Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gister doorgegaan met mijn vest. Maar al die haartjes die ervanaf komen. Voelde het later nog in mijn keel en neus..

Goed uitkloppen dus als ik em klaar heb. En als alles gezigzagd is zou het ook beter moeten zijn.

Ik heb onderstaand patroon, maar met dunnere stof.



[/URL]
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 26 oktober 2015 @ 22:03:

He leuk topic! Ik ben met een broekje bezig voor zoonlief, maatje 74/80.

Het lijkt het eerste project te worden waar ik echt tevreden over ben. Nu hopen dat hij het gaat passen..



Waar halen jullie de meeste patronen vandaan? Ik vind het aanbod in de knippie wat tegenvallen. Veel grotere maten of meisjesspul. Ik heb een aantal basis patronen. Zo'n A lijn/prinsessenlijn zoals de tekening die ik eerder plaatste, je lijf volgend in 12 stukken rondom. Een basis patroon voor een iets getailleerd strak colbertje en een wijde broek en een strakke broek en een "babydoll" model wat strak over de buste sluit met een overslagje. Daar kan ik eigenlijk alle kanten mee uit. De patronen zijn na een beetje gepruts allemaal op mijn maat en wil ik dus een wijd jasje leg ik het patroon dat ik heb op nieuw papier, teken de schouders en armsgat af en maak er dan een wijd model van met schuiven.

In fournituren winkels en op .naaipatronen.nl kun je wat basis patronen bestellen. Of gewoon iets wat je mooi vind natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 27 oktober 2015 @ 09:18:

Ik ben gister doorgegaan met mijn vest. Maar al die haartjes die ervanaf komen. Voelde het later nog in mijn keel en neus..

Goed uitkloppen dus als ik em klaar heb. En als alles gezigzagd is zou het ook beter moeten zijn.

Ik heb onderstaand patroon, maar met dunnere stof.



[afbeelding][/URL]Leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:yesyes123 schreef op 26 oktober 2015 @ 21:53:

Gave jas Nina!Ik ben er dol op. Niet allemaal in hetzelfde! En je kunt hem altijd korter maken ( al zou dat zonde zijn)



Mijn rok is geknipt, nu nog bezig met de bodywarmer en het huiswerk van de cursus. Zo leuk allemaal.Nee niet korter. Het is wel de bedoeling dat het een lange jas word mét capuchon Ik moet er echt met regen droog in blijven
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 26 oktober 2015 @ 22:03:

Waar halen jullie de meeste patronen vandaan? Ik vind het aanbod in de knippie wat tegenvallen. Veel grotere maten of meisjesspul.

Knippie vond ik juist enorm ouderwets.

Ik heb 2 jurkjes van Abracadabra gemaakt. Burda kids zou je ook eens kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Nina, door getekende patroon doet het idd wat gothic aan, maar ik denk dat t wel meevalt. Ligt ook echt aan je stof en hoe je er verder bijloopt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind knippie vaak ook niks. Al die ruches en strikjes en prulletjes erop. Ik hou meer van de stijl van Ottobre, maar als je er daar een paar van hebt (winter en zomer bijv.) dan heb je eigenlijk ook de patronen voor de rest van de keren. Ze lijken erg op elkaar. Maar bijv. Een meisjeslegging vond ik heel fijn om te hebben. Die van mij houden het toch wat langer vol dan die van de Hema ofzo. En op naaipatroon heb ik ook wat jurkjes besteld die ik leuk vind.

zo heb ik inmiddels wel een hele collectie. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 28 oktober 2015 @ 08:19:

Nina, door getekende patroon doet het idd wat gothic aan, maar ik denk dat t wel meevalt. Ligt ook echt aan je stof en hoe je er verder bijloopt

Ehm tja, in het zwart dus En de stof is ook zwart.

Dus niet heel zwaar maar wel lichtelijk gohtic dus. En word ik daar langzamerhand niet wat te oud voor vraag ik mij dan af. Alhoewel zo'n model me gewoon goed staat.
Ik heb de basispatronen uit het boek van Burda ,de meesten daarvan heb ik op maat gemaakt.



Nu ben ik eerst begonnen aan een warm shirt daarnaast ben ik ook bezig met een Frozen jurk voor mijn kleindochter.

Ik heb vaak twee of drie dingen waar ik mee bezig ben.

Voor mij werkt dat heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Frozen jurk heb ik ook gemaakt! Daar heb ik dit patroon voor gebruikt:







Met lichtblauwe satijn en mouwen en een cape van organza. Van het lijfje heb ik een hartvormig strapless lijfje gemaakt, met daar losse mouwen aan vast.



Nu nog een Anna jurk, maar eerst wil ik mijn eigen garderobe en de normale garderobe van mijn dochter nog wat verder aanvullen.

De denim rok is af, ik heb nog een trui gemaakt voor mezelf en een sportbroek voor dochter. Nu was ik bezig met een denim rok voor haar, maar de stof is te stug voor het patroon dat ik uitgekozen had. Dus ik ben gezellig alles weer aan het loshalen om er een ander modelletje van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer aan een Burda overslagjurkje begonnen. Heb er al 2 maar merk dat ik die het meest aandoe. Zaterdag naar stoffenwinkel geweest. Een uurtje rijden hier vandaan. Heb stof mee voor 3 lange mouwen shirts voor mezelf. Iemand een goed patroon? Vond op de blog van droomfabriek eea maar weet iemand hoe die vallen?



En nog stof voor mijn zoon voor een billy van Zonen09 shirt die blijven vanonder mijn lockmachine rollen haha!



Qua patronen heb ik een paar Ottobre kids, een paar Burdas en losse kooppatronen van Zonen09 en het wikkeljurkje van Burda. En stiekem koop ik iedere keer de nieuwste La Maison Victor. Op naailes hebben ze zo enorm veel patronen liggen die ik kan gebruiken maar alleen knip en burda. En voor thuis vind ik La Maison Victor iets gebruiksvriendelijker want meer uitleg.
damas wijzigde dit bericht op 02-11-2015 09:30
Reden: spelfout
% gewijzigd
quote:Beeldig schreef op 01 november 2015 @ 23:36:

Frozen jurk heb ik ook gemaakt! Daar heb ik dit patroon voor gebruikt:



[img=400]https://www.burdastyle.de/chameleon/med ... 6643a5.jpg[/img]



Met lichtblauwe satijn en mouwen en een cape van organza. Van het lijfje heb ik een hartvormig strapless lijfje gemaakt, met daar losse mouwen aan vast.



Nu nog een Anna jurk, maar eerst wil ik mijn eigen garderobe en de normale garderobe van mijn dochter nog wat verder aanvullen.

De denim rok is af, ik heb nog een trui gemaakt voor mezelf en een sportbroek voor dochter. Nu was ik bezig met een denim rok voor haar, maar de stof is te stug voor het patroon dat ik uitgekozen had. Dus ik ben gezellig alles weer aan het loshalen om er een ander modelletje van te maken.



Ik gebruik het patroon van een sneeuwwitje jurk.

Een medecursist leende mij haar Disneyboek met verschillende soorten kleding. o.a. ook de prinsessenjurken.

Lijfje is klaar om te passen en dan kan ik vanavond en morgen weer verder naaien, ik hoop het zaterdag klaar te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die prinsessen
Alle reacties Link kopieren
Disney verkleedboek heb ik ook, maar daar staat mijn dochters maat niet in. Anders had ik daar inderdaad een patroon van gebruikt!



Damas, nr 7828? Daar heb ik er ook een paar van gemaakt.



Dit model uit de bijlage van de Knipmode van oktober heb ik ook al twee keer gemaakt.



Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik zit nu een jaar of twee op naailes, maar goed ook, want thuis komt het er gewoon niet van...



Ik ben nu nog bezig met een project van afgelopen zomer, dat is blijven liggen en nu dan toch eens af móet van mezelf. Deze, maar dan kort:







Deze lange jurk is mijn volgende project, heb ik net stof voor besteld:



No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ook maar goed dat ik naailes heb. Anders zou er ook weinig van komen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk die lange jurk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 02 november 2015 @ 10:57:

Disney verkleedboek heb ik ook, maar daar staat mijn dochters maat niet in. Anders had ik daar inderdaad een patroon van gebruikt!



]]Aanpassen aan de juiste maat is niet zo moeilijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ook als het vier maten groter is? En zit er geen verschil tussen de kleine kindermaten en de grote, qua bouw?
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik zou graag weten hoe dan.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren weer lingerie cursus gehad! Schiet lekker op zo. Slip bijna klaar en bh gaat ook lekker. Nog 2x cursus en dan moet ik de boel af hebben
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd naar her eindresultaat van je lingerie. Is toch weer wat anders
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit mag, anders haalt de moderator het maar weer weg, maar koop, of in elk geval, betaal niet bij Megastoffen.nl, want je bent je geld kwijt en er wordt niet geleverd.



Ikzelf was te laat en ben mijn geld kwijt, veel geld want ik had een pakket vol stoffen besteld. Ik heb de vernietigende reviews te laat gelezen.
quote:Beeldig schreef op 04 november 2015 @ 15:04:

Ook als het vier maten groter is? En zit er geen verschil tussen de kleine kindermaten en de grote, qua bouw?



Je kan het grootste patroon gebruiken, die teken je over, dan leg je de lijn van het patroon weer tegen het kleinere patroon aan, dan teken je de grootste maat weer over. Dan heb je de goede lijnen, mouwen en derg, groter.

Op het overtrekpapier zie je dan een klein patroon, bv maat 128 daarnaast de lijn van het grotere patroon in de maat die je wilt hebben.

Ik hoop dat het duidelijk is.



De jurk is nu bijna af, alleen nog een blinde rits erin zetten, morgen buig ik mij over de cape, hoe ik die bevestig aan de jurk.
Alle reacties Link kopieren
Vest is klaar.

Niet echt beste foto



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven