Sneu momentje voor vriendinnetje dochter over schoen zetten

18-11-2014 22:26 147 berichten
Ach gos....ik vind het zo sneu. Mijn dochter heeft net als vele andere kinderen een lijstje uitgeprint van Sinterklaasjournaal.nl. De pieten kleuren op die lijst schoentjes in die aangeven wanneer de kinderen hun schoen mogen zetten. Nou dat is hier dus ook gebeurd en mijn dochter heeft die lijst blij op de kast gehangen. Ze mag om de paar dagen haar schoen zetten en dan zit er iets kleins in.



Nu was vandaag een vriendinnetje hier aan het spelen en die zag die lijst hangen. Ouders hebben het niet breed. En je voelt hem al aankomen. "Oh," zei ze beteuterd, "ik mag hem maar 2x zetten van Piet." Zo sneu, ik baal als een stekker dat die lijst daar hing. Ik heb hem nu op een minder zichtbare plek neergelegd. En ik weet wel dat verschillen op school ook wel duidelijk worden, dat de één bij wijze van spreken een DS in zijn schoen krijgt en de ander een wasknijper, maar zo zwart op wit ingevuld door Piet vond ik zo zielig!



Ik heb nou de neiging om binnenkort een schoencadeautje voor dat meisje hier neer te leggen maar ik weet niet of die ouders me dat wel in dank af zullen nemen. Ik wil ze niet in verlegenheid brengen tenslotte. Misschien kan ik na Sint een keer iets leuks doen voor haar. Wat vinden jullie?
Ik vind dat zoiets geks, dat je maar af en toe je schoen mag zetten. Wij deden het dagelijks, er zat alleen lang niet altijd wat in. Waarom zou je je schoen maar een paar keer mogen zetten?



Ik zou het doen TO! Overigens hadden mijn ouders het vroeger ook niet breed, dus meestal was het gewoon een zakje pepernoten en een keer een cadeautje van 3-4 euro. Daar was ik als kind ook heel blij mee
Oh ik lees nu de update pas, wat leuk!
quote:asaatje76 schreef op 19 november 2014 @ 19:08:

Wij doen 1x per week schoen zetten, op zaterdag avond.



Vond ik altijd zo simpel, om de kinderen dan op zondag extra vroeg wakker te hebben. Schoenzetten deden we hier bij voorkeur op een dag dat extra vroeg wakker zijn ook echt goed uit kwam. Bijvoorbeeld op de dag dat ze naar school en kdv moesten.



Of op zaterdag avond als ze in bad zaten. Effe man boven, ik flink stommelen beneden, snel afdrogen, pyjama's aan en dan kijken. Ik roepen: 'Jeetje, wat waren ze vroeg.' Alle spanning weg en lekker slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie update Topdropje!
TO, fijn dat het zo'n succes was!
Alle reacties Link kopieren
Prachtig topdropje!

Echt leuk gedaan

Heeft de moeder er nog iets over gezegd?
Erger je niet, maar verbaas je!
quote:cello1987 schreef op 20 november 2014 @ 21:18:

Prachtig topdropje!

Echt leuk gedaan

Heeft de moeder er nog iets over gezegd?Ja ik kreeg een appje dat de pop lekker lag te slapen in haar nieuwe pakje. En dat haar "mama" niet ophield met snateren haha. Zo gezellig die meiden.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, hele goeie actie geweest dus
Erger je niet, maar verbaas je!
Leuk hoor! Vergeten ze vast nooit meer.
Geweldig gedaan topdropje!!!
Dank jullie wel voor de enthousiaste reacties! Zo lief!
Alle reacties Link kopieren
Nee, jíj bent lief
Alle reacties Link kopieren
quote:topdropje schreef op 20 november 2014 @ 21:03:

Update!



Het was zo leuk vandaag. Vriendinnetje kwam spelen en na een uurtje vertrokken ze naar zolder voor hun vaste poppenmoment. Ik stond ook boven te strijken. Dachten ze, want ik hing op dat moment uit het raam woeste gebarentaal met de buurman te houden. Ik kwam niet meer bij omdat hij steeds naar onze reeds openstaande voordeur wilde lopen, maar steeds werd gestoord door buurtkinderen. Ik zag hem steeds vloeken en hij verdween telkens weer naar binnen, met die twee cadeaus achter zijn rug. Maar eindelijk kon hij de Grote Oversteek maken en hij glipte naar binnen, strooide bijna een zak strooigoed naar binnen (bedankt buurman, helemaal niet overdreven) en bonkte toen nog even op de deur. Die meiden begonnen natuurlijk te gillen "Wat was dat?? Was dat....aaaaahhhh... Piet!! Aaaaaahhhh!" Ik heb maar een klein beetje meegegild...ahem.

Wij naar beneden, aanschouwen de pepernoteninvasie ("het was Opa Piet!!!!") en toen zagen ze ineens twee pakjes die aan elkaar gebonden waren. Daarna hun namen. Toen gilden ze nog harder (en ik lachte harder) en stortten zich op de pakjes. Ik had een klein gedichtje geschreven over hoe leuk ze samen spelen, en dat Piet wilde zien of hun poppen ook bij elkaar hoorden.

Ze pakten het uit ("klaar? Een, twee, drie!!!") en toen was het "aww" en "ohh" en "wat schattig" niet van de lucht. De poppen werden aangekleed en ze gilden nog dank je wel Opa Piet naar buiten. Het vriendinnetje was zo enthousiast, echt heel leuk. Missie geslaagd!



Bedankt allemaal voor de leuke ideeën!!Wauw, goed gedaan zeg! Helemaal leuk! Waar het forum al niet goed voor is af en toe. Heerlijk voor de kids dit.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
quote:Camry schreef op 19 november 2014 @ 11:58:

[...]



Dan verwoord je het verkeerd.

Jij hebt een bedrag in gedachten voor Sint + verjaardag, klaar.

Dat bedrag zou hetzelfde zijn voor Sint + verjaardag-op-een-ander moment.



Ik heb mensen in mijn omgeving die zeggen: "ik geef maar een kleinigheidje voor de verjaardag, het kind krijgt al zoveel kado's met Sinterklaas". Dat is dus niet eerlijk, een zomerkind geven ze geen kleinigheidje (want geen andere feestdag met kado's binnenkort).



Ik ben dus ook een week voor sinterklaas jarig, en snapte er vroeger niets van als mensen zeiden: Nou jij wordt verwend, verjaardag- en sinterklaascadeautjes. Hoezo was dat verwend? Iedereen kreeg toch sinterklaas en verjaardagscadeautjes. Heb mijn collega die een kind kreeg op dezelfde datum gezegd dat het niet leuk is voor kind dat soort opmerkingen, niet doen dus.

En misschien heeft mijn moeder wel eens gedacht: Oeps verjaardagscadeau is dit jaar meer dan gemiddeld, dan maar iets minder sinterklaas. Maar met een groot gezin was wat binnengebracht werd heel veel, en das, wanten pantoffels en dat soort werk vult ook aardig op, Alleen als het eerder koud werd kregen we die das en wanten in onze schoen.

En later met de kleinkinderen keek ma ook eerder of het aantal pakjes voor alle kleinkinderen even groot was, dan naar de waarde ervan (wel in het redelijke natuurlijk) want een even hoge stapel is voor de gelovigen belangrijker dan een even dure stapel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Aah ik geniet echt van dit verhaal. Zo heerlijk.



Vlak voor het slapen gaan nog even dit topic opgezocht Top update!! Echt leuk dat je het ff laat weten!!



To, ik ken je helemaal niet maar je bent echt een lieverd. Wat zul jij een lieve mama zijn. Je dochter mag trots zijn op zo'n moeder.
Mooi, dat de missie geslaagd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 20 november 2014 @ 21:10:

Aaah topdropje. Geweldig!!!



Zit met een lach van oor tot oor. Hartverwarmend. + 1
Wat leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:topdropje schreef op 20 november 2014 @ 21:20:

[...]



Ja ik kreeg een appje dat de pop lekker lag te slapen in haar nieuwe pakje. En dat haar "mama" niet ophield met snateren haha. Zo gezellig die meiden.

echt een hele leuke update, loop er van te lachen en te huilen



ik ken je niet maar je lijkt mij een echte lieverd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik word er verlegen van





Ze hebben vandaag hun poppen geshowd in de klas, zei de juf. Grappig dat heel veel kinderen Opa Piet op bezoek hadden gehad ;) . "Ja", zei dochter voor de klas met een wijs snoetje, "dat is logisch want we wonen allemaal dicht bij elkaar!"



Kinderen zijn zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven