berichten
Hallo ladies,



De afgelopen jaren drink ik eigenlijk hoofdzakelijk koffie omdat dat het enige is dat ik te drinken vind voor de hele dag.

Hoewel ik meer water moet drinken en dat nu ook wel doe, blijft koffie toch de hoofddrank.

Nu wil ik stoppen met (zoveel) koffie drinken en zoek daar een alternatief voor. Thee is niet echt een optie, want dat vind ik net warme limonade en limonade zelf zit ik ook niet op te wachten, dat is voor zo nu en dan, voor dagelijks vind ik het dikmakende zoete troep en dat geldt ook voor vruchtensappen en met zuivel ben ik al langer gestopt.



Nepkoffie is ook niet de bedoeling en alcohol lijkt me niet zo'n goed plan.



Maar wat dan wel?? Wie heeft er een goed idee?
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 21:32:

[...]



Heb je hier iets aan?



Helaas is er voor ons niets te vinden dat anders smaakt dan zout of zoet en daarmee verveel ik me echt een ongeluk.



Probeer die Chinese Yasmijnthee eens, dat is te krijgen bij de Chinese supermarkt of toko. De yasmijn is nauwelijks te proeven, maar er zit zo'n diepe smaak aan die thee, dat je je echt voldaan voelt qua smaak. Er is alleen één dingetje, als je het veel drinkt, dan krijg je trek om iets te eten, want het versnelt volgens mij je metabolisme, maat omdat er geen suiker in hoeft kan dat niet zo'n kwaad.

Ik ga ook lapsang proberen.



Verveel jij je ook zo, smaakgewijs?

Ik zit ijverig rond te snuffelen hier. Misschien is die jasmijnthee inderdaad een goed idee. Ik heb het nog niet geprobeerd, want ik kan geen thee meer zien. Het zijn ook (bijna) allemaal van die laffe smaakjes, maar misschien is dit een lollig idee.



Ja, smaakgezien verveel ik me te pletter. Bleegh! Zo erg dat ik eergisteren zelfs chocolademelk uit de koffieautomaat geprobeerd heb . Maar dat is zo verschrikkelijk dat ik maar weer aan het water gegaan ben.



Voor dit ogenblik heb ik een redelijke vervanger: een leuke cabernet sauvignon die nog in de kast sluimerde . Ik heb er vandaag even helemaal schijt aan!
Groene thee? Dat is niet zoet.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 30 juli 2014 @ 21:35:

Gewone groene thee is geen zoete meuk hoor, zeker als je verse thee koopt die je met een thee-ei in je mok doopt. Rooibos vind ik ook heerlijk om te drinken. Ik ben ook geen fan van de fruitsmaakjes, maar deze twee zijn mijn favorieten!





Überhaupt is normale thee niet zoet. Ik weet niet hoe of wat voor thee Cateautje drinkt, maar gewone Chinese zwarte thee is absoluut niet zoet. Of ordinaire Engelse thee waar een sloot melk in moet omdat het anders te bitter is.



Ik kan me voorstellen dat je na de hele dag alleen maar thee een beetje weeïg wordt, maar zoet?



Die pickwicksmaakjes moet je sowieso vermijden.
quote:Sri schreef op 30 juli 2014 @ 21:42:

[...]



Ik zit ijverig rond te snuffelen hier. Misschien is die jasmijnthee inderdaad een goed idee. Ik heb het nog niet geprobeerd, want ik kan geen thee meer zien. Het zijn ook (bijna) allemaal van die laffe smaakjes, maar misschien is dit een lollig idee.



Ja, smaakgezien verveel ik me te pletter. Bleegh! Zo erg dat ik eergisteren zelfs chocolademelk uit de koffieautomaat geprobeerd heb . Maar dat is zo verschrikkelijk dat ik maar weer aan het water gegaan ben.



Voor dit ogenblik heb ik een redelijke vervanger: een leuke cabernet sauvignon die nog in de kast sluimerde . Ik heb er vandaag even helemaal schijt aan!

Ik heb zelfs een tijdje op gember lopen kauwen.

Ben ook op zoek naar andere keukens die eten maken waarvan ik de smaak echt niet ken. Sinds een half jaar of zo gooi ik verse sambal van mijn favoriete afhaal door m'n voer en dat is ondertussen zoveel, dat m'n tenen ervan gaan krullen.



Wat zouden ze eten en drinken in Mongolië?
quote:Mevrouw75 schreef op 30 juli 2014 @ 21:45:

[...]





Überhaupt is normale thee niet zoet. Ik weet niet hoe of wat voor thee Cateautje drinkt, maar gewone Chinese zwarte thee is absoluut niet zoet. Of ordinaire Engelse thee waar een sloot melk in moet omdat het anders te bitter is.



Ik kan me voorstellen dat je na de hele dag alleen maar thee een beetje weeïg wordt, maar zoet?



Die pickwicksmaakjes moet je sowieso vermijden.Het is dat weeïge, ik wil iets met ballen en anders dan anders.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie? IJsthee? Wel zelf gemaakt, niet uit een pak.

Ik drink tegenwoordig allerlei soorten bier zonder alcohol. Nadat er een nier is verwijderd drink ik geen alcohol meer, het mag wel maar ik ben zuinig op wat ik nog over heb. Het is best te drinken. Koffie vind ik alleen 's ochtends lekker, dan drink ik ook een hele sloot, thee lust ik ook, zonder suiker, net als koffie, maar geen thee met vruchtensmaakjes, gewoon groene thee, tarry lapsang suchong (man vind het naar gerookte palingvellen stinken) of earl grey. Spa rood voor de bubbeltjes.



Je kunt ook vruchtensap mengen met Spa rood, dan is het niet meteen zo vullend en een stuk frisser.



Taki taki is lekker maar het is lastig te krijgen, wij bestellen het weleens bij Gall en Gall, dan moet je meteen de hele doos afnemen (zes flessen). Misschien heeft de Macro het wel of de Sligro, daar heb ik nog niet eerder aan gedacht.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 21:47:

[...]



I



Wat zouden ze eten en drinken in Mongolië?



Wat ik ooit op de TV heb gezien waren dat vooral ondefinieerbare stukken vlees en ingewanden.



Ik kook de hele wereld rond dus als je iets speciaals zoekt ... .
verba volant, scripta manent.
ik ben echt verslaafd aan koffie, heel sterke zet ik en drink zo 8 koppen weg...wil daar ook van af! Hartslag is altijd te hoog...is decaf een optie voor jou? Heb eigenlijk geen idee hoe dat smaakt...



Heb echt wel koffie in de ochtend nodig maar ik word tegen eind middag zo duf dat ik dan meteen weer 3 koppen drink.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 21:48:

[...]





Het is dat weeïge, ik wil iets met ballen en anders dan anders.Oh kijk, dan snap ik het. Je had het steeds maar over zoet en ik maar denken: gooi er dan geen suiker in, of koop geen pickwick bosbessenthee ofzo;)
Alle reacties Link kopieren
Gemberthee. Ja, het heet thee, maar het is gewoon warm water met gember.
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2014 @ 21:51:

[...]





Wat ik ooit op de TV heb gezien waren dat vooral ondefinieerbare stukken vlees en ingewanden.



Ik kook de hele wereld rond dus als je iets speciaals zoekt ... .

Ik heb ook altijd de wereld rond gekookt Marianne, vandaar ik me waarschijnlijk zo verveel.



Ik zou willen dat ze een komkommer kruisen met een chilliepeper en een tomaat, zodat er weer eens nieuwe groente op de markt komt.





Meuhh!!!
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 21:47:

[...]



Wat zouden ze eten en drinken in Mongolië?

In Mongolië drinken ze toch thee met yakboter? Schijnt een acquired taste te zijn, nogal ehhh... vol van smaak, zullen we maar zeggen.



Verse sambal is heerlijk! En het staat bol van de vitamine C! En je bent in alle opzichten van weeïg af.



Gember is lekker, maar mijn moeder maakte vroeger altijd verse teh jahe (gemberthee) als zussen en ik misselijk waren, dus dat associeer ik net te veel met ziek. In het eten gebruik ik het wel veel, dan heb ik daar geen last van.



Zodra ik weer tijd heb (en dat is nu even echt niet, ik ben tussendoor aan het werk), ga ik dingen uitproberen met sereh, rode peper, zwarte peper, jeruk purut... goh, ik krijg er zin in!
quote:Mevrouw75 schreef op 30 juli 2014 @ 21:53:

Gemberthee. Ja, het heet thee, maar het is gewoon warm water met gember.

Dat is lief, maar gember heb ik ook al gehad.



Alle reacties Link kopieren
quote:Sri schreef op 30 juli 2014 @ 21:55:

[...]



In Mongolië drinken ze toch thee met yakboter? Schijnt een acquired taste te zijn, nogal ehhh... vol van smaak, zullen we maar zeggen.



!Volgens mij is dat in Tibet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 21:56:

[...]



Dat is lief, maar gember heb ik ook al gehad.







Je kunt het nog combineren met citroengras of kruidnagel en kardemom, dan is gember toch net weer anders.



Water heb je ook al eerder gehad, dus dat is geen argument.
Alle reacties Link kopieren
In onze supermarkt verkopen ze een drankje met aloe vera in. Deze is in verschillende smaken te krijgen. IJskoud drinken en mmmmmm zo lekker.
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2014 @ 21:50:

Taki taki is lekker maar het is lastig te krijgen, wij bestellen het weleens bij Gall en Gall, dan moet je meteen de hele doos afnemen (zes flessen). Misschien heeft de Macro het wel of de Sligro, daar heb ik nog niet eerder aan gedacht.

Ja, je moet er mazzel mee hebben. Mijn slijter hier achter verkoopt het, maar het is echt niet moeilijk om zelf tot een ongeveer vergelijkbaar resultaat te komen. En stukken goedkoper!

Met goeie tomatensap als basis kom je een heel eind.



Ik heb trouwens een tijdje geleden een blik tomatenstukjes gepureerd, omdat me dat een wat dikkere consistentie leek op te leveren, maar dat scheidt zich binnen een uur in tomatensap en water. Jammer, geen goed plan.
Yakthee drinken ze ook in Nepal en dat is vies en meurt naar...Yak!

Cateau, is mineraalwater met koolzuur en uitgeperste citroen een idee? Lekker zuur maar fris en er zit geen suiker in.

In India maken ze het zo, daar ken ik het ook van: Lemon Soda India.
quote:pleunplonia schreef op 30 juli 2014 @ 22:01:

In onze supermarkt verkopen ze een drankje met aloe vera in. Deze is in verschillende smaken te krijgen. IJskoud drinken en mmmmmm zo lekker.Ook al achter de rug en het kon mij niet bekoren.
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2014 @ 21:57:

[...]





Volgens mij is dat in Tibet.Je kunt zomaar gelijk hebben . Ik heb in elk geval het idee dat wij het hier met z'n allen niet massaal gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Fernandes? Zuurzak?
verba volant, scripta manent.
V8 tomatensap kocht ik vaak, maar weet niet hoe de verkrijgbaarheid is.
quote:redhothead schreef op 30 juli 2014 @ 22:04:

Yakthee drinken ze ook in Nepal en dat is vies!

Cateau, is mineraalwater met koolzuur en uitgeperste citroen een idee? Lekker zuur maar fris en er zit geen suiker in.

In India maken ze het zo, daar ken ik het ook van: Lemon Soda India.Ik zit nu aan water met een grote scheut citroen en dat vind ik één mal per dag wel okay, maar de rest van de dag wil ik dat niet, is teveel van het goede.
Alle reacties Link kopieren




Makkelijk zelf te maken, thee, zout en een paar kluiten yakboter.
verba volant, scripta manent.
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 22:07:

[...]



Ik zit nu aan water met een grote scheut citroen en dat vind ik één mal per dag wel okay, maar de rest van de dag wil ik dat niet, is teveel van het goede.



Jeetje, je maakt het moeilijk Teau! Infuusje met H2O aanleggen dan maar? Of toch de Yakboterthee proberen?



Als voorbereiding op de fameuze yakboterthee volgt hieronder een passage uit het boek Een Hotel op het dak van de wereld van Alec Le Sueur:

“…Hoewel sommige buitenlanders beweren dat ze yakboterthee lekker vinden, kan dit onmogelijk de waarheid zijn. Ze zeggen dat je het moet leren waarderen, maar ze zeggen er niet bij welke ontberingen je moet doorstaan om het te leren waarderen. Als je echt wilt weten hoe yakboterthee smaakt, moet je hem op dezelfde wijze bereiden als de Tibetanen zelf:

1. Kook water in een zwartgeblakerde pan boven een vuur van yakmest. Niet dat het water daar een bepaalde smaak door krijgt, maar de geur van brandende yakmest dringt in je kleren en schept de juiste ambiance voor een lekker kopje.

2. Neem een geperst Chinees theetablet, breek er de helft af en laat die in het water vallen. Laat veel te lang trekken.

3. Voeg er meerdere eetlepels zout aan toe.

4. Voeg een scheut soda toe.

5. Schenk dit verrukkelijke mengsel in een houten theekarn. Pak de kom ranzige yakboter van vorig jaar van de plank. Schep er een handvol uit en gooi die in de theekarn. Veeg handen af aan schort. Krachtig roeren totdat de laatste ranzige yakboterklonten in de thee opgelost zijn.

6. Schenk het brouwsel in een Chinese thermoskan en wacht op de komst van nietsvermoedende buitenlanders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven