Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:



'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'



Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?



Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
Moet ik er wel bij vertellen dat ze idd behoorlijk donker was en een beste dikke grote bos zwarte haren had, en lang haar ook.

Dat viel iedereen op, ook die donkere huidskleur.

Maar deze begon ook over mn eerste.

Ik heb gezegt dat als hij mijn dochter niet geacsepteerd had ik hem niet had gehoeven, meer mannen dan kerken zeggen ze dan.

Ze deed net of het kind niet van mn vent kon zijn.

Terwijl ze over hem altijd slecht praat dus...



Trouwens is het donkere kind nu blank, en zo blond als het maar zijn kan.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zei mijn ex schoonvader ook, dat je tegenwoordig nooit weet of je wel echt de vader bent, ik stond met mijn bek vol tanden, dochter leek en lijkt echt wel op haar vader incl. Zijn streken.
Die van mij ook.

Daarbij worden donkere kindjes vaak niet eens donker geboren.

En ik ben zo trouw als een hond.

Ik zou hem nooit belazeren.

Maar ze zei het niet om mij te kwetsen.

Wat ook niet gebeurt is, ik vond het alleen ongemakkelijk, maar voelde me niet gekwetst.
Van mijn schoonouders had ik het tenminsten kunnen hebben, die zijn ook altijd heel lief geweest voor mijn kinderen en hebben de oudste direct als kleinkind geacsepteerd.

Je ziet ook geen verschil, in de omgang met de kinderen.

Alleen dat de jongste op mn schoonmoeder lijkt, en dr vader.

Ze is ook links, zoals mn schoonmoeder.

Erg apart.
ik had al 2 dochters en mijn derde was ook een meisje. Super trots de eerste keer achter de kinderwagen boodschappen doen. Kom ik een bekende tegen, die vraagt wat is het geworden. ik zeg , een meisje. Kijkt ze me aan en zegt, oooohhhh wat erg voor je. Ik sta niet snel zonder woorden maar ben met open mond naar huis gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou als ik dit zo lees valt mijn schoonmoeder reuze mee!! wat eeeeergggggg!!! ja tuurlijk houden ze van hun zoon maar kom OP zeg, sommige dingen zeg je gewoon niet!!!!



dan is die van mij heel tammetjes: in de kraamweek (baby is 5 dagen oud) komt mijn schoonma op bezoek. ik heb mijn pyama aan, ongekamde haren, geen make-up etc etc ( je kent het wel als je er net een kind uit heb geperst, en nog moet leren hoe het werkt) zegt ze: ' oh je hebt je pyama nog aan, lekker zondags hoor' !!!! wat denk je dat ik helemaal opgedirkt gaat zitten!!



pffff sommige mensen
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo.maar schreef op 06 augustus 2012 @ 20:05:

ik had al 2 dochters en mijn derde was ook een meisje. Super trots de eerste keer achter de kinderwagen boodschappen doen. Kom ik een bekende tegen, die vraagt wat is het geworden. ik zeg , een meisje. Kijkt ze me aan en zegt, oooohhhh wat erg voor je. Ik sta niet snel zonder woorden maar ben met open mond naar huis gegaan.
Alle reacties Link kopieren
het is een klassieker: bevallen van derde dochter en nog bijna aan het napuffen: gaan jullie nog voor een jongen?



tuurlijk, vraag aan mijn vriend of hij me vanavond even bevrucht.............
Alle reacties Link kopieren
@zomaar; snap niet waarom jij je mond niet hebt open getrokken. Zoiets laat je je toch niet zeggen??
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Met vier weken oude dochter gingen we bij schoonouders op bezoek. Mijn buik was al heel redelijk weg. Ik had een overslagjurkje aan. Schoonmoeder: "Ooh slim joh, zo'n jurkje, dan zie je je buik ook niet zo". En bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was na ruim 3 jaar eindelijk zwanger en heb meerdere keren moeten horen dat het vast van de buurman was. Want na zo'n lange tijds zwanger raken van je eigen man dat kan toch niet...

Ok niet uit de kraamtijd, de volgende wel:



Meisje is geboren en eerst waar schoonloeder de volgende dag naar vraagt is of ze toch wel doorgeslapen heeft! Ehhhh nee?

Na ruim 2 weken kwamen ze op kraambezoek ( wonen in buitenland) met lege handen... Tot op heden nog niets gehad. Meisje is 1ste kleinkind. En wel iedere keer janken dat wij zo egoïstisch zijn om in het buitenland te gaan wonen...



Oh en schoonloeder was boos dat wij niet wilden wat het werd! En of zij dan niet aan de echoscopiste mocht vragen wat het werd...
Wat een verhalen allemaal. Wat zijn er veel onbeschofte mensen.
Schiet me weer een te binnen.

Een 'vriendin' van mijn vorige opleiding heeft eigenlijk altijd smoesjes wanneer er iets is. Bij mijn vrijgezellenfeest ging ineens de opa van haar vriendin dood dus zei ze mijn middelste zus (die het geregeld had,)op de tijd dat ze er al had moeten zijn af.

Die vriendin wilde ze steunen, wat niet echt iets voor desbetreffende vriendin is maar dat terzijde.



Met verjaardagen idem dito, met uitgaan idem dito.



Nu was ik zwanger en hoorde ik 9 maanden niks. Ging ik geen punt van maken, zou ik vroeger wel gedaan hebben maar heb moeten leren dat iedereen anders is en dat je het soms ook nou eenmaal druk hebt. Dus ik liet het zo.

Ik bevallen middels keizersnede. Ik had haar wel gesmst, kreeg een felicitatie terug.

Na 4 dagen kreeg ik een verwijtende sms wanneer ik haar eens zou bellen om op bezoek te komen om naar haar 'nichtje' (?!) te komen. Nou de meesten van jullie zijn bevallen en je weet dus hoe je je voelt, ik ging niet mensen uitodigen die 9 maanden niks hebben laten horen, dat kwam dan wel na de geboortekaart dacht ik zo.

Nouja, is goed kom donderdag maar.

Donderdag belt ze me af, de broer van de vriend van een kennis van haar is neergeschoten (?!?!?!) Dus daar moest ze blijkbaar heen. Ah ok..

Wel vrolijke berichten posten op facebook dat ze met vriendin naar het park ging eind vd middag. Dat kon dus wel. Zaterdag wou ze komen. Is goed.

Zaterdag is ze ziek. Ok, ander x dan. Het kon me werkelijk niet verrotten dames, ik zag haar al meer als kennis dan vriendin.

Inmiddels was geboortekaart al binnen, niks op gehoord. Ze ging op vakantie, niks meer gehoord. Niet gevraagd hoe het was om nu moeder te zijn, niets over de operatie, niksniksniks.

Ondertussen vreemde kraamtijd door de pijn vd operatie en door hormonen die een loopje met me namen, ik voelde me erg depri met vlagen, dit heeft wel een paar weken geduurd).

Toen uit het niks een sms. Niet: hoi lieverd ik kom snel langs, hoe is het met je 5 weken te vroeg geboren kind, en met jouw operatiewond? Neehoor, ik kreeg een zeer verwijtende gemene sms dat ik egoistisch was, nooit iets liet horen voor een nieuwe afspraak (let wel: ik ben de kraamvrouw, ik heb een geboortekaart gestuurd, zij laat 9 maanden niks horen en zegt 2x af), etc. Ik moest wel goed beseffen dat de kraamtijd niet alleen maar om mij draait (?)maar vooral om haar, want begreep ik wel hoe moeilijk dit alles voor haar is na haar miskraam(met 5 weken) 2 jr terug? (de 2 abortussen op haar 20e en 23e, door onzorgvuldigheid wbt anticonceptie, noemde ze maar even niet, voor het gemak. Geloof me, dit deed ze erg makkelijk, 'dan neem ik gewoon een abortus').

Toen was ik er echt klaar mee en na mijn verbazing uitgesproken te hebben (ik bleef eerlijk waar expres netjes) was ik een egoistische bitch, moest ik haar niet tegenkomen want dan zou ze : my ass kicken...' en moest ik haar nummer wissen en nooooooit meer contact opnemen.

Ok. deal!



Ik besef dat dit klinkt als : ik doe nooit iets alles ligt aan haar- maar ik zweer het, in dit verhaal ben ik alleen maar verbaasd over zoveel egoisme en inlevings-gemis.
Alle reacties Link kopieren
hier ook een 'grappige'



ik was 21 toen ik beviel..inmiddels 25, maar heb er altijd een stuk jonger uit gezien dan mijn werkelijke leeftijd.

Ik liep met mijn 'verse' zoon door de stad en stond stil bij een kraampje.



Zie ik ineens twee oudere dames (jaar of 65) in de kinderwagen kijken en zeggen... ' aaach, weer zo'n kind van een tienerMOEDERTJE' waarop de ander zegt: ''ach ja, maar het is niet eens ZWART'



..... WTF
Alle reacties Link kopieren
Pff die laatste is echt dom! Ik zie er ook veel jonger uit ( nu 23 maar mensen schatten 17/18) en als ik dan zwangerschaps testen haalden keken ze echt zo van: pff jong meisje..
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft een kleine afwijking in zijn luchtpijp (hij groeit daar overheen) hierdoor heeft hij soms een wat gierende ademhaling..mijn schoonmoeder zei in mijn kraamweek: nou het lijkt net een hond als hij ademt!!

Had er bij veel mensen om moeten lachen..maar mijn schoonmoeder kon ik wel wurgen!!



Ik was na mijn bevalling erg geschrokken door het lange hechten van de gynaecoloog daar beneden..ik vroeg of het wel allemaal goed ging..de gynaecoloog zei ja hoor ik doe er altijd wat langer over maar wil dat je er geen last van krijgt en dat het mooi word..waarop man zei: hij maakt er een designer vagina van!!
Alle reacties Link kopieren
Na een bevalling van bijna twee dagen ligt baby in het ziekenhuis te huilen. Ik wist van voor niet meer wat ik achteren was, dus ik vraag advies aan verpleegkundige. Die zegt doodleuk: 'het is jouw kind, jij moet weten wat je moet doen'. Heb het de volgende dag wel aan één van haar collega's verteld, dat ik het zo lomp vond. En mijn schoonmoeder (n.a.v. lange bevalling), maar het is wel een schitterende baby (alsof de baby minder mooi zou zijn na een stortbevalling...).
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat niet over de kraamperiode maar over mijn 1ste bevalling. Ik was alleenstaand en had mijn moeder bij me tijdens de bevalling. Zegt de verloskundige eerst al goh had je je niet kunnen scheren? En later nam ze aan dat er een donker kindje uit zou komen (ik was 18 hoe bedoel je vooroordelen).
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhalen heb ik hier gelezen zeg!



Bij mij toen dochterlief net 12u oud was kwamen mijn ouders en schoonouders kijken in het ziekenhuis. schoonmoeder kwam huilend binnen dat dochterlief zo mooi was (5 weken daarvoor kreeg ik nog te horen van haar dat er een kans was dat ons kindje helemaal niet zo mooi zou zijn, en bedankt!) en 5 min later begint ze over dat zij en schoonvader 6 maanden na de bevalling van haar oudste geen seks konden hebben. Toen werd ik ook boos, zei dat ik net was bevallen en dat als ze wilde dat ik weer alles onder zou spugen dat ze dan vooral zo door moest gaan. Grrrr
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 25 augustus 2015 @ 21:59:

Na een bevalling van bijna twee dagen ligt baby in het ziekenhuis te huilen. Ik wist van voor niet meer wat ik achteren was, dus ik vraag advies aan verpleegkundige. Die zegt doodleuk: 'het is jouw kind, jij moet weten wat je moet doen'. Heb het de volgende dag wel aan één van haar collega's verteld, dat ik het zo lomp vond. En mijn schoonmoeder (n.a.v. lange bevalling), maar het is wel een schitterende baby (alsof de baby minder mooi zou zijn na een stortbevalling...).Dat is toch juist lief? Na een lange bevalling zien babies er meestal nogal gekreukeld uit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus zei al toen ik de 3D echo liet zien: hopelijk is het geen jongen, wij zijn een echte meisjesfamilie.

En toen ze dus haar kersverse neefje kwam bewonderen in het ziekenhuis: ja leuk, maar wij (zij en haar man dus) vinden meisjes toch veel leuker.
Alle reacties Link kopieren
Omg, als ik deze opmerkingen allemaal hoor maak ik mn borst al nat voor over een paar weken... wat zijn mensen toch lomp soms!
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 08 juni 2011 @ 16:18:

Toen ik na 6 dagen ploeteren uit pure wanhoop toch maar besloot op flesvoeding over te gaan, een verpleegster doodleuk zei toen ze de baby kwam brengen, " ja je moeder is een beetje lui, die geeft liever een flesje" Kon dat mens wel doodslaan. Lig je daar met al je verdriet en schuldgevoelens omdat je niet genoeg melk hebt, komt zo'n trut je ook nog ff voor lui uitmaken.







Dat kan echt niet! Ik ben zelf verpleegkundige (in opleiding), no way dat ik dat ooit zou zeggen. Zelfs al wil iemand überhaupt geen borstvoeding geven, alsof ik dan het recht heb om daar iets van te zeggen/vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder een klassieker (ten minste voor schoonmoeder - verder een lief mens, maar nogal bezig met gewicht ed)

Toen ze hoorde dat ik zwanger wilde worden: "Je weet toch dat je nu niet voor 2 moet eten, hé?" en "Kom maar niet teveel bij in gewicht door dat gesnoep! Dan krijg je ook dikke kinderen!"

Toch, aan babyfoto's te zien, waren vriend en zn broertje ook redelijk 'mollige' dreumessen. Is helemaal goed gekomen, hoor, maar zij dan: "En toch vond ik dat zoooo lief, dat babyvet!"

Toen schoonmoeder pas bevallen was van mn vriend, ging zij eens met de kinderwagen ZONDER op voorhand iets te eten een paar km door het veld wandelen 'om die kilo's eraf te krijgen na de bevalling'. Vriendin waar zij naartoe ging toen, liet haar ondanks protest NIET gaan, zonder ten minste een boterham te eten.



"Als ik jou zo zie snoepen, zorg dan maar niet dat wij 'worstjes-op-poten' krijgen" (vriend)

Oké, ik heb wel een aantal kg overgewicht, 82kg bij 1m68...



Maar, nog lang niet zwanger, hoewel, ik bereid mij al voor op de nodige commentaren buiten gewicht/aankomen ed. Naar wat ik hier lees...
Alle reacties Link kopieren
Ivm borstvoeding.

Dit vind ik het mooiste wat je je kind kan bieden, maar als het niet lukt, na lang proberen of iets anders of jij voelt je er niet goed bij, dan geef je gewoon de fles, toch?



Zelf hoop ik borstvoeding te kunnen geven, als ik het geluk heb een kindje te krijgen. Toch heb ik het gevoel dat er aan vriend z'n kant nogal huiverig op wordt gereageerd. Schoonmoeder gaf meteen de fles aan beide zoons (eigen keuze natuurlijk), maar zei dingen als 'ik kon geen melk geven' en vriend is er een beetje vies van. Zeker de gedachte dat ik het ooit bij familie/bezoek zou doen...Ik hoop dat hij hierin nog verandert...

Mijn moeder daarentegen heeft broer en mij bv gegeven, dus steunt mij wel.



Nog niet zwanger, maar als ik sommige reacties hier lees... pfoe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven