Sneu momentje voor vriendinnetje dochter over schoen zetten

18-11-2014 22:26 147 berichten
Ach gos....ik vind het zo sneu. Mijn dochter heeft net als vele andere kinderen een lijstje uitgeprint van Sinterklaasjournaal.nl. De pieten kleuren op die lijst schoentjes in die aangeven wanneer de kinderen hun schoen mogen zetten. Nou dat is hier dus ook gebeurd en mijn dochter heeft die lijst blij op de kast gehangen. Ze mag om de paar dagen haar schoen zetten en dan zit er iets kleins in.



Nu was vandaag een vriendinnetje hier aan het spelen en die zag die lijst hangen. Ouders hebben het niet breed. En je voelt hem al aankomen. "Oh," zei ze beteuterd, "ik mag hem maar 2x zetten van Piet." Zo sneu, ik baal als een stekker dat die lijst daar hing. Ik heb hem nu op een minder zichtbare plek neergelegd. En ik weet wel dat verschillen op school ook wel duidelijk worden, dat de één bij wijze van spreken een DS in zijn schoen krijgt en de ander een wasknijper, maar zo zwart op wit ingevuld door Piet vond ik zo zielig!



Ik heb nou de neiging om binnenkort een schoencadeautje voor dat meisje hier neer te leggen maar ik weet niet of die ouders me dat wel in dank af zullen nemen. Ik wil ze niet in verlegenheid brengen tenslotte. Misschien kan ik na Sint een keer iets leuks doen voor haar. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Mooie oplossing!
Mijn kinderen mogen onbeperkt schoen zetten, wanneer ze er maar zelf aan denken.



Ik heb geen schoencadeaus dit jaar. Dus ik doe een handje pepernoten, doosje chocoladepotloden, kikker of muis en voor de weekenden heb ik een sinterklaas van chocolade en een suikerwiegje.
Nee, heb wat details veranderd riannerianne
quote:topdropje schreef op 19 november 2014 @ 13:16:

Nee, heb wat details veranderd riannerianne



Dan is het goed.



Dat zou pas sneu zijn.
Kinderen boven laten spelen, schoenen in de gang laten staan. En er gewoon iets in doen. Dan gaat kind naar huis, en zit er iets in!



Ooit had de moeder van mijn vriendinnetje dat gedaan, en ik weet het nog!
Alle reacties Link kopieren
Tot mij grote verbazing kwam ik er via mijn dochter ook achter dat het Sinterklaasjournaal KENNELIJK bepaalt wanneer kinderen hun schoen mogen zetten!? Wat is dat voor een terreur van de media. Ik meen het echt, ik vind het een grof schandaal.



Ik maak zelf wel uit wanneer ze de schoen zet. Gewoon een paar keer. De Sint komt nu eenmaal niet elke dag in dezelfde straten en dat heeft het productieteam van dat overschatte journaal dat zelfs op school gekeken moet worden geen ene reet mee te maken.



Ik denk dat je, door je door dat journaal te laten leiden en die lijst op te hangen, zelf mede in de hand hebt gewerkt dat andere kinderen vervolgens teleurgesteld zijn.



Hoezo om de paar dagen de schoen zetten? Wat een onzin.



Vroeger zetten wij een paar keer onze schoen en kregen er dan iets kleins in. Waren we erg blij mee. Zoiets moeten de ouders van het armlastige kindje ook gewoon nog kunnen betalen en dan zijn er ook geen sneue toestanden waarbij het het kind geconfornteerd wordt met met de terreur van de media die voor ons gaat bepalen wanneer wij schoenen moeten laten zetten.



Ik overweeg serieus en klacht in te dienen bij de omroep die dat programma maakt.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
quote:Argentovivo schreef op 19 november 2014 @ 13:32:

Tot mij grote verbazing kwam ik er via mijn dochter ook achter dat het Sinterklaasjournaal KENNELIJK bepaalt wanneer kinderen hun schoen mogen zetten!? Wat is dat voor een terreur van de media. Ik meen het echt, ik vind het een grof schandaal.



Ik maak zelf wel uit wanneer ze de schoen zet. Gewoon een paar keer. De Sint komt nu eenmaal niet elke dag in dezelfde straten en dat heeft het productieteam van dat overschatte journaal dat zelfs op school gekeken moet worden geen ene reet mee te maken.



Ik denk dat je, door je door dat journaal te laten leiden en die lijst op te hangen, zelf mede in de hand hebt gewerkt dat andere kinderen vervolgens teleurgesteld zijn.



Hoezo om de paar dagen de schoen zetten? Wat een onzin.



Vroeger zetten wij een paar keer onze schoen en kregen er dan iets kleins in. Waren we erg blij mee. Zoiets moeten de ouders van het armlastige kindje ook gewoon nog kunnen betalen en dan zijn er ook geen sneue toestanden waarbij het het kind geconfornteerd wordt met met de terreur van de media die voor ons gaat bepalen wanneer wij schoenen moeten laten zetten.



Ik overweeg serieus en klacht in te dienen bij de omroep die dat programma maakt.



Ik denk dat jij die lijst niet helemaal begrepen hebt.

Het Sinterklaasjournaal bepaalt NAMELIJK helemaal niet hoe vaak een schoen gezet mag worden.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 19 november 2014 @ 13:35:

[...]





Ik denk dat jij die lijst niet helemaal begrepen hebt.

Het Sinterklaasjournaal bepaalt NAMELIJK helemaal niet hoe vaak een schoen gezet mag worden.Nou inderdaad. Dat sommigen zo stom zijn om zich de wet voor te laten schrijven is weer een ander verhaal.
quote:Argentovivo schreef op 19 november 2014 @ 13:32:

Tot mij grote verbazing kwam ik er via mijn dochter ook achter dat het Sinterklaasjournaal KENNELIJK bepaalt wanneer kinderen hun schoen mogen zetten!? Wat is dat voor een terreur van de media. Ik meen het echt, ik vind het een grof schandaal.



Ik maak zelf wel uit wanneer ze de schoen zet. Gewoon een paar keer. De Sint komt nu eenmaal niet elke dag in dezelfde straten en dat heeft het productieteam van dat overschatte journaal dat zelfs op school gekeken moet worden geen ene reet mee te maken.



Ik denk dat je, door je door dat journaal te laten leiden en die lijst op te hangen, zelf mede in de hand hebt gewerkt dat andere kinderen vervolgens teleurgesteld zijn.



Hoezo om de paar dagen de schoen zetten? Wat een onzin.



Vroeger zetten wij een paar keer onze schoen en kregen er dan iets kleins in. Waren we erg blij mee. Zoiets moeten de ouders van het armlastige kindje ook gewoon nog kunnen betalen en dan zijn er ook geen sneue toestanden waarbij het het kind geconfornteerd wordt met met de terreur van de media die voor ons gaat bepalen wanneer wij schoenen moeten laten zetten.



Ik overweeg serieus en klacht in te dienen bij de omroep die dat programma maakt.



Welnee zeg, dan heeft jouw dochter het niet helemaal begrepen. Je kan een schoenkalender uitprinten. Die stopt jouw dochter ongekleurd in haar schoen, Piet (jij dus voor de duidelijkheid) kleurt daarop 's avonds in op welke dagen kind schoen mag zetten en stopt de kalender weer terug.

Ik heb het zelf nooit zo gedaan, omdat ze bij Opa ook wel eens hun schoen mogen zetten en dan doe ik het niet nog eens de dag daarna.
Alle reacties Link kopieren
Dan snap ik het inderdaad niet broedkippetje, hoe werkt het dan? Er staat toch dat de pieten van het journaal schoentjes inkleuren op een die lijst moet je dan uitprinten, en dat bepaalt toch wanneer een kind de schoen mag zetten? En mijn dochter kwam met het verhaal dat Dieuwertje Blok op het journaal hadden gezegd dat iedereen zijn schoen weer mocht zetten, maar die kan het natuurlijk in haar voordeel geinterpreteerd hebben.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 19 november 2014 @ 13:38:

[...]





Welnee zeg, dan heeft jouw dochter het niet helemaal begrepen. Je kan een schoenkalender uitprinten. Die stopt jouw dochter ongekleurd in haar schoen, Piet (jij dus voor de duidelijkheid) kleurt daarop 's avonds in op welke dagen kind schoen mag zetten en stopt de kalender weer terug.

Ik heb het zelf nooit zo gedaan, omdat ze bij Opa ook wel eens hun schoen mogen zetten en dan doe ik het niet nog eens de dag daarna.Ooooooooooh, OK, dan snap ik het. Dan is het inderdaad een heel ander verhaal. Ik dacht al, al die reclame en commercie gaat tegenwoordig zo ver, het zou met niet verbaasd hebben.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
quote:Argentovivo schreef op 19 november 2014 @ 13:42:

Dan snap ik het inderdaad niet broedkippetje, hoe werkt het dan? Er staat toch dat de pieten van het journaal schoentjes inkleuren op een die lijst moet je dan uitprinten, en dat bepaalt toch wanneer een kind de schoen mag zetten? En mijn dochter kwam met het verhaal dat Dieuwertje Blok op het journaal hadden gezegd dat iedereen zijn schoen weer mocht zetten, maar die kan het natuurlijk in haar voordeel geinterpreteerd hebben.



Nee, die Piet dat ben je natuurlijk zelf als ouder

Kinderen kunnen een blanco lijst uitprinten en in hun schoen doen.

'Piet' kleurt dan 's nachts de dagen waarop zij de schoen mogen zetten.

Het staat je helemaal vrij om daarbij 1 dag in te kleuren, 21 dagen of alles ertussenin.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Camry schreef op 19 november 2014 @ 11:03:quote:*Ginger* schreef op 19 november 2014 @ 10:57:

[...]





Niet eerlijk? Ik zou niet weten waarom dat niet eerlijk is.

Ze krijgt één schoenkadootje van Sinterklaas, en ze krijgt verjaardagskado's. En dat moet maar genoeg zijn.





Natuurlijk is het niet eerlijk dat een kind dat toevallig tijdens Sinterklaastijd jarig is minder kado's krijgt dan een kind dat in de zomer jarig is.

Kan dat kind niets aan doen.

Het is niet eerlijk om een kleiner/goedkoper verjaardagskado of minder/goedkopere Sinterklaaskado's te geven omdat er zoveel kado-momenten dicht op elkaar zitten.

Een 'zomerkind' krijgt op zijn verjaardag ook niet minder kado's omdat het ook nog bijna Sinterklaas is.Weet je wat ook niet eerlijk is? Dat winterkinderen dus nooit zomerspeelgoed krijgen! Bij ons dan weer wel, want wij hebben gewoon in de zomer ook ooit een cadeaumomentje ingevoerd! Dus onze kinderen kregen waterpistooltjes, opblaas dingen etc op dat moment. En met Sint en hun verjaardagen gaven we uit, wat we uit wilden geven, maar geen overdaad in drie maanden tijd en verder dus niks.
quote:Monti schreef op 19 november 2014 @ 10:47:

Ik denk ook niet dat kind er zoveel last van heeft dat ze bij jou die ingekleurde plaat heeft gezien.

Mijn kinderen mogen twee keer hun schoen zetten en hoor ze er verder ook niet over, ook niet hoe vaak andere kinderen hun schoen mogen zetten. En zelf kan ik mij ook niet herinneren als kind dat ik mij er van bewust was Hoe vaak welk klasgenootje zijn schoen mocht zetten.Tja jij niet, mijn nogal slimme zoon heeft zo ontdekt dat de Sint helemaal niet bestaat. Hij vroeg zich af, waarom de rijkste kinderen uit de klas, de duurste cadeautjes kregen. Hij vroeg een Nintendo DS, die hij niet kreeg. Maar zijn vriendinnetje wel. Ik was net mijn baan kwijt, en bij vriendinnetje thuis hebben ze een echt zwembad in de tuin. Dus ontdekte hij, dat hoe rijker je ouders waren hoe duurder je cadeaus waren.
Alle reacties Link kopieren
Lief van je TO!



Wij mochten vroeger elke avond onze schoen zetten, maar "moesten" dan ook elke avond zingen voor sinterklaas en zwarte piet en legde er een appel of wortel bij voor zijn paard.



Ik denk dat er 1 x in de 4 dagen een handje pepernoten, zakje chocoladegeld, of chocolade sigaretten inzaten wat was het spannend als je wakker werd... gelijk naar beneden rennen om te kijken of er wat in je schoen was gestopt!



Mijn moeder maakte het soms extra spannend. Ze maakte, als wij op bed lagen, haar handen zwart en deed dan overal handjes op de plavuizen, trap, in de gang etc. Jeetje, wat was dat spannend... Volgende dag was mijn moeder een uur aan het boenen als wij weer naar school waren
quote:Argentovivo schreef op 19 november 2014 @ 13:42:

Dan snap ik het inderdaad niet broedkippetje, hoe werkt het dan? Er staat toch dat de pieten van het journaal schoentjes inkleuren op een die lijst moet je dan uitprinten, en dat bepaalt toch wanneer een kind de schoen mag zetten? En mijn dochter kwam met het verhaal dat Dieuwertje Blok op het journaal hadden gezegd dat iedereen zijn schoen weer mocht zetten, maar die kan het natuurlijk in haar voordeel geinterpreteerd hebben.



Jij bent de kleurpiet oftewel jij bepaald dat.



Mosterd
Alle reacties Link kopieren
quote:Argentovivo schreef op 19 november 2014 @ 13:42:

Dan snap ik het inderdaad niet broedkippetje, hoe werkt het dan? Er staat toch dat de pieten van het journaal schoentjes inkleuren op een die lijst moet je dan uitprinten, en dat bepaalt toch wanneer een kind de schoen mag zetten? En mijn dochter kwam met het verhaal dat Dieuwertje Blok op het journaal hadden gezegd dat iedereen zijn schoen weer mocht zetten, maar die kan het natuurlijk in haar voordeel geinterpreteerd hebben.





Tip kijkt daarom altijd even zelf.



Wat men wel niet bedoelt. Scheelt weer een ongegronde klacht bij het NPO.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mochten wij vroeger 1 of 2 keer onze schoen zetten. Ik weet nog wel dat ik heel erg teleurgesteld was toen er een keer niks in zat. Ook was ik een erge Suske en Wiske fan en ik was heel jaloers op een kindje dat elke keer een Suske en Wiske strip in zijn schoen kreeg. Volgens mij kregen wij thuis van die snoepkikkers en chocoladesigaretten in onze schoen.



Ach, al met al een leuke traditie. En TO, lief idee van je!
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht vroeger ook alleen in het weekend mijn schoen zetten. Had niets met geld te maken, meer met gewoonte.



En ja, ook bij mij in de klas waren kinderen die elke dag hun schoen zetten. Had ook niets met geld te maken.



Het lijkt mij toch een keuze van de ouders dat vriendinnetje maar 2x haar schoen mag zetten. Een chocoladeletter of iets van fruit (of desnoods iets nuttigs, een paar leuke sokken?) kan er toch altijd wel af? Voordat ik nu over mij heen krijg dat ik daar niet zomaar vanuit mag gaan: een briefje van Sint dat ze zo lief is geweest kunnen die ouders er toch altijd wel in doen?

Dit geval komt op mij over als beetje gebrek aan creativiteit van de ouders, niet zozeer geld.
Van 1 zak strooigoed kan je heel vaak een schoentje vullen. Het hoeft niet duur te zijn.
Alle reacties Link kopieren
de enige "aangekondigde" schoenzetdag is de dag van de intocht. dan zegt de sint het zelf.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Wij doen 1x per week schoen zetten, op zaterdag avond.
quote:broadway schreef op 19 november 2014 @ 16:21:

de enige "aangekondigde" schoenzetdag is de dag van de intocht. dan zegt de sint het zelf.



Klopt, en dan heeft 'ie het ook nog over schoencadeaus.



Niet zo handig vind ik.
Update!



Het was zo leuk vandaag. Vriendinnetje kwam spelen en na een uurtje vertrokken ze naar zolder voor hun vaste poppenmoment. Ik stond ook boven te strijken. Dachten ze, want ik hing op dat moment uit het raam woeste gebarentaal met de buurman te houden. Ik kwam niet meer bij omdat hij steeds naar onze reeds openstaande voordeur wilde lopen, maar steeds werd gestoord door buurtkinderen. Ik zag hem steeds vloeken en hij verdween telkens weer naar binnen, met die twee cadeaus achter zijn rug. Maar eindelijk kon hij de Grote Oversteek maken en hij glipte naar binnen, strooide bijna een zak strooigoed naar binnen (bedankt buurman, helemaal niet overdreven) en bonkte toen nog even op de deur. Die meiden begonnen natuurlijk te gillen "Wat was dat?? Was dat....aaaaahhhh... Piet!! Aaaaaahhhh!" Ik heb maar een klein beetje meegegild...ahem.

Wij naar beneden, aanschouwen de pepernoteninvasie ("het was Opa Piet!!!!") en toen zagen ze ineens twee pakjes die aan elkaar gebonden waren. Daarna hun namen. Toen gilden ze nog harder (en ik lachte harder) en stortten zich op de pakjes. Ik had een klein gedichtje geschreven over hoe leuk ze samen spelen, en dat Piet wilde zien of hun poppen ook bij elkaar hoorden.

Ze pakten het uit ("klaar? Een, twee, drie!!!") en toen was het "aww" en "ohh" en "wat schattig" niet van de lucht. De poppen werden aangekleed en ze gilden nog dank je wel Opa Piet naar buiten. Het vriendinnetje was zo enthousiast, echt heel leuk. Missie geslaagd!



Bedankt allemaal voor de leuke ideeën!!
Alle reacties Link kopieren
Aaah topdropje. Geweldig!!!



Zit met een lach van oor tot oor. Hartverwarmend.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven