Sneu momentje voor vriendinnetje dochter over schoen zetten

18-11-2014 22:26 147 berichten
Ach gos....ik vind het zo sneu. Mijn dochter heeft net als vele andere kinderen een lijstje uitgeprint van Sinterklaasjournaal.nl. De pieten kleuren op die lijst schoentjes in die aangeven wanneer de kinderen hun schoen mogen zetten. Nou dat is hier dus ook gebeurd en mijn dochter heeft die lijst blij op de kast gehangen. Ze mag om de paar dagen haar schoen zetten en dan zit er iets kleins in.



Nu was vandaag een vriendinnetje hier aan het spelen en die zag die lijst hangen. Ouders hebben het niet breed. En je voelt hem al aankomen. "Oh," zei ze beteuterd, "ik mag hem maar 2x zetten van Piet." Zo sneu, ik baal als een stekker dat die lijst daar hing. Ik heb hem nu op een minder zichtbare plek neergelegd. En ik weet wel dat verschillen op school ook wel duidelijk worden, dat de één bij wijze van spreken een DS in zijn schoen krijgt en de ander een wasknijper, maar zo zwart op wit ingevuld door Piet vond ik zo zielig!



Ik heb nou de neiging om binnenkort een schoencadeautje voor dat meisje hier neer te leggen maar ik weet niet of die ouders me dat wel in dank af zullen nemen. Ik wil ze niet in verlegenheid brengen tenslotte. Misschien kan ik na Sint een keer iets leuks doen voor haar. Wat vinden jullie?
quote:markovic schreef op 19 november 2014 @ 11:40:

[...]





Ik vind het ridicuul. Dat soort goeddoenerij dient alleen het eigen ego.



Heeft je broer misschien nagedacht hoe het jochie zich voelt (beschaamd, angstig), de ouders van het kind (vernederd).



Heel erg uit de hoogte en naar vind ik zulk gedrag.Ben ik volledig met je eens, ik zou me zelf ook rot zijn geschrokken als ouder en ik denk het jochie helemaal. Heel ondoordacht zelfs en de plank volledig misgeslagen. Maar goed, het was gebeurd. Ik ken mijn broer en hij kan erg impulsief zijn. Ik weet alleen wel heel zeker dat hij het niet deed uit goeddoenerij voor het eigen ego. Achteraf heeft hij er wel over nagedacht toen mijn schoonzus en ik zeiden wat we er van vonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 19 november 2014 @ 11:51:

[...]



Ben ik volledig met je eens, ik zou me zelf ook rot zijn geschrokken als ouder en ik denk het jochie helemaal. Heel ondoordacht zelfs en de plank volledig misgeslagen. Maar goed, het was gebeurd. Ik ken mijn broer en hij kan erg impulsief zijn. Ik weet alleen wel heel zeker dat hij het niet deed uit goeddoenerij voor het eigen ego. Achteraf heeft hij er wel over nagedacht toen mijn schoonzus en ik zeiden wat we er van vonden.

Niet erg goed nagedacht dan. Zou jij het leuk vinden als ouder en je hebt het niet breed dat totale vreemden ineens dure zaken gaan kopen voor je kind? Of voel je je dan vernederd, met je neus in je armoede gewreven?



Natuurlijk deed je broer het voor zijn ego. Het voelde voor hem zo goed om de weldoener uit te hangen. Of het ook goed was heeft hij niet goed over nagedacht.
quote:markovic schreef op 19 november 2014 @ 11:40:

[...]





Ik vind het ridicuul. Dat soort goeddoenerij dient alleen het eigen ego.



Heeft je broer misschien nagedacht hoe het jochie zich voelt (beschaamd, angstig), de ouders van het kind (vernederd).



Heel erg uit de hoogte en naar vind ik zulk gedrag.



Beschaamd kind over een nieuwe fiets en jas? Hahaha.

Ouders ja misschien wel .. eerder bezorgd dat een vreemde hem aanspreekt en zomaar dingen geeft dan dat ze zich beschaamd zullen voelen denk ik.
quote:markovic schreef op 19 november 2014 @ 11:55:

[...]



Niet erg goed nagedacht dan. Zou jij het leuk vinden als ouder en je hebt het niet breed dat totale vreemden ineens dure zaken gaan kopen voor je kind? Of voel je je dan vernederd, met je neus in je armoede gewreven?



Natuurlijk deed je broer het voor zijn ego. Het voelde voor hem zo goed om de weldoener uit te hangen. Of het ook goed was heeft hij niet goed over nagedacht.





Nee ik niet, ik zou blij zijn met zulke lieve mensen, is maar hoe negatief je in het leven staat denk ik dan.

Zou wel moeite hebben met een vreemde vent maar niet met de spullen en de gedachtegang er achter.
quote:*Ginger* schreef op 19 november 2014 @ 11:16:

[...]





Zoiets zou pas niet eerlijk zijn, als je 1 zomerkind en 1 Sinterklaaskind hebt.



Met 1 kind heeft eerlijkheid niks te maken met hoeveel kado's ze voor welke gelegenheid krijgt. Er ligt nergens een standaard vast hoeveel kado's een kind moet krijgen, dat bepalen de ouders.

Dochter krijgt zat kado's, komt niks tekort, dus ik zou niet weten waarom ze meer Sinterklaaskado's zou moeten krijgen.

Dan verwoord je het verkeerd.

Jij hebt een bedrag in gedachten voor Sint + verjaardag, klaar.

Dat bedrag zou hetzelfde zijn voor Sint + verjaardag-op-een-ander moment.



Ik heb mensen in mijn omgeving die zeggen: "ik geef maar een kleinigheidje voor de verjaardag, het kind krijgt al zoveel kado's met Sinterklaas". Dat is dus niet eerlijk, een zomerkind geven ze geen kleinigheidje (want geen andere feestdag met kado's binnenkort).
Alle reacties Link kopieren
Hier mogen de kids ook "maar" 2 keer de schoen zetten en dit heeft niets met financiën te maken.

Het is een beetje een grijs gebied hoevaak de kids de schoen mogen zetten. Ik ben van mening dat ondanks een gezonde financiële situatie het meer wel een keer vol is.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het niet per definitie aan de financiën hoeft te liggen dat het kind "maar " 2 keer de schoen mag zetten, ik zou er dan ook niets mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 19 november 2014 @ 11:57:

[...]





Nee ik niet, ik zou blij zijn met zulke lieve mensen, is maar hoe negatief je in het leven staat denk ik dan.

Zou wel moeite hebben met een vreemde vent maar niet met de spullen en de gedachtegang er achter.Jij wel, een ander niet. Misschien ook eens proberen je in andere mensen te verplaatsen.
quote:markovic schreef op 19 november 2014 @ 11:55:

[...]



Niet erg goed nagedacht dan. Zou jij het leuk vinden als ouder en je hebt het niet breed dat totale vreemden ineens dure zaken gaan kopen voor je kind? Of voel je je dan vernederd, met je neus in je armoede gewreven?



Natuurlijk deed je broer het voor zijn ego. Het voelde voor hem zo goed om de weldoener uit te hangen. Of het ook goed was heeft hij niet goed over nagedacht.Ik heb precies tegen hem gezegd wat jij nu ook zegt. Dat het vernederend is, confronterend, betuttelend, en nog veel meer heb ik gezegd, en mijn schoonzus ook. Of mijn broer het deed om zijn ego te strelen daar verschillen we wel over van mening en dat mag, ik ken mijn broer en ik weet dat dat het laatste is wat ik van hem zal denken. Het was een domme, vreselijk domme impulsieve actie waar hij niet verder bij had nagedacht.
quote:markovic schreef op 19 november 2014 @ 11:59:

[...]



Jij wel, een ander niet. Misschien ook eens proberen je in andere mensen te verplaatsen.Pot verwijt de ketel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 19 november 2014 @ 12:00:

[...]





Pot verwijt de ketel.

Ach, zal best wel een kern van waarheid inzitten, maar dan nog. Ik snap niet dat jij, omdat jij het geen probleem vindt, dan maar vindt dat niemand dat een probleem moet vinden.



Als je hier trouwens van moet rollebollen over de grond van het lachen is je leven wel erg bleekjes...
Wat zitten jullie nu te katten joh. Je kan toch gewoon van mening ergens over verschillen?
Dank iedereen voor de enthousiaste reacties! Ik ben net wezen shoppen en heb twee kruippakjes gekocht. Het was nog lastig om twee dezelfde te vinden, wat een gekkenhuis zeg! Maar goed, het is gelukt, en nu maar wachten tot ze komt spelen. Ik denk morgen!



Ik heb een gedichtje geschreven en ik ga de pakjes op de mat bij de achterdeur leggen. Zodat als we uit school komen er iets ligt. Leuk leuk leuk!!



En nu ben ik toch bezig. Ik heb de voedselbank gebeld en straks rijden we er even langs om een donatie te doen.



En dat was woensdag. Het lijkt wel een mierzoete kerstfilm haha. Ik denk dat ik ook nog even guitig in de camera knipoog terwijl twee mensen die ik bij elkaar heb gebracht, innig zoenen op de Eiffeltoren. Ja, dat was een grapje.
quote:Camry schreef op 19 november 2014 @ 11:58:

[...]



Dan verwoord je het verkeerd.

Jij hebt een bedrag in gedachten voor Sint + verjaardag, klaar.

Dat bedrag zou hetzelfde zijn voor Sint + verjaardag-op-een-ander moment.



Ik heb mensen in mijn omgeving die zeggen: "ik geef maar een kleinigheidje voor de verjaardag, het kind krijgt al zoveel kado's met Sinterklaas". Dat is dus niet eerlijk, een zomerkind geven ze geen kleinigheidje (want geen andere feestdag met kado's binnenkort).



Ik heb helemaal geen bedrag in mijn hoofd voor Sinterklaas en verjaardag hoor. Ik koop iets wat ze leuk gaat vinden, en wat dat kost, het ene jaar meer dan het andere, daar let ik dan niet zo op. Wij doen geen pakjesavond met Sinterklaas, alleen schoenzetten. En ik vind het gewoon echt niet nodig om meer dan een schoenkadootje erin te doen.

Nu ben ik eigenlijk ook wel klaar met deze offtopic discussie, ik ga lekker lunchen met dochter.
quote:netniet schreef op 19 november 2014 @ 12:04:

Wat zitten jullie nu te katten joh. Je kan toch gewoon van mening ergens over verschillen?Ik wel maar onze Marko nooit.
Oh. Ik schrijf 'enthousiaste reacties' en boven me ontstaat er een discussie.





Annapalona, ik denk dat wij het best zouden kunnen vinden samen! Want idd, die broer doet tenminste iets. Wellicht had hij het op een andere manier kunnen doen, maar het komt toch in eerste instantie doordat hij medelijden heeft met dat jongetje? De uitvoering is onhandig maar dat wil nog niet zeggen dat hij dit doet om zijn eigen ego een boost te geven.



Netniet, als ik met jouw broer getrouwd was dan waren we binnen de kortste keren failliet omdat we alles weggaven haha.
quote:*Ginger* schreef op 19 november 2014 @ 12:10:

[...]





Ik heb helemaal geen bedrag in mijn hoofd voor Sinterklaas en verjaardag hoor. Ik koop iets wat ze leuk gaat vinden, en wat dat kost, het ene jaar meer dan het andere, daar let ik dan niet zo op. Wij doen geen pakjesavond met Sinterklaas, alleen schoenzetten. En ik vind het gewoon echt niet nodig om meer dan een schoenkadootje erin te doen.

Nu ben ik eigenlijk ook wel klaar met deze offtopic discussie, ik ga lekker lunchen met dochter.Off topic? Daar ben je toch zelf mee begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hartstikke leuk van je. Of dat meisje nou 2x haar schoen mag zetten om financiele of principiele redenen, dit vergroot de magie van het Sinterklaasfeest "kijk eens, Sinterklaas vindt het leuk dat we samen spelen" helemaal goed



Mijn kinderen kregen trouwens altijd praktische cadeaus in de schoen, die ik anders gewoon had gegeven. Pyjama's en sokken en dergelijke. Zij blij, want het kwam van Sinterklaas dus het was goed, en ik geen extra geld kwijt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ben echt voor anoniem iets verzinnen. Hoeven haar ouders ook niet zich bezwaard te voelen.



Zou ik wat lekkers voor het hele gezin neerhangen aan de deur bv.
quote:Broedkippetje schreef op 19 november 2014 @ 08:04:

[...]





Alsof het ene het andere uitsluit.

Je hebt ook kimderen die én aandacht, liefde en geborgenheid én af en toe een schoencadeautje krijgen.



Dit dus. Elk jaar weer dat gezanik over geld. Als mijn kinderen net zo blij zijn met iets van 50,- of iets van 0,50, dan doe ik het goed. En dan bepaal ik dus zelf wel wat ik al dan niet in die schoen stop.



TO, lief idee van je. Doen!
quote:topdropje schreef op 19 november 2014 @ 10:22:

Dat is toch heel wat anders? Ik heb niet per definitie medelijden met kinderen die minder (vaak) cadeautjes krijgen. Dat zeg ik ook nergens, dat is nou eenmaal een feit.



Maar een lijst ingekleurd zien door Piet kan wel heel hard aankomen. Niet om materialistische redenen maar om emotionele redenen. Dat kind kan zomaar denken dat ze minder lief is geweest. En dat gebeurde in mijn huis, ik had die lijst laten hangen, en dit ga ik oplossen zo goed en kwaad als het gaat.Zijn er nog echt ouders die op die manier het verhaal overbrengen op hun kinderen?
Leuk gedaan TO. Gaan die meisjes onwijs leuk vinden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik bleef vaak bij mijn Opa en Oma die het ook niet breed hadden die stopten vaak zo een snoepmuis in een mooipapiertje in mijn schoen, heel zoetspul met een laagje chocolade. Ik was daar altijd blij mee. Misschien kun je iets doen met ieder een zakje snoep geven met iets kleins erin wanneer zij bij je thuis speelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet alles gelezen, maar is er geen mogelijkheid om haar voor sinterklaas te logeren te vragen? Samen schoentje zetten is natuurlijk nog leuker en Sinterklaas weet altijd alles, dus ook of vriendin bij dochter logeert.
Dat kind is niet zielig.
Nu maar hopen dat die moeder niet hier meeleest en zichzelf herkent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven