Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!



Groetjes Inieminie



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
Hallo lieve meiden!!!



ik zou ook graag mee willen schrijven, ik ben 25 jaar en me vriend en ik gaan in juni trouwen en we willen heeel graag een kindje.

ik ben afgelopen week gestopt met de pil en gelijk 'compleet mama, van biover' gaan slikken.



Eigenlijk hebben we een hele planning wanneer we het kunnen gaan proberen en wanneer het dan verwacht word.

omdat we beide in december jarig zijn is dit de maand waarin we niet willen bevallen.

maar aan de andere kant doen we gewoon lekker ons ding en zien we wel hoe het loopt en wat de toekomst ons brengt.



ik hoop veel ervaringen en mooie momenten met jullie te mogen delen!



liefss marije
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel aangepast. Zet Lauren en zus laat nog even dikgesrukt weten wanneer jullie begonnen zijn.

Leuk dat er al veel aanmeldingen zijn.

Ik vind het prima om de tabel bij de houden maar zullen we wel een max. aantal forumsters doen, want anders zie je dadelijk door de bomen het bos niet meer.

Dit is namelijk in het andere 2012 topic zo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn start is trouwens januari 2012!



@vicca leuk dat je een tabel maakt trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Lauren. Is wel even een gepuzzel maar dan heb je ook wat hahah.



Zo wordt het wel echt echt...
Alle reacties Link kopieren
@vicca Klopt! Maar ook wel super leuk! Hoewel ik ook wel eens een momentje heb van 'Ga ik dit echt doen? Dit kan ik helemaal niet!' Gelukkig is dit meestal snel weer voorbij en ben ik weer helemaal enthousiast!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik schrijf graag mee. Ik ben 31 jaar, dit wordt ons eerste kindje en mijn NOD is 24 januari. Vanaf oktober gaan we ervoor. Sinds vorige maand gebruik ik ovulatietesten. Veel succes allemaal!
Hee het wordt hier druk, gezellig! Ik wil geloof ik toch ook wel in de tabel. Ik ben dus 31 jaar, het wordt voor de 1e keer en ik slik nu net pas folium, dus in februari pas echt beginnen. Dan wordt het eers maar eens gewoon kijken, niet met temperaturen enzo.

Net als een paar anderen slikte ik al een tijd geen pil vanwege bijwerkingen, dus ik heb al wel een normale cyclus.



Ik drink weleens vaker geen alcohol als anderen het wel doen dus dat zal niet meteen idioot opvallen. Misschien als het bij dezelfde mensen een paar voorkomt dat ik niet meedoe wel. Maar zo ver is het nog niet



Goh, Marije, dan ben je nu waarschijnlijk ook best druk met de trouwdag voorbereiden?
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ben 2 maand terug gestopt met de pil, maar niet om kinderen te krijgen ;) Maar omdat ik wilde weten hoe het is zonder pil.



Ik wens alle dames hier succes met eventuele zwangerschappen!
Alle reacties Link kopieren
Het is flink druk geworden, leuk! Wij zijn nog niet heel actief bezig, eerst even kijken of mijn cyclus weer gewoon op gang komt. Maar voor in de tabel, ik ben 28, we hebben nog geen kinderen. Dik drukken lukt niet.......
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Klopt inderdaad dat dat andere topic erg vol is geworden.

Ben daar vorige week begonnen met meeschrijven, merk wel dat ik daardoor wat mis, doordat ik later ben ingestroomd.

Daarom lijkt het me leuk om, ook met jullie mee te schrijven. Om echt vanaf het begin samen te starten.

Hoop dat ik hier ook mee mag gaan schrijven ;)



Ik ben 26, eind december de laatse pil ingenomen en gestart met foliumzuur, wij gaan voor een 2e kindje. Mijn NOD is waarschijnlijk 28-01, afhankelijk van mijn cyclus na de pil....



Wat betreft alcohol gebruik, ik drink zoiezo al heel matig. Dus het valt niet op als ik niets drink en verder mis ik het dus ook niet echt. Heb voor mijzelf wel de afspraak tijdens menstruatie en een week daarna mag ik eventueel drinken. Daarna niet meer...



@ Marije, wat leuk dat jullie ook gaan trouwen! Super leuke n spannend al die voorbereidingen!

Wie weet sta jij wel met een buikje aan het altaar.

Wij hebben ook een onwijs drukke december maand en zou dan ook niet heel graag willen bevallen. Ga er echter niet echt rekening mee houden. We zien wel hoe het komt!



@Vicca, wat leuk dat je een tabel hebt gemaakt! Wordt het altijd wel overzichtelijk van!

Mmm maximaal aantal meeschrijvers, zorgt er natuurlijk wel voor dat je een beetje overzicht houdt. Maar bij hoeveel leg je de lat...??? Lastig!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik mag ook eindelijk stoppen met de pil!

Mijn man was er nog niet aan toe en hij vindt het nog wel eng, maar geloof wel dat hij er nu achter staat haha. Hij vroeg het ook heel lief aan ons zoontje van anderhalf, of hij graag een broertje of zusje wou, en mijn zoontje zei heel lief JA :-)

Maar ja, mijn man blijft nuchter en wil het er niet zoveel over hebben, dus zo'n forum is dan erg leuk.



Mijn gegevens:

Naam: Goofy1980

Leeftijd: 31

Kindje: 2

NOD: 31 januari (denk ik ongeveer)



Bij mijn eerste zwangerschap duurde het 4 maanden voordat ik zwanger was, en heb achteraf gelezen dat je tot 4 weken nog wel alcohol mag hebben, dan is er nog geen bloedverband. Maar beter is zo min mogelijk denk ik hoor. Stop nu wel met de filet americain op mijn brood :-)



En foliumzuur slikken, was het al bijna vergeten, wordt het wel 'echt' van hihi. Leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hier!



Gegevens voor in de tabel:



Naam: Lamelle

Leeftijd: 25

Kindje nr: 1

NOD: 2 februari

Start: half februari 2012



@Vicca: ik zou ook wel minderen met alcohol, maar inderdaad om het te verbloemen nog 1 wijntje drinken. En soms ook wel wijntjes afslaan bij andere gelegenheden, dan valt het niet zo op als je zo meteen niets meer drinkt!



Ik slik nu VSM vitamines maar vind de pillen echt gigantisch! Slikt iemand ook zwangerschapsvitaminen met foliumzuur die niet zo groot zijn?
Alle reacties Link kopieren
@ Marije: ik heb ook twee vriendinnen die nu bevallen in de maand waarin zowel zijzelf als vriendlief jarig zijn. Zou ik ook wel willen voorkomen!



En ben je druk met de trouwdag voorbereiden? Wordt het een groot feest? Wij zijn afgelopen jaar getrouwd met een groep daggasten (45) en een groot feest 's avonds!



@Goofy: leuk dat je voor een tweede kindje gaat en hopelijk gaat het weer net zo vlot als de eerste! :-)



@ Vicca: super dat je de tabel maakt, dat geeft wel wat overzicht. Even kijken op hoeveel meiden we nu zitten misschien? Aangezien het nog begin januari is...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, het loopt storm! Leuk hoor! Ik vind de tabel een goed idee, mijn info: 27 jaar, 1e kindje, NOD 27januari Vicca, tof dat je de tabel wilt bijhouden. Een maximum aantal meeschrijfsters lijkt me wel praktisch, anders wordt het zo onoverzichtelijk.

Wat betreft mijn alcohol dilemma: Ik heb gisteren geen wijn gedronken. Ik had me voorgenomen 1 glaasje te nemen, maar had er geen zin in. Dus gewoon fris gedronken en het viel reuze mee met het commentaar. Volgende week is het feest met vrienden, denk dat het dan lastiger wordt, maar daar red ik me vast wel uit.





Marije, leuk joh een huwelijk in het vooruitzicht!
Alle reacties Link kopieren
@lamelle ik slik multi zwanger worden van de Etos maar dat zijn ook flinke ampullen.



@tallulah goed opgelost toch! En de volgende keer kun je misschien de BOB zijn om vragen te voorkomen...



Ik ben ook niet aan het tempraturen maar probeer wel om de dag seks te hebben om de kans zo groot mogelijk te maken. Iets waar mijn vriend ook helemaal voor is... Wellicht wel om een andere reden Haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb foliumzuur van de Etos gekocht net en dat zijn erg kleine tabletjes (grootte van een smartie ongeveer) Deze moet ik 1x per dag slikken. Is gewoon Etos merk



Ik ben nog niet bezig met temperaturen of ovulatietesten. Weet wel wanneer mijn ovulatie ongeveer is en dan doe ik het ook om de dag, bij mijn eerste zwangerschap werkte dat gelukkig ook goed.



Zo fijn, dat ik hier eindelijk mijn ei kwijt kan :-) Dacht er al aan om iemand in mijn omgeving toch in te lichten, maar eigenlijk wil ik dat ook niet, dus eerst eens kijken hoe dit bevalt.

Bij mijn eerste zwangerschap wisten eigenlijk wel heel veel mensen dat we er mee bezig waren, nu wil ik dat anders doen.
Hoi meiden,



Ik ben nog even aan het twijfelen of ik hier al direct ga meeschrijven.

Ik ga deze maand wel al stoppen met de pil, maar we wachten nog eventjes met echt voor een kindje gaan.



Eerst staan nog een paar andere dingen op de planning:

- Trouwen over een maandje

- Grotere woning (huren/kopen) en dan hopen dat de verkoop van ons appartementje ook een beetje spoedig verloopt.

- Een baan vinden



Maar de planning is om hier niet al te lang over te doen. Maar het lijkt ons het beste om eerst even wat stressfactoren ook weg te werken en dan pas echt te beginnen. En eerst trouwen vinden we ook erg belangrijk.



Wanneer is slim om met het slikken van foliumzuur te starten?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Flower! Volgens mij duurt het vier weken voordat het foliumzuur voldoende in je lichaam aanwezig is. Ik ben net begonnen met slikken, omdat we volgende maand het gaan proberen. Wij zijn ook pas getrouwd en verhuisd, een maand later ben ik gestopt met de pil, was gelukkig meteen regelmatig ongesteld, dat kan natuurlijk ook nog even duren...



@goofy: dat klinkt toch wel wat fijner, kleine pilletjes. Even langs Etos van de week.



Ik vind het ook heerlijk om hier te praten over zwanger worden. Mijn man wil ook erg graag kinderen, maar praat er veel minder over en voelt ook veel minder. Voor mij verandert er toch best wat na 9 jaar aan de pil!



@kena: ben je net gestopt met de pil en gaan jullie meteen beginnen? Hoe heb je dat vorige keer ervaren? Ik wacht nu bewust een paar cyclussen af om niet tevergeefs hoop te krijgen als ik later dan normaal ongesteld word.



@aaanne: we beginnen tegelijkertijd, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al begonnen met foliumzuur. Ook die van de etos. Ik vind het hartstikke leuk dat er zoveel aanmeldingen zijn. Maar een max. Van 20 lijkt mij wel wat. Anders is het niet meer bij te houden, ook niet voor de tabel. Dat is namelijk heel lastig om allemaal bij te houden. Hoe denken jullie hierover? In het andere topic zijn 35 leden ofzo en dat is echt niet meer te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Hehe, ik kan eindelijk meeschrijven! Ik ben al actief onder een andere nick, maar wilde voor dit onderwerp een nieuwe aanmaken en daar heb ik geloof ik het hele weekend over gedaan nieuw emailadres ed aanmaken...pffff.. maar het is gelukt!



Ik lees al een tijdje mee op de andere topics maar vond het daar dus ook te druk, al leef en lees ik wel elke dag even mee. Graag zou ik hier ook meeschrijven omdat, net zoals bij sommigen van jullie, vriend gek wordt van mij en ik hier dan even lekker kan kletsen over zwanger worden. Ik speel wel een beetje vals, mijn mirena spiraal is eind oktober al verwijderd. Na 2 weken was ik weer ongesteld geworden waar ik dus wel blij mee was, al mag dat nu dus wel stoppen Cyclus is tot nu toe redelijk regelmatig, 25 en 26 dagen en foliumzuur slik ik nu sinds eind oktober.



Naam: Ipadje

Leeftijd: 31

Start: november 2011

Kindje: 1e

NOD: 30 januari



Superleuk om eindelijk mee te schrijven!
Mijn leeftijd is trouwens 26, over een maandje 27.

We gaan voor ons 1e kindje.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@lamelle ik heb hele kleine foliumzuurtabletjes, die kan je krijgen bij de apotheek. Op dit moment slik ik verder geen vitaminen, ik zie er niet echt een reden toe. Waarom slik jij/slikken jullie wel al multivitaminen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier ook graag mee willen schrijven. Had me al aangemeld in het andere topic, maar dat is voor mij bijna niet meer bij te houden.

29 december heb ik mn laatste pil geslikt en ben in december begonnen met foliumzuur. Ben 27 jaar en mn vriend heeft al 2 dochters.

Ben in juli door de pil heen zwanger geraakt, maar dat is helaas een miskraam geworden.

Van 1 kant denk ik dat ik zonder pil weer snel zwanger zal zijn, maar van de andere kant ben ik bang dat het deze keer heel erg lang gaat duren. Mn vriend is een flink stuk ouder, dus speelt ook wel een beetje mee in mn gedachten.



NOD is waarschijnlijk rond eind januari.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga pas vitaminen (mama-vitaminen) slikken wanneer ik echt zwanger ben en eet nu gewoon gezond, met voldoende groente en fruit en water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven