Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maandag op weg. Ik ga musea bezoeken in onze hoofdstad
Later is nu
Geweldig Dreamer

In het weekend alvast een beetje uitrusten, kunnen man en kinderen zich alvast voorbereiden als je echt weg bent.



Wat ben ik gemeen
In de meeste winkels mag je niet zitten Koffieprut. Denk aan Hema, Kruidvat, kledingwinkels ed.

Je moet altijd, ook al is er niks te doen, bezig zijn zodat de klanten denken dat je het toch druk hebt.

Druk betekend dat het een goede winkel is dus kopen de mensen eerder. Strategie van de verkopers.
Alle reacties Link kopieren
Nes, is dat een soort stageplaats of leer-werkplek? Omdat je schreef dat het geen echte baan is nog.

Toch kan jij bij wat meer werkzaamheden zitten, bijv. computerdingen invullen of tijdens afspraken dat je dan tafel en stoel op juiste hoogte zet (blijf een beetje vaag, vanwege je opmerking, maar je begrijpt me wel)

Wellicht scheelt dat toch voor je.



Koffieprut: Het valt me zeker niet altijd mee, ik sta de hele dag en loop vaak heen en weer om dingen te pakken. En moet ook nog regelmatig zware dingen tillen.

Maar financieel kan ik mijn baan niet missen, er zijn in afgelopen jaren maanden geweest dat mijn inkomen het enige was. En ik werk parttime in een laagbetaalde functie, dus dan weet je wel.

Gelukkig gaat het hier momenteel wat beter , maar mijn baan helemaal opzeggen durf ik echt niet aan, hoewel het voor mijn gezondheid zeker beter zou zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lastig is dat he, Lientje? Ik heb een zittend beroep, gelukkig, maar ook dat vind ik af en toe lastig. Nou zit ik daarin sowieso in een soort tweespalt, omdat ik het ook heel belangrijk vind om werk te hebben. Voor mijn gevoel hoort dat bij het leven en als dat af en toe lastig is, sja.. dan is dat maar zo. Bovendien denk ik dat mijn klachten zullen verergeren, als ik geen reden meer heb om 4x per week de deur uit te gaan. Hoe fijn thuiswerk me ook lijkt. Een baan waarin ik gedeeltelijk thuis kan werken lijkt me dan ook ideaal.



En waarom zie ik ineens allemaal lama's op het forum? Heb ik wat gemist?



Net met dochter naar een wijkevenement geweest. Was gezellig, niet erg druk, maar voor ons beiden toch vermoeiend.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh.. en mijn schrijfopdracht is ingeleverd. Man en dochter hebben het gelezen en vinden mij nu eng
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De lama's zijn een steunbetuiging aan lamaatje, van het topic waarschijnlijk longkanker. Lamaatje heeft de beslissing genomen om te starten met palliatieve sedatie. Als steun aan haar en ook omdat ze oprecht open eerlijk en humorvol over haar ziekte schrijft heeft een forummer geopperd om je avatar in een lama te veranderen.

Meelezers en schrijvers van dit forum doen dit nu massaal.

Leuk om te zien, en hopelijk brengt dit nog een lach op lamaatjes gezicht.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 september 2014 @ 16:27:

Oh.. en mijn schrijfopdracht is ingeleverd. Man en dochter hebben het gelezen en vinden mij nu eng



Heb je er geesten en spoken in verwerkt? Of mannen die met een bijl achter iemand aanzitten?



Jouw eng vinden kan je misschien in je voordeel gebruiken hè.

Als jullie de was niet doen.....

nou, lees maar in mijn verhaal wat er dan kan gebeuren.....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!




Een moeie Tut, veel teveel geld uitgegeven en de blunder van het jaar begaan.



SSSjjjttttttt

Alle reacties Link kopieren
Oei, wat is er gebeurt Aso?

Met betrekking tot de blunder?



Verder schat ik dat je heerlijk geshopt hebt vandaag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nou Lien, ff onder ons:



Hoezo kaart goed lezen
Geef ff aan als je het gelezen hebt. Wis ik het even...
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 27 september 2014 @ 17:12:

De lama's zijn een steunbetuiging aan lamaatje, van het topic waarschijnlijk longkanker. Lamaatje heeft de beslissing genomen om te starten met palliatieve sedatie. Als steun aan haar en ook omdat ze oprecht open eerlijk en humorvol over haar ziekte schrijft heeft een forummer geopperd om je avatar in een lama te veranderen.

Meelezers en schrijvers van dit forum doen dit nu massaal.

Leuk om te zien, en hopelijk brengt dit nog een lach op lamaatjes gezicht.Och, wat mooi en verdrietig tegelijk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ooh Tut, wat erg

ne, sorry, is helemaal niet leuk



Hoofdpersoon in mijn verhaal dood haar, voor schelpdieren allegische, vriendin door stieken een mossel te eten en dan een kus te geven en snel weg te gaan, met epi-pen in de tas...
Later is nu
Behalve ik. tegendraads als altijd houd ik mijn avatar. Ik schrijf al vanaf het begin mee op Lama's topic (met andere nick eerst) en was al weers om geen lamaplaatjes te sturen.

Ieder doet het op zijn/haar eigen manier.



Ik moet wel zeggen dat het me ontzettend raakt alhoewel ik veel mensen heb zien sterven. Zoals ze hier zeggen:

Ik ben een beetje van 't padje af...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het geprobeerd, maar lukt niet op ipad
Later is nu
Wat heb je geprobeerd Dreamer?

Snap er niets van maar ja...ik ben immers van het padje af


Alle reacties Link kopieren
Je hebt m door, geloof ik?



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geloof ik ook even van het padje af, want ik snap m niet.

Was even weg, man helpen met iets voor bedrijf. Heb eea gemist geloof ik, zowel bij jou Aso als bij Dreamer....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ol Lien,



Ik ben van het padje af en dan Dreamers reactie lezen
Het goede nieuws is:



Eén van m'n zussen woont een heel eind weg, zo'n 5000 km, en zal proberen om vriendin te facebooken. Ik heb zelf geen Facebook.

Misschien is er iemand die voor de dieren ed zorgt en het cadeautje binnen kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeerde ook een lama te plaatsen, maar lukte niet op Ipad, vervolgens is Aso van het padje af.. tsk.



Inmiddels zit ik aan de pc maar geen tijd meer. Gaan (nu nog) op verjaardagsvisite. De heren wilden eerst Ajax kijken. En ik mag naar huis rijden straks..



Ik was van plan om maandag eerst naar het Teylersmuseum te gaan, omdat ik ook in die stad verblijf.. is die op maandag dicht. Net als alle musea aldaar. Dus.. ik ga eerst maar naar het Van Gogh, denk ik, zet ik m'n koffer gewoon in een kluis op het station, heb ik bedacht.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 27 september 2014 @ 20:33:

Het goede nieuws is:



Eén van m'n zussen woont een heel eind weg, zo'n 5000 km, en zal proberen om vriendin te facebooken. Ik heb zelf geen Facebook.

Misschien is er iemand die voor de dieren ed zorgt en het cadeautje binnen kan zetten.Ah.. dat is mooi!
Later is nu
Die kluis lijkt mij een heel haalbaar idee Dreamer.



Jij bent dus de BOB vanavond.



Have fun

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven