HELP!!! haha. Koffie.

30-07-2014 20:01 85 berichten
Hallo ladies,



De afgelopen jaren drink ik eigenlijk hoofdzakelijk koffie omdat dat het enige is dat ik te drinken vind voor de hele dag.

Hoewel ik meer water moet drinken en dat nu ook wel doe, blijft koffie toch de hoofddrank.

Nu wil ik stoppen met (zoveel) koffie drinken en zoek daar een alternatief voor. Thee is niet echt een optie, want dat vind ik net warme limonade en limonade zelf zit ik ook niet op te wachten, dat is voor zo nu en dan, voor dagelijks vind ik het dikmakende zoete troep en dat geldt ook voor vruchtensappen en met zuivel ben ik al langer gestopt.



Nepkoffie is ook niet de bedoeling en alcohol lijkt me niet zo'n goed plan.



Maar wat dan wel?? Wie heeft er een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 21:47:

[...]



Wat zouden ze eten en drinken in Mongolië?thee met een flinke klont yak-boter en een schep tsampa (graan)
Alle reacties Link kopieren
Earl grey thee? (maar wel goede pittige)
Alle reacties Link kopieren
chocolademelk
Niet geschoten is altijd mis
quote:li-la schreef op 31 juli 2014 @ 11:19:

Hi Catootje,

Ik heb ooit Gingerlove besteld (website in België) combinatie van gember/sinaasappelsap. Je moet het poeder aanlengen met water.

Echt heel lekker!

Vind het wel iets meer voor herfst/winter....

Ik drink het ook als ik minder koffie wil drinken en flauw ben van de thee.Bedankt, gember en sinaasappel lijkt me lekker.
Earl grey is jarenlang mijn vaste drankje geweest en van chocolademelk dij ik waanzinnig uit. Ik gebruik ook geen zuivel meer.
Ik vind de Sourcy vitamine-waters met fruitsmaak erg lekker. Genoeg smaak en toch niet te zoet. En ijsskoffie, daar kan ik ook geen genoeg van krijgen.



Als je niet van zoet houdt, dan is rozenstroop misschien ook wel lekker. Kun je bij de toko halen en is een soort van limonadesiroop. Je kunt er dus idd limonade van maken, maar je kunt het drinken met kokosmelk. (Ik vind het zelf alleen lekker als je weinig siroop gebruikt en het drankje echt ijskoud is.)
Alle reacties Link kopieren
Old Jamaican Gingerbeer, palmwine van Emu, sweet chai van Yogi tea
Thee zonder suiker
Alle reacties Link kopieren
Decafe een optie?



Verder: koop goede thee, bijv. van Simon Levelt, los.

Of van Betjeman en Barton.



Koop een theezeef. Ik vind het een uitvinding! Makkelijker dan zo'n ei…. dat is zo'n geprut.



Als je deze lekker lang laat trekken, is ie heerlijk pittig.



[/img]



Maar de lemon ginger van Levelt is ook goed te doen.



Wat ik gewoonlijk placht te doen, is water opzetten, en 2 a 3 verschillende koppen thee zetten. Heb ik verschillende smaken en gaan ze me niet zo snel tegenstaan.



Succes met afkicken van de koffie!
Alle reacties Link kopieren


Door de opmerkingen over yogi tea moest ik aan deze denken. Heerlijk relaxend, maar wel met een kenmerkende smaak.
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven