HEMA doet Zwarte Piet in de ban

26-08-2014 14:27 660 berichten
Hema gaat vanaf volgend jaar Zwarte Piet bannen.

Voor mij is dat een reden om geen inkopen meer te doen bij Hema.

Voor jou?
Ik hoop dat we dat ook kunnen zeggen van isis adepten, anti-piet(lutten), kaalkopjes, domme mensen, kansloze immigramten, pedofielen, inbrekers, drankrijders, Dave Roelvink vriendjes en so on.





Meer om je druk over te maken dan zwarte piet. Get a life or go look for it somewhere else



Doei!!
Alle reacties Link kopieren
Ben bang van niet. Veranderen gaat het hier zeker. Op velerlei gebied.
quote:quattro35 schreef op 27 augustus 2014 @ 17:05:

Vanuit mijn protestants christelijk achtergrond ervaar ik het antilliaanse carnaval in bijvoorbeeld Rotterdam als buitengewoon kwetsend. Het enorme lawaai, maar vooral het vele aanstootgevende bloot plus het tentoonstellen van vrouwen als platte lustobjecten stoot mij zeer tegen het hoofd.

Uiterst denigrerend en zelfs mensonterend.



Daarnaast zijn het vooral zwarten die op rijdende vrachtwagens een voornamelijk blank publiek entertainen. Dit komt op mij racistisch over, en brengt een naar gevoel van slavernij naar boven.



Kan dat niet zo snel mogelijk verboden worden?



*Maar Quattro, je hoeft er toch niet naar te kijken als het je zo kwetst? Dan ga je er toch niet heen en er zit een knop op je TV hoor....*



Want Nederlands Protestants christelijken staan idd al eeuwen internationaal bekend als enorme voorvechters van vrouwen- en mensenrechten in het algemeen, volgens jou ?
Mekkeren doet een zwarte geit.

Zwarte Piet is het zwarte schaap.



Ja toch?



Ja en een plaatje - zonder copyright - kon ik zo snel niet vinden.



Wel deze kanjer -

Die kan wel 140 kilo halen. Kleinigheidjes houd je toch.



Met een mijter op zijn kop....





Ik kan geen zwarte geiten vinden.



Mekkeren doen deze ook.



Volgens mij had de Hema het alleen over hun cadeaupapier..



www.manbijthond.nl/fragmenten/kwisspel-met-inpakplezier



https://www.youtube.com/watch?v=JUr4R-_K3zo

Zij gaat vast huilen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn! Heel goed van de Hema. Kan niet wachten tot zwarte piet helemaal is afgeschaft. Schaam me kapot voor Nederland!
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
quote:nwdesie schreef op 27 augustus 2014 @ 20:44:

Fijn! Heel goed van de Hema. Kan niet wachten tot zwarte piet helemaal is afgeschaft. Schaam me kapot voor Nederland!Hield jij niet van oude mannen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap werkelijk niet waarom mensen een winkel gaan boycotten om deze reden



Wat mij betreft gaat het niet om de vraag of het feitelijk nu wel of geen racisme is, en of het nu wel of geen associatie heeft met het slavernij verleden. Waar het om gaat, is dat er blijkbaar een dermate grote groep Nederlands is die zich erg naar voelt bij zwarte piet om eerder genoemde redenen. Wat mij betreft is dat een reden om de piet wat anders vorm te geven, het is een feest voor iedereen.



Een piet met een andere kleur of met andere accessoires, daar hebben kinderen echt geen minder leuk feest van hoor.
If we don't get lost, we'll never find a new route
Maar een nog grotere groep is het niet eens met onverdoofd slachten van dieren, in naam van welke god dan ook.

Gaan we,dat dan ook afschaffen?

O nee, dat mag dan weer niet onder het mom van religie?
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 27 augustus 2014 @ 20:44:

Fijn! Heel goed van de Hema. Kan niet wachten tot zwarte piet helemaal is afgeschaft. Schaam me kapot voor Nederland!Toch wil half Afrika hier nog steeds naar toe. Arme onwetende mensen.
Alle reacties Link kopieren
Weetjes over de landverradende HEMA:



www.quest.nl/artikel/10-d ... og-niet-wist-over-de-hema



Zou mij niet verbazen als in het jaar 2020 alleen nog gesluierde vrouwen de HEMA binnen mogen. En in 2015 staan er bordjes "verboden voor Joden" bij de ingang.

Kwestie van je laten koeieneren door agressieve zuurpiet allochtonen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 27 augustus 2014 @ 14:12:

Ik werk bij een internationale organisatie, waar Sint en zijn pieten elk jaar verwelkomd worden. Voor de buitenlandse medewerkers een onvergetelijke ervaring, als er collega's op het matje moeten komen bij de Sint.



In Duitsland hebben ze Der Nikolaus und sein Knecht Ruprecht.



http://weihnachten.tagesspiegel.de/knec ... cht.htmlJa Duitsland Zou daar wel van houden ja :s
Alle reacties Link kopieren
quote:kiiwi schreef op 27 augustus 2014 @ 20:51:

Ik snap werkelijk niet waarom mensen een winkel gaan boycotten om deze reden



Wat mij betreft gaat het niet om de vraag of het feitelijk nu wel of geen racisme is, en of het nu wel of geen associatie heeft met het slavernij verleden. Waar het om gaat, is dat er blijkbaar een dermate grote groep Nederlands is die zich erg naar voelt bij zwarte piet om eerder genoemde redenen. Wat mij betreft is dat een reden om de piet wat anders vorm te geven, het is een feest voor iedereen.



Een piet met een andere kleur of met andere accessoires, daar hebben kinderen echt geen minder leuk feest van hoor.



Het heeft nul komma nul met racisme te maken. Die aanduiding wordt chronisch misbruikt om mensen monddood te maken. Al vele jaren een favoriet ziek spelletje van de linkse kerk, aangevuld met (in dit geval) wat geesteszieke antillianen. (Die alleen maar uit zijn op geld...)



Wil je kost wat kost je zin doordrammen?

Dan benoem je anders-denkenden gewoon consequent als "racist". Voila. Bizar en walgelijk, maar dat deert die extremisten echt niet
Alle reacties Link kopieren
Hee jij wilt toch ook niet de zwarte piet toegespeeld krijgen, of wel dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 27 augustus 2014 @ 23:42:



[...]







Het heeft nul komma nul met racisme te maken. Die aanduiding wordt chronisch misbruikt om mensen monddood te maken. Al vele jaren een favoriet ziek spelletje van de linkse kerk, aangevuld met (in dit geval) wat geesteszieke antillianen. (Die alleen maar uit zijn op geld...)



Wil je kost wat kost je zin doordrammen?

Dan benoem je anders-denkenden gewoon consequent als "racist". Voila. Bizar en walgelijk, maar dat deert die extremisten echt nietOokal klink jij zwart als roet je meent het vast goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 27 augustus 2014 @ 22:02:

[...]



Toch wil half Afrika hier nog steeds naar toe. Arme onwetende mensen.Hee je kan natuurkijk niet verwachten dar je al hun grondstoffen (diamanten, goud, ect) eten (cacao, bananen, ect) en sterke mensen (200 jaar mensen kipnappen doet wat met een land) weg neemt, en dar hun dan graag daar blijven zitten he?
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 27 augustus 2014 @ 20:44:

Fijn! Heel goed van de Hema. Kan niet wachten tot zwarte piet helemaal is afgeschaft. Schaam me kapot voor Nederland!Er zijn vast wel leukere landen om te leven en te wonen dus wat houdt je tegen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:astronauta schreef op 27 augustus 2014 @ 23:49:

[...]





Hee je kan natuurkijk niet verwachten dar je al hun grondstoffen (diamanten, goud, ect) eten (cacao, bananen, ect) en sterke mensen (200 jaar mensen kipnappen doet wat met een land) weg neemt, en dar hun dan graag daar blijven zitten he?Ze hadden het land ook zelf kunnen exploiteren.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 27 augustus 2014 @ 22:02:

[...]



Toch wil half Afrika hier nog steeds naar toe. Arme onwetende mensen.



Eerst alles wegnemen, en dan ontwikkelingsgeld gaan geven als weldoenerij en nog gaan zeuren ook als mensen daar niet willen blijven met niks.

Neem bijvoorbeeld de centraal Afrikaanse rpubliek, waar 'onze jongens' ook zitten, zogenaamd uit 'menslievendheid' om daar te helpen. Omze belangen worden niet in het nieuws vermeld:



"Nederland is de belangrijkste exporteur voor de Centraal Afrikaanse Republiek. De Nederlandse export maakt 27,8% uit van de totale import (¤ 378,1 miljoen in 2009) en betreft voornamelijk aardolieproducten." (Rijksoverheid.nl)



Dus zoals ik al zei, jij wilt toch ook de zwarte piet niet toegespeeld krijgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:astronauta schreef op 27 augustus 2014 @ 23:56:

[...]





Eerst alles wegnemen, en dan ontwikkelingsgeld gaan geven als weldoenerij en nog gaan zeuren ook als mensen daar niet willen blijven met niks.

Neem bijvoorbeeld de centraal Afrikaanse rpubliek, waar 'onze jongens' ook zitten, zogenaamd uit 'menslievendheid' om daar te helpen. Omze belangen worden niet in het nieuws vermeld:



"Nederland is de belangrijkste exporteur voor de Centraal Afrikaanse Republiek. De Nederlandse export maakt 27,8% uit van de totale import (¤ 378,1 miljoen in 2009) en betreft voornamelijk aardolieproducten." (Rijksoverheid.nl)



Dus zoals ik al zei, jij wilt toch ook de zwarte piet niet toegespeeld krijgen?Ja dat zeg ik. Heeeeeel zielig. "Alles" is weg en groeit op een of andere mysterieuze manier nooit meer aan (een zionistisch complot?). Afrikanen kunnen niks nooit zelf meer exploiteren. Gevolg: levensgevaar! Waardoor Afrikaanse mannen tussen de 18 en de 30 massaal naar Europa vluchten en hun vrouwen, kinderen, moeders, zusters en oma's in doodsnood achterlaten. Op naar het veilige Europa waar het Afrikaanse herenvolk dan die verschrikkelijke Zwarte Piet te wachten staat Wat een horror story.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 28 augustus 2014 @ 00:04:

[...]



Ja dat zeg ik. Heeeeeel zielig. "Alles" is weg en groeit op een of andere mysterieuze manier nooit meer aan (een zionistisch complot?). Afrikanen kunnen niks nooit zelf meer exploiteren. Gevolg: levensgevaar!! Waardoor Afrikaanse mannen tussen de 18 en de 30 massaal naar Europa vluchten en hun vrouwen, kinderen, moeders, zusters en oma's in doodsnood achterlaten. Op naar het veilige Europa waar het Afrikaanse herenvolk dan die verschrikkelijke Zwarte Piet te wachten staat Wat een horror story.Er zijn ook Afrikaanse vrouwen hier hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:astronauta schreef op 28 augustus 2014 @ 00:17:

[...]





Er zijn ook Afrikaanse vrouwen hier hoor

Nou, jij mag ze zoeken op de beelden over Afrikaanse 'vluchtelingen'. Het zijn alleen! maar! mannen!

Hier in Amsterdam is er een probleem met de huisvesting. Eengezinswoningen zijn er wel. Maar er is een overschot aan alleenstaande mannelijke vluchtelingen uit Afrika, die dus 'maar' recht hebben op 2 of 3 kamerwoningen. En door de enorme hoeveelheid alleenstaande kerels uit Afrika is daar nu een tekort aan.

Oh ik hou mijn hart vast voor het Sinterklaasfeest, dat die arme mannen een Zwarte Piet tegenkomen. Wat een rotland is dit toch
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 28 augustus 2014 @ 00:04:

[...]



Ja dat zeg ik. Heeeeeel zielig. "Alles" is weg en groeit op een of andere mysterieuze manier nooit meer aan (een zionistisch complot?). Afrikanen kunnen niks nooit zelf meer exploiteren. Gevolg: levensgevaar! Waardoor Afrikaanse mannen tussen de 18 en de 30 massaal naar Europa vluchten en hun vrouwen, kinderen, moeders, zusters en oma's in doodsnood achterlaten. Op naar het veilige Europa waar het Afrikaanse herenvolk dan die verschrikkelijke Zwarte Piet te wachten staat Wat een horror story.



Het gewoon hele luie mensen die Afrikaan die te beroerd zijn zelf wat aan hun situatie te doen, daarom is er zo veel armoede daar, eigen schuld! En die mannen: erg egoïstische mensen die zo iedereen achterlaten voor hun eigen gewin in ons rijke Europa.

Klopt, zwarte piet moet blijven!



(Die zoveel miljoen die Nederland verdient uit een van de armste landen van de wereld, hierboven vermeld, vergeten we gewoon even, hadden ze dat zelf maar moeten exploiteren!)
Alle reacties Link kopieren
quote:astronauta schreef op 28 augustus 2014 @ 00:26:

[...]





Het gewoon hele luie mensen die Afrikaan die te beroerd zijn zelf wat aan hun situatie te doen, daarom is er zo veel armoede daar, eigen schuld! En die mannen: erg egoïstische mensen die zo iedereen achterlaten voor hun eigen gewin in ons rijke Europa.

Klopt, zwarte piet moet blijven!



(Die zoveel miljoen die Nederland verdient uit een van de armste landen van de wereld, hierboven vermeld, vergeten we gewoon even, hadden ze dat zelf maar moeten exploiteren!)



Je hebt het steeds maar weer over gestolen grondstoffen, maar maar je vergeet dat veel Afrikaanse landen gewoon geen fijne leiders hebben.

Afrikaanse landen hadden bv. rijk kunnen worden van de olie:



http://www.trouw.nl/tr/nl ... de-oorlog-in-Afrika.dhtml
Alle reacties Link kopieren
Omg wat een bekrompen mensen hier.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Ben jij zelf ooit in een Afrikaans land geweest astranauta?



Ik wel, jaren geleden diverse projecten geleid in west-Afrika, waaronder Senegal, Gambia, Guinee. Got an toe wat was ik populair onder de mannen daar, ze wilden maar al te graag een relatie met me, ook al was ik soms 20 jaar ouder want wie weet een ticket to europe.



Projecten liepen als een trein, zolang er een blanke naast hun staat om ze honderd keer voor te doen wat ze moeten doen. Kijken alleen maar he? Want zelf een schep vasthouden konden ze niet, de mannen daar, heb het niet over de vrouwen. Enfin zolang je erbovenop stond ging het redelijk. Maarrrr zodra je weer wegwas, lag het project op hun gat. Niks doen ze zonder toezicht. En als je ze erop aansprak was het steevast, geld is op, zo moe, zwaar werk. Ipv we zetten de schouders eronder, we maken het af en we hebben waterputten, pompen etc voor de vrouwen in het dorp.



Nee die mannen willen geen pomp in het dorp, die willen gratis geld, die willen een ticket naar Europa. Pffff en dat komt allemaal door Sinterklaas en zijn pieten.



In ieder geval had ik er na 6 jaar genoeg van, die luie mentaliteit die veroorzaakt is door Sinterklaas.



Vrouwen daartegen, die werken keihard due doen moeite. Die willen vooruitgang. Misschien ook dankzij Sinterklaas.

Wij starten in ieder geval geen projecten meer op, heb er genoeg gedaan maar nu is het klaar met Sinterklaas spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven