Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Nou... jullie denken toch zeker niet dat ik stiekem ga bevallen? Dat kom ik dan echt wel even melden hoor.



Vannacht van half drie tot zes wakker geweest. Vanmorgen gezwommen en se rest van de middag op bed gelegen.

Nu Mini op bed en samen met Maxi een filmpje kijken en dan is de 28e (helaas) voorbij.



Eens hoor, doreia, als.het zover is, zal ik er ook klaar voor zijn. En ondanks dat de bevalling van de meisjes veel in mijn hoofd zit, probeer ik ook veel aan de bevalling van Mini te denken.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Oh hè jammer, ik was al bijna beledigd dat je zo stiekem was :P

Dan wachten we gewoon nog even verder!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo ver is dat Nano mag komen. Word er helemaal blij van! Ik lees nog steeds mee en wens je veel geluk, na de zware tijden. En kan niet wachten tot je de komst van Nano in de wereld aankondigt!
Alle reacties Link kopieren
Spannend hoor! Fijn dat je man weer thuis is. Hoop dat je de laatste dagen goed doorkomt en snel je kleine mannetje in je armen hebt.
Alle reacties Link kopieren
De 29e, de 30e, het maakt niet uit. De dag dat Nano wordt geboren is een heel mooie dag.



Fijne avond en voor straks slaap lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom je nog even een knuffel geven en succes wensen met de laatste loodjes! Liefs wensput
Welterusten Estrellas!
Alle reacties Link kopieren
Goed geslapen Estrellas?
Alle reacties Link kopieren
Goede Morgen!

Nacht was oké. Het duurde wel heel lang eer ik in slaap was door stom gepieker. Maar daarna redelijk door geslapen.

Ben de pijn en het ongemak wel flink zat hoor!

En nu ik in de afwachtmodus zit begin ik me ook een beetje verveeld te voelen. Denk dat ik toch maar even wat leuke dingen nog moet plannen anders gaan de dagen wel heel lang duren.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Lekker zwemmen, een geboortekaartjes slinger maken, foto's maken van een spelende mini, je buik gipsen, naar de pedicure, naar de kapper... Al die dingen die straks even niet meer kunnen.



We wachten met je mee!
Alle reacties Link kopieren
Goed te horen dat je redelijk hebt kunnen slapen.



Toen ik vanmorgen opstond was het eerste wat ik dacht.....zal er al iets staan over een bevalling die vannacht op gang is gekomen, of misschien is Nano vannacht zelf al geboren.

Het is wel spannend hoor. Ik gun het je zo dat Nano nu snel komt.
Ik ga er maar gewoon van uit dat je het inderdaad komt melden als er wat te melden valt... Dan ben je vandaag dus vast heerlijk aan het cocoonen geweest met je mannen... Alvast een fijne nacht!
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag visite gehad, verder is Nano erg aan het wroeten en doen in mijn buik. Veel harde buiken ook weer. Voor zover het nog mogelijk was heb ik het gevoel dat hij nog lager hangt nu.



Morgen half 12 weer naar de gynaecoloog, ben benieuwd of hij misschien een plan heeft. Na de afspraak even lunchen ergens met mijn vriend, het zo maar eens de laatste keer kunnen zijn voorlopig.

Voor nu de nacht maar weer in.



Slaap lekker iedereen!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Welterusten Estrellas!

Ik ben benieuwd. Veel plezier iig met de lunch morgen
Alle reacties Link kopieren
Grrrr en al weer wakker vanaf half vijf! Man ligt nog heerlijk te ronken naast me en Nano is me als boksbal aan het gebruiken.



Tijd voor een koppie T maar weer.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Waardeloos hé, dat wakker liggen. Maar wel fijn dat nu je man naast je ligt. Zal toch een heel ander gevoel zijn dan toen je alleen in dat grote bed lag te woelen.



Ben wel benieuwd wat de gynaecoloog vandaag te zeggen heeft.



Fijne dag en geniet van je lunch.
Alle reacties Link kopieren
Geniet van je lunch, Estrellas! Ik hoop dat je een fijne dag hebt vandaag en dat Nano maar snel mag komen .
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad Janneke, als hij niet naast me had gelegen had ik vast liggen denken hoe ik de dag door moest komen met Mini en mijn korte nacht.

Nu kan ik gewoon een tukkie gaan doen eventueel. Of op de bank liggen,

kijken naar mijn kerels.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me nou de perfecte bezigheid: kijken naar je mannen

Hou je taai vandaag! (behalve je baarmoedermond wellicht)
Van over je dikke kleinste mannetje buik kijken naar je mini en maxi. Wat een rijkdom zal dat zijn! Succes zometeen!
Alle reacties Link kopieren
*diepe zucht*

Volgende week woensdag weer een afspraak.

Nog een week wachten. Please laat Nano spontaan komen!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat vervelend zeg. Waarom moet je nog een week wachten dan? Ik zucht even met je mee hoor, lijkt me best zwaar en moeilijk zo ondertussen.

Ga in ieder geval lekker genieten van je lunch vandaag en probeer te ontspannen, en Nano komt vast gewoon vanzelf, ik duim voor je in ieder geval!
Nog geen ontsluiting of iets dergelijks?

De laatste loodjes zijn het zwaarst vrouw, helemaal met deze tempraturen eind juli begin augustus.



Laat maxi maar fijn voor je zorgen en mini mag je ook 'helpen' op zijn eigen manier. Hier 'helpt' Dorian me inmiddels vakkundig met enveloppen snipperen, een zeer belangrijke klus
Alle reacties Link kopieren
Pff das balen zeg...



Kom op Nano! Buiten is het leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellas2 schreef op 30 juli 2014 @ 13:17:

Nog een week wachten. Please laat Nano spontaan komen!



Voetreflexologie schijnt weeën op gang te kunnen helpen. Heb ik van horen zeggen. Ik vond dat altijd een beetje zweverig. Jajaja, zal wel-gehalte.

Totdat ik - na slechts twee behadelingen, na 18 pogingen voor de kat z'n.... - op een volkomen onmogelijk moment in mijn cyclus mijn ovulatie had. Rest is history.

Lijkt me het proberen waard. Baadt het niet, heb je in ieder geval een heerlijke voetmassage gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven