Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is er vandaag weer 800gr af!

Nog 700gr en dan zit ik weer op de 76kg van zaterdagmorgen.

Zo balen, ik probeer zonder CB500 naar de 70kg te gaan. Maar op zulke momenten neig ik toch weer naar het 'makkelijke' CB500.

Maar we gaan weer verder! En we houden vol!



Smart, jij ook! Herpak je! Verzin geen excuus! Lees Mieke nog een keer Je kan het! Wanneer ga je ook alweer met vakantie? Heb je al iets geboekt!



Ladybug, wat heb jij idd een mazzel met die ene kilo! Knap, hoor!

Zebrini, wat gaat dat afbouwen goed met jou! De kan ook in week 4 blijven hangen, dan hoef je die producten niet meer te nemen. En daar blijf je ook wel afvallen.



Anke, hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij de consulent geweest. Of eigenlijk zijn vrouw. Dat was wel leuk. Ben toch nog een kilo afgevallen. Was het vetpercentage vorige week gestegen, deze week klapte het omlaag. Vocht nam een hele sprong naar boven.



Volgende week maar eens zien.



Okkie, bij jou komt het ook wel weer goed. Je hebt gelijk. CB500 is zo makkelijk (net als SA 600) maar we kunnen niet steeds teruggrijpen daarop. Dus zet lekker door. Je komt er wel.



Zie dat de rest ook goed bezig is. Volhouden, dames. We gaan het gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, Anke! Je houdt dus gewoon vocht vast!

Dat raak je binnenkort weer kwijt!



Vandaag een dagje trek, negeren maar, dat komt van het lekkere weekend denk ik....

Ben benieuwd wat mijn weegschaal morgen zegt...
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, vanmorgen woog ik 76,1, de theorie klopt!

Wanneer je flink gezondigd hebt en je je daarna weer herpakt, herstelt je lichaam zich binnen 3 dagen.

Hopelijk morgen onder de 76!



Zet 'm op meiden, jullie kunnen het!
Alle reacties Link kopieren
Blij dat de theorie klopt, Okkie.



Ik woog vanochtend 76,6 kg bij mij zelf op de weegschaal. Het ziet er wel naar uit dat ik de gezonde BMI nog niet te pakken heb op 28 september maar dat geeft niet. Dan ga ik gewoon nog even door. Het voelt nog steeds niet als een opgave. Dus dat moet kunnen.



Een nieuwe dag, een nieuwe ronde. Lekker zo door gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dus je was weer afgevallen, Anke?

Hoeveel moet jij wegen voor een gezonde BMI.

Ik 76,6, mijn BMI IS NU 24,8 (bij 76,1).



Heerlijk, eindelijk een droog weertje!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Hier gaat het ook goed. Maandag weer begonnen en gelijk voor mijn werk naar Londen. Vlieg ik met Cityjet krijg je dus gewoon een heel leuk doosje met allemaal slechte snacks aangeboden....wees dan maar eens sterk.... Maar goed, ik heb mezelf herpakt en gisteren gewoon me goed gehouden aan wat mag. Heerlijk ontbeten in het hotel en verder 2 shakes. Vanavond ga ik een salade eten en daar heb ik nu al zin in. Maar eigenlijk gaat het dus gewoon goed.



@Anke goed hoor dat je zo gemotiveerd blijft. Ik kan me wel voorstellen dat het spannend is om straks weer te gaan afbouwen. CB500 of SA600 maakt alles wel heel duidelijk. Ik doe de CB800 en eet dus wel elke dag iets gewoons. Maar ook ik vind het wel lastig om te bedenken hoe ik dat straks moet gaan doen.



@Okkie Fijn dat je lichaam doet wat je verwacht!



Verder allemaal heel veel succes!
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
Alle reacties Link kopieren
Smart, waar ben je? Gaat het wel?
Alle reacties Link kopieren
Wat is het stil hier!

Vanmorgen 75,7, eindelijk weer in de 75, ik hoop dat dat zo blijft!!



Dames, zet 'm weer op vandaag!
Hier ben ik!!!



Sorry, ik heb wel meegelezen maar zelf niet gereageerd. Hier gaat het gewoon lekker. Elke dag scheel ik wel was onsjes, maar eigenlijk kan ik wel zeggen dat ik stabiel ben. Geen grote schommelingen of zo.



Momenteel maak ik gewoon niet zoveel mee. Ik ben een klein beetje begonnen met plannen maken voor de verjaardag van smarttje, over een week of 5 is daar de grote eerste verjaardag! Dat vind ik toch wel iets om een feestje van te maken.



Zelf ben ik niet zo van de verjaardagen vieren, maar omdat we van oudste nooit een verjaardag hebben gehad wil ik de eerste verjaardag van smarttje wel goed aanpakken.



Ik heb bedacht om een ballonnenkrans te gaan maken, maar nu kan ik nergens een strokrans krijgen. Ben al bij action geweest, maar daar hadden ze ze niet. Denk dat ik straks even langs een tuincentrum ga, misschien dat ze die daar wel hebben.



Maar goed, ik dwaal af... Ik ben dus lekker bezig qua gewicht
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig!

Voor leuke ideeën kan je ook altijd op welke.nl kijken, mijn favo site!
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad stil. Ook van uit hier. Maar ja, mijn dagen zijn door vult van saaiheid. Shakje, soepje, reepje afgewisseld met water. Mijn weegschaal en ik zijn nog steeds geen vrienden. Val ongeveer een ons in de 2 dagen af. Niet echt geweldig. Maar ik doe het ermee.



Voor een gezond gewicht moet ik naar 69,4 kg. Nog even doorzetten dus.
@Anke, balen zeg. Het is heel herkenbaar hoor, ik had het de laatste weken ook dat ik halve kilo's afviel ipv de 2 kilo per week die ik daarvoor vaak haalde.



@Okkie, ik kijk ook graag op pinterest. Daar ook destijds wat ideetje voor de bruiloft opgedaan.



Ik las dat jullie het over bmi hadden. De mijne schommelt tussen de 24,2 en de 24,8. Dat is tussen de 81,5 en 83 kilo.

Wat een verschil onderling hé
Alle reacties Link kopieren
Echt wel, vergeleken met mij ben je een reus.



Ik ben 1,67 en op zijn lichtst zou je dan 50 kg mogen wezen. Dat lijkt mij niks. Dan ben je echt een gratenpakhuis. Er moet wel wat vast te houden blijven. Vraag me ook af hoe ze slapen. Het doet nu al zeer als ik mijn knieeen op elkaar leg in bed..
1.67 is een redelijke lengte, toch. Ik ben van huis uit de kleinste, nou ja op mijn moeder na. Mijn siblings zijn allemaal langer.



Mijn laagste nog gezonde gewicht zou 62 zijn

Dat is toch geen gezicht, dan mag ik wel uitkijken bij windkracht 4
Alle reacties Link kopieren
Zoals jullie merken, ben ik meer een meelezer :-) Maar ik heb nu zelf toch een vraagje aan degenen die al klaar zijn met de afbouw.



In de tussenweek eet ik altijd maar 2 producten CB500 per dag en vervangt de gewone maaltijd dus het 3e product. Volgens het boekje zou je eigenlijk 3 producten moeten blijven eten in de tussenweek. In de afbouw gaan ze daar in het boekje ook van uit en dat betekent dat je in de 1e afbouwweek (gewoon tussenweek) nog drie producten + maaltijd eet, in week 2 dan afbouwt naar 2 producten en in week 3 afbouwt naar 1 product per dag. Maar hoe zit die afbouw als je in week 1 dus al start met maar 2 producten per dag?



Ik ben vandaag trouwens precies drie maanden bezig en precies 20 kg kwijt Het geeft zoveel voldoening dit dieet! Heb ook echt zin om straks weer te leren normaal te eten. Oei Okkie en Smart en andere ex CBers dan zal ik net als jullie moeten gaan stoeien met wat nog wel kan en wat dus beter niet
@Candy, mag ik vragen wat jouw reden is/was om maar 2 producten te nemen in je eetweek? Ik snap wel waarom je het doet, maar het is beter om wel 3 producten te nemen.



Als je wil afbouwen vanuit 2 producten dan zou ik een dubbele eetweek nemen denk ik en daar vanuit gaan afbouwen.



Of misschien de eerste afbouwweek zoals jij je eetweek houdt en dan de tweede week met een shake minder en die week dubbel doen.



Uiteindelijk is het afbouwen wel belangrijk, maar niet het belangrijkste. Dat is het opbouwen wel.



Fijn dat je zoveel bent afgevallen, weer iemand die een stuk slanker door het leven gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net gebeld om een afspraak te maken, straks belt de consulente me terug. Begin volgende week wil ik de intake plannen en de week daarna beginnen. Zo, nu staat het zwart-op-wit, ik ga het doen! Over 1,5 week kom ik gezellig met jullie meeschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Azile! Wat goed van je....de eerste stap is gezet en vanaf nu zul je de komende weken die weegschaal alleen nog maar zien dalen. Het is soms doorzetten hoor, maar je zult al snel merken dat alle kleding te groot wordt en iedereen om je heen gaat vragen of je bent afgevallen. Dat stimuleert natuurlijk enorm! Succes alvast!



Dankjewel voor je reactie Smart! Nou volgens mijn consulente is het CB dieet oorspronkelijk uitgevonden voor echt hele heftige gevallen van (Morbide) Obesitas die onder medische begeleiding met dit dieet moesten afvallen. Nu wordt het ook gebruikt voor mensen zoals jij en ik, maar sommige van die standaard regels (zoals in de tussenweek een maaltijd BOVENOP het derde product nemen) zijn eigenlijk overbodig voor ons en benadelen alleen je weegresultaat maar aan het einde van de tussenweek. Dus vandaar dat ik mijn 300 kcal. maaltijd in plaats van het derde product neem! Ik dacht eigenlijk dat jullie dit ook deden en dat alleen het boekje dus afweek!



Ik was gewoon benieuwd hoe die afbouw dan in de praktijk zou gaan, maar ik ben het met je eens dat het beter lekker langzaam kan gaan allemaal zodat je lichaam de tijd krijgt om te wennen aan al dat eten ineens weer! Ik denk dat ik ook alles dubbel wil gaan doen. Ben benieuwd wat mijn consulente daarvan vindt. Nog helemaal niet over gehad allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Candy! De consulente had een drukke agenda dus kan pas 9/9 voor de intake komen, maar dan start ik ook direct de volgende dag. Kreeg het advies om de komende 1,5 week mentaal en qua voeding (zo min mogelijk koolhydraten) alvast te geen voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren
Candy, mijn consulente benadrukte juist dat je in die eetweek 3 producten moest blijven nemen, omdat je anders toch bepaalde voedingsstoffen te kort komt. Maar ik moet zeggen dat ik dit ook meestal niet deed. Wel at ik wat meer vlees

Goed trouwens 20kg in 3 mnd! Chapeau!!



Welkom Azile! Dat heb ik ook gedaan!

Geen cola light meet, geen suikers ook een broodmaaltijd vervangen door yoghurt met granen. En alvast oefenen met veel drinken. Scheelde in een week al 3kg!



Anke, hoe gaat het nu?



Weer afgevallen vanmorgen, had Marokkaanse stoofpotje gemaakt met runderlappen, vijgen en aardappel en ui en tomaat. Ook een heeeel smal stukje cake. Wat was ik bang vanmorgen, maar ben nu lichter dan 'ooit'!



Houd vol dames! Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Azile, dat het maar snel 9 september voor je mag worden.



Candy, volgens mijn consulent moet je toch echt 3 produkten en een maaltijd nemen. Dat zou voorkomen dat je in spaarstand gaat.



Okkie, je Marokkaanse stoofpotje klinkt verrukkelijk. Een recept om te onthouden. Woog vanochtend voor de 3e achtereenvolgende dag 76,1 kg. Volgens mijn consulente kan het zijn dat ik iets onder de leden heb (een verkoudheid of zo) waardoor mijn lichaam het vocht vasthoudt. Het zou kunnen. Zit nog steeds te hopen op een grote klapper. Gewoon nog maar even doorzetten. Blijf het alleen raar vinden dat ik in de eetweek behoorlijk goed afviel en in de 1,5 week erna het een drama is.



Alles wat ik nu afval is het gewicht van mijn haar lijkt het wel. Dat valt echt met bosjes uit. Maar ja, dat had ik kunnen weten. Heb hetzelfde gehad 10 jaar terug met Weight Watchers en 10 jaar daarvoor met Slankcirkel (of zoiets.) IEn ja, ik lijn 1 keer in de 10 jaar.



Het zonnetje begint hier door te komen. Ga er lekker van genieten. Succes dames.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Azile,



Grappig hoe iedereen zich op een andere manier voorbereid op de start van dit dieet. Ik heb juist alle dingen die ik heel lekker vind, bewust nog gegeten voor ik ging starten.



Ik ben weer terug uit Londen en het is best goed gegaan. Ik ben weer aardig in het ritme.



@Okkie klinkt goed, zowel dat stoofpotje als dat je lichter bent ooit! Gefeliciteerd!



@Anke niks mis met saai, zolang er af en toe maar wat leven in de brouwerij is.



Allemaal weer veel succes!
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
Alle reacties Link kopieren
En toen was daar ineens de klapper. Vanochtend 75,6 kg op de weegschaal. We zijn weer vriendjes. Had het gisteravond zwaar en heb dus ook een beetje gezondigd. 20 gram ham gestolen.

Was er zo klaar mee. Ik wou eten. Peptalk gehad van man en vriendin. Dat hielp een beetje. Nog 4 weken volhouden. Het leek heel veel. Maar wat is nu 4 weken als je het al 22 weken doet. Met frisse moed weer verder.



Jongens, maak er een leuke dag van.
Alle reacties Link kopieren
Anke! Wat goed!! Ham zondigen was een verstandige keus, beter dan koek oid! Ik ben trots op je!



Ladybug, best lastig om zoveel in het buitenland te zitten....



Ego, gisteren verjaardag en bij mijn schoonouders gegeten met borrel vooraf. Gelukkig maken ze voor mij nu een heerlijke salade. De rest at lasagne, daar heb ik 1 el van gesmikkeld. Maar ik wil ook echt niet meer! Al die koolhydraten, zo zonde! Wel kon ik daardoor bij de borrel een paar plakjes droge Spaanse worst nemen, twee stokbroodjes met garnaaltjes, twee plakjes zalm. Bij de verjaardag in totaal 10 cashewnoten genomen en een hapje chocoladetaart van mijn dochter. Zo kwam ik toch aan mijn 1200kcal! En ik hem genoten en het zeker niet moeilijk gehad. En vanmorgen de beloning, 75,4, ik daal heel rustig! Nog ongeveer 1,5kg verschil met mijn man, dat wordt mijn volgende mijlpaal! En daarna naar de 70! Dan evalueren met de huisarts. Het gaat langzaam, maar gestaag. Ik zou tot in september aankijken en anders weer met cb beginnen, maar voorlopig houd ik het zo. Ik ben ook heerlijk aan het experimenteren op kookgebied, deed ik (heel) vroeger ook. Vandaag gepocheerde scholfilet ik denk met spitskool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven