Jouw lekkerste soep

29-08-2014 21:37 118 berichten
Nu de vakantie weer voorbij en de herfst in aantocht is krijg ik zin om morgen een grote pan soep te maken.

Een bord voor morgen en dan de rest in delen invriezen.

Maar.........wat is nou eens een super lekkere soep?

Hij moet een beetje stevig zijn zodat ik er op een koude avond als ik moe uit mijn werk kom een lekker volle en warme buik van krijg. Liefst ook met veel smaak. En ik ben niet zo dol op tomatensoep.



Wat is jou lekkerste soep?
quote:closednote schreef op 30 augustus 2014 @ 20:13:

Wat een lekkere soepen staan hier tussen.

Ik vind op het moment pompoensoep erg lekker en ik zag dat recept van der allerhande met geitenkaas. Het recept wat ik heb is met Griekse yoghurt en niet roosteren van de pompoen maar gewoon gaar koken in de groenten bouillon. Ik laat die Griekse yoghurt altijd weg maar zal er volgende week eens geitenkaas bij doen, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb Voegt dat roosteren van de pompoen echt iets toe qua smaak? Ik lees het vaker maar ik vraag mij altijd af waarom men dat doet. Daarnaast schil ik mijn pompoenen niet meer tenzij de schil vies is en ik niet zo schoon kan maken, zo'n rotklus altijd.Als je hem roostert hoef je de schil er ook niet af te doen. Ik heb wel eens een recept voor geroosterde pompoen gemaakt waarbij allerlei kruiden gebruikt werden. Het lijkt me wel lekker om dat te doen en daarna de pompoen in de soep te doen. Extra smaakvol.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op aanraden van de groenteboer sowieso gestopt met schillen van pompoen. Gewoon even aanfruiten en dan koken: gaat prima.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Zoete aardappel soep met chorizo., of een pompoensoep. Wat ook altijd lekker is is een ossenstaart room soep.
Als pompoenschil er toch af moet: hak hem in 4 stukken en laat die zacht worden in oven. Daarna schraap je zo het vruchtvlees er af.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen soepkippen thuis. De enige soep waar je ons voor kunt wakker maken is snert eigenlijk. Zijn we bij mijn ouders, die standaard soep serveren als er visite is (vooral mijn pa schijnt fenomenale soepen te maken) eten we echt we een bakje mee, maar wild worden we er niet zo van. We zijn meer kauwers.



Maar goed, ik maak een prima snert. Soms wel eens een andere superdikkesoep met bonen. Maar dan moet het al wel zo dik zijndat je lepel er in blijft staan bij wijze van
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Als je de schil van de pompoen goed schoon schrobt kun je die er gewoon aan laten zitten tijdens de bereiding.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag 'em net al voorbij komen, maar zal 'em even netjes uittikken



Wortelsoep



600 gram wortel in plakjes

gemberwortel (een 'duim')

liter groentebouillon

ui

peper, zout, paprikapoeder (cayennepeper optioneel)

zachte geitenkaasjes



Ui aanbakken. Wortel en geraspte gemberwortel (zo fijn mogelijk raspen, anders heb je later draadjes) erbij, minuutje of 5 bakken. Bouillon en kruiderij erbij, even laten koken. Soep goed pureren.



Lekker met een schijfje geitenkaas (één in de zoveel tijd mag het geitenkaas met soep zijn, ipv soep met geitenkaas ). Heb de soep pas nog gemaakt, zo simpel, maar zo lekker. Had nog een stuk courgette liggen, dat er ook doorgedaan, hmmmm!
Erwtensoep. Wij zijn daar zo gek op, we eten dat ook in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
quote:marin125 schreef op 30 augustus 2014 @ 00:06:

[...]





Wil je het recept plaatsen?



Natuurlijk.



- 750 dl Kippenbouillon

- 350 gram tomatenpuree

- 1 kipfilet in stukjes

- 1/2 ui gesneden

- 6 eetlepels appelmoes

- scheutje citroensap

- 150 gram suiker

- 2 eetlepels olie

- Bosje lente-uitjes,gesneden



Smoor de ui in de olie. Voeg de tomatenpuree toe en bak dit even mee in de pan. Voeg de suiker, appelmoes en citroensap toe en laat het even sudderen. Giet de kippenbouillon en de kipfilet erbij en breng het aan de kook. Doe de gesneden (Bos) lente uitjes erbij.

Laat het even opstaan.
Alle reacties Link kopieren
Broccolisoep!
Pompoensoepie gemaakt, maar nu wil ik deze invriezen voor later. Zal ik de room er alvast indoen of is het beter later toe te voegen?
Alle reacties Link kopieren
-Bloemkoolsoep (ben ik aan het maken nu)

- Tomatensoep

- Champignonsoep

- Bamisoep
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete recepten ook mijn succes soepen zijn (een variatie op) de volgende recepten.



Laksa soep vaak gooi ik de kip gewoon in de soep of heb ik zelfgemaakte kippenbouillon en gebruik ik de kip daarvan.



Harira, heerlijk!



Echt goddelijke Vietnamese Pho



Verder vind ik klassieke tomaten, groenten of kippensoep ook heerlijk en maak ik een hele lekkere vegetarische courgette-rijst-citroen-peterselie-kaas soep. Yum!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik ben ook helemaal in de soep-mood!

Vanmiddag broccolisoep gemaakt, eergisteren kippensoep en een paar dagen daarvoor Franse bonensoep (toen waren we ook nog in Frankrijk, recept van de site van de Telegraaf, erg lekker!). Ik vermoed deze week ook nog een keer tomatensoep te gaan maken en mijn grootste succesnummer hier thuis is Italiaanse linzensoep.

Bietensoep vind ik trouwens ook een aanrader!
Die geroosterde tomatensoep met 12 tenen: de helft van die tenen is beter. Veel te overheersend.

Ik had hem volgens recept gemaakt maar uiteindelijk nog heel veel meer tomaten gehaald en geroosterd.
En nee, ik had geen super grote teentjes. Gewone maat, van AH.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 31 augustus 2014 @ 10:14:

Als je de schil van de pompoen goed schoon schrobt kun je die er gewoon aan laten zitten tijdens de bereiding.Of een biologische pompoen nemen, hoef je niet zo hard te schrobben.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Up voor luie Sammie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven