Jongensnamen topic

14-01-2014 06:17 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic
Alle reacties Link kopieren
Zeker weten Matthijs!
Alle reacties Link kopieren
Nog een namen dilemma van een zwangere.. Ben benieuwd naar jullie mening hierover.



Ik ben in verwachting van een jongetje en de naam die bij ons nu bovenaan de lijst staat is Jimmy. Tot zover niets aan de hand, alleen goede vrienden hebben een zoontje die James heet en in Engelstalige landen wordt Jimmy gebruikt als afkorting/ koosnaam van James. Wat vinden jullie, is het oké onze zoon Jimmy te noemen of 'pikken' we zo hun naam in? En is het slim vooraf de namenkwestie voor te leggen aan de ouders van James?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon Jimmy noemen. Leuk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer..haha

Inmiddels 36 weken zwanger en de twijfel tussen twee namen blijft een beetje.

Ik ben benieuwd welke naam(combi) jullie het leukst vinden.

Wij denken aan Morris Julius of Mason Julius.

Het gaat om een halfbloed kindje.
Alle reacties Link kopieren
Morris Julius! Mason Julius vind ik volledig 'buitenlands' , dus niet voor een halfbloedje. Al kun je je afvragen of er specifieke halfbloed-namen zijn
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
@kikker



Bij Jürgen hoor ik vooral urrgh, wat sommige mensen gebruiken als uitroep als ze iets vies vinden. Geen mooie associatie dus. En verder lang en slungelig en viezig.



Mathijs vind ik gewoon normaal, heel klein beetje kak. Tijdloos ook.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind James de allermooiste naam voor een jongen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah1983 schreef op 01 februari 2014 @ 10:06:

Ik ben er ook weer..haha

Inmiddels 36 weken zwanger en de twijfel tussen twee namen blijft een beetje.

Ik ben benieuwd welke naam(combi) jullie het leukst vinden.

Wij denken aan Morris Julius of Mason Julius.

Het gaat om een halfbloed kindje.Gefeliciteerd! Ik vind Mason mooier dan Morris.
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor het meedenken allemaal! Het helpt me wel heel erg! Ik denk dat het dan toch Matthijs gaat worden :-)

Enige kleine bezwaar wat ik nog voelde tegen de naam, was dat ik er een beetje jaren 70 gevoel bij had (de Martijn, Dennis, Marcel etc generatie), hebben jullie dat ook of vinden jullie het gewoon tijdloos? En niet saai?





Wat vinden jullie?





@noah1983: Morris leuker dan Mason (of alleen Julius ook heel leuk voor een klein halfbloedjongetje!)
Alle reacties Link kopieren
Matthijs is niet saai, ik vind het wel een leuke naam!!
Ik vind Matthijs ook leuk. En helemaal niet saai.

Overigens vind ik Jurgen ook leuk, maar Matthijs is leuker.
Alle reacties Link kopieren
quote:kikker schreef op 01 februari 2014 @ 14:24:

Fijn voor het meedenken allemaal! Het helpt me wel heel erg! Ik denk dat het dan toch Matthijs gaat worden :-)

Enige kleine bezwaar wat ik nog voelde tegen de naam, was dat ik er een beetje jaren 70 gevoel bij had (de Martijn, Dennis, Marcel etc generatie), hebben jullie dat ook of vinden jullie het gewoon tijdloos? En niet saai?





Wat vinden jullie?





@noah1983: Morris leuker dan Mason (of alleen Julius ook heel leuk voor een klein halfbloedjongetje!)Matthijs is tijdloos. Heb nu 2 Matthijssen in de klas, 1 van 11 en 1 van 14, dus die jaren 70 associatie heb ik zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh hier staat Morris ook op ons lijstje! Maar Matthijs ook heel leuk! Tijdloos.



Moeilijk is het he!
Ik vind eerlijk gezegd Matthijs wel een beetje 'saai' in de zin dat ik er zoveel ken dat ik niet 1 associatie heb. Maar dat kan je ook weer positief opvatten; er is in ieder geval geen negatieve associatie maar gewoon lekker neutraal.



Wat mij betreft een 'niets mis mee' naam. Geen reden om over te twijfelen als hij bovenaan het lijstje staat hoor .
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ik kan me in alle argumenten vinden geloof ik..blijf t dus moeilijk vinden. Ik heb echt Morris-dagen en dan weer Mason-dagen haha. Hormonen?!

Ik vind beide namen toch wel een verschillende indruk maken ofzo. Morris oogt volgens mij wat deftiger en Mason wat exotischer.



Julius zie ik liever als tweede naam, maar vriend en ik kwamen wel onafhankelijk met deze naam aanzetten.

Misschien maar afwachten tot de geboorte en kijken wat t beste past? Of is dat vragen om moeilijkheden?
Alle reacties Link kopieren
@kikker: Matthijs is gewoon lekker stoer! Voor mijn gevoel geen ouderwets imago hoor.
Alle reacties Link kopieren
Oh noah, die hormonen...ik ken het. Hier hetzelfde. De ene dag denk ik, we zijn er uit. De andere dagen twijfel ik weer enorm. De naam moet gewoon nu leuk zijn, maar bij wijze van ook over 60 jaar
Alle reacties Link kopieren
Noah, zo hebben we het wel met onze pup gedaan. konden ook toen niet kiezen uit de naam, maar toen we hem echt gingen ophalen wist ik het meteen. Weet natuurlijk niet of dat met een kindje ook zo werkt :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Matthijs erg leuk. Jürgen niet...saai, onsympathiek, lelijke klank (urg), hard en juist Jürgen vind ik jaren '80.

Matthijs is lekker tijdloos. Niet superstoer maar beslist niet saai!

Succes met je keuze en met je bevalling.
Alle reacties Link kopieren
De baby komt al bijna, maar we hebben nog geen knoop doorgehakt.... Welke naam vinden jullie het leukst?.



David

Sebas

Mattias



Ik denk dat Sebas ook afvalt. Vind dat toch te veel een afkorting ipv een volwaardige naam geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
@ rozerood...eens met jou over Sebas.

Zowel David als Mattias vind ik goed passen.

Mijn keuze zou dan Mattias zijn...alle namen hebben dan een i en een s/z klank.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah1983 schreef op 01 februari 2014 @ 18:10:

Bedankt voor de reacties! Ik kan me in alle argumenten vinden geloof ik..blijf t dus moeilijk vinden. Ik heb echt Morris-dagen en dan weer Mason-dagen haha. Hormonen?!

Ik vind beide namen toch wel een verschillende indruk maken ofzo. Morris oogt volgens mij wat deftiger en Mason wat exotischer.



Julius zie ik liever als tweede naam, maar vriend en ik kwamen wel onafhankelijk met deze naam aanzetten.

Misschien maar afwachten tot de geboorte en kijken wat t beste past? Of is dat vragen om moeilijkheden?



Ik heb heel andere associaties. Vind Morris wel stoer en lekker beetje apart, terwijl ik mason een tokkie naam van de eerste orde vind als je deze in Nederland gebruikt: diamanten oorbelletje in, gouden ketting om, matje in de nek, Nike air mexx aan de voeten...



Moet ik nog zeggen welke ik zou kiezen?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Rozerood



Ik vind David er het mooist bij.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op zaterdag 01 februari 2014 22:39 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Noah1983 in "Jongensnamen topic"" class="messagelink">Noah1983 schreef op 01 februari 2014 @ 18:10</a>:</b>

Bedankt voor de reacties! Ik kan me in alle argumenten vinden geloof ik..blijf t dus moeilijk vinden. Ik heb echt Morris-dagen en dan weer Mason-dagen haha. Hormonen?!

Ik vind beide namen toch wel een verschillende indruk maken ofzo. Morris oogt volgens mij wat deftiger en Mason wat exotischer.



Julius zie ik liever als tweede naam, maar vriend en ik kwamen wel onafhankelijk met deze naam aanzetten.

Misschien maar afwachten tot de geboorte en kijken wat t beste past? Of is dat vragen om moeilijkheden?</div></blockquote>



Ik heb heel andere associaties. Vind Morris wel stoer en lekker beetje apart, terwijl ik mason een tokkie naam van de eerste orde vind als je deze in Nederland gebruikt: diamanten oorbelletje in, gouden ketting om, matje in de nek, Nike air mexx aan de voeten...



Moet ik nog zeggen welke ik zou kiezen?



Haha Tinkerbel, je brengt het zo grappig!

Maar dat Morris stoer is vind ik zelf ook, ik bedoelde voornamelijk wat jij in andere woorden zegt, dat er mogelijk wel iets verschil bestaat in wat voor milieu je een kind met die naam toedicht.

Morris gaat geloof ik aan kop, ik heb me voorgenomen om een soort "proefbesluit" te maken in mijn hoofd voor een aantal dagen om te kijken hoe dat voelt ?

Of klinkt dat heel ingewikkeld? ?
Alle reacties Link kopieren
@ noah

Ik had mijn voorkeur al uitgesproken voor Morris, maar wilde nog even zeggen dat ik aansluit bij de toelichting die Tinkerbel heeft gegeven. Voor mijn gevoel is Mason ook richting tokkie (ik zie dan ook eerder een met goud behangen puber voor me- en bij Morris helemaal niet).



Hier hetzelfde als jij: ook maar een proefbesluit. Proefbesluit is nu Matthijs, om beetje te wennen aan naam. Probeer hem in mijn hoofd ook echt al zo te noemen (en af en toe zeg ik hardop-voor het gevoel- 'Matthijs, kom je eten?' hahahahahah!!) Maar ik vind het nog steeds lastig, moet nog ontzettend wennen en heb nog niet perse het gevoel dat het een beklonken zaak is, ik blijf zo ontzettend twijfelen!!! Denk steeds is dit dan wat ik het beste vind? En dat weet ik gewoon echt niet. Hoe langer ik erover nadenk hoe moeilijker lijkt wel. Kind zit er wel een heel leven aan vast en wil ik gewoon geen spijt krijgen.



Ik had vooraf een heel lichte voorkeur voor Jurgen boven Matthijs, dacht daar een wat uniekere naam mee te hebben en voelde de naam zelf als 'stoerder" dan Matthijs. Maar Jurgen werd hier op het forum echt als minder ervaren: te veel 'urgh-klank', sullig, onsympathiek, etc. Vind het wel super fijn dat iedereen zo eerlijk is!! Daar heb ik wel echt wat aan (nog steeds geen voorstanders voor de naam Jurgen?? :-))



Net als de reacties gegeven bij de naam Mason, anders weet je niet eens dat het ook wel als ordinair ervaren wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven