Jongensnamen topic

14-01-2014 06:17 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic
Alle reacties Link kopieren
@Kikker - Oh maar ik vind Jurgen ook helemaal geen stomme naam hoor, zo is het niet! Ik had gewoon net als EvyBlissy die kinderen voor kinderen associatie maar die zullen maar weinig mensen hebben hoor...! Jurgen is een prima naam, niks mis mee. Ik vind zelf alleen Matthijs gewoon veel mooier... maar als jullie Jurgen het mooist vinden dan zou ik dat gewoon doen.



Waarom neem je niet volgende week een proefweek 'Jurgen'?
Alle reacties Link kopieren
Niemand???quote:moppie1985 schreef op 05 februari 2014 @ 09:28:

Ook hier een twijfelende ruim 37 weken zwangere....

Hormonen?!?!?!



In principe zijn we er uit en gaat onze zoon Finn heten.

Op 2 staat Milan..Maar twijfel blijft toch steeds weer beetje terug komen.

Ook vind ik Wess erg leuk.

Vrienden van ons hebben alleen al een dochter Tess, dus valt hierdoor eigenlijk wel een beetje af...

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 04 februari 2014 @ 21:32:

Wat vinden jullie van de naam Oscar voor een jongetje? Hier geen plannen voor een 2e hoor, maar heb een zwak voor denken over de leukste namen en heb Oscar momenteel hoog bij mijn favorieten.Leuk! Helaas gevetood door mijn vriend voor onze tweede zoon, anders was de kans groot dat ik binnenkort een Oscar had gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:moppie1985 schreef op 05 februari 2014 @ 09:28:

Ook hier een twijfelende ruim 37 weken zwangere....

Hormonen?!?!?!



In principe zijn we er uit en gaat onze zoon Finn heten.

Op 2 staat Milan..Maar twijfel blijft toch steeds weer beetje terug komen.

Ook vind ik Wess erg leuk.

Vrienden van ons hebben alleen al een dochter Tess, dus valt hierdoor eigenlijk wel een beetje af...

Wat vinden jullie?Moppie, ik vind geen van de namen mooi. Maar daar heb je niet zoveel aan. Ik zou als je Wess heel mooi vindt overigens gewoon die naam kiezen. (Ik vind Wess dan wel de minst mooie naam, vooral de dubbele "s" snap ik niet)
Leuk, modus! Vreemd genoeg heb ik hem tijdens de zwangerschap van mijn vrouw nooit als optie genoemd, maar heb ik hem nu in mijn top 5 staan!
@Moppie, ik vind Finn veels te populair en Wess niet mooi. Daarom zou ik dan voor Milan gaan. Wat vind je evtl nog van: Lenn, Sepp, Milo of Milian
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 05 februari 2014 @ 14:01:

Leuk, modus! Vreemd genoeg heb ik hem tijdens de zwangerschap van mijn vrouw nooit als optie genoemd, maar heb ik hem nu in mijn top 5 staan!Volgens mij staat de naam van mijn zoon in jouw subtop, en de mogelijke namen voor tweede zoon (over 4 weken uitgerekend, maar we hebben nog niet besloten) ook in jouw subtop.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Finn mooier dan Wess dus ik zou dat sowieso kiezen. Ik heb niks met Milan, dus ik zou bij Finn blijven!



Tess en Wess.. tsja... hoe vaak zien jullie die vrienden en hoe vaak zien Tess en Wess elkaar? Is er kans dat ze bij elkaar in de groep/klas komen? Gaan jullie samen op vakantie?



Als je ze 2 keer per jaar ziet, vind ik dat wat anders dan wanneer het vrienden zijn die je wekelijk ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist Milan dan weer de mooiste naam..
@Moppie:



Finn: tja, op zich best een mooie naam. Maar tegenwoordig heet IEDEREEN Finn (oke, beetje overdreven, maar je snapt het punt denk ik wel). Voorbeeldje: in de groep 3 waar mijn neefje in zit, (25 kinderen) zitten 3 Finnen, in zijn voetbalteam (een mannetje of 11 gok ik) zitten er zelfs 4! Maar goed, als jij je daar niet aan stoort, moet je het vooral doen



Milan: vind ik niet zo mooi. Heeft vooral te maken met dat ik een Milan kan die nogal 'pauper' is en omdat het me teveel aan de stad Milaan en de bijbehorende voetbalclubs doet denken.



Wess: op zich niet gek. Alleen ben je dan niet bang dat mensen gaan denken dat het een afkorting voor Wesley is (wat ik dan weer een vreselijke naam vind...)?



Mijn tip zou zijn: volg vooral JULLIE EIGEN gevoel. Dan komt het vast goed
quote:modus_ schreef op 05 februari 2014 @ 14:07:

[...]



Volgens mij staat de naam van mijn zoon in jouw subtop, en de mogelijke namen voor tweede zoon (over 4 weken uitgerekend, maar we hebben nog niet besloten) ook in jouw subtop.



Leuk, modus!

Uit mijn subtop trio F, P en L (mijn oorspronkelijke favorieten, afgekeurd door mijn vrouw)

Of uit mijn subtop kwartet Y, J, X en O (waarvan de eerste de naam van mijn zoon is, de tweede onze tweede grote favoriet en nummer drie en vier namen die ik erbij vind passen).



Oscar vind ik eigenlijk niet per se direct passen bij mijn andere favorieten, maar ook niet uit de toon vallen. Victor vind ik ook leuk bij Oscar passen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
NYC, nee iets verder naar beneden in jouw lijst denk ik Ik weet alleen niet meer waar jouw lijstjes staan, maar ze kwamen er wel in voor. Van de letters weet ik eerlijk gezegd niet waar de L, J, X en O voor staan, F vinden we heel leuk maar ik vind de afkorting die te pas en te onpas wordt gebruikt (ik ken meerdere Fjes) echt vreselijk voor een jongen. En P is nou net de enige naam in jouw lijstjes die ik echt niet mooi vind.
Die letters stonden voor de namen Laurens, Jules, Xavier en Olivier

.

Wat jongensnamen betreft heb ik een hele lange lijst met namen die ik mooi vind. Wellicht is het T, mijn nummer 10?
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik ook nog wel een namen dilemma.

Jayden, Jamie of toch iets simpelers als Max of Milan? Roept u maar!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken...!



Milan en Finn staan beide in de namen top 10 dus denk dat het risico dat ze bij meerdere naamgenootjes in de klas komen even groot is.

En als iedereen hier toevallig zo denkt en daarom een andere naam kiest ook weer grote kans dat ze dus de enige zijn...

Zelf heb ik beide namen niet eerder in het "echt" gehoord. Maar zit nu natuurlijk nog niet bij voetbalclubjes etc...



Wat is dit ontzettend lastig zeg!

Heb de namen lijstjes al zo vaak bekeken...ook om bij een minder populaire naam uit te komen maar kan er gewoon geen vinden die het helemaal is!
Kitechick: van de namen die je noemt vind ik Max absoluut de leukste! De overige namen spreken mij zelf minder aan. Finn een beetje leuk. Jamie niet leuk. Milan nog minder leuk en bij Jayden heb ik gewoon hele foute associaties.
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorige week weten we dat we een jongetje krijgen, onze eerste zoon.



We hebben nu een klein rijtje namen:

Stefan bovenaan

Wat vinden jullie van die naam?



En daaronder Hugo, Koen en Mark.

Ze passen allemaal wel goed bij de achternaam.



Graag jullie mening! Bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
@NYC wat een prachtige namen noem je! Ik zit echt (bijna) helemaal op een lijn met je. Als we ooit weer een jongen krijgen, heb ik nu opties genoeg



@drijfkaarsje ik vind Hugo een prachtige naam, dus zou zeker daarvoor gaan!
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss_kausalaya schreef op 05 februari 2014 @ 10:30:

Ik heb zo veel namen die ik mooi vind...



Mahesh

Richiano

Juliano

Charles

Dillan

Shakeeb

Ashar

Ganesh

ach zo kan ik wel ff doorgaan... Vreselijke namen.
Alle reacties Link kopieren
@ drijfkaarsje Hugo of Koen vind ik het leukste.
Alle reacties Link kopieren
Hugo is mooi!
@NYC: zou je nog wat meer van die lange lijst jongensnamen willen plaatsen? . Ik vind mooie jongensnamen vinden een drama maar volgens mij heb jij precies mijn smaak.
@ Polala. Hier mijn huidige top 100 favoriete jongensnamen:



1. Yves

2. Jules

3. Oscar

4. Xavier

5. Olivier

6. Pepijn

7. Floris

8. Victor

9. Thijmen

10. Laurens

11. Merijn

12. Faas

13. Krijn

14. Jens

15. Julius

16. Oliver

17. Seppe

18. Sepp

19. Lev

20. Noud

21. Raf

22. Mees

23. Abel

24. Boaz

25. Lucas

26. Thomas

27. Stijn

28. Cas

29. Tijn

30. Tijl

31. Ruben

32. Julian

33. Jonathan

34. Marijn

35. Mathias

36. Jonas

37. Simon

38. Casper

39. Quirijn

40. Hugo

41. James

42. Philip

43. Philippe

44. Julien

45. Joris

46. Ivar

47. Arthur

48. Boris

49. Max

50. Rijk

51. Rein

52. Maas

53. Olle

54. Nanne

55. Sverre

56. Lasse

57. Kjeld

58. Kjell

59. Olaf

60. Mick

61. Mats

62. Job

63. Lars

64. Silvijn

65. Michiel

66. Jasper

67. Alexander

68. Matthijs

69. Felix

70. Nils

71. Jur

72. Bas

73. Bo

74. Jesse

75. Daan

76. Stef

77. Finn

78. Matt

79. David

80. Fabian

81. Florian

82. Benjamin

83. Daniël

84. Marnix

85. Cedric

86. Justus

87. Merlijn

88. Pieter

89. Maurits

90. Maarten

91. Berend

92. Joost

93. Reinier

94. Vincent

95. Wouter

96. Tom

97. Pjotr

98. Morris

99. Moos

100. Storm
Haha, dat is inderdaad een lange lijst . Hardstikke bedankt, ik ga er straks rustig doorheen spitten!
quote:kitechick schreef op 05 februari 2014 @ 15:36:

Dan heb ik ook nog wel een namen dilemma.

Jayden, Jamie of toch iets simpelers als Max of Milan? Roept u maar!

Max

Of Maximiliaan met als roepnaam Max.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven