Mannen, waarom probeert u ons op straat te versieren?

04-01-2014 20:27 354 berichten
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... s-op-straat-te-versieren/
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-01-2014 20:23
Reden: de link van het artikel verduidelijkt het artikel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom is de OP weg? Het1 was niet eens door TO zelf geschreven, maar gewoon een kopie van een krantenartikel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
nog nooit zoveel seksisme en of narcisme in 1 topic gezien
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 05 januari 2014 @ 00:21:

[...]

Op een vliegveld?

Nee joh, gillen dat ie een pistool bij zich heeft is ruim voldoende daar.



Strak plan MSW. En weet je wat er dan gebeurt ?

Wij worden allebei meegenomen voor verhoor. Ik word gefouilleerd. Ze vinden geen pistool. Jij wordt aangeklaagd voor onnodig paniek uitzaaien (op Schiphol is dat minimaal ¤ 350 boete) en wij missen allebei onze vluchten. Lekker slim.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 05 januari 2014 @ 01:36:

Waarom mannen dat doen? Waarschijnlijk omdat ze denken ''niet geschoten is altijd mis''. Niet alle mannen over één kam scheren MM, doen wij ook niet met de dames.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:meerdereklanten schreef op 05 januari 2014 @ 16:57:

nog nooit zoveel seksisme en of narcisme in 1 topic gezien



Wat versta jij onder seksisme? Zeggen dat je niet zit te wachten op gefluit, gesis of opmerkingen is toch geen seksisme? Zeggen dat je niet dankbaar hoeft te zijn voor ongevraagde feedback over je uiterlijk, is dat narcisme?



Zeggen dat je bepaald gedrag niet leuk vind is toch geen seksime?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:

meerdereklanten schreef op 05 januari 2014 @ 16:57:

nog nooit zoveel seksisme en of narcisme in 1 topic gezienJij leest niet veel topics of wel?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:churrro, 52 minuten geleden





Strak plan MSW. En weet je wat er dan gebeurt ?

Wij worden allebei meegenomen voor verhoor. Ik word gefouilleerd. Ze vinden geen pistool. Jij wordt aangeklaagd voor onnodig paniek uitzaaien (op Schiphol is dat minimaal ¤ 350 boete) en wij missen allebei onze vluchten. Lekker slim. Maar echt zó de moeite waard.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 05 januari 2014 @ 18:16:

[...]

Maar echt zó de moeite waard.



Lach maar .... Ik ken er één aan wie iets in die trant is gebeurd, en hij was "not amused" ..... Anders had ik niet geweten hoe duur dat soort geintjes waren.

Opm.: niet in de VS uitproberen zoiets .......
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:churrro, 35 minuten geleden





Lach maar .... Ik ken er één aan wie iets in die trant is gebeurd, en hij was "not amused" ..... Anders had ik niet geweten hoe duur dat soort geintjes waren.

Opm.: niet in de VS uitproberen zoiets ....... Goh, natuurlijk was ie not amused. Is toch ook niet de bedoeling. Maar heeft ie er iets mee geleerd?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 05 januari 2014 @ 19:13:

[...]

Goh, natuurlijk was ie not amused. Is toch ook niet de bedoeling. Maar heeft ie er iets mee geleerd?



Het had niets met een dame te doen, hij claimde bij het paspoortcontrole iets te hard dat hij explosieven bij zich had .....

Dacht grappig te zijn ........

Ik denk dat hij de les heeft geleerd ........
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 05 januari 2014 @ 02:39:

[...]





Ik vond ze allebei vreselijk badinerend. Met 1 opmerking een vrouw even herrineren dat ze toch vooral anders behandeld zal worden dan een mannelijke journalist.



Grappig verwijt is dit. In het boek "De Mannen van Nederland" (Sophie Perrier) geven 42 buitenlandse vrouwen hun mening over NL mannen.

Hen valt het op dat ze op dezelfde manier als mannen worden behandeld door de NL mannen, dus dat hun vrouwzijn kennelijk geen verschil maakt.

In werkomgevingen vinden ze dat prettig, maar daarbuiten vinden ze het maar raar en eigenlijk zijn ze een tikkeltje beledigd.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik een laatbloeier, qua vrouwen.

Vroeger, toen ik jong en knap was (nu ben ik alleen nog maar knap) vond ik het vreselijk lastig om meisjes en vrouwen aan te spreken. Ik was verlegen en wilde ook niet opdringerig overkomen. Maar ik zag wel dat de brutale en soms ronduit lompe jongens toch wel regelmatig succes hadden. De foute mannen zeg maar.

Nu zit ik heel wat beter in mijn ezelsvel en eigenlijk vind ik dat vrouwen i.h.a. heel vriendelijk zijn en gemakkelijk te benaderen.

En vraag ik me weleens af waarom ik het vroeger zo moeilijk vond. Maar het antwoord ligt denk ik bij mezelf. Ik voel me zelfverzekerder en kan veel relaxter, soms met een grapje, een gesprekje beginnen (of een complimentje uitdelen). Het is niet (meer) zo belangrijk hoe ze reageert zeg maar. Maar eigenlijk reageren de meeste vrouwen gewoon positief en gezellig.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Een collega/vriend van me kan het erg bont maken bij vrouwen.

Hij is Vlaming, niet zo groot, heeft een leuke kop en een accent dat hem (volgens mij) bij voorbaat "ongevaarlijk" doet overkomen.

We zaten een keer in een restaurant en kregen de menukaart van een serveerster (leuke meid, minstens 20 jaar jonger dan hij).

Even later kwam ze terug om onze bestelling op te nemen en ze vroeg: "heeft u een keus kunnen maken ?"

Collega keek haar aan en zei: "ja hoor, ik wil jou !"

Meisje lachte en zei: "oh dan moet u wachten tot tien uur want tot zolang moet ik werken"

Daarna gewoon besteld, gegeten, afgerekend en opgestapt. Het was ook geen versierpoging maar gewoon even een luchtige miniflirt.

Maar niet elke man kan zo'n grapje maken. Soms is het grappig, soms alleen maar irritant. ligt erg aan de man, de manier waarop het gezegd wordt enzo.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 06 januari 2014 @ 09:55:

[...]





Grappig verwijt is dit. In het boek "De Mannen van Nederland" (Sophie Perrier) geven 42 buitenlandse vrouwen hun mening over NL mannen.

Hen valt het op dat ze op dezelfde manier als mannen worden behandeld door de NL mannen, dus dat hun vrouwzijn kennelijk geen verschil maakt.

In werkomgevingen vinden ze dat prettig, maar daarbuiten vinden ze het maar raar en eigenlijk zijn ze een tikkeltje beledigd.

Het probleem is dat althans Nederlandse vrouwen niet erg vrouwelijk zijn. Volgens mij vinden buitenlandse vrouwen mannen niet erg mannelijk.



Verder vind ik sociale vaardigheden overrated. Verderop schrijf je, dat lompe jongens en mannen veel succes bij de vrouwen hebben. Als je je van de sociale kant laat zien, ben je vaak al niet meer aantrekkelijk. Het kan zijn dat vrouwen foute mannen aantrekkelijk vinden. Later, als ze eenmaal een relatie hebben komen ze erachter dat de keuze onverstandig was. Sommigen gaan dan uithuilen bij zowel vrouwelijke als mannelijke vriendinnen: "Met hem kun je ten minste zo goed praten."



Vrouwen vind ik qua gedrag i.h.a. niet zo aantrekkelijk. Al kunnen sommigen fysiek aantrekkelijk zijn, dan nog word ik er niet verliefd op.



Vroeger werd ik aan de lopende band aangesproken door meisjes en jonge vrouwen. Ik had toen geen idee waarom ze dat deden. Later kwam ik erachter dat ze mij vreemd vinden (en dat ze niet eerder een jongen of man zoals ik hebben gezien). Doen alsof ze verliefd zijn en boosheid faken als ik ze afwijs, is een manier om in contact te komen. Ik heb lang vrouwen onbetrouwbare wezens gevonden. Ik herzag ettelijke jaren geleden deze destructieve mening.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de hele discussie hier niet volledig gevolgd, maar wat mij vooral opviel waren de commentaren onder deze column op nrc.nl.



Als reactie op de vraag "Mannen, waarom probeert u ons op straat te versieren?" van Anouk van Kampen kwam o.a. het volgende voorbij:



- Omdat we allemaal dieren zijn. En wat je er in miljarden jaren evolutie in krijgt, krijg je er niet zomaar uit.



- Omdat de 'ongewenstheid' vaak ook cultureel bepaald is. Italiaanse vrouwen in Nederland voelen zich soms onaantrekkelijk omdat niemand ze nafluit of aanspreekt.



- 'Cultureel bepaald' is zelfs relatief in die zin, dat dit in Nederland ook niet altijd even negatief is bekeken, tot de radicale vrouwenbeweging (dezelfde van 'alle vrouwen zijn eigenlijk lesbisch') begon te drammen dat vrouwen dit als intimidatie (moesten) ervaren en een monsterverbond sloten met het meest bekrompen burgermansfatsoen.



- Omdat het de vrouwen zijn die bepalen of een man wel of niet een kans maakt. Dat heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. Net als bij een bouwvakklus mag iedereen zijn offerte indienen. Zolang je maar binnen de grenzen van de wet blijft.



- Omdat het de enige manier is om als kansloos sujet iets bij een vrouw los te maken. Kennelijk is een afwijzing beter dan volkomen genegeerd te worden.



- Omdat we het op ons werk (terecht) niet mogen.



- Ze wil de wereld alleen even laten weten dat ze wel eens aandacht van mannen krijgt. Meer staat er eigenlijk niet.



- Er zijn in de trein, bij het stoplicht of in de winkelstraat genoeg aanleidingen om een leuk gesprek te beginnen. Daar moeten mannen ook niet mee ophouden, ondanks dat Nederlandse vrouwen met elkaar hebben afgesproken in beginsel afstandelijk, ijzig en arrogant te zijn.



- De vraag die Anouk opwierp was of de tactiek wél werkt, en of er vrouwen zijn die wél ingaan op een versierpoging. Het antwoord op die vraag is simpel: Ja, Anouk. Het werkt altijd. Misschien soms maar bij 1 op de 100, maar dat is ook genoeg.



- Maar waarom is het alleen in een café geaccepteerd om een mooie dame aan te spreken en te zeggen dat ze er leuk uit ziet. Je vindt het niet volgens de conforme van het versieren om dames op straat aan te spreken.

Nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het veel spannender is om dat juist wel te doen, er hangt een sociale barrière omheen. Om deze te doorbreken midden op straat is juist een gedurfde actie. Je mag daarom trots zijn dat je wordt aangesproken. Dronken ziet iedereen er mooi uit, op de enkele uitzondering na... Dat je aangesproken wordt op straat betekend dat je ook nog in het daglicht te verdragen bent. (noot van winterteen: OMG DIE LAATSTE ZIN!)



- Misschien moet de Nederlandse vrouw zich eens bezinnen op haar houding in het openbaar. Dat initieel kille en afstandelijke is de Nederlandse man ook onderhand wel beu.



- Anouk van campen is zuur omdat zijzelf nooit op straat versierd werd. Achhh... gut gut gut.



- Kweenie hoor, misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar ik krijg de indruk dat Anoek gefrustreerd is dat ze zelf niet vaak genoeg versierd wordt, en een beetje jaloers is op de dames die dat wel worden...



- (reactie op een andere reactie over onderwijs) Ik kan het niet meer met u eens zijn. Laten wij ons bezighouden met de uitwassen van de feminisering en dit prangende probleem aanpakken. Jongetjes worden op scholen stelselmatig afgeleerd om zich natuurlijk te gedragen. Feministen neem hier eens verantwoording voor in plaats van verdere radicalisatie en sentiment als in deze column.
Alle reacties Link kopieren
"uitwassen van de feminisering "



Hahaha, ik lach me de billen uit de broek.



Leve het radicaal feminisme hoor, anders stonden we nog steeds achter het aanrecht een beetje onderworpen aan mannen te zijn



Ik ben dol op de mannen in mijn leven, maar zie geen enkele reden om vervelend gedrag van hen, of van vrouwen for that matter, maar die fluiten/sissen me nooit na, te moeten accepteren omdat zij het zo leuk vinden om te doen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 06 januari 2014 @ 20:13:



Hahaha, ik lach me de billen uit de broek. .= ik lach mij de reet aan flarden ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Het is wel lachen als je zelfs in een outfit a la huispak, wilde haardos en slippers regelmatig aandacht krijgt van het andere geslacht.

Dat maakt dat ik me minder trampie slampie voel op zo een moment.
Volgens mij is dit hele artikel een nogal omslachtige manier van Anouk van Kampen om te laten weten dat ze toch echt wel goed in de markt ligt en aantrekkelijk is. Waarom ze daarmee het NRC haalt is mij een raadsel, maar op dit forum is zo'n oeverloze discussie waaruit blijkt dat mannen het toch nooit goed doen natuurlijk prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:ondernemer schreef op 06 januari 2014 @ 21:18:

Volgens mij is dit hele artikel een nogal omslachtige manier van Anouk van Kampen om te laten weten dat ze toch echt wel goed in de markt ligt en aantrekkelijk is. Waarom ze daarmee het NRC haalt is mij een raadsel, maar op dit forum is zo'n oeverloze discussie waaruit blijkt dat mannen het toch nooit goed doen natuurlijk prima.Gut, daar hebben we Mister Mensa weer. Joh, wij begrijpen ook allemaal niet waarom we ons op dit forum tussen het plebs begeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barones schreef op 04 januari 2014 @ 21:03:

Als iemand sist, zeg ik: Je loopt leeg man ik zeg: lekke band?
I believe in good
Alle reacties Link kopieren
quote:ondernemer schreef op 06 januari 2014 @ 21:18:

Volgens mij is dit hele artikel een nogal omslachtige manier van Anouk van Kampen om te laten weten dat ze toch echt wel goed in de markt ligt en aantrekkelijk is. Waarom ze daarmee het NRC haalt is mij een raadsel, maar op dit forum is zo'n oeverloze discussie waaruit blijkt dat mannen het toch nooit goed doen natuurlijk prima.Tuurijk, een vrouw is het immers allemaal om de aandacht van een man te doen. Er is maar 1 ding dat ons in ons bestaan rechtvaardigd, duss als we over iets klagen is het natuurlijk om te laten zien dat er mannen zijn die ons willen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:ondernemer, 48 minuten geleden

Volgens mij is dit hele artikel een nogal omslachtige manier van Anouk van Kampen om te laten weten dat ze toch echt wel goed in de markt ligt en aantrekkelijk is. Waarom ze daarmee het NRC haalt is mij een raadsel, maar op dit forum is zo'n oeverloze discussie waaruit blijkt dat mannen het toch nooit goed doen natuurlijk prima.Volgens mij laat ze alleen weten dat ze vrouw is. Waarom is het zo moeilijk om te geloven dat vrouw zijn nog steeds geen feest is? Waarom voelen mannen zich zo in hun vrijheid beperkt als vrouwen vragen om te stoppen met hen als objecten te behandelen en te stoppen met de vrijheid van vrouwen te beperken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:boebezoebe schreef op 06 januari 2014 @ 21:51:

[...]





Tuurijk, een vrouw is het immers allemaal om de aandacht van een man te doen. Er is maar 1 ding dat ons in ons bestaan rechtvaardigd, duss als we over iets klagen is het natuurlijk om te laten zien dat er mannen zijn die ons willen.Laat ik het dan wat anders formuleren: onze smartphones en missies naar Mars ten spijt zijn we in grote lijnen nog steeds dezelfde zoogdieren als onze wat meer behaarde en wat minder eloquente verre voorouders. Natuurlijk is het prettig en handig dat onze prefontale cortex in omvang iets is toegenomen sinds we de bomen hebben verlaten en rechtop zijn gaan lopen, want dit betekent dat we onze impulsen iets beter beheersen, maar ons biologische repertoire om de aandacht te trekken van het andere geslacht ligt waarschijnlijk diep verankerd in ons mens-zijn. Alles bij elkaar lijkt het fenomeen 'mannen die op straat vrouwen aanspreken' mij een onderwerp waar je prima een keer een luchtige of satirische beschouwing aan kan wijden, maar de wat beledigde ondertoon bij sommige vrouwen vind ik wel wat merkwaardig.
Alle reacties Link kopieren
quote:ondernemer schreef op 06 januari 2014 @ 22:26:

[...]





Laat ik het dan wat anders formuleren: onze smartphones en missies naar Mars ten spijt zijn we in grote lijnen nog steeds dezelfde zoogdieren als onze wat meer behaarde en wat minder eloquente verre voorouders. Natuurlijk is het prettig en handig dat onze prefontale cortex in omvang iets is toegenomen sinds we de bomen hebben verlaten en rechtop zijn gaan lopen, want dit betekent dat we onze impulsen iets beter beheersen, maar ons biologische repertoire om de aandacht te trekken van het andere geslacht ligt waarschijnlijk diep verankerd in ons mens-zijn. Alles bij elkaar lijkt het fenomeen 'mannen die op straat vrouwen aanspreken' mij een onderwerp waar je prima een keer een luchtige of satirische beschouwing aan kan wijden, maar de wat beledigde ondertoon bij sommige vrouwen vind ik wel wat merkwaardig.



Ik vind een man die weet dat vrouwen het als intimiderend ervaren als ze op een laat station lastigworden gevallen bijvoorbeeld en die het dan toch doet, dat vind ik gewoon een lul. Mannen die dat stom vinden hebben daar pech in.



En dat biologische droggeredeneer hangt me zo de keel uit. Ben je soms zo'n evolutionair psycholoog die alles met de evolutietheorie naar zijn hypthese praat of zo. Zo makkelijk. "Het is nou eenmaal de natuur". En klaar is de discussie.



Dat jij het luchtig kan houden is misschien omdat er niet vaak door je hoofd flits 'is het een verkrachter/ben ik wel veilig" als het laat op straat is en een man spreekt je aan. Dan is het zeker wel makkelijk het luchtig te houden. Maar gelukkig heb ik jouw toestemming nit nodig om er niet luchtig over te doen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven