Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!



Groetjes Inieminie



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
Alle reacties Link kopieren
@Kena ik ben docente op een middelbare school. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen contact met de moeder van mijn man, maar dat was 10 jaar geleden al zo. Gelukkig heb ik een hele lieve schoonvader en heeft hij ook een leuke vriendin die gewoon oma is van ons zoontje. Wel toevallig hier allemaal hoor.



@Kena: ik ben getrouwd in september 2009, en was 3 maand daarna zwanger. Denk dat ik het nu nog spannender vind dan de eerste keer, weet nu waar ik het voor doe en wat me nog te wachten staat, ook best eng hoor!



Ik ben assistent-accountant, dus zit hele dagen achter de computer, moet echt oppassen dat ik niet de hele tijd op het forum zit haha, maar de drukte komt er nu weer aan met werk, dus zal wel goed komen. Ik werk 28 uur, waarvan 4 uurtjes thuis, maar daar stop ik mee als ik een tweede heb.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er alweer veel geschreven als je even niet kijkt .



Hier geen trouwplannen, maar vanuit mijn directe omgeving weet ik dat het ook relatief eenvoudig is om alles omtrent kinderen te regelen als je gewoon samenwoont. Maar hopelijk mag ik dat in het echie ook nog gaan ervaren



@Sanne, wat een heftig verhaal zeg. En dapper dat je je eigen pad gewoon volgt.



Schoonouders en ouders hier zijn schatten, maar ze verklappen waar we aan begonnen zijn doen we maar niet. Eerst zwanger worden en de eerste drie maanden afwachten....... *duim*duim*duim*



@vicca, balen! Volgende keer hopelijk raak voor jou!

Eigenlijk gun ik dat ons allemaal sowieso wel



Ik vrees dat ik nu al bijna het overzicht kwijt ben, maar in ieder geval aan allen veel succes! En veel plezier bij het oefenen en klussen .



P.s. @zus1987, bedankt voor de mooie tabel!
@ Kena

Ik heb momenteel geen werk. Wil wel gaan werken.
quote:babsje22 schreef op 10 januari 2012 @ 17:10:

Ik vrees dat ik nu al bijna het overzicht kwijt ben, maar in ieder geval aan alleen veel succes!

Hahahaha, ja ik ook. Zo even op de derde bladzijde in de tabel kijken maar.



Balen Vicca



Wij zijn getrouwd trouwens, al een paar jaar. Ik wil mijn werk liever niet posten, maar in elk geval zit ik een groot deel van de dag achter een computer
Alle reacties Link kopieren
Jaah! De tabel staat bovenaan!



Ik werk als groepsleider op een 24-uurs behandelgroep.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Zoals jullie kunnen zien heb ik de tabel van zus in de openingspost gezet, bedankt Lamella, je bent dus toch een held haha. Ik heb Flower en mezelf er nog even aan toegevoegd en de NOD van Vicca aangepast. We zijn nu met 17! Dat betekent dat er nog ruimte is voor 3 personen, ik stel voor dat we daarna in de openingspost zetten dat dit topic vol zit...mee eens?



Ik ben niet getrouwd maar wel al heel lang samen met mijn vriend. Er komen steeds meer kinderen in onze omgeving waardoor het steeds meer is gaan kriebelen. Ook hebben we in pricipe alles voor elkaar. We hebben echter wel allebei een druk leven dus dat zal een grote verandering worden als het zover is....... maar mijn cyclus is nog niet regelmatig dus dat wil ik eerst even afwachten. Hoe is die bij jullie? Was die meteen na het stoppen met de pil weer regelmatig of zitten jullie ook nog in de fase dat je het nog moet zien?
Wat goed die tabel Inieminie!!

Alle reacties Link kopieren
Poeh wat wordt er al veel geschreven!



En wat goed dat de tabel nu in de openingspost staat!

@Iniminie: bij mij was m'n cyclus vrijwel meteen weer op gang, maar ik had dan ook een mirena spiraal, is toch iets anders denk ik. Vervelend he dat afwachten?



Ik hier weer ovulatietesten gekocht, ben ik sinds vorige maand mee begonnen om te kijken of we een beetje goed zitten. Vorige maand was sowieso al 'verloren' omdat ik tijdens m'n eisprong in het buitenland zat



Fijne avond allemaal! ik ga maar weer een The Devil Wears Prada kijken!
Alle reacties Link kopieren
Mooi Inieminie, de tabel bovenaan! Dat helpt wel bij het overzicht. Goed idee om het op een gegeven moment bovenaan te zetten dat het topic "vol" is, maar misschien is het ook wel helemaal niet nodig.



Mijn cyclus was na vele jaren pil meteen op gang, gelijk na 27 dagen en nu de 2e cyclus 26 dagen (moet niet korter worden!). Ik was toch wel verbaasd, maar ik heb begrepen dat het heel erg kan verschillen per persoon.

Ben wel heel licht en kort ongesteld, maar heb gelukkig wel signalen van eisprong. Nog één cyclusje afwachten voor mij, hoop dat die ook 26 dagen is...



Ben je al ongesteld geweest na het stoppen met de pil (op de ontrekkingsbloeding na dan)?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje van de pil af, bij mij heeft het toen drie maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Ik ben toen op een vrijdag naar de dokter gegaan en die heeft me toen gerustgesteld dat dit vaker voorkwam en ik werd die maandag ongesteld. Zou het dan toch tussen mijn oren hebben gezeten?

Daarna wel gelijk regelmatig.



Super die tabel bovenaan. Ik vind het helemaal prima om bovenaan te zetten dat wel vol zitten.



Ik ben ook docente op een middelbare school.
Zo! Net thuis na drukke dag werken en nog sporten.. Gelijk maar weer op het forum gedoken.. Wat veel reacties weer; gezellig.

Super dat de tabel bovenaan staat, maakt het gelijk weer een stuk overzichtelijker.



He Sanne, is echt heftig zeg, zowel een miskraam als breken met je ouders. Ik hoop dat je wel andere mensen in je omgeving heb waarmee je het verdriet hierover kan delen.



Wij zijn deze maand 2 jaar getrouwd. Toch wel een erg leuke dag. Voor de dames die gaan trouwen: Succes met de voorbereidingen!



Ik kom uit het midden van het land en ik werk net als Goofy als assistent accountant. (ik herken de aankomende drukte ;))



Toen ik stopte met de pil had ik vrijwel gelijk een regelmatige cyclus, maar na een maand of 4 veranderde mijn cyclus (duurde ineens vijf weken ipv vier). Heb nu ook 2 keer dezelfde klachten gehad als Ipadje.



Fijne avond verder dames!



(hihi mijn man vraagt zich steeds af wat ik nu toch steeds op dat forum aan het doen ben )
Alle reacties Link kopieren
Hey Zus, dat is toevallig, dezelfde baan :-)

Bij de eerste keer dat ik zwanger wilde worden had ik de eerste keer een cyclus van 23 dagen, daarna 26 dagen en daara 28 dagen en toen werd ik zwanger. Dus redelijk regelmatig. Ben benieuwd hoe dat nu gaat. Afwachten....

Ben ook the devil wears prada aan het kijken. Blijft een leuke film.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verpleegkundige in het ziekenhuis, ben 24 uur gaan werken na de geboorte van de 1e. Dit is voor echt de max. aangezien ik onregelmatige diensten draai.

Leuk om van iedereen steeds een beetje meer te weten!



@ Goofy, pff gelukkig ik dacht even dat je een bekende was! Vandaar dat ik even vroeg wanneer je in 2009 getrouwd was!



@ Flower, balen zeg dat je op het moment niks hebt. Wat voor werk zou je willen gaan doen?



@ Inieminie, mooi de tabel zo!

Ben benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn, geen idee nog... vorige keer was hij in 1x normaal, maar was ook na verwijderen van Mirena. Nu ben ik een pil-stopper!!!
Alle reacties Link kopieren
Hier staat ook 'the Devil wears Prada' aan!



Ik hoop dat mijn cyclus gelijk weer op gang komt en dat hij regelmatig is. Ik lees hier op het forum ook vaak dat het wel een aantal maanden kan duren voordat hij weer op gang komt. Ik probeer maar positief te blijven denken...



Op mijn werk kan ik niet op het forum maar thuis kijk ik wel veel. Mijn vriend begint ook al te vragen wat ik nou eigenlijk allemaal doe!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit thuis nu ook veel achter het forum, manlief hier ook vertwijfeld, wil je die laptop nou alweer hebben!!!

Ach ja vrouwendingen zeg ik dan maar!!!
Alle reacties Link kopieren
Tjonge wat is er alweer veel geschreven, ik hoop dat ik het allemaal een beetje bijhoudt.

Leuk om te lezen wat jullie beroep is, zo leren we elkaar een beetje kennen. Ik ben maatschappelijk werkster in een vrij specifieke sector van de hulpverlening. Wellicht dat ik nog wel eens uitleg wat ik precies doe, maar omdat ik dan wel heel herkenbaar word laat ik het nu nog even weg.



Toen ik drie jaar geleden stopte met de pil heeft het bijna een jaar geduurd voor ik weer een normale cyclus had. Mijn eisprong bleef een aantal maanden weg en ik had hormonen nodig om dat weer op gang te laten komen. Daarna gelukkig nergens meer last van gehad, en nu een regelmatige cyclus van ongeveer 28 dagen.



Applaus trouwens voor Zus en Ienieminie, super om de tabel in de openingspost te zien staan. Nu is het wel heel echt! Veel NOD's eind januari/begin februari, dat wordt een spannende periode.
Alle reacties Link kopieren
Lang leve de huidige telefoons. Manlief heeft niet door dat ik op een forum zit. Gewoon aan het internetten op mijn mobiel
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke film is het toch he?! Vind het lastig om mn werk neer te zetten ivm herkenbaarheid, aan de andere kant, er zijn er zovelen net als ik en het is wel zo leuk om elkaar een beetje te leren kennen. Ik woon in de Randstad en vlieg de wereld over bij onze blauwe trots
Hahaha wat grappig. Mijn man weet dat ik hier post en ik zit ook al langer op het forum, in andere topics. Zijn de meesten van jullie hier alleen in dit topic actief?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onder een andere nick ook verder op het forum actief, man weet verder niet dat ik hier zo verwoed aan het meeschrijven/lezen ben, die wordt echt gek van mn babygeklets :Imao:
Alle reacties Link kopieren
@lamelle, ben na ontrekkingsbloeding na 30 dgn ongesteld geworden, dus daar was ik wel blij om. Nu echter na een paar dagen weer een beetje. Nou ja, ik wacht het maar even af....



Ik hoop voor de rest ook op snel een regematige cyclus!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen iedereen

Die app voor de telefoon is erg leuk! Ik heb geen i-fone, maar op de samsung galaxy werkt deze ook.
Alle reacties Link kopieren
ik heb de app ook even gedownload! Ik hoop dat ik hem niet nodig ga hebben ;) Maar is wel leuk om het allemaal bij te houden!
Alle reacties Link kopieren
@ Ipadje, dacht al dat je die functie had, aangezien je vaak overal en nergens bent;)

Dan zou mijn overbuurvrouw jouw collega wel eens kunnen zijn... haha maar ja je zal zoveel collega`s hebben;)



Binnenkort krijg ik een andere telefoon, kan ik die app er ook even opzetten. Al hoop ik hem dan natuurlijk niet meer nodig te hebben;)

Wat een saai weer is het toch, niks aan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven