Ben ik absurd!?

13-03-2013 08:59 364 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van een topic wat ik zag over je kinderen kennis laten maken met je nieuwe liefde het volgende;



Ik heb twee puberdochters, 13 en 14 en een ex.

Nou is onze verstandhouding altijd goed geweest, zo niet erg goed.

Afgelopen januari kwam hij met de vraag of de meiden aankomende zomer mee wilden op vakantie.

Omdat we eigenlijk andere plannen hadden (gezamelijk) moest ex wel vertellen dat hij zijn plannen had gewijzigd omdat hij iemand had leren kennen. Oké, goed hartstikke leuk.

Meiden wilden wel, samen met papa op vakantie. Hebben gevraagd "alleen met jou?" Ja wij met zijn drieen, was zijn antwoord. Want hij had (nog) geen relatie met die vrouw/dame dus was dat niet relevant. 3 weken later sprak hij al van nieuwe partner.

Mijn meiden hebben haar tot op heden niet ontmoet.

Dit komt ook zeker bij de meiden vandaan. Er is geen vaste omgangsregeling en dat ging altijd goed. Kinderen en vader zagen elkaar vaak. Nu is dit veranderd. Kinderen zien papa bijna nooit.

Hij wil ze 1 x per maand een kort weekend (ivm werken op vrijdagavond) en dan is vriendin er ook. Dieze plannen heeft hij op papier naar mij gemaild en verder niks mee gedaan.

Ik wacht op zijn planning, zoals hij had gezegd te sturen.

De meiden willen best naar papa, maar willen tijd met hem alleen doorbrengen nu hij toch niet meer op zaterdagavond werkt.

Ik kan me hier in vinden als moeder zijnde.

Hij zegt, tegen de meiden, dat zij hem zijn geluk niet gunnen.

Zij zeggen op hun beurt dat hij hun maar weinig wil zien en nieuwe vriedin heel veel.

het is dus momenteel een vrolijke boel



Maar nu het vakantieverhaal.

Meiden hebben duidelijk aangegeven NIET met haar erbij op vakantie te willen.

Hij zegt nu dat hij zelf bepaalt met wie hij op vakantie gaat en dat zij maar hebben te schikken.

En daar kom ik invallen

Ik weiger mijn meiden mee te geven met iemand voor 1,5 week die ik niet ken, die mijn meiden niet kent. Die met mijn meiden op 1 kamertje ligt, bij hun vader in bed (en geloof me die doet niet 1,5 week niet aan sex)

Ik hbe haar 1 x vluchtig gezien. Ex ging kijken bij een van de dochters, heeft haar niet voorgesteld, dochter had weinig tijd.

Ik vond dat zo respectloos...........naar mij, de moeder van zijn kinderen.



Het is nu dus een beetje oorlog, van zijn kant.

Ik mag hem niet bellen alleen mailen (kan hij alles uitprinten voor je weet maar nooit) en hij reageert sinds 2 weken niet meer op de mail (heb hem een antwoord gestuurd.



Volgens mijn dochters moet hij vandaag de vakantie definitief boeken. Ze hebben aangegeven mee te willen als hij zich aan zijn afspraak houd. Ik vind dat niet meer dan redelijk.

Wat is 10 dagen zonder vriendin? Hij zit veel langer zonder zijn kinderen en dat deert hem weinig.

Ik heb hem mijn visie gegeven, dat ik het niet vind kunnen.

Maar ik mag me nergens mij bemoeien natuurlijk.

Nou heeft hij gezegd dat als vriendin besluit mee te gaan, de kinderen verplicht zijn zich aan die vakantie te houden!!

anders moeten ze de kosten zelf betalen van hun spaarrekening

Ben ik nou zo absurd onredelijk?

Ik wil alleen maar dat ze haar geleidelijk aan leren kennen en niet op een 10 daagse vakantie (zoals hij opperde aan oudste is dat een mooie gelegenheid)

Niet gelijk alle weekende dat ze daar zitten met haar.

Dat ze eindelijk eens tijd krijgen met papa, die hij eerder niet had in de weekenden en nun schijnbaar wel maar deze besteed hij dus alleen aan haar.

Meiden zijn oud genoeg om zelf hun mondje te roeren maar alles wat ze zeggen wordt door papa van tafel geveegd of afgedaan met "ik hoor je moeder praten'

*zucht*

Wat zou een goede oplossing zijn (als die er al is en aangenomen wordt)

Weet nu al dat ik vanmiddag/vanavond 2 chaggerijnige meiden kan ophalen (zijn na school en tussen sporten in hooguit 1 uur bij hun vader). Hij blijft er maar over doorzeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:duet schreef op 13 maart 2013 @ 10:16:

Heb je met je dochters ook wel eens gesproken over het andere scenario, namelijk wel open staan voor contact met vriendin en een gezamenlijke vakantie. Nu mag vriendin niet naar de sport komen, niet in de papa-weekenden erbij zijn en niet mee op vakantie. Hoe zou het zijn als vriendin wel bij het sporten komt kijken met papa en wel in het weekend er deels bij is en ze wel samen op vakantie zouden gaan? Heb je met hun daarover gesproken? Wat hun dat kan opleveren, de positieve kanten van contact met haar?



Het lijkt nu eenrichtingsverkeer, er wordt alleen de nadruk gelegd op wat er allemaal fout is in het contact leggen met vriendin. Je dochters voelen nu haarfijn aan dat jij de manier waarop het nu gaat niet goed vindt en nemen dat van je over.



Probeer je dochters beide kanten te laten zien en laat hun dan zelf een beslissing nemen.



Oh jawel dat heb ik heus wel gedaan maar krijg elke keer een vies gezicht! Het is voor hun ook raar van niets naar nieuwe partner in korte tijd.Oudste heeft gezgd we willen wel wat leuks doen met jou, maar hij wil alleen maar samen met haar. Zij is er ook en kan haar niet wegstoppen (zijn woorden). Ze hebben amper tijd alleen met hem en zien nu dat hij wel altijd bij haar is (of andersom) als ze bellen of zo. Jongste zegt dat hij meer tijd besteed aan vriendin dan aan haar. Ja zeg ik, dat komt omdat jullie merendeels hier zijn/wonen en papa zijn tijd anders indeeld als jullie er niet zijn.



Zijn actie om met vriendin te verschijnen in de sporthal was niet zo'n slimme vond dochter. Wat ik eigenlijk ook raar vond is dat hij haar niet heeft voorgesteld aan dochter.................Had een mooie gelegenheid geweest, al was het kort, maar toch.



ik zelf dacht "als hij nou de meiden een weekend heeft en dan bijvoorbeeld, ter kennismaking, samen met haar en hun gaat eten ipv dat zij daar ook blijft slapen (oudste gruwelt bij de gedachte dat ze daar samen liggen)"

Dat zou toch een goed ding zijn?? Heb het niet voor gesteld maar ik dacht eraan. Waarom gelijk bij binnenkomst haar op de bank aantreffen/achter het fornuis oid om het voor de meiden dan wat rustiger te laten verlopen (ze hebben sinds de verhuizing 2 x daar geslapen, ook al is het hun oude huis, alles is veranderd ook geen eigen kamer meer)



Ik doe mijn best hoor, echt maar zoals vele al hebben gezegd kan ik niet bepalen voor ex en alleen maar sturen/begeleiden van dochters. En dan nog doe je het niet altijd goed
quote:Dertigmin schreef op 13 maart 2013 @ 11:31:

[...]





Super goede post. Zo zouden meer ouders moeten denken.



Dankjewel.



Maar het heeft ook met de leeftijd te maken. Als we het nu hadden over kinderen van 6 en 7 had ik het wellicht anders gedaan. Maar je moet je gewoon realiseren dat die van 14 over pakweg anderhalf á twee jaar haar rijbewijs mag halen, waarschijnlijk met een tienertour en vriendinnen alleen weg wil en in de komende twee jaar steeds meer haar eigen plan trekt.



Je kunt als 14-jarige het nieuwe leven van je ouders misschien niet leuk vinden, je kunt aan de andere kant moeilijk van ze verwachten dat ze de rest van hun leven alleen blijven vanwege jou, terwijl je zelf binnen max 5 jaar volledig je eigen gang gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, dat is een goed idee. Laat papa met nieuwe vlam iets gaan doen als naar een museum gaan, misschien wel kilometers vererop terwijl je puberdochters op eigen houtje zich moeten vermaken aan het zwembad of misschien aan het strand.... ten prooi aan wie maar wil. En omkopen met kleding is natuurlijk ook opvoedkundig correct, 'ja maar dan krijgen jullie een jurkje' oh nou dan is het prima als je vrijt met je vriendin terwijl ze ernaast liggen.....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:Dertigmin schreef op 13 maart 2013 @ 10:19:

Probeer het eens de andere kant op te sturen. Leuk toch voor papa dat hij een vriendin heeft?



Vind ik ook leuk voor hem, zijn leven.

Maar vergeet je kinderen dan niet, of stel ze niet achter je vriendin.

En in de ogen van de kinderen doet hij dit momenteel wel

(Vind ik een beetje ook maar heb dat voor me gehouden)
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 13 maart 2013 @ 10:20:

Het lijkt mij heel onprettig als mijn leven nog bepaald wordt door mijn ex, de vader van mijn zoon. Ik zou ook gaan steigeren, eerlijk gezegd. En dat hij sommige dingen niet handig aanpakt in jouw ogen is logisch, jullie zijn niet voor niets uit elkaar...Andersom zal dat ook zo zijn. Maar je wil het elkaar toch niet moeilijker maken?



Nog moeilijker kan bijna niet

En nee, ik bepaal zijn leven niet al wordt mijn leven wel bepaald door hem (en dan voornamelijk met de zorg voor de kinderen)

We willen ieder ons eigen leven leiden, met het verschil dat dat de kinderen bij mij op nr1 staan.

Dat dat bij hem niet zo is, is zijn gemis/probleem of wat dan ook.

Dat ik dan in sommige situaties voor ze moet opkomen, omdat ze hun mening niet geheel duidelijk aan papa te durven zeggen, maakt mij natuurlijk die irritante bemoeizuchtige (H)ex..........

terwijl ik eingelijk alleen maar een leuke singlemama ben die voor haar kinderen zorgt en het beste voor ze wil (graag zonder al te veel verdriet)
Alle reacties Link kopieren
En dat jij dat vindt dat voelen jouw kinderen feilloos aan!
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
To niet alles gelezen, maar jij lijkt te vinden dat je pubers tegen jou eerlijk zijn en tegen papa mooi weer spelen. Heb je al een gedacht aan de mogelijkheid dat het ook andersom kan zijn? Heb je ook wel eens gedacht aan de optie dat ze naar beide ouders mooi weer spelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dertigmin schreef op 13 maart 2013 @ 11:50:

En dat jij dat vindt dat voelen jouw kinderen feilloos aan!Yep. Onderschat de intelligentie van een puber niet. Daarnaast zijn die nogal snel verongelijkt en vinden ze de wereld sowieso niet eeheeheerlijk. Een moeder die daarin lekker meegaat is natuurlijk heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dertigmin schreef op 13 maart 2013 @ 10:23:

Ik heb er (als ex zijnde) geen bal mee te maken met wie mijn ex zijn verdere leven gaat leiden. Ik mag alleen hopen dat zij goed voor mijn kind is. Als nieuwe vriendin nog geen eens de kans krijgt? Hoe kunnen jouw dochters dan dat bepalen?



Ik oook niet, moet hij weten.

Maar misschien zijn moeders daar anders in dan vaders (is dat zo) dat het niet zo snel hoeft te gaan allemaal. Zou dat komen omdat moeders 9vaker) de zorg hebben over de kinderen dus hun tijd meer moeten verdelen?
Alle reacties Link kopieren
Wat is snel? De kinderen hebben haar nog geen eerlijke kans gegeven.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat moeders vooral vaker emotioneel denken en denken dat ze het beste met hun kind voorhebben terwijl er vaak nog gewoon een heleboel onverwerkt leed aan ten grondslag ligt waardoor ze reageren zoals ze reageren.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is het leuk voor pa dat hij een nieuwe vriendin heeft, maar als hij maar 1x per maand tijd maakt voor zijn kinderen en zijn vriendin er dan ook nog bij is, kan ik me voorstellen dat zijn dochters zich nogal afgewezen voelen. Dat worden ze eigenlijk ook. Je hoeft zeker niet alleen te blijven, maar je zou wel aandacht aan je kinderen moeten besteden. Je kunt van kinderen niet verwachten dat ze ineens net zo open over alles zijn met een wildvreemde erbij. Zoiets moet groeien (en dat doet het niet altijd). Het zou veel fijner en natuurlijker voor ze zijn als dat geleidelijk ging (en dan hopen dat het klikt). Je kunt goed contact met een vreemde aan niemand opdringen, maar zeker niet aan kinderen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je ex het heel stom aanpakt. Als hij het erom zou doen, zou hij het niet beter kunnen doen geloof ik.



Wat ik wel in gedachten zou houden is dat voor meiden van deze leeftijd heel veel dingen al gauw raar en iewww en "moet dat nou?" enz zijn. Bijv de reactie van oudste van haar vader met zijn nieuwe vriendin in bed... zo reageren ook bergen pubers op de gedachte van hun ongescheiden ouders samen in bed .



Ik begrijp dat er een paar echte pijnpunten zitten. Helaas kun jij die niet voor hen oplossen, hun relatie met hun vader ligt in hun eigen handen. Als hij dat verprutst, is dat tussen hun, het is verder niet jouw pakkie an. Dat jij later dan weer verdrietige meisjes hebt hoort er helaas bij. Jij bent hun thuis en gelukkig maar .



De typische puberdingen zou ik relativeren. De pijnlijke dingen moeten ze zelf hun weg in vinden. Wat Rozenstruikje zei zou ik ook naar kijken, of de frequentie van de dagen bij hun vader niet wat omhoog kan als je dochters dat zelf ook willen.
quote:turquasi schreef op 13 maart 2013 @ 11:43:

Ja precies, dat is een goed idee. Laat papa met nieuwe vlam iets gaan doen als naar een museum gaan, misschien wel kilometers vererop terwijl je puberdochters op eigen houtje zich moeten vermaken aan het zwembad of misschien aan het strand.... ten prooi aan wie maar wil. En omkopen met kleding is natuurlijk ook opvoedkundig correct, 'ja maar dan krijgen jullie een jurkje' oh nou dan is het prima als je vrijt met je vriendin terwijl ze ernaast liggen.....



Je overdrijft. Er gaan nog meer mensen mee dus helemaal alleen ten prooi aan wie dan ook, dat valt echt wel mee.

En omkoping; Zo zou je het kunnen noemen ja. Hoe erg is dat?? Jij gaat toch ook voornamelijk op vakantie omdat dat leuk is. Ze moeten zich gewoon realiseren dat het ook leuk kan worden, mits ze het een kans geven.



En ik gok erop dat pa niet gaat liggen vrijen met twee pubers in dezelfde kamer. Bovendien zouden de meiden best kunnen zeggen; als jij je vriendin mee wilt nemen moet je wel voor een aparte kamer zorgen.



Een puber wil niet weten dat zijn/haar ouders sexen. Sterker nog; ik (41) wil ook niet weten wat mijn moeder (60) en stiefvader doen. En mijn moeder wil ook niet weten wat haar vader (83) met zijn vriendin uitspookt.



Moeten we dan maar niks meer doen omdat we pubers hebben. Nee, we moeten pubers duidelijk maken dat wij ook geen details willen over hún sexleven straks.



Maar je kunt er ook tijdens een gesprek een positieve draai aan geven. Pubers zijn nukkig en als je daarin meegaat worden ze daar niet minder nukkig van.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 13 maart 2013 @ 10:27:

[...]



en laat dat verdriet nou door papa oplossen! Maak het niet jouw probleem. Laat papa dan zien, dat hij de meiden verdriet doet. Ander ziet hij toch het effect niet van zijn actie??



Dat zou ik echt graag willen, heus!

Alleen papa vindt het maar "gezeur" en verdriet..tja jammer!!

hadden ze maar een andere keuze moeten maken.

9het is niet echt een meelvend persoon, zeg maar)
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 13 maart 2013 @ 10:28:

Die vakantie gaat niet door toch hoop ik?



Klinkt alsof de vader in dit verhaal het grootste kind is, die zou van mij huisarrest krijgen. En míj alleen nog via de mail mogen benaderen, waarop ik dan wel antwoord geef als het mìj uitkomt. En in dat antwoord zou staan met dikgedrukte letters dat hij zich als een egoist en slechte vader gedraagt en dat ie daar op die vakantie maar eens over na moet gaan denken.



Gesodemieter zeg. Stel je je niet een beetje (veeeel) te aardig op? Ik kan me voorstellen dat dit even nieuw is voor je na de eerst zo gemakkelijke verstandhouding en je wil ook graag elke zweem van jaloezie-verdenkingen voorkomen, maar je geeft je kids niet mee aan iemand die tien dagen met zijn 4en op één kamertje wil slapen, waarvan er 1tje ook nog een vreemde is voor je en waarvan je meiden hebben aangegeven het niet eens te willen met haar.

Hij mag blij zijn als je nog de deur open doet nu joh, ja de kids kan ie halen voor t weekend natuurlijk, maar zo ga je niet met elkaar om. Dan dreigt ie maar financieel stom te gaan doen, moet ie eens kijken hoeveel liefde ie daarna nog krijgt.



En dat dreigt hij ook!!

En hij verleent mij geen "gunsten" meer............in de zin van, om beurten de kinderen naar trainen brengen.

Niet mijn probleem, kinderen trainen nu minder.

Ben niet zo heel aardig hoor, hbe gemeld dat ik zijn mail door mijn advocaat (waar ik toen maar gelijk een afspraak mee heb gemaakt, had ik nog niet eens) zal laten bekijken.

Zij wilde gelijk een brief de deur uit doen, maar ik wil eerst zelf proberen tot een oplossing te komen.

Zij wilde, om hem wakker te schudden, een bereking voor de ali voorstellen in deze brief (is voor mij niet nodig) waardoor hij wel een advocaat moet nemen, welke erg duur gaat uit vallen voor hem.

Dus ja, ik ben nog aardig.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 13 maart 2013 @ 10:50:

[...]





Ik denk dat het rijtje er beter zo uit kan zien:

Vader wil met dochters op vakantie, maar de kans bestaat dat de vriendin van papa meegaat. Dan hebben de dochters nu twee keuzes:

Meegaan en er het beste van makenThuisblijven.

Steeds terugvallen op eerder gemaakte afspraken is niet erg constructief. Vader betaalt de vakantie en heeftin de tussentijd een vriendin ontmoet. En dan kunnen afspraken wel eens 'vergeten' worden. Eerlijk? Doet er niet toe, de situatie is zoals deze is. Aan TO en de dochters nu om hier constructief mee om te gaan. Het zal vaker niet gaan zoals de dochters wensen/eisen. Ze zijn 13 en 14, geen peuters meer.



Tuurlijk............maar dan moet je niet zeggen tegen je kinderen

"als je iets beloofd moet je het doen"

Sorry, ik vind dit nogal raar overkomen naar de kinderen toe

Je maakt een afspraak, maar omdat het hem beter uitkomt en hij het leuker vindt om haar mee te nemen moeten zij schikken!!??

Ik vind dit dan een geval "mijn vriendin gaat voor en jullie doen het er maar mee" en dan niet omdat het mijn kinderen zijn.

Dat zou ik bij elke andere situatie niet erg leuk vinden (ook bij kinderen van andere dan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dertigmin schreef op 13 maart 2013 @ 11:35:

Consuela, je kan ook de boel stimuleren. Jij hebt toch zelf ook een vriend met kinderen? Hoe zou jij het vinden als zijn ex continu met zijn kinderen mee praat en dus daardoor jou geen eerlijke kans geeft?



Met mee praten heeft het weinig te maken. Zoals ik al eerder zei, verder zou ik er weinig woorden aan vuil maken. Dit is dan iets wat vader met de kinderen uit moet praten.



De kinderen zijn op een leeftijd dat je hun mening niet meer zomaar van tafel kan vegen onder het mom, je hebt niets te zeggen. En juist tijdens een scheiding is ook wat regie aan de kinderen toebedelen erg fijn voor ze. Er zijn nog een legio opties tussen, ouders bepalen of kind bepaalt. Dat is een beetje de middenweg zoeken en ook je kinderen horen in hun gevoel. Vader doet dat duidelijk niet, moeder wel. Echter het is niet iets wat moeder bedenkt maar vader , het ligt dan dus ook verder bij hem. Maar als moeder zou ik wel meegeven dat wanneer ze niet mee willen, ze bij mij kunnen blijven.



Verder wil ik to de tip meegeven er je niet al teveel in te mengen. Kinderen voelen haarfijn aan waar ze hun gram kunnen halen en voor je het weet sta je voor een karretje die niet de jouwe is.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 10:56:

[...]



Daar gaat 't niet om. Ik wilde als kind ook niet bij mijn ouders op de kamer slapen en dat hoefde gelukkig ook niet, behalve bij uitzondering onderweg 'ns een keertje.



Hij hoeft er toch niet in z'n eentje voor te betalen, want ik neem aan dat zijn vriendin de helft van hun kamer bijdraagt. Of vriendin zegt dat hij idd maar met zijn kinderen moet gaan en gaat met hem buiten het hoogseizoen op vakantie zodat ze voor veel minder geld, veel meer vakantie hebben.



Een familiekamer met tussendeur zou 'n oplossing kunnen zijn, dat is immers zoals in de meeste thuissituaties waar de slaapkamers ook tegen elkaar aan liggen.



Nou ex kennende betaald hij gewoon haar vakantie ook!

Een familiekamer kost daar voor 10 dagen 5300 euro (echt waar)

nu is hij 2800 (3 personen) kwijt...................



Als ik vriendin was geweest had ik die optie ook geopperd/gekozen.

Wie wil er als versliefd koppel met 2 pubers opgescheept zitten!!??

Voor een godsgruwelijk absurde prijs
l
Ik ben echt verbaasd over veel van de reacties hier, want waar is de "kinderen gaan altijd voor"-brigade gebleven of telt dit alleen als het zo uitkomt?



Ik vind dat deze vader zijn kinderen ondergeschikt maakt aan zijn nieuwe vlam en ik snap dus helemaal dat zijn kinderen dat oneerlijk vinden en dat TO dus in een lastig pakket zit.



Uiterraard moeten ze deze dame uiteindelijk accepteren en uiteraard mag de ex van TO doen wat hij wil, maar niet te koste van zijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:adnama schreef op 13 maart 2013 @ 12:33:

TO, het klinkt inderdaad alsof je kinderen hun vader geen nieuwe liefde gunnen. Je ex mag bovendien zelf bepalen hoe hij de kennismaking wil laten verlopen, dat is jouw zaak niet. Ik vind dat hij groot gelijk heeft dat hij zich niet de wet laat voorschrijven door een stel pubers. De houding van je dochters is nogal manipulerend en jij stimuleert ze daarin door als een blok achter hen te gaan staan. Laat het ze zelf uitzoeken met hun vader en stimuleer ze om kennis te maken met zijn vriendin.





Het zijn kinderen, hoezo hun vader geen nieuwe liefde gunnen? Ze zien hem nog maar 1x per maand en dan ook nog met nieuwe liefde erbij. DIe kinderen willen gewoon tijd met hun eigen vader. Zonder liefde erbij. Heel normaal hoor dat kinderen dat willen.



Vader is een groot kind, helaas doe je daar niets aan en de kinderen hebben de leeftijd dat ze hun eigen keuzes kunnen maken. Het zijn geen kleuters meer.



Jammer genoeg zie je dit vaak bij mannen die een nieuwe relatie krijgen. Hopelijk heeft hij na verloop van tijd wel weer meer tijd voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Je mag ook best de kinderen hun eigen tempo gunnen en ze horen daarin toch?



Kennismaken met de nieuwe vriendin, zeker stimuleren om dat met open vizier tegemoet te gaan. Op zo'n korte termijn ze 10 dagen op de lip met hele verse vriendin op te zadelen, mwah...
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 13 maart 2013 @ 10:58:

Maar goed TO, je ex is dus een lul, jij hebt gelijk en je dochters zijn teleurgesteld. En nu? Lekker vasthouden aan het gevoel dat je denkt dat je gelijk hebt? Of echt proberen om een oplossing voor jullie dochters te verzinnen? Zonder te verwachten dat je ex wel bijdraait, want dat gaat m niet worden, gezien de ongevoelige klootzakkenstatus.



Dat laatste heeft hij momenteel zeker, verder valt hij best mee hoor (qua ex dan) en qua vader heb ik ze ook slechter gezien.

Hij laat zich nu alleen van een kant zien dat ik denk "tja, een beetje zorgzame vader................." maar goed MIJN invulling en die is niet juist!!!



Ik ga afwachten of er vandaag nog iets bij de meiden vandaan komt. En van daar uit zullen ze/we gaan kijken wat er gebeurd.



Bijkomt kleinigheidje, ik heb de paspoorten.

in de kluis (is van hem geweest) en de code gekregen (draai-ding incl sleutel)

Altijd al moeite mee gehad, krijg hem niet open. Zit ook geld in van oudste.

Op mijn sms 3 weken terug of hij kon helpen omdat hij niet openging kreeg ik "Jammer dan"

Nou die kan hij ook krijgen, want geen paspoort is niet op vakantie.............. (lekker lullig maar ik krijg hem echt niet open)
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 12:36:

Ik ben echt verbaasd over veel van de reacties hier, want waar is de "kinderen gaan altijd voor"-brigade gebleven of telt dit alleen als het zo uitkomt?



Ik vind dat deze vader zijn kinderen ondergeschikt maakt aan zijn nieuwe vlam en ik snap dus helemaal dat zijn kinderen dat oneerlijk vinden en dat TO dus in een lastig pakket zit.



Uiterraard moeten ze deze dame uiteindelijk accepteren en uiteraard mag de ex van TO doen wat hij wil, maar niet te koste van zijn kinderen.Die verbazing heb ik ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven