Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Dan is er vast een baan die beter bij je past als er nog meer sollicitaties lopen. Het gaat je gewoon lukken Sanne.

Ik ga voor je duimen dat je een geweldige aanstelling krijgt vlakbij huis



Dreamer, klinkt beter dan best
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de sollicitatie zo goed ging ondanks dat het te ver reizen is. Dat doet je zelfvertrouwen goed. En ik duim ook voor je dat er een baan dichterbij huis voor je komt. gaat vast lukken Sanne!



Ik heb gebeld met de politie, krijg morgen waarschijnlijk een mail over hoe het met de jongen is en misschien ook zijn adres erin, zodat we hem een kaartje kunnen sturen.

Want hoewel het zijn eigen schuld was, is het allemaal best heftig.

Kan me tenminste goed voorstellen hoe het voor zijn ouders is geweest, de politie aan je deur met de mededeling, uw zoon heeft een ernstig ongeluk gehad.

Bah, moet er niet aan denken.



Met man gaat het iets beter. Kan weer wat praten, stottert nog wel. En alles is stijf van de klap, dat wel. Verzekering gaat alles afhandelen (hoop wel dat jongen verzekerd was, anders hebben we een behoorlijk probleem) Afwachten maar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nogmaals veel sterkte Lientje
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedankt voor de sterkte wensen.



Hoewel man erg baalt van zijn auto ( we hadden eindelijk na jaren sparen een mooie 2e handse voor een redelijk bedrag op de kop kunnen tikken), zitten we momenteel nog het meeste met hoe het met de jongen gaat.

Hopelijk krijgen we daar morgen meer duidelijkheid in.

Man is nu wat rustiger, maar ik ken hem 30 jaar en zoveel als ik hem vandaag heb zien huilen heb ik hem nog nooit zien doen (hij huilt eigenlijk nooit)

En dat vond ik best moeilijk om te zien. voor straks, slaap lekker allemaal!



Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ahhhhh dreamer! Toch gelukt dus, heb net ff een stukkie teruggezien (toch fijn uitzendinggemist)!



Druk druk hier, vandaag een hele dag op de hei gezeten (mentorentraining) was wel lekker want goed weer en sommige opdrachten mochten we lekker, letterlijk, op de hei doen ;) maar toch intensief en ben nu even gesloopt.



Maandag komen we thuis uit het werk, zit er ineens een nieuw dak op de schuur... Eh... We hebben een koopwoning en daar geen opdracht voor gegeven. Naast ons zijn schuurtjes van een vereniging van eigenaren, die moesten wel, hebben ze die van ons meegenomen... Daar willen we natuurlijk geen rekening voor...



Vorige week begaf. De blower van de auto het, man vrijdag mee naar kwik geweest, die constateerden dat het voor hun veel werk was te achterhalen wat het probleem nu was, blower zelf doet het nog wel maar circuit wordt ergens in het dashboard onderbroken.

Gisteren rij ik naar huis vanuit mijn werk, warm in de auto, raampje open. Wil ik de snelweg oprijden, wil het raam niet meer dicht... Dus meteen door naar de garage... Die hebben het raam vastgeplakt (met tape) en morgen de auto wegbrengen... Zal een prijzig grapje worden... De apk was maar 16 euro maar nu gaat het een na het ander... Jammer... Dáááág kinderbijslag...

Dochter deze week twee keer telefoon in de wc laten vallen (nadat ze zaterdag heel hard iemand voor dombo had uitgemaakt zo van: hoe krijg je dat In hemelsnaam voor elkaar... Vandaag begaf de touchscreen het... Dat wordt dus maken, want foon nog maar 3 mnd oud. Om de boel te vergoeden moet ze de komende tijd dus klusjes doen... (Ze krijgen geen zakgeld bij ons, bij vader 10 euro per maand).

En de jongste is toe aan een ander bed, bijna drie is ze maar slaapt in een ledikantje nog. We hebben wel een peuterbedje maar die past niet in haar kamertje (donkergrenen, ze heeft een wit kamertje, met lichtblauw PIP behang met vogeltjes en allemaal vogelhuisjes aan de muur en het is gebeitst dus om het wit te verven moet ik veel werk verrichten...) dus daar wil ik eigenlijk een wit bedje in... OK, luxeprobleem... Maar... Ze is wel bijna jarig en zoon is ook maandag jarig... Hmmm. Komt het weer tegelijk hè...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Oei dat is eenrijzige opstapeling Suzy!



Weten jullie Al wat meer Lientje? En zou je van de verzekering ook gemiste kosten ivm zzp-er in rekening kunnen brengen?



Ik had deze week nog geen pijnstillers genomen, om te voorkomen dat ik over mijn grenzen zou gaan. Vanmiddag dus wel genomen, het leek wel of ik door mijn bekken heen zou gaan. PIJN maar ik moest op pad, want... Ik zat bij DWDD op,weg daarheen dacht ik "goh, ik ga hier eens langs.. " en zo was ik op een gegeven moment zelfs bang de uitzending te missen, omdat ik niet meer wist waar ik was Gelukkig heb ik een dijk van een richtingsgevoel. Ik had van te voren de kaart bekeken en kwam gewoon precies daar uit waar ik moest zijn. En het was LEUK! Alleen zo'n stoeltje zit niet echt fijn, maar goed.



En toen weer terug gelopen... Jaja, ik krijg mn beweging wel

Nu lig ik weer lekker in bed.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh en Sanne, ik vergeet jou helemaal. Wat fijn dat je sollicitatie op zich zo goed ging.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Suzy: Dat lijkt altijd wel zo te zijn dat alles tegelijk komt. Wij hadden hier de afgelopen week ook al een paar andere akkefietjes die niet zo leuk waren.

Had je dochter de telefoon gelijk uit elkaar gehaald (accu eruit, droogwrijven) en in een bak rijst gelegd?

En daar dan een paar dagen in laten liggen, dat schijnt soms nog wel eens te helpen.

Bedjes kan je soms ook leuk op marktplaats vinden, kringloop is wat lastiger. Maar neem aan dat je daar wel mee bekend bent.

Een nieuw dak is wel leuk. Maar niet als je hem ongevraagd krijgt en dan daar voor moet betalen.



Dreamer: Uren die man niet heeft kunnen werken gaan we idd via de verzekering proberen te claimen.

We hebben zelf ook een arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar die keert pas na een maand ziekte uit.

Sneller kan wel , maar dan wordt de premie helemaal sky high, we betalen nu al 650 euro per maand.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Man heeft vannacht nauwelijks geslapen, hij bleef dat beeld van die jongen die door de lucht vloog en op het asfalt neerklapte maar voor zich krijgen.

Hoop wel dat dat snel beter wordt.

Zelf zou ik zeggen , ga er even met iemand over praten, maar man is niet van hulpverleners en dokters.

Moest hem gisteren al meeslepen, maar maakte me zorgen omdat hij stotterde en niet meer uit woorden kon komen en zich niet meer kon herinneren of hij toch, ondanks de gordel raam of deurstijl geraakt had met zijn hoofd door de klap.

Bij zo'n bestelbus zit dat n.l. allemaal wat dichterbij het stuur dan bij een gewone personenauto.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat ontzettend sneu voor je man Lien
Bah wat een gebeurtenis Lien. Hopelijk heeft je man wat aan begeleiding ( al praat hij er met een ander over behalve jij)



Vorige week naar het zh geweest. Mocht blijven maar had geen zin ( om het verloop van de koorts te bekijken en nog meer bloed af te nemen). Nu gelukkig koorts vrij.

die middag dus het bericht van de breuk en het 'goedaardige' gezwel wat er toevallig ontdekt is.

Vanmiddag belde het ziekenhuis dat ik maandag met spoed ( morgen is leids ontzet) naar de orthopeed moet.

Het is niet de eerste keer dat ze met toeval een gezwel ontdekken maar moest gelijk aan 18 jaar terug denken :/.

Mag volgende week werken ? waar ik hartstikke blij mee ben. Eindelijk weer onder de mensen.
Dank jullie wel lieve meiden dat jullie voor me blijven duimen!

En ik hoop het ook dat het uiteindelijk gaat lukken, door dat positieve gesprek van gisteren heb ik net nog wat meer lef gekregen, door gewoon te zeggen wat er met me is en dat ik heel graag passend werk wil en daar ook mijn uiterste best voor ga doen!



Sterkte @maïskip...



Jeetje @Lientje wat rot voor je man, zoiets hakt er natuurlijk behoorlijk in....hoop dat jullie snel iets horen hoe het met die jongen gaat...en hopelijk gaat dat ook de goede kant op. Kan me voorstellen dat je man helemaal van slag is hoor....
O en @Dreamer voor jou ook een hoop dat de pijn wat gezakt is inmiddels...altijd zo vervelend he, heb je een keer wat leuks gedaan en moet je er weer voor boeten...maar fijn dat je het wel leuk hebt gehad!
Alle reacties Link kopieren
Lientje, hebben jullie nog wat gehoord van de scooterrijder? En hoe is het met je man?



Ik ben vandaag naar het Van Gogh geweest. Druk! In de file van schilderij naar schilderij. Mensen met zo'n audiotoer bleven wat langer bij sommige schilderijen staan, waardoor er minder snelle doorstroom was, dan anderen zouden willen. En ik had PIJN. Wilde op een gegeven moment alleen nog maar zitten. (liggen) Toch het hele museum gedaan. Wat leuk was: er waren groepen kinderen en je leert dus heel goed/anders kijken naar een schilderij, als je je bij zo'n groep aansluit. Een kinderrondleiding dus

Na het museum heb ik op een veel te duur terras gezeten, om maar te kunnen zitten. Vroeg me echt even af hoe ik ooit weer terug in Haarlem zou komen. Heb 2 paracetamol en 1 ibuprofen geslikt en rustig gezeten. Ontspanningsoefeningen bleken ook wat verlichting te geven. Ik,wilde nog door het Vondelpark (jaja, hoezo eigenwijs) dus daar ben ik nog deels doorheen gegaan en toen snel terug. In H. wat bij de AH gekocht om te eten, zodat ik er niet meer uit hoef.

Morgen ga ik ws gelijk naar het strand en ga daar rustig zitten, ergens

Dan is mn week alweer voorbij
Later is nu
@dreamer. Leuk al die musea.

Je verblijft in Haarlem? Daar woon ik vlakbij leuk!

Mijn voornemen was om dit jaar ook een paar musea te bezoeken maar denk dat ik niet verder kom dan Naturalis .



@sanne hopelijk komt er snel een leuke baan op je pad.
Alle reacties Link kopieren
Maïskip: Sterkte maandag, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.



Dreamer: Leuk zo'n kinderrondleiding!

Wat gaat zo'n week dan snel hè?



Met man gaat het nu weer vrij goed, het stotteren is sinds vanmiddag over gelukkig. Hoop dat hij vannacht ook wat beter slaapt.

Wat hierbij wel helpt, is dat we bericht van de politie hebben gekregen, dat het met de jongen waarschijnlijk wel mee valt. Wel ernstige beenbreuk, maar waarschijnlijk , ondanks dat hij toch (zonder helm) tegen het raam geklapt is, geen ernstig hoofdletsel.

Nader bericht krijgen we waarschijnlijk dit weekend of maandag. Agent die moet informeren, heeft nachtdienst en is weekend vrij (er mag alleen geïnformeerd worden door agent die bij ongeval was, wist ik ook niet)



Auto staat bij schade bedrijf, we horen morgen of maandag of deze total loss is of dat het nog te repareren valt.

Motor was er ook mee gestopt, maar dat blijkt een bots knop?? te zijn, die inschakelt bij een botsing zodat doorrijden na ongeluk niet kan.

Dus dat valt mee. Wist niet eens dat het bestond!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
O Dreamer , je ziet dat mijn ava in een kaarsje is veranderd. En dat zal je nu bij meer ava's gaan zien.

Need i say more?

Denk dat de boodschap wel duidelijk is....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Het viel me gelijk op, Lientje

Helaas kan ik op de ipad mijn ava niet veranderen, dus blijf ik nog even een lama.



Goed nieuws op het scooterfront dus
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter kwam thuis (6 jaar) mam, we hebben het vandaag over een hele goede schilder gehad! Oh ja? Welke schilder dan? Ja, hij hoorde de hele tijd een piep in zijn oor en toen sneed hij zijn oor eraf. Hen oh ja, Vincent van gok! Hahaha, de schat ;)



Misschien in de herfstvakantie maar weer naar kröller Müller ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja, is wel dichterbij en kunnen ze buiten rennen.



Ik heb niet de hele kinderrondleiding gevolgd, zij gingen ook niet naar alle schilderijen (en ze mochten daarna het atelier in .. ikke niet ) maar ben wel een aantal keren bij een groep gaan staan. Of er zogenaamd naast voor een ander schilderij zo,heb ik toch weer wat geleerd. Zoveel wist ik trouwens ook niet, dus dat kan al snel. Maar een kinderrondleidjng is veel leuker dan die voor volwassenen! Er wordt gevraagd wat ze zien, waar ze denken dat bepaalde dingen voor zijn, enz.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
kom ff met knuffels strooien maar ben te moe om te schrijven.

komt wel weer..

dag dag ambra
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer geprobeerd mn ava te wijzigen, maar het lukt echt niet . Zelfs niet met 'maak een foto'
Later is nu
Duurt soms even Dreamer. Uitloggen en daarna weer inloggen helpt wel

Geniet van je laatste dag en een fijne thuiskomst







Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Lekker begin van het weekend (NOT)

Scooterrijder blijkt een pool te zijn. Heeft scooter van meisje geleend, die niet aansprakelijk wil zijn voor de schade, dus zij zegt dat hij daarvoor geen toestemming had.

Dus schadebedrijf zegt na overleg met verzekering, jullie moeten de schade (4000 ! euro ) eerst vooruit aan mij betalen, anders ga ik niet tot reparatie over en krijg je je bus niet terug.

Alsof ik een geldboompje in de tuin heb.



Man is helemaal weer van slag, stottert weer als een malle, en ontzettend boos. Roept al over met een koevoet die pool even bezoeken (zuidelijk temperamentje) enz.

Dit is denk ik de druppel voor hem na alle zware jaren en ellende die we hebben gehad, zowel zakelijk als privé.

Hij zit volgens mij op de rand van een burnout.



Maandag eerst maar eens de verzekering bellen, ik vind dit verhaal rammelen aan alle kanten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft lekke band, en ik had er even geen zin na zware week. Dus hij zou hem naar fietsenmaker brengen.

Is die 2 weken op vakantie!



Dus tsja, sta ik toch maar weer een band te plakken.

Met zoon ernaast, want hij moet dit zelf ook maar even leren vind ik.

Gaatje snel gevonden, boel staat nu te drogen. Straks oppompen en kijken of ik geen andere gaatjes over het hoofd gezien heb.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven