Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
Despie wat heftig om je meisje zo te zien en je kunt de pijn helaas niet weg nemen :( hopen dat ze vlug hersteld zonder te veel pijn



@olifantje jou nickname word hier dagelijks gezongen ;) welkom! Fijn dat de jongste zo makkelijk is! Slapen in bed etc ook goed ? Fijn hoor



Hoe vind je oudste van 2 het om een zusje te hebben ?
Despie, goed te lezen dat de operatie geslaagd is. Hopelijk gaat het snel beter en wordt de pijn minder!



Logisch dat je zo gespannen bent! Let wel goed op jezelf en probeer op tijd ook een beetje bij te komen. Sterkte en hopelijk hebben jullie een goede nacht.
zoon is vandaag twee uurtjes op KDV wezen wennen, met twee andere leidsters. ging goed, al kreeg ik wel te horen dat zoon slechte drinker is (joh) en dat hij maar heel kort had geslapen (30 minuten)



Zoon kwam wel wat overprikkeld thuis, heeft best even moeten huilen (denk dat hij alles moet verwerken?). knoop in m'n maag, maar hij zal er toch echt aan moeten geloven. ik troost me met de gedachte dat hij straks 'maar' twee dagen in de week hoeft en verder genoeg tijd met ons heeft.
Alle reacties Link kopieren
Lastig hè Laura! Hier gaat dochter volgende week 2x wennen. Ben er nu al nerveus over om haar achter te laten. Bij mijn zoon ging het gelukkig vanaf dag 1 goed en gaven ze aan dat het leek of hij al maanden kwam. Dat was toen een hele geruststelling. Nu hopen dat dochter het ook zo goed doet! Ze gaat straks 3 om 2 naar de crèche en dan om de week een dag naar m'n moeder. Heel spannend!
Alle reacties Link kopieren
Despie, hoe is de nacht gegaan en hoe gaat het vandaag met jullie?
Ben ook benieuwd Despie, lijkt me heel zwaar om haar zo te moeten zien
Ach jeetje Despie, wat moet dat zwaar zijn...
Alle reacties Link kopieren
Despie, ook een dikke voor jou en je lieve, dappere meisje namens mij! Lijkt me zo moeilijk haar zo te zien, maar gelukkig heeft ze de operatie zelf achter de rug. Hopelijk wordt het een rustige nacht waarin ze lekker kan slapen! (en jullie ook )
Despie, hopelijk hebben jullie een goede dag gehad en gaat de komende nacht ook goed!



Hier een rustig maar toch druk dagje

Met de meisjes vanochtend naar de speeltuin geweest en vanmiddag even een boodschap gedaan. Fijn is dat jongste nu wat meer een ritme lijkt te krijgen qua slaapjes. En ze slaapt supergoed in haar bed overdag. Namiddag en avond zijn nog wat rommelig, maar wel al veel minder onrust en krampjes. Dochter maakt ook steeds meer contact; veel brabbelen, kirren en lachen
Alle reacties Link kopieren
@ Fruzzle Hij vind het gelukkig geweldig in het begin was t wel van oh oh wie is dat? Maar hij heeft t super gedaan ben trots!



Ik zit zelf in een moeilijke periode momenteel. Mn moeder is in april jl. overleden mn dochter was toen pas 7 weken en echt ik rouw nog elke dag. Verder de twee kleintjes en manlief die fulltime werkt.. Heb er voor gekozen om zelf voorlopig niet te werken. Dat geeft wel rust.
Klinkt als een lekker dagje Sally! Hoe oud is je jongste nu?



Hier is de jongste helemaal 'out' van haar dag op de opvang. Kwart over vijf vanmiddag viel ze is slaap en heb ik haar boven gelegd en sindsdien niets meer van vernomen. De oudste spookte echter nog wat tot acht uur vanavond, een keer weer naar beneden gekomen maar slaapt nu toch gelukkig.



Vandaag het eerste naaiproject afgerond. Dat was een speldenkussentje en heeft nog even wat oefening nodig, maar krijg wel zin om veel voor de meisjes te gaan maken. Door het speldenkussen kwam ik op het idee om beddengoed voor de poppenwagen te maken en op Pinterest heel leuke knuffeltjes gezien van vilt. Sowieso ga ik nog twee kussenhoezen maken voor op de oudste d'r kamer en een bijpassend laken voor de jongste dat bij haar aankleedkussenhoes past.
quote:Olifantje-In-Het-Bos schreef op 28 juni 2016 @ 21:38:

@ Fruzzle Hij vind het gelukkig geweldig in het begin was t wel van oh oh wie is dat? Maar hij heeft t super gedaan ben trots!



Ik zit zelf in een moeilijke periode momenteel. Mn moeder is in april jl. overleden mn dochter was toen pas 7 weken en echt ik rouw nog elke dag. Verder de twee kleintjes en manlief die fulltime werkt.. Heb er voor gekozen om zelf voorlopig niet te werken. Dat geeft wel rust.

Hoi Olifantje, sorry, had je eerste post niet gezien, maar welkom!



Ik ken het gemis helaas al te goed, mijn moeder is afgelopen januari overleden. Zij heeft mijn jongste niet mee kunnen maken, al heeft ze er voor geknokt hoor. Helaas heeft ze de strijd twee maanden voor de geboorte van mijn dochter moeten opgeven. Maar iedere keer als mijn vader zegt hoe gek mijn moeder wel niet van dochter zou zijn geweest schiet ik nog elke keer vol. Mocht je er over willen praten, hier mag het en in een PB natuurlijk ook. Wat jammer dat je moeder niet meer van je lieve meisje mee mocht maken.
Alle reacties Link kopieren
Echt he, je hoort zo vaak dat kindjes lekker naar opa en oma gaan dan denk ik dát heb ik niet meer! Maargoed op sommige dagen overheersen de tranen en het gemis en op andere dagen blijdschap en beide mag er zijn vindt ik. Mn dochter die probeert al te rollen en ik durf zo waar te beweren dat er haast tandjes doorkomen, arm kind =) dat wordt gengigel aanslepen, wat gebruikte jullie, of willen jullie gaan gebruiken meiden?
Naar lijkt me dat, olifantje



Fleet, ze is nu bijna 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Despie, ik hoop dat jullie de nacht goed door gekomen zijn en een rustige nacht tegemoed gaan. Moeten/mogen jullie morgen nou al naar huis of mogen/moeten jullie blijven? (Ik weet niet zo goed wat jullie voorkeur heeft. Vandaar moeten of mogen. Ik kan me voorstellen dat de morfine wel fijn is voor je dochter.)



Ik heb er een giga drukke werkdag opzitten en ben kapot! Zo vlak voor de zomervakantie moet er nog veel gebeuren op het werk. Ik zie er erg tegenop omdat er ook veel tijdens mijn "vrije", ik wil dolgraag bij mijn kind zijn, tijd moet doen. Dus ik baal als een stekker en wil eigenlijk niets liever dan weer verlof hebben. (Ik ben stiekem wel jaloers op degene van jullie die nog thuis zitten. )
Jongste heb ik gisteravond rond half tien in bed gelegd. Was voor het eerst dat we haar niet mee naar boven namen toen we zelf naar bed gingen. Kwam nu toevallig zo uit met de fles en ze leek moe. Gewoon geslapen tot een uur of zes en vanochtend lag er een breed lachende baby naar me te kijken vanuit de co-sleeper en
Bobo, sterkte op je werk!



En Despie, hoop dat de nacht goed was en dat je dochter voorspoedig herstelt.
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, dank jullie wel voor de berichtjes.

We zijn nog in het ziekenhuis. Gister ging het in de loop van de dag steeds beter. In de ochtend mocht ze al van de morfine af. Eerst drie keer 50 cc zelf gedronken, deels uit fles, daarna uit een spuitje. Einde van de middag dronk ze haar fles zowaar helemaal leeg, 165 cc! Ze zat toen op ibuprofen en paracetamol. In de avond ook weer een hele fles gedronken.

En het mooiste is dat we steeds iets meer haar oude ik zagen terugkomen. Het echt trieste verdween wat uit haar oogjes.

Vannacht was een rotnacht. We hadden inmiddels een kamergenoot gekregen. Dat kindje sliep op zich wel prima. Maar toch allemaal extra geluiden in de kamer. Dochter was zelf onrustig. Drie uur s nachts weer een flesje gedronken, wel weer meer pijn dan de avond ervoor. Om vijf uur iets eerder dan gepland weer paracetamol en ibuprofen gekregen. Vanmorgen erg veel last van drinken, maar 80 gedronken. Ligt nu na een extra paracetamol lekker bij papa te slapen.



We zouden in principe waarschijnlijk vandaag naar huis mogen. Maar dat willen we pas als ze een paar keer haar fles goed leeg heeft gedronken zonder pijn. Thuis mogen we tenslotte niet de ene na de andere zetpil gaan geven.
Lekker Sally!

Bobo, hoe regel je het dan qua opvang als je zoveel extra moet werken? Balen wel...



Despie, zoals ik het dus lees gaat het heel langzaam aan dus wat beter? Wel mooi om te lezen over haar oogjes, ontzettend fijn dat ze toch weer een beetje haar eigen zelf is. Gewoon lekker daar blijven hoor, als dat voor jullie beter voelt en het gewoon nog kan. Het is nu even jullie veilige haven, kan me heel goed voorstellen dat je dat nu graag opzoekt. Veel sterkte meid, ik denk veel aan jullie.



Hier vooralsnog een rustige dag. We zijn met ons drietjes even naar de Intratuin geweest en even boodschappen gedaan. De oudste gaat zo even de tuin in en vanmiddag ga ik nog even kijken of de handelaar op onze straat die mooie retro poppenwagen nog heeft staan. Loop ik er even naartoe met de meisjes. Daarna moeten ze weer in bad en is de dag al weer zowat om.



De jongste staat steeds dichter op het punt om te rollen, het gaat haar al zo goed af! En ze kirt héél hoog van het lachen als ik haar op en neer beweeg als een klokje en er 'kling klokje' bij zing. Zo schattig! De oudste vond dat ook altijd geweldig. Ga ik straks met trots aan man laten zien. Dat koppie en die oogjes dan, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
@fleet heerlijk dat ze zo van de spelletjes geniet ! Hier ook zo'n pretletter



@olifantje wat heftig zeg



@despie begrijpelijk dat je pas naar huis wilt als ze goed drinkt. Is toch iets geruststellender.



Manlief is vandaag jarig wilde vanavond sushi gaan eten maar zijn gisteren met kleine man naar de hap gegaan omdat hij koorts had en niet goed dronk etc dus blijven maar lekker thuis, was overigens niets te vinden gelukkig

Man is lekker vrij vandaag en hebben er een film dagje van gemaakt haha
Alle reacties Link kopieren
@Despie: Ik denk vaak even aan jullie! Fijn dat het de goede kant op gaat!



@Fleet en olifantje, mijn schoonvader overleed eind februari, en heeft het dus ook allemaal net niet mee mogen maken. Bizar dat dat zoveel gebeurt!



Hier zit de eerste werkweek er al weer op. Is nog wel even wennen hoor! Gelukkig doet ons meisje het heel goed bij de gastouder en bij opa en oma. Maar blijft gek om haar achter te laten! Ze is 's avonds wel heel moe, laatste voeding zo rond 8 uur en dan slaapt ze tot een uur of 6, en dan moet ik haar vaak nog wakker maken ook
Dat is niet fijn Fruzzle. Kwam het door de inentingen alsnog, of konden ze dat ook niet zeggen? Gefeliciteerd wel met je hubby.



Draakje, went vanzelf. Al blijft het gewoonweg niks, zo'n klein hummeltje bij anderen achterlaten. Gecondoleerd met je schoonvader. Was het zijn eerste kleinkind? Wat jammer dat hij het moet missen, als ik zie hoe trots mijn vader is op zijn kleindochters... Dat gun je iedere opa.



Hier overigens ook een heel moe kind na een dag opvang. Ze maken ook wat mee op een dag!



Wij hebben vannacht een onrustige nacht gehad. Geen uitzonderlijke dingen, maar de jongste was wel een keer of vier wakker geworden. Viel iedere keer en na 1 fles wel weer in slaap, maar toch, zij wakker en wij wakker. Gistermiddag was ze ook al onrustig, denk dat de Intratuin en boodschappen doen een beetje te veel van het goede is geweest. Morgen bewust een rustige dag inplannen en gaan we niet te veel doen. Zie toch al dat er 90% kans op regen wordt voorspelt. Denk dat ik voor de oudste wel even wat moet gaan bedenken om te doen, wellicht koekjes bakken of zo. We krijgen zondag toch kraamvisite, dus misschien het handige met het aangename verbinden (of hoe zeg je dat ook alweer precies...).
@Fleet: het nuttige met het aangename verenigen, bedoel je die?



heftig hoor, om jullie verhalen over weggevallen ouders te lezen



@Fruzzle: wat zei de hap?



@draakje: fijn dat het zo goed gaat bij de gastouder. ik moet het hier nog maar zien. eerste keer wennen kdv ging heel goed, tweede keer stuk minder. morgen weer.



@Sally: fijn zeg! was het gisteravond weer gelukt, of was het een gelukstreffer?



Hier gisteren zelf middagje weg, maar zoon heeft zijn eerste verkoudheid te pakken. Laten we het erop houden dat man een arbeidsintensieve middag heeft gehad met baby die niks wilde en alleen maar huilde (oeps...). Gelukkig heeft hij vannacht wel goed geslapen, met dank aan neusspray en een babyparacetamolletje tegen de verhoging.
Ja, die! Verenigen, dank je.



Beterschap voor je ventje.
Alle reacties Link kopieren
@fleet en laura hap dacht dat t idd nog steeds van die inentingen kon zijn, beetje jammer voor t ventje dat dit dus steeds zo'n lang na effect heeft



Mn laatste dagen gaan in en dan begint t werken maandag weer

Maar even relativeren, half dagje maandag van half 1 tot half 7, dinsdag hele dag, woensdag vrij, donderdag ochtend werken en vrijdag middag werken. Zijn wel veel dagen maar hoef Mn ventje gelukkig niet steeds lang te missen !

Morgen ga ik met mn ouders en de kleine shoppen en zaterdag zijn de open haven dagen in werkendam. Mans bedrijf staat daar ook aangezien het een duikbedrijf is en hun daar gevestigd zijn dus dan gaan we daar ook heen. Man is enthousiast want ga samen met mn ouders en dan zien zn collega's de kleine eindelijk. Savonds is er een Hollands muziekfeest genaamd Oosterhout live in de stad, voor het eerst weer echt een avond uit met vrienden !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven