Help ik wil niet dat mijn schoonouders oppassen

19-01-2017 16:03 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!



Eind november mama geworden van ons eerste kindje, een meisje.



Mijn ouders en mijn schoonouders gaan beide 1 dag oppassen.

Mijn ouders zien ons meisje dagelijks. Mijn schoonouders hooguit 1x per week.



De band met mijn schoonouders is prima, hij kan beter, maar slecht is het absoluut niet.

Het leek ten tijde van de zwangerschap een mooie optie dat beide ouders 1 dag gaan oppassen.

Nu na de geboorte geeft alles wat mijn schoonouders doen mij de kriebels, wat ze zeggen wat ze doen. Ik wil niet dat hun gaan oppassen, er is niks voorgevallen, mijn gevoel is alleen zo sterk. Nu kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik die afspraak voor het oppassen met hun heb gemaakt.



M'n vriend vind het een lastige situatie, hij kan mij moeilijk begrijpen omdat het een gevoel van mij is en hij z'n ouders ook niet wil kwetsen. Mijn ouders gaan sowieso oppassen.



Kennen jullie dit gevoel? Hoe zou ik op een zo nette mogelijke manier van m'n schoonouders als oppas af kunnen komen?



Hoor graag jullie mening
Niet. Geef je schoonouders de kans om je dochter te leren kennen. Het is jouw gevoel, laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo wil je niet dat schoonouders oppassen?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan niet op een nette manier.
Niet gewoon op laten passen .
Alle reacties Link kopieren
Als je geen echte reden heb dan kan je het eigenlijk niet maken tegenover je vriend en zijn ouders om die afspraak nu af te zeggen.

1x per week je dochter zien is prima & ze zullen vast een goede band met haar opbouwen.

Als je merkt dat het goed gaat word jij ook vast relaxter.
Waarom jouw ouders wel en de ouders van je partner niet?
Alle reacties Link kopieren
Geef je schoonouders dezelfde kans als je eigen ouders. als er nou wat was voorgevallen, dan kan ik me nog een heel klein beetje voorstellen dat je er moeite mee hebt. Maar je gevoel is echt nergens op gebaseerd.

Zij hebben je vriend ook groot gekregen, dus ze zullen prima voor je dochter kunnen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
"wat ze zeggen wat ze doen"



Zoals wat dan? Kan het te maken hebben met alle nieuwe gevoelens die er na de geboorte loskomen dat je je er nu niet meer prettig bij voelt? Blijkbaar leek het je voor de bevalling namelijk een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat je niet lukken op een nette manier.



Als je dit doorzet zul je je schoonouders kwetsen. Wil je dat?



En wat als jouw man een raar gevoel zou hebben bij jouw ouders. Laat je hun dan ook niet oppassen?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 19 januari 2017 @ 16:05:

Niet. Geef je schoonouders de kans om je dochter te leren kennen. Het is jouw gevoel, laat het los.Dit
Waar ben je bang voor?
Je vriend is toch ook goed gelukt neem ik aan ? Dat hebben zij ook gedaan hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:dilligaf schreef op 19 januari 2017 @ 16:07:

Waarom jouw ouders wel en de ouders van je partner niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat zeggen en doen ze dan wat zo erg is?
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat kan je echt niet maken. Ook niet leuk tegenover jouw man zeg. Je zal je er echt overheen moeten zetten denk ik.

Ook beetje apart dat jouw ouders haar dagelijks zien, wat vaak!
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het geweldig als ouders aanbieden om op te passen. Dat is niet een vanzelfsprekendheid.
Alle reacties Link kopieren
Dit kun je echt niet maken, sorry.

Als je nou een echte reden had..
Alle reacties Link kopieren
zolang er geen sprake van gevaar is zou ik zeggen: dit kan je niet netjes terug draaien. Ervaar eerst maar eens hoe het gaat, valt wellicht alles mee.



en eh...als ik dit zo lees;

"Mijn ouders zien ons meisje dagelijks. Mijn schoonouders hooguit 1x per week"



dan vind ik het dagelijks zien van jouw ouders een heel stuk gekker dan de normale een keer per week van je schoonouders
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 19 januari 2017 @ 16:08:

Je vriend is toch ook goed gelukt neem ik aan ? Dat hebben zij ook gedaan hoor.hahaha, goeie!!
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 19 januari 2017 @ 16:10:

Ook beetje apart dat jouw ouders haar dagelijks zien, wat vaak!En dit. Je schoonouders staan bij voorbaat al 10-0 achter ten opzichte van je eigen ouders.
Alle reacties Link kopieren
Wat een luxe, familie dichtbij die graag willen oppassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 19 januari 2017 @ 16:10:



Ook beetje apart dat jouw ouders haar dagelijks zien, wat vaak!Ja, komt een beetje over alsof je nog niet echt los bent van het ouderlijk huis. Je hebt nu je eigen gezin!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat je er maar mee moet dealen. Je krijgt geheid teleurstelling en zoals ik het nu lees, is dat niet nodig.
Je man heeft net zo goed iets te zeggen over zijn dochter. Hij heeft misschien weer een beter gevoel bij zijn eigen ouders, omdat dit voor hem vertrouwd voelt.



Ik snap je wel een beetje hoor. Ik vond het ook lastig om het uit handen te geven. Maar echt, geef ze een kans. Je zal zien dat het gewoon even wennen is, voor jullie allemaal, maar dat het echt goedkomt.



Of je moet echt zwaarwegende redenen hebben, maar die lees ik niet in je post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven