HELP!!! haha. Koffie.

30-07-2014 20:01 85 berichten
Hallo ladies,



De afgelopen jaren drink ik eigenlijk hoofdzakelijk koffie omdat dat het enige is dat ik te drinken vind voor de hele dag.

Hoewel ik meer water moet drinken en dat nu ook wel doe, blijft koffie toch de hoofddrank.

Nu wil ik stoppen met (zoveel) koffie drinken en zoek daar een alternatief voor. Thee is niet echt een optie, want dat vind ik net warme limonade en limonade zelf zit ik ook niet op te wachten, dat is voor zo nu en dan, voor dagelijks vind ik het dikmakende zoete troep en dat geldt ook voor vruchtensappen en met zuivel ben ik al langer gestopt.



Nepkoffie is ook niet de bedoeling en alcohol lijkt me niet zo'n goed plan.



Maar wat dan wel?? Wie heeft er een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik knaag de afgelopen weken dus de hele dag op ijsklontjes. Qua smaak natuurlijk niks, maar qua temperatuur wel precies die bite die je vochtinname ballen geeft.



Gooi 6 ijsklontjen in een glas en leng aan met water en naar binnen gieten en knagen maar.
quote:redhothead schreef op 30 juli 2014 @ 22:12:

[...]





Jeetje, je maakt het moeilijk Teau! Infuusje met H2O aanleggen dan maar? Of toch de Yakboterthee proberen?



Als voorbereiding op de fameuze yakboterthee volgt hieronder een passage uit het boek Een Hotel op het dak van de wereld van Alec Le Sueur:

“…Hoewel sommige buitenlanders beweren dat ze yakboterthee lekker vinden, kan dit onmogelijk de waarheid zijn. Ze zeggen dat je het moet leren waarderen, maar ze zeggen er niet bij welke ontberingen je moet doorstaan om het te leren waarderen. Als je echt wilt weten hoe yakboterthee smaakt, moet je hem op dezelfde wijze bereiden als de Tibetanen zelf:

1. Kook water in een zwartgeblakerde pan boven een vuur van yakmest. Niet dat het water daar een bepaalde smaak door krijgt, maar de geur van brandende yakmest dringt in je kleren en schept de juiste ambiance voor een lekker kopje.

2. Neem een geperst Chinees theetablet, breek er de helft af en laat die in het water vallen. Laat veel te lang trekken.

3. Voeg er meerdere eetlepels zout aan toe.

4. Voeg een scheut soda toe.

5. Schenk dit verrukkelijke mengsel in een houten theekarn. Pak de kom ranzige yakboter van vorig jaar van de plank. Schep er een handvol uit en gooi die in de theekarn. Veeg handen af aan schort. Krachtig roeren totdat de laatste ranzige yakboterklonten in de thee opgelost zijn.

6. Schenk het brouwsel in een Chinese thermoskan en wacht op de komst van nietsvermoedende buitenlanders. Ik denk dat ik dan spontaan weer ga verlangen naar een ranja met een rietje.
Fruit pureren (wat je in huis hebt, ik had vandaag 1 kiwi, handje aardbeien en handje blauwe bessen) en daar druivensap doorheen roeren. Eventueel nog aanlengen met water. In koelkast en ijskoud drinken.
ik drink ook liters verse muntthee. Met honing.
Ik ben ook aan het minderen met koffie en ben kokoswater gasn drinken. Bij de Jumbo hebben ze deze van het merk Healthy people. Het zijn kleine pakjes en ideaal om naar werk mee te nemen, zodat ik al een reden minder heb om naar de koffieautomaat te lopen. Misschien ook iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Ranja met een rietje valt vies tegen. Dat nam ik ooit eens ergens uit nostalgische overwegingen, niks an.

Wat ik wel lekker vind: ananas limonadesiroop maar die vind je bijna nergens. Ik heb ooit een paar van die blikken flessen meegenomen uit Frankrijk (Teissère en dat verkopen ze hier ook) maar die zijn inmiddels op, de laatste keer hadden ze ze zelfs bij Auchan niet meer. Groene limonadesiroop (Reine Claude) heb ik ook al jaren nergens meer gezien. Het was meer verf dan vrucht maar ik vond het best lekker.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinook schreef op 30 juli 2014 @ 22:47:

Ik ben ook aan het minderen met koffie en ben kokoswater gasn drinken. Bij de Jumbo hebben ze deze van het merk Healthy people. Het zijn kleine pakjes en ideaal om naar werk mee te nemen, zodat ik al een reden minder heb om naar de koffieautomaat te lopen. Misschien ook iets voor jou?



Die van de healthy people zit suiker in en zijn zoeter en dus meer limonade dan die van dr. Organic ( ofzo) of vitacoco( geloof ik), die te krijgen zijn bij de marqt en andere ecosupermarkten.



Ik drink ze wel ijskoud, want anders een beetje lauwtjes/ weeïg qua smaak.
Ik heb het over pure kokoswater. Niet die met een smaakje. Ik kan ook nergens ontdekken dat er suiker in de naturel kokoswater zit. Wel in de kokos met mango, kokos met ananassmaak enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinook schreef op 30 juli 2014 @ 23:04:

Ik heb het over pure kokoswater. Niet die met een smaakje. Ik kan ook nergens ontdekken dat er suiker in de naturel kokoswater zit. Wel in de kokos met mango, kokos met ananassmaak enz.Oh, die heeft mijn gewone supermarkt niet ( heb het net gisteren gecheckt, vandaar).
Alle reacties Link kopieren
Pureer je favoriete fruit en meng het met Spa rood of gewoon water.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2014 @ 22:52:

Ranja met een rietje valt vies tegen. Dat nam ik ooit eens ergens uit nostalgische overwegingen, niks an.

Wat ik wel lekker vind: ananas limonadesiroop maar die vind je bijna nergens. Ik heb ooit een paar van die blikken flessen meegenomen uit Frankrijk (Teissère en dat verkopen ze hier ook) maar die zijn inmiddels op, de laatste keer hadden ze ze zelfs bij Auchan niet meer. Groene limonadesiroop (Reine Claude) heb ik ook al jaren nergens meer gezien. Het was meer verf dan vrucht maar ik vond het best lekker.

Die laatste hebben ze bij de Appie



http://www.ah.nl/appie/pr ... monadesiroop-reine-claude



Ik gebruik zelf dit in mijn water







Heb je maar een heeeeeeeeeeeel klein beetje van nodig in een flesje water.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2014 @ 22:52:

Groene limonadesiroop (Reine Claude) heb ik ook al jaren nergens meer gezien. Het was meer verf dan vrucht maar ik vond het best lekker.Dat is mijn drankje! Heerlijk. Van het merk Raak (andere merken vind ik minder lekker). Niet alle supermarkten hebben het, maar het is nog wel te krijgen hoor. Ik koop het bij de Plus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 juli 2014 @ 21:48:

[...]





Het is dat weeïge, ik wil iets met ballen en anders dan anders.Dan kan ik je de Yogi Tea Himalaya aanraden. Veel verschillende smaken, maar ze hebben allemaal iets scherps kruidigs. Ik vind de Sweet Chai lekker (nee, is niet zoet).
Alle reacties Link kopieren
quote:Zarah schreef op 30 juli 2014 @ 23:23:

[...]



Dat is mijn drankje! Heerlijk. Van het merk Raak (andere merken vind ik minder lekker). Niet alle supermarkten hebben het, maar het is nog wel te krijgen hoor. Ik koop het bij de Plus.O, morgen ben ik waarschijnlijk in de buurt van een Plus, hier hebben we die niet, ik loop er even naar binnen. Thanks.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 30 juli 2014 @ 23:23:

[...]



Die laatste hebben ze bij de Appie



http://www.ah.nl/appie/pr ... monadesiroop-reine-claude



Ik gebruik zelf dit in mijn water



[afbeelding]



Heb je maar een heeeeeeeeeeeel klein beetje van nodig in een flesje water.Bij AH kom ik zelden meer, de dichtstbijzijnde is vrij klein en ik grijp altijd overal naast, dan moet ik alsnog naar de Jumbo, daar heb ik nog nooit ergens naast gegrepen maar Reine Claude siroop heb ik er nog niet gezien.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al chai latte geprobeerd. Hele sterke thee met pittige kruiden (kardemon, kaneel, peper, gember en kruidnagel) en gekookte melk. En anders groene thee met munt of een goede darjeeling. Rooibos met een beetje zoethout gaat bij mij ook altijd soepeltjes naar binnen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Er liggen pepernoten bij de Jumbo. Dat is vroeg!!
Alle reacties Link kopieren
Ik drink zelf geen koffie maar ik zou best elke dag 1 energiedrankje lusten.



Tijdje geleden heb ik energiedrankjes voor bedrijven getest en ik moet zeggen dat ik het een lekker ontbijt vond die 2 maanden .



Het is uiteraard erg duur en ook niet heel erg gezond (ik nam er maar 1 per dag, en niet in de avond want een paar uur erna kon ik niet slapen).



Wat ik zelf ook te duur vind maar wel lekker is de Aquarius Citroen bij AH.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 31 juli 2014 @ 10:46:

Er liggen pepernoten bij de Jumbo. Dat is vroeg!! Haha, maak er een sapje van;)
Lekker experimenteren met water met smaakjes. En dan vooral je favoriete kruiden niet vergeten. Bijvoorbeeld aardbei met basilicum. Of misschien aardbei met een klein scheutje balsamicoazijn?



Ik doe zelf altijd diepvriesfruit in een kan water, ijsblokjes en smaakje ineen, zonder dat je gelijk al dat fruit binnen krijgt.



Oh, en mocht je gember in een andere samenstelling nog een kans willen geven: Himalayathee van Yogi. Gember met specerijen, flink lang laten trekken. Vooral lekker in de winter vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 30 juli 2014 @ 22:12:

[...]





Jeetje, je maakt het moeilijk Teau! Infuusje met H2O aanleggen dan maar? Of toch de Yakboterthee proberen?



Als voorbereiding op de fameuze yakboterthee volgt hieronder een passage uit het boek Een Hotel op het dak van de wereld van Alec Le Sueur:

“…Hoewel sommige buitenlanders beweren dat ze yakboterthee lekker vinden, kan dit onmogelijk de waarheid zijn. Ze zeggen dat je het moet leren waarderen, maar ze zeggen er niet bij welke ontberingen je moet doorstaan om het te leren waarderen. Als je echt wilt weten hoe yakboterthee smaakt, moet je hem op dezelfde wijze bereiden als de Tibetanen zelf:

1. Kook water in een zwartgeblakerde pan boven een vuur van yakmest. Niet dat het water daar een bepaalde smaak door krijgt, maar de geur van brandende yakmest dringt in je kleren en schept de juiste ambiance voor een lekker kopje.

2. Neem een geperst Chinees theetablet, breek er de helft af en laat die in het water vallen. Laat veel te lang trekken.

3. Voeg er meerdere eetlepels zout aan toe.

4. Voeg een scheut soda toe.

5. Schenk dit verrukkelijke mengsel in een houten theekarn. Pak de kom ranzige yakboter van vorig jaar van de plank. Schep er een handvol uit en gooi die in de theekarn. Veeg handen af aan schort. Krachtig roeren totdat de laatste ranzige yakboterklonten in de thee opgelost zijn.

6. Schenk het brouwsel in een Chinese thermoskan en wacht op de komst van nietsvermoedende buitenlanders.



Ik kan niet wachten om het uit te proberen!



Cateautje, jasmijnthee vind ik ook altijd heerlijk, net als Earl Grey. Bij beide soorten gaat het eigenlijk meer om de geur dan om de smaak. Verder heeft Yogi Tea aparte smaken, bijvoorbeeld gember, sinaasappelschil en kamille of hibiscus, engelwortel en gember. Misschien is dat lekker om eens uit te proberen?



Tomatensap en groentesap vind ik meestal nogal weeïg smaken, maar als je er zelf iets pittigs door doet (tabasco?) zal dat wel een beetje meevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 31 juli 2014 @ 10:46:

Er liggen pepernoten bij de Jumbo. Dat is vroeg!! Veel te vroeg!
Alle reacties Link kopieren
Kruitnootjes jammie loop zo ook de jumbo binnen!



Water, limoentje in partjes, halve citroen uitgeperst, takjes munt en ijsblokjes! Ik doe er ook weleens schijfjes sinaasappel in
In de zomer vind ik kefir met een scheut vruchtensap (bijv mango) lekker. Beetje zuur, niet zo mierzoet als gewone yoki, en verfrissend. Maar ook weer niet geschikt voor meer dan 1 glas per dag, nou ja heb je in elk geval weer een glas vocht binnen?
Alle reacties Link kopieren
Hi Catootje,

Ik heb ooit Gingerlove besteld (website in België) combinatie van gember/sinaasappelsap. Je moet het poeder aanlengen met water.

Echt heel lekker!

Vind het wel iets meer voor herfst/winter....

Ik drink het ook als ik minder koffie wil drinken en flauw ben van de thee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven