Jouw lekkerste soep

29-08-2014 21:37 118 berichten
Nu de vakantie weer voorbij en de herfst in aantocht is krijg ik zin om morgen een grote pan soep te maken.

Een bord voor morgen en dan de rest in delen invriezen.

Maar.........wat is nou eens een super lekkere soep?

Hij moet een beetje stevig zijn zodat ik er op een koude avond als ik moe uit mijn werk kom een lekker volle en warme buik van krijg. Liefst ook met veel smaak. En ik ben niet zo dol op tomatensoep.



Wat is jou lekkerste soep?
Alle reacties Link kopieren
Geroosterde tomatensoep van Jamie Olivier. Heerlijk dik en ontzettend lekker op een koude avond!
Alle reacties Link kopieren
Als je die googeld dan komen de hits zo naar boven
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolsoep, echt heeeerlijk. Als je een receptje wil roep maar!
Een goede minestrone!
Pittige pompoensoep

Geroosterde paprikasoep



Beiden zijn met google wel te vinden en ik maak er altijd zelf dan een eigen versie van, op basis van de ingrediënten.



Kikkererwtensoep en linzensoep wil ik nog leren "lekkerder" te maken. Beiden al eens gemaakt maar niet 100% tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Oh pastinaaksoep is ook lekker
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op verse groentesoep. Stevige bouillon trekken, en dan veel verse groente, balletje, enz. erin.



Hou niet van soepen waar geen getrokken bouillon aan te pas komt. Dat vind ik geen soep, dat is opgewarmde smurrie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Courgettesoep! Lekker en gezond!
Ik kan helaas niet koken want lekkere soep vind ik echt da bomb!

Ik maak wel lekkere totilas
Alle reacties Link kopieren
Romige courgette soep met zalmsnippers!!
Alle reacties Link kopieren
Mexicaanse bonensoep.
verba volant, scripta manent.
Groentesoep van Maggi basis voor groentesoep (ik weet dat dit vloeken in de kerk is hier ), zelfgedraaide balletjes (rundergehakt, peper, zout, eitje en beschuitje), een pond soepgroente en vermicelli. Snel, makkelijk en superlekker.
Oeh, de tomaten zijn in de bonus. Ik ga voor de soep van Jamie.
Alle reacties Link kopieren
pompoensoep met venkel....!!!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:StoraHuntur schreef op 29 augustus 2014 @ 21:46:

Ik kan helaas niet koken want lekkere soep vind ik echt da bomb!

Ik maak wel lekkere totilas
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi de hier op het forum zo geliefde gepofte knoflooksoep er vast even in en courgettesoep.

2 courgettes

2 teentjes knoflook

1ui

1peen

Olijfolie

2 groentenbouillionblokjes

1,5 liter water



Ui+knoflook aanfruiten in de olie

Peen in dunne schijfjes en de courgette in blokjes

20 minuten laten pruttelen en dan "staafmixeren"

Eet smakelijk!
Linzensoep! Uitje aanstoven met currypoeder, komijn, beetje cayennepeper, gespoelde linzen even meestoven, kokende bouillon op gieten, half uurtje laten garen en dan heel lang blenderen.

Ev. gebakken spekjes door roeren.
Alle reacties Link kopieren
Deze pompoensoep: http://www.ah.nl/allerhan ... ompoensoep-met-geitenkaas



Met veel komijn, beetje chilipeper en dan die heerlijke zachte geitenkaas erin smelten... Jammie!

Echt een volle dikke soep. (ik doe er iets minder water bij, zodat hij lekker dik blijft, beetje erwtensoep dikte)



En nee, ik ben geen kookheld. Maar een pompoen hakken (schillen hoeft niet), in de oven zetten en staafmixeren lukt mij zelfs.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op vrijdag 29 augustus 2014 21:46 Ik kan helaas niet koken want lekkere soep vind ik echt da bomb!

Ik maak wel lekkere totilas Totilas, is dat niet dat paard? Brrrr
Nigella's pompoensoep. Ik ben niet zo van de soepen, maar van deze heb ik wen grote pan zo leeg in 2 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn, ik kom echt weer op hele goed ideeen! (Behalve t paard haha) Linzensoep staat voor deze week op t programma
Ik zou gaan voor pompoensoep! Heerlijk. Of een zoete aardappelsoep met curry en kokos.
Op mijn wensenlijst met soepen heb ik verder nog:



Maïssoep

Knoflooksoep

Uiensoep (met brood en lekkere kaaslaag erover)



Van alles op kookgebied vind ik soepen maken het leukst!



Oh ja, ook een successoep: spinaziesoep
thaise currysoep, paddenstoelensoep, pompoensoep, geroosterde paprikasoep, goulashsoep, uiensoep, chinese tomatensoep, chinese kippensoep. Allemaal lekker en niet moeilijk te maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven