Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Ik koop het meestal online (stoffenspektakel lijkt me wel heel leuk ) . Als het van een merk is zoek ik eerst plaatjes van wat anderen ervan hebben gemaakt. En soms bestel ik eerst stalen/monsters.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 06 januari 2016 @ 12:52:

Vraagje over stoffen. Jaren geleden waren er 2 stoffenwinkels bij mij in de buurt, maar tegenwoordig niet meer. Ik lees dat er stoffenbeurzen zijn. Stoffen kun je ook online kopen en natuurlijk op de markt. Waar halen jullie de meeste stoffen vandaan?Ik woon in amsterdam dus op de albert cuyp en maandag ochtend op de stoffenmarkt.
Alle reacties Link kopieren
Dat zal best en grote markt zijn Nina, maar ik woon bij Arnhem. Het stoffenspektakel lijk me heel leuk en ik zie in de agenda dat ze ook in maart in Apeldoorn komen ik denk dat ik daar maar eens heen ga.

Ik heb vroeger wel een paar kledingstukken gemaakt omdat mijn moeder ook altijd bezig was. Maar geen idee of ik er nog wat van kan.

Sorende waar zoek je die plaatjes van een patroon die mensen ervan gemaakt hebben? Ik heb wel een paar plaatjes gezien op faceboek van de Knipmode.

Jill81 dat herinner ik me nog wel van mijn moeder die gek op lappen stof kopen was (ook wel met een doel) maar heel langzaam (wel precies) kleding maakte. Ik heb haar 2 naaimachines geërfd wat ook een reden is dat ik eens wat wil proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 08 januari 2016 @ 09:03:

Dat zal best en grote markt zijn Nina, maar ik woon bij Arnhem. Het stoffenspektakel lijk me heel leuk en ik zie in de agenda dat ze ook in maart in Apeldoorn komen ik denk dat ik daar maar eens heen ga.

Ik heb vroeger wel een paar kledingstukken gemaakt omdat mijn moeder ook altijd bezig was. Maar geen idee of ik er nog wat van kan.

Sorende waar zoek je die plaatjes van een patroon die mensen ervan gemaakt hebben? Ik heb wel een paar plaatjes gezien op faceboek van de Knipmode.

Jill81 dat herinner ik me nog wel van mijn moeder die gek op lappen stof kopen was (ook wel met een doel) maar heel langzaam (wel precies) kleding maakte. Ik heb haar 2 naaimachines geërfd wat ook een reden is dat ik eens wat wil proberen.Je vroeg "waar halen jullie stoffen vandaan" Nou daar dus. Wil ik niet mee zeggen dat jij daar naar toe moet. Er stond ook geen regio bij en of de vraag of er bij jou in de buurt wat was Ik schreef alleen maar waar IK mijn stoffen haal.
Ik zoek gewoon op Google het merk/soort stof en dan "DIY" of "sew(ing)" erachter etc. Kom je vaak op blogs of Pinterest terecht, krijg je ook nog leuke ideeën Maar werkt alleen met bekende merken natuurlijk.



Hebben jullie leuke naaiblogs die jullie volgen/vaak op kijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 08 januari 2016 @ 09:16:

[...]

Je vroeg "waar halen jullie stoffen vandaan" Nou daar dus. Wil ik niet mee zeggen dat jij daar naar toe moet. Er stond ook geen regio bij en of de vraag of er bij jou in de buurt wat was Ik schreef alleen maar waar IK mijn stoffen haal.Sorry je hebt gelijk. Het klopte dat ik graag wil weten waar je tegenwoordig het beste stoffen kunt kopen. Maar mijn reactie was eigenlijk de volgende stap dat ik helaas niet daar stoffen kan halen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen stoffenwinkels in de buurt. Ik koop vooruit op spektakels (daar vind je vaak echt alles) en online. Online heb ik wel al een en ander van geleerd. Ik heb eens stof besteld die totaal anders voelde dan verwacht. Ik heb nu een paar webshops waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is en daar durf ik nu online te bestellen.



Ik heb sowieso wel de neiging tijdens het kopen mijn naaisnelheid te overschatten hahaha! Altijd wel een voorraad in huis dus.
Alle reacties Link kopieren
Oh en je hebt ook stoffenbeurs en stoffencircus. Zelf nog nooit geweest maar iemand anders misschien wel.



Naaiblogs volg ik veel Belgische en dan doorklikken via de links.
Alle reacties Link kopieren
Jammer hoor dames als je geen (goedkope) stoffenwinkel in de buurt hebt. Op de markt staat bv iemand met b keuze spul. Bv de verf was op en dan verkopen ze de rol niet meer (groothandel) en hier staat iemand die dat opkoopt. Hij kijkt het na, doet het op een nieuwe rol met aantekeningen waar het mis gaat. Of soms met weeffout, verffout. Maar als je weet wat je wil maken kun je daar prima omheen werken. En hij geeft dat halve metertje dan extra.

Zo voor 3 euro de meter hele mooie stof voor broeken gekocht. 3 euro voor zware kwaliteit t shirt stof. Zo kun je nog eens een stofje kopen met een "we zien het wel"
Alle reacties Link kopieren
Ja Nina klopt hoor dat klinkt prima zo'n opkoper!
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 08 januari 2016 @ 13:25:

Jammer hoor dames als je geen (goedkope) stoffenwinkel in de buurt hebt. Op de markt staat bv iemand met b keuze spul. Bv de verf was op en dan verkopen ze de rol niet meer (groothandel) en hier staat iemand die dat opkoopt. Hij kijkt het na, doet het op een nieuwe rol met aantekeningen waar het mis gaat. Of soms met weeffout, verffout. Maar als je weet wat je wil maken kun je daar prima omheen werken. En hij geeft dat halve metertje dan extra.

Zo voor 3 euro de meter hele mooie stof voor broeken gekocht. 3 euro voor zware kwaliteit t shirt stof. Zo kun je nog eens een stofje kopen met een "we zien het wel"Dat is beslist niet duur! En ook handig als je wat proberen wilt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook heel erg blij mee Loop vaak ff langs gewoon om te kijken. Gekke printjes voor zomer kaftans (alleen in de tuin ) kan makkelijk voor die drie euro. Ook voor kostuums (fantasy fair) slaag ik wel, iig de kantjes ed. De boerenbont hal op de albert cuyp is ook een zeer prettige winkel en niet duur.
Alle reacties Link kopieren
@Lisa, woon je noord of zuid Arnhem? Als je in zuid woont, weet ik nog wel iets een kwartiertje rijden.
Alle reacties Link kopieren
En op de markt in Nijmegen staat ook iemand die stoffen van kledingzaken opkoopt. Staat ook op de zijkant van de rol, van welk merk het is. Alleen niet extra goedkoop ofzo.
Ik ben een tijdje terug goed geslaagd in Barneveld, heel veel stoffen voor 5,- per meter. Ze hebben ook een vestiging in Oosterhout (Nijmegen) Winkel Ook zit in Zwolle een vestiging maar die heeft tegenwoordig een andere naam.



Iemand ervaring met de lapjesmarkt in Utrecht? Zijn die prijzen te vergelijken met bijvoorbeeld stoffenspektakel? Iemand ervaring?



Het vest voor dochter is af. Heb nog wat andere projectjes in mijn hoofd maar wil eerst stof hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 10 januari 2016 @ 20:35:

@Lisa, woon je noord of zuid Arnhem? Als je in zuid woont, weet ik nog wel iets een kwartiertje rijden.Ik woon ten zuiden van Arnhem.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde je een PB sturen, want weet niet of ik hier reclame mag maken. Maar je hebt dat niet aanstaan, dus toch maar hier.

In Oosterhout (na Elst) zit een grote stoffen zaak. Staat ook op de markt en is echt een enorme hal. Karteris heet het, ken je dat? Niet duur, ook altijd fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat ik iets niet aan heb staan. Maar ik heb het gevonden.

http://www.karteris.nl/index.php/vestigingen



Dank je ik ga hier binnenkort even langs!
Haha, als je op het linkje in mijn berichtje had geklikt was je er ook gekomen
Alle reacties Link kopieren
Was me niet opgevallen zie het nu. Ik heb de naam opgezocht via google.
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel goed zoeken in die loods, want ze hebben héél veel en naar mijn smaak ook heel veel meuk.
Alle reacties Link kopieren
Karteris ben ik 1x geweest en ik vond er niks aan. Heel rommelig, kon niks vinden.

Lapjesmarkt in Utrecht is daarentegen geweldig! Stoffen van ¤2 tot ¤100. Allerlei stoffen, kantjes, knoopjes, geweldig!

Stoffen spektakel ben ik nooit geweest, heb binnen een straal van 25(?) Km een stuk of 6 stoffenwinkels zitten.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
quote:yesyes123 schreef op 12 januari 2016 @ 07:22:

Karteris ben ik 1x geweest en ik vond er niks aan. Heel rommelig, kon niks vinden.

Lapjesmarkt in Utrecht is daarentegen geweldig! Stoffen van ¤2 tot ¤100. Allerlei stoffen, kantjes, knoopjes, geweldig!

Stoffen spektakel ben ik nooit geweest, heb binnen een straal van 25(?) Km een stuk of 6 stoffenwinkels zitten.



Toch maar een keer heen gaan dus. Stoffenspektakel ben ik 1x geweest, maar daar vond ik de prijzen niet heel goedkoop of zo. Er stond 1 kraam met leuke tricots en die was niet duur (5,95 pm) en de tafelzeilstand was goedkoop (3.95 pm).



Hier hebben we niet veel stoffenwinkels in de buurt. Althans niet met een uitgebreide collectie. Karteris in Barneveld is ook wel wat zoeken maar ik vond heel snel wat ik zocht dus heb niet veel verder gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe je de stof noemt die doorgaans voor hoodies en sweatshirts wordt gebruikt?

Ik wil er een jurk van maken, maar weet in de online stoffenwinkels niet waarop ik moet zoeken...
http://www.purecoverz.nl/ ... -naturel-sweaterstof.aspx



Sweaterstof

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven