Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!



Groetjes Inieminie



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
Alle reacties Link kopieren
Nice, hopelijk staan er snel veel "cheeries" in de tabel! Moet Inieminie de tabel nu niet kopiëren en dan de openingspost wijzigen? (Ik ben ook geen held)



@Marije: spannend hoor je trouwdag. Wanneer is het ook al weer? Ik vind dat dat best bij bijzonderheden mag! :-)



En vraag je nu wat de afko NOD betekent?



NOD = NietOngesteldheidsDag: de dag waarop je ongesteld zou moeten worden, maar waarop je dat eigenlijk natuurlijk niet wilt worden!



@Kena: lijkt me heerlijk meteen zwanger zijn! Of moest je toch wel erg aan het idee wennen?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de hele dag gewerkt. Wat veel reacties! Leuk! Mooie tabel ook!



Wij wachten ook mijn cyclus niet af. Eigenlijk heb ik daar gewoon geen geduld voor.. Het is daarom wel lastig te bepalen wanneer ik moet gaan testen als ik zwanger denk te zijn.. eerst maar eens afwachten of ik niet al voor mijn nod ongesteld word.



Ik had vandaag bijna aan een collega verteld dat ik gestopt ben met de pil.. We waren zo leuk aan het kletsen en het was een mooi moment geweest. Toch maar niet gedaan... Deze collega is niet 'speciaal' genoeg om de eerste te zijn die het hoort. Ik merk wel dat ik behoefte heb om het met iemand te delen. Daarom lucht ik hier mijn hart! Erg fijn zoals anderen ook al zeiden!
Alle reacties Link kopieren
Hi, hier ben ik! Wat gaan jullie snel haha. Ik zie dat ik ook niet in de tabel sta😔. Maar ik zal morgen even kijken of ik de tabel van zus in mijn eerste stukje kan zetten zodat hij steeds bovenaan staat. 20 lijkt me inderdaad prima, anderen kunnen zelf weer een nieuw topic openen die zit zo vol😊 dat zie je hier wel!
Alle reacties Link kopieren
Haha lauren87, zo herkenbaar, ik ben ook in dubio om het 1 iemand te vertellen, omdat ik het zo graag kwijt wil. Maar wie wordt dat dat hè. Dus nu nog steeds niet gedaan, eerst eens kijken of ik genoeg heb aan het forum.



Bij mijn eerste zwangerschap was ik bij de 4e maand zwanger, en werd ik de eerste keer al na 23 dagen ongesteld (een dag voor mijn bruiloft, gelukkig niet op mijn bruiloft met mijn witte jurk haha) Kon ik op mijn bruiloft wel lekker drinken.



Ga er ook niet van uit dat ik nu gelijk zwanger wordt, de vorige keer waren we een weekend weg toen het gelukt is, ben je toch een beetje relaxter denk ik dan. We zullen zien, een maand duurt nu wel erg lang hoor!
Alle reacties Link kopieren
Zus; Wauw, mooie tabel! Echt leuk om te zien dat ik nu daadwerkelijk in een tabel sta! nu maar hopen dat er snel wat juichende poppetjes te zien zijn!



Ik heb de eerste maand ook mijn cyclus niet afgewacht, kwam er ook pas achteraf achter dat dat aangeraden wordt. Dacht in eerste instantie dat het meteen raak was, kreeg zulke rare symptomen allemaal. Achteraf bleek dat bij mijn menstruatie te horen, want heb het bij mn 3e (bij de 2e niet) menstruatie weer gehad; misselijk, zere borsten, jeukende tepels. En ik mezelf maar steeds gek maken!!

Hopelijk wat nuchterder naar deze NOD toeleven..



Blijkbaar onderdrukt het spiraal ook meer dan je denkt.



Spannend allemaal he? In mijn omgeving weten wel een aantal mensen het, dit ook door wat problemen met het verwijderen van mijn mirena, moest dit aan iemand kwijt!



Leuk ook Goofy en Kena, 2 moeders. Kunnen we met vragen bij jullie terecht!
heej dames!!!



mooie tabel, en geeft niet hoor: dat je mij bijna vergeten was, het is goed gekomen toch?!

oke, tahnx voor de uitleg van NOD nu snap ik het, alleen geen idee wanneer dat zou zijn. we wachten het wel af!



vandaag lekker vrij, net de gemeente gebeld voor een datum om in ondertrouw te gaan, spannend!!!

en de notaris, omdat we trouwen op huwelijse voorwaarden ivm eigen zaak.

het word nu allemaal zooo echt!!!



ga strax lekker lunchen met een vriendin, ik hoop ook dat het me lukt om mijn mond te houden haha, moet namelijk wel een verassing zijn he!?



fijne dag allemaal,
Alle reacties Link kopieren
Jullie kunnen zeker met vragen bij mij terecht, weet niet of ik alle antwoorden heb hoor :-)

De tabel is zeker mooi geworden en zo echt, dat je er tussen staat.



@Vicca, zag dat jij je nod op 9 januari hebt, hoe staat het ermee???
Alle reacties Link kopieren
@zus1987 Vind het prima om het zo te laten staan.



Vriend en ik waren net 5 weken samen toen ik erachter kwam dat ik in verwachting was. Dus dat was wel heel erg snel en dat door de pil heen.



Vind het allemaal wel spannend. Opa's en oma's zal ons kind niet hebben. Vriend zn ouders zijn overleden en ik heb net sinds vorige week het contact met mn ouders verbroken. Zolang ik bij mn vriend blijf willen mn ouders niets meer met mij te maken hebben.



Verder gaan vriend en ik dit jaar trouwen! Wel een kleine bruiloft.



Waar woont iedereen trouwens?Wij wonen in het hoge noorden:-)
Alle reacties Link kopieren
@Marije succes met alle voorbereidingen voor de bruiloft! Spannend hoor!



Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie hier allemaal getrouwd is (of van plan is te gaan trouwen). Ik ben zelf niet getrouwd. Mijn vriend en ik willen wel trouwen, maar vinden het op dit moment nog niet zo belangrijk. Men zegt wel dat het een 'gedoe' is met erkenning en gezag als je een kind krijgt als je niet getrouwd bent maar een bruiloft organiseren lijkt mij op dit moment toch echt meer werk! Mijn zus is kort geleden getrouwd en toen begon het toch wel heel erg te kriebelen. We hebben er nu voor gekozen om eerst voor een kindje te gaan en we zien wel wanneer het trouwen komt.
Alle reacties Link kopieren
@ Goofy lief dat je het vraagt, helaas ben ik ongesteld geworden zondag. Ik baalde enorm......



@ Sanne, wat heftig allemaal zeg. Vervelend van je ouders ook.

Wel heel leuk dat je gaat trouwen.



@Marije, smakelijk eten... en super lijkt me dat een trouwerij voorbereiden.



@ zus mijn volgende NOD is 5 FEB

Ik ga maar de hele tijd uit van 28 dagen. Maar het is bij mij niet altijd precies op de dag.
Alle reacties Link kopieren
@Sanne Heftig hoor! Succes met deze lastige situatie!



@Vicca Wat jammer dat je ongesteld bent geworden! Veel succes deze maand! Lijkt mij vooral vervelend dat je nu weer een maand moet afwachten!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@Vicca: Balen hoor

Nu is Joos1980 als eerste, maar pas op 24 januari.



@Sanne1984: heftig hoor, sterkte ermee



@ Lauren87: en er bestaat ook zoiets als geregistreerd partnerschap, is bijna hetzelfde als trouwen, maar dat zou je op een later tijdstip dan nog kunnen doen. Heeft een vriendin van mij ook gedaan toen ze zwanger was.



Ikzelf ben getrouwd in 2009, heerlijke bruiloft gehad

Augustus 2010 is ons zoontje geboren en nu willen we dus voor een tweede.



Ik woon in het oosten van het land.
Alle reacties Link kopieren
@marije: spannend allemaal hoor! voor jou ook Sanne, al enig idee wanneer jullie gaan trouwen? Vervelend, die situatie met je ouders, lijkt mij niet eenvoudig hier mee te dealen



Hier niet getrouwd, wel al 8 jaar samen. Vind trouwen ook zo'n gedoe, er zal een hoop geregeld moeten gaan worden ivm eigen zaak....we hebben net een verhuizing en de (finally! jippie!! ) de verkoop van ons oude huis achter de rug dus ben voorlopig even genoeg bij de notaris geweest lol!



Nog een tip maar misschien kennen jullie deze al, de P tracker voor op de Iphone. Deze app berekent aan de hand van eerdere menstruaties je gemiddelde cyclus en geeft ook je vruchtbare dagen aan. Ikzelf ben nu een weekje vrij, en zit in m'n vruchtbare dagen...zeer blij mee dus want ik ben niet vaak thuis, nu kan er flink geklust worden!
Ik zou ook graag in de tabel willen.

Gegevens:

Naam: Flower

Leeftijd: 26

Kindje: 1e
@ Sanne

Wat heftig allemaal zeg.

Maar trouwen is wel leuk toch? Hebben jullie al een datum.



Het trouwen gaan wij gewoon simpel doen, even langs de gemeente. Maar op een later moment, maandje later waarschijnlijk gaan we wel een feest houden.

Een echte bruiloft vonden wij te duur worden en vinden wij ook helemaal niet belangrijk.



Wij gaan binnenkort verhuizen. Deze woning is veel te klein en de omgeving niet fijn.

We willen in de omgeving van Utrecht gaan wonen. Niet in de stad, in een rustige omgeving.
Alle reacties Link kopieren
@goofy geregistreerd partnerschap ken ik ook inderdaad. Het is een optie die wel wel al eens besproken hebben, maar jammer daaraan vind ik dat als we dan gaan trouwen dit eigenlijk niks meer voorsteld omdat het zo veel op elkaar lijkt.



Ik woon trouwens ook in het oosten van het land.
Alle reacties Link kopieren
Even snel onder werktijd forummen, ik kon het niet laten Heb geen tijd om op iedereen te reageren, maar heb wel alles gelezen. Leuk dat het al zo'n actief topic is.



Wij zijn niet getrouwd en hebben ook geen plannen op dat gebied, het heeft voor ons gewoon niet zoveel toegevoegde waarde. Al lijkt het me wel geweldig romantisch!

Wij hebben vorig jaar samen een huis gekocht en wonen daar nu ongeveer een maand.



Ik kom ook uit het oosten van het land, grappig!



Ik moet weer aan de slag, probeer vanavond bij te lezen en uitgebreider te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftige situatie zeg Sanne. Weten ze dat je gaat trouwen?



Leuk hoor Marije, een afspraak voor ondertrouw! Ga je de naam van je man aannemen? Ik weet nog wel toen ik daarvoor tekende, dat mijn hand toch wel een beetje trilde!



@Lauren: ik ben eind vorig jaar getrouwd. Leuk dat jullie op lange termijn ook trouwplannen hebben. Het lijkt mij ook wel heel bijzonder met een kindje erbij.



Bij mij in de omgeving weten wel een paar vriendinnen dat ik gestopt ben met pil, maar er is een soort ongeschreven regel bij ons dat je dan verder niet vraagt naar de "voortgang", maar gewoon afwacht.



@Vicca: jammer dat je ongesteld bent geworden. Ronde 1 was ook wel heel bijzonder geweest... Op naar ronde 2!



@Flower: grappig, ik kom uit de (vinex)omgeving van Utrecht, maar woon nu in het zuidwesten van de Randstad.



Inderdaad, Goofy, nu is het nog wel lang wachten zeg, tot 24 januari...
Alle reacties Link kopieren
Maar dan wordt het ook gelijk een drukte
Alle reacties Link kopieren
@ Lamelle, het was super om zo snel zwanger te zijn. Het was even wennen, omdat ik dat gewoon echt niet had verwacht zo snel! Maar wel geweldig!



@ Sanne, wat heftig zeg, eerst onverwacht zwanger en geen contact meer met je ouders en geen schoonouders. Lijkt me bij tijden echt heel zwaar! Wel broers/zussen waar je goed contact mee hebt?

Ik heb afgelopen jaar ook het contact met 1 van mijn ouders verbroken, een moeilijk tijd....

Wat ontzettend leuk dat jullie trouwplannen hebben! Hoe gaan jullie het vieren???

Ik zelf ben trouwens een poldermeisje!



@ Goofy,onze kleintjes schelen 1 maand, leuk dat jullie er nu ook alweer voor willen gaan! Wanneer ben je getrouwd in 2009? Toch weer heel spannend he om met een 2e bezig te zijn?!



@ Lauren, wij zijn in 2009 getrouwd. Wilde ik zelf heel graag, voordat er kindjes zouden komen.

Vrienden van ons hebben toen ze gingen samen wonen een geregistreerd partnerschap gedaan, heel simpel zonder poespas. Vorig jaar zijn ze echt getrouwd, met alles erop en eraan, was gewoon een heel bijzondere dag zonder dat je het idee had dat er ooit al eens iets geweest was en zo hebben hun het ook ervaren!

Er zitten zonder onderlinge verbintenissen wel wat zaken aan te komen die je zou moeten regelen voor een kindje, maar verder niet onoverkomelijk natuurlijk!



@ Vicca, balen zeg dat je ongesteld bent geworden! Bah...
Alle reacties Link kopieren
@ Lauren, Wij zijn niet getrouwd en hebben ook geen plannen. Het hoeft van ons niet zo.



@ Lamelle, dit was al rond 2 voor mij. Ik ben in November al begonnen. Op naar ronde 3 dan maar.



Bij mij in de omgeving weten mijn ouders en zus dat wij bezig zijn voor een kindje. Mijn zus heeft net een kleine ( 3mnd) en mijn moeder kon aan mijn gezicht zien dat er iets was. Ik heb het dus toen maar gewoon verteld. Is ook wel fijn om met moeder en zus te delen.



Ik kom uit het zuiden van het land.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd wat voor werk jullie allemaal doen!
Alle reacties Link kopieren
@vicca: dat had ik natuurlijk in de tabel kunnen zien, excuses...



@kena: ik werk 4 dagen in het onderwijs als adviseur/coördinator en organiseer/regel veel dingetjes voor een aantal opleidingen. Een baan waarmee de dagen voorbij vliegen (vooral als ik tussendoor zo op het forum ben )



Nu moet je natuurlijk ook wel vertellen wat jij doet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven