Geen les, maar voetbal kijken. S.v.p. jullie mening?

14-06-2010 19:40 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam ik mijn kind van 10 van school halen. Die was helemaal blij want het bleek dat ze naar nederland-denenmarken hebben zitten kijken. Ik was te verbaasd om te reageren.



Na een beetje doorvragen hebben ze echt 90 minuten lang zitten kijken en de juf heeft al verteld dat ze alle wedstrijden van het nedelands elftal gaan kijken als het onder lestijd is.



Nou ben ik best in voor een geintje en kan ik me van mijn schooltijd herinneren dat we ook wel eens onder schooltijd iets anders hebben gedaan dan leren, maar ik vind dit toch te ver gaan.



Ik woon in een achterstandwijk met kinderen die echt hun lessen nodig hebben incl. mijn dochter. Ik vind dat een schooldag beter besteed kan worden dan aan voetballen.



Eigenlijk wil ik naar de directeur stappen om te klagen. Vorig jaar is de school nog op hun vingers getikt vanwege het slechte onderwijs en zijn er veel kids die heel erg achterlopen.



Vinden jullie het gezeur van mijn kant of heb ik gelijk. S.v.p. jullie mening. Wil niet als een zeikerd overkomen en ik snap best dat als nederland in de finale zal komen dat er dan gekeken wordt, maar vind dit overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of de tegenstanders (van één keertje voetbal kijken op school) vroeger, toen ze zelf nog op school zaten, ook niet op school naar de elfstedentocht mochten kijken. Of ben ik nou van een compleet andere generatie, nee toch?



Wat al door zoveel mensen is aangehaald: dit is geen wedstrijdje op lokaal niveau, geen verenigingsbeker kickdammen waar het om gaat, maar een mondiaal gebeuren waar ons land toch best een kans heeft om heel hoog te eindigen. Op een vlak waar ons land toch behoorlijk om bekend staat. En je kunt zó veel ophangen aan deze ene wedstrijd: saamhorigheidsgevoel, geschiedenis, bekende Nederlanders, lichamelijke opvoeding, enzovoort. En wat nou als de leerkracht die kans laat liggen (en hoe zeker ben je daarvan eigenlijk? Wie weet heeft de leerkracht wel geprobeerd er iets mee te doen maar heeft net jòuw kind het niet opgepikt!), dan doe je dat toch zelf?



Hier in huis hebben we 't WK aangegrepen om 't over apartheid te hebben, over Nelson Mandela, waar Zuid-Afrika ligt, en vandaag over Denemarken. Net zoals ik vroeger thuis rondom die bewuste elfstedentoch ook e.e.a. bijgebracht kreeg. Moet een leerkracht alles voorkauwen, altijd? Kom op zeg...

't Nuttige is zo ontzettend vaak met het aangename te verenigen. Is het niet ontzettend waardevol als je je kind dat bij kunt brengen? Aan de verplichte dingen ook iets leuks kunnen ontdekken?
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar vind dit echt gezeur. Denk je echt dat ze van 90 minuten voetbal kijken slechter worden? Moet je eens kijken hoe positief zo'n wedstrijd kan zijn voor de sfeer onderling.

Daarbij is het de enige wedstrijd die onder schooltijd valt.



Als je de school zo slecht vindt moet je je kind naar een andere school doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 14 juni 2010 @ 20:29:

Geheel offtopic, maar ik kan het niet laten:



Ik zou mijn kind niet op een school zetten die zo slecht presteert denk ik zo. Ik heb me voordat ik mijn kinderen inschreef op een school gekeken hoe de school het ervan af bracht. Welke onderwijsmethodes ze hanteren, wat er in eerdere inspectierapporten stond etc. Je schrijft dat je kind haar lessen hard nodig heeft. Is het dan geen tijd voor een schoolswitch?



Helemaal mee eens, zo hebben wij het ook gedaan!



On topic: Ik vind dat je zeurt! Hier ook in het oranje incl vuvuzela's naar school (ze mochten er alleen niet op blazen ). Die kinderen hebben genoten en mijn 2 meiden kwamen helemaal blij uit school, want ze hadden het helemaal "toppie" gevonden en dan die smoeltjes erbij.....super!
quote:Babsjuh schreef op 14 juni 2010 @ 20:32:

Ik vraag me af of de tegenstanders (van één keertje voetbal kijken op school) vroeger, toen ze zelf nog op school zaten, ook niet op school naar de elfstedentocht mochten kijken. Of ben ik nou van een compleet andere generatie, nee toch?







Ik geloof dat ik nooit een Elfstedentocht tijdens school heb mogen meemaken.



En tegenstander, tegenstander. Mwa, ik vind het best leuk voetbal, maar voor mijn 4-jarige vind ik het gewoon je reinste onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook gezeur. Het is maar eenmalig.
Alle reacties Link kopieren
Hierliep zelfs dochter van twee rond in een brulshirtjurk. Van oma gekregen en ze was helemaal trots. Loopt de hele dag met het shirt te grommen en voor de nep mensen op te eten.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag op school ook gekeken naar het voetbal.

Ik geef les aan groep 8. Iedereen op school was in het oranje en het gaat maar om 1 wedstrijd onder schooltijd...

Of je dan lesgeeft of voetbal kijkt, de kids zijn de laatste anderhalf uur van een lesdag toch niet meer zo geconcentreerd.

Dus so what...ik ben het helemaal eens met wat colalight schreef! In mijn klas was het erg gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Een vierjarige had je nog thuis kunnen houden als je het echt niet wil dat ze voetbal kijkt, Star.



In de kleutergroepen was het hier trouwens zo dat ze ook iets anders mochten doen, voor de kleuters is 90 minuten plus rust natuurlijk ook wel lang.



Toch was ik verbaasd dat mijn zoon vrijwel de hele wedstrijd kon na vertellen, inclusief de bijna-goal van Afellay.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me trouwens echt nog levendig herinneren dat Nl Europees kampioen werd in 88, toen liepen we op school allemaal oranje geschminkt, oranje geverfd haar, zingend door de aula, Ruud Gullit petjes, etcetera. Ik weet zelfs nog met wie ik op het schoolplein stond te springen .
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 14 juni 2010 @ 20:39:

Een vierjarige had je nog thuis kunnen houden als je het echt niet wil dat ze voetbal kijkt, Star.



In de kleutergroepen was het hier trouwens zo dat ze ook iets anders mochten doen, voor de kleuters is 90 minuten plus rust natuurlijk ook wel lang.



Toch was ik verbaasd dat mijn zoon vrijwel de hele wedstrijd kon na vertellen, inclusief de bijna-goal van Afellay.Wat goed van je zoon! Hij heeft dus echt geconcentreerd gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk toch juist?! Al die kinderen én leerkrachten in het oranje, supergezellig en iedereen blij. Gaan er weer mensen zeuren... Ik werk zelf op een (bloedserieuze en goede) school (vo) en bij ons was het zo geregeld dat iedereen kon kijken, cq moest kijken en niet kon gaan zwerven ipv op school te zijn. Weet je wat ik zo raar vind? Het maakt niet uit wat je doet, je krijgt altijd klagende ouders. Ga je voetbal kijken, krijg je commentaar, kijk je juist geen voetbal en geef je les, komen er ook klachten. Het is echt nooit goed!

Vind je het een slechte school? Hop, kind eraf, zoek een andere school. Waarom zou je je kind bewust op een slechte school doen?
Je stelt je enorm aan TO!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij wil later ook bij Oranje, had ie een paar maanden geleden bedacht. En hij vindt het maar onzin dat ie dan eerst bij een gewone club zou moeten, hij gaat gewoon gelijk voor Oranje, hahaha.



Was ook wel verbaasd, ik had verwacht dat vooral de eerste helft ze zou doen afhaken, maar vooral de wat sportievere jongetjes hadden echt fanatiek gekeken. Schattig en wat mij betreft kan er ook niet genoeg benadrukt worden dat sport heel leuk is, met al die beeldbuisjunkies van tegenwoordig. Wat dat betreft ben ik wel blij met dit soort grote sportevenementen want het wakkert volgens mij ook wel enthousiasme voor sport aan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 14 juni 2010 @ 20:48:

Ja, hij wil later ook bij Oranje, had ie een paar maanden geleden bedacht. En hij vindt het maar onzin dat ie dan eerst bij een gewone club zou moeten, hij gaat gewoon gelijk voor Oranje, hahaha.



Was ook wel verbaasd, ik had verwacht dat vooral de eerste helft ze zou doen afhaken, maar vooral de wat sportievere jongetjes hadden echt fanatiek gekeken. Schattig en wat mij betreft kan er ook niet genoeg benadrukt worden dat sport heel leuk is, met al die beeldbuisjunkies van tegenwoordig. Wat dat betreft ben ik wel blij met dit soort grote sportevenementen want het wakkert volgens mij ook wel enthousiasme voor sport aan.



Helemaal mee eens! Als Nederland ver komt dan gaan er weer heel veel kinderen op voetbal.



Mag ik een handtekening van je zoon? Voor als ie in Oranje komt, dan heb ik hem al
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 14 juni 2010 @ 20:41:

Ik kan me trouwens echt nog levendig herinneren dat Nl Europees kampioen werd in 88, toen liepen we op school allemaal oranje geschminkt, oranje geverfd haar, zingend door de aula, Ruud Gullit petjes, etcetera. Ik weet zelfs nog met wie ik op het schoolplein stond te springen .Dat mochten wij niet op school . Suf!!
Alle reacties Link kopieren
quote:prulleke schreef op 14 juni 2010 @ 20:50:

[...]





Helemaal mee eens! Als Nederland ver komt dan gaan er weer heel veel kinderen op voetbal.



Mag ik een handtekening van je zoon? Voor als ie in Oranje komt, dan heb ik hem al





Hehehe, ja hoor!



(Ik zat vanmiddag nog te fantaseren hoe leuk zijn naam achterop zo'n shirt zou staan, hahaha.)
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
De kinderen hebben igg genoten en dat mag ook wel eens op school, bij uitzondering
Alle reacties Link kopieren
Lachen joh!!!
Alle reacties Link kopieren
Jeeeetje anderhalf uur in 4 jaar voetbal gekeken ???

Waar gaat dit heen met Nederland..



Weet je zeker dat je kids nog steeds kunnen lezen/schrijven, je weet tegenwoordig maar nooit met zo'n halve middag achterstand!
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 14 juni 2010 @ 19:44:

Bij allebei mijn kinderen is ook voetbal gekeken op school. Ik vind het belachelijk, maar niet omdat ze hun lessen zo hard nodig hebben, maar omdat ik sowieso die hele massahysterie absurd vind.

Mijn kinderen houden niet van voetbal en hebben allebei iets anders gedaan in die tijd (jongste heeft buitengespeeld, oudste heeft gelezen).



Idem, bij mijn dochter werd ook gekeken. Maar ze is uiteindelijk buiten gaan spelen, omdat ze het saaaaaai vond.

Ik vind het ook vooral massahysterie (en kan ondertussen die toeters wel doormidden breken )
Wat een gemiep zeg.



Hier een juf en ook wij hebben gekeken met de hele klas (gr. 3/4/5) en het was heul gezellig!!

De hele klas oranje, de kinderen oranje. We hebben gezongen en gejuicht. Het was een heerlijke middag.



Je wilt niet weten wat ik allemaal doe het laatste uurtje van de dag met de kinderen (buiten spelen, schooltuin door struinen, spelletjes doen, bomen natekenen in het veld, rennen door de gymzaal, op ons zacht de hele school door lopen, tekenen, knutselen, heel hard zingen in de klas, tafels schoonmaken met scheerschuim, en hier hoort ook voetbal bij). School moet ook nog een beetje leuk blijven. Kom op zeg! Ik merk als ik zulke dingen doe met de kinderen de sfeer onderling ook heel erg leuk wordt/blijft.



Wat er idd al was gezegd, het is het einde van het jaar, de concentratie is er bij de kinderen (vooral in de middag) erg af. Eén keer lekker voetbal kijken moet kunnen hoor (trouwens, al zou ik het vaker doen).

T was reuze gezellig (en de kinderen die het niet leuk vonden mochten lekker kleuren, spelletjes doen).
anoniem_63b2245ececb0 wijzigde dit bericht op 14-06-2010 21:13
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook in het b.o. en bij ons op school was er een wk-middag georganiseerd. Alle ouders wisten er van, wie wilde mocht ook komen kijken.

Voor kinderen die niet van voetballen houden, waren er andere activiteiten. Knutselen, schminken, dansen, spelen, tv kijken (iets anders dan voetbal natuurlijk).

In de aanloop naar het hele WK gebeuren, is er in elke klas aandacht besteed aan verschillende dingen. Er zijn "pools" gemaakt (rekenen), de landen die deelnemen zijn bekeken en besproken (aardrijkskunde/topo), de vlaggen zijn aan bod gekomen (bij de kleuters), het Wilhelmus is aangeleerd etc etc. Genoeg om te "rechtvaardigen" dat ze vanmiddag 90 minuten géén les hebben gehad, maar heerlijk voetbal hebben kunnen kijken.
Onbegrijpelijk als ik er nog eens over nadenk.

Verwacht je nou echt dat kinderen van 8.30u tot 15.00u aan tafel aan hun werk zitten Vlinder?



...

Of is dit mijn 'vrije' Montessoriaanse denkwijze?
Alle reacties Link kopieren
Vlinder reageert even niet, er is voetbal op tv.
Alle reacties Link kopieren
quote:roos1987 schreef op 14 juni 2010 @ 21:17:

Vlinder reageert even niet, er is voetbal op tv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven