Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!



Groetjes Inieminie



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
Alle reacties Link kopieren
Ik slik alleen kleine foliumzuurtabletjes, die ik ooit een keer in het buitenland heb gekocht (vorig jaar, wilden eigenlijk toen al beginnen maar wegens omstandigheden uitgesteld) en verder geen vitaminen. Leef gezond en eet voldoende groente en fruit, en mocht ik zwanger worden dan schakel ik wel over op vitaminen voor de zwangere vrouw.



Wat betreft alcohol, daar probeer ik me nu nog niet mee bezig te zijn; helaas zijn er in mijn omgeving een hoop stellen die het maar niet lukt of is gelukt (die zijn al uitgedokterd) ik probeer nu gewoon te leven zoals ik altijd doe om mezelf niet gek te maken. Zal alleen niet al te diep in het glaasje kijken voor mijn NOD, dat zeker niet!

En zit er verder toch 'bovenop'; weet precies wanneer ik een eventuele test kan doen dus dan stop ik meteen! :-)
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames, ik merk dat ik toch te weinig van computers afweet om die tabel fatsoenlijk te maken. Het is nml niet zo dat dit via word gaat. Wil iemand anders dit overnemen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben ik vooralsnog de klasse-oudste .



Voor mij geldt ook dat ik moest stoppen met andere medicatie (zwanger en medicatie gaat nu eenmaal vaak niet echt samen), dus behalve mijn leeftijd nog een extra reden om zo snel mogelijk zwanger te willen worden. Nu maar hopen dat het snel lukt..... en dat het überhaupt lukt.....

Daarom ben ik me aan het verdiepen in temperaturen en ovulatietests om hopelijk zo snel mogelijk "succes" te hebben.



Mijn vriend en ik zijn in ieder geval al behoorlijk aan het dagdromen over een kindje :-).

(maar ik heb wel beloofd hem verder niet lastig te vallen met temperaturen en ovulatietests, zodat er hooguit eentje gestressed is ).



Naam: Babsje22

Leeftijd: 35

Start: Januari 2012

Kindje: 1e

NOD: 6 februari (net gestopt met de pil, dus dit is een hele grote gok)
Alle reacties Link kopieren
@NimNim, ik neem wel de vitaminen variant omdat ik te weinig fruit eet en ik toch al geruime tijd zat aan te hikken tegen gewone vitamines een tijdje gaan slikken. Nu maar gewoon combineren!



Zelf drink ik niet vaak alcohol, dus dan valt het sowieso wat minder snel op als je niet drinkt.

Als je thuis bent, dan is wellicht het ook nog wel te faken door wel een (half) glas voor jezelf in te schenken, af en toe moet glas en al naar de keuken gaan om daar even iets te pakken, en dan snel je glas omschenken? Of aan een plant stiekem te doneren?

Maar dan ben je er wel van afhankelijk dat niemand echt aan het opletten is...
Leuk leuk al die reacties

Zodra ik klaar ben met werken wil ik wel proberen om een tabel te maken. Ik zal dan ook wat uitgebreider reageren op alle nieuwe reacties! ( ik kon het toch niet laten om even onder werktijd op het forum te loeren )
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@Babsje: ach iemand moet de klassenoudste zijn



Of alcoholvrije wijn kopen bij de slijter, die schijnen dat ook te hebben. Of gin en tonic zonder gin, rum cola zonder de rum



Helaas ben ik ook niet zo handig met een tabel...sorry
Met alcohol ga ik nu al proberen te stoppen of in ieder geval te minderen.

Als de mogelijkheid er is dat ik zwanger ben dan stop ik direct met het drinken van alcohol.



Het zal zeker wel opvallen als ik minder of niet ga drinken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Zus, super dat jij de tabel wilt maken! Ik heb echt geen idee hoe zoiets moet.



Babsje, mag ik vragen waar jij medicatie voor gebruikt(te)? Ik heb vanmorgen met mijn huisarts gebeld, omdat ik Symbicort gebruik voor mijn astma. In de bijsluiter staat dat er nog te weinig bekend is over eventuele schadelijkheid bij zwangerschap. Volgens de huisarts zijn er heel veel vrouwen met astma die dit medicijn gebruiken en zwanger zijn geworden, en kan het nu nog geen kwaad. Daar vertrouw ik dan maar op. Als ik daadwerkelijk zwanger ben moet ik wellicht over op iets anders.



Goede tips trouwens mbt alcohol. Al denk ik inderdaad dat mijn kamerplanten minder blij zullen zijn als ik ze wijn geef

Dubbelfris in een wijnglas ziet er erg geloofwaardig uit, dat is wel een optie voor als drinken helemaal niet meer kan.



Nimnim, ik slik foliumzuur en vitaminen in één. Dit omdat ik normaal gesproken in de winter ook altijd vitaminen neem om mijn weerstand op peil te houden. Nu dus twee vliegen in één klap. De vitaal zwanger vitaminen die ik neem zijn ook erg groot en vies, maar ach, het is voor een goed doel.



Sanne, wat heftig dat je een miskraam hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat het nu extra spannend is. Hopelijk is je cyclus snel weer normaal na de pil, en hoef je niet al te lang te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties over die vitaminepillen.

Ik dacht dat er misschien een reden was om ze te nemen als je zwanger wil worden, vandaar mijn vraag. Maar de redenen die jullie noemen lijken daar best wel los van te staan. Dus jeeeej niet nog meer pillen slikken
Alle reacties Link kopieren
Zus, fijn dat jij het wilt proberen. Ik vind het een hels karwei.

Ik drink gelukkig haast nooit dus dat zal niet opvallen....
Alle reacties Link kopieren
20 is net overzichtelijk ja. Zitten we daar al aan? Het is wel al een gezellige gemixte groep, met alle leeftijden en sommigen die al een kindje hebben, leuk hoor!



@ vitaminen: ik had gewoon heel enthousiast alles-in-een gekocht, maar wist dus niet dat ze ze groot waren! Voorlopig maar dus even terug naar de kleine pilletjes..



Hopelijk lukt het met de tabel zus1987!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, heb ik even overheen gelezen...heftig Sanne.



Hopelijk lukt het met de tabel!
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,



pff, na een vakantie van twee weken vandaag weer voor het eerst gewerkt. Wat was dat wennen zeg Maar toch ook wel weer prettig om een beetje meee in een ritme te zitten.



Ik lees veel berichtjes over alcohol-gebruik. Zelf drink ik nu sowieso minder, want 1 van mn vele goede voornemens is [weer eens ] wat kilotjes kwijt te raken en alcohol past natuurlijk ook niet echt in dat plaatje. Heb ik meteen een mooie smoes voor m'n omgeving.



Een van m'n beste vriendinnen is op dit moment zwanger en stiekem ben ik zooo jaloers :-)

Nog even geduld, m'n nod duurt nog even (lange cyclus )



hieronder nog even mijn gegevens voor de tabel.



leeftijd: 25

nod: (ik denk) 7 februari

1e kindje

eind december gestopt met de pil.



fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:zus1987 schreef op 09 januari 2012 @ 15:14:

Leuk leuk al die reacties

Zodra ik klaar ben met werken wil ik wel proberen om een tabel te maken. Ik zal dan ook wat uitgebreider reageren op alle nieuwe reacties! ( ik kon het toch niet laten om even onder werktijd op het forum te loeren )Wanneer het jou niet lukt, wil ik het ook wel doen. Ik weet alleen niet hoe ik al die leuke vakjes moet maken. Bij mij lukt het alleen iedereen een regel als vakje te geven...
Alle reacties Link kopieren
Haha, Loesje bij mij is de situatie bijna hetzelfde: vandaag ook de eerste werkdag. Dat was wel even inkomen zeg! En bij mij zijn zelfs twee goede vriendinnen zwanger. Gelukkig nog niet echt jaloers, maar ik word wel aangestoken door hun enthousiasme.

En ik gebruik ook die smoes met drinken



Fijne avond! Ga even Teen Mom kijken..
Alle reacties Link kopieren
@Tallulah, in mijn geval mag de medicatie en zwangerschap en/of borstvoeding niet samenvallen (zoals in veel gevallen). Het gebeurt verder wel in samenspraak met de arts.



In mijn omgeving lijken de meeste dames al klaar met kinderen krijgen, en zie je vooral van die schattige kindjes overal (wil ik ook! :-)). Wat dat betreft ben ik een beetje een laatbloeier. Maar ja, als je DE man van je leven een tikkeltje laat in het leven tegenkomt, dan is het niet anders.



Wat doen jullie verder qua voeding en drinken aanpassen?

Ik heb op die manier wel eens bij anderen kunnen spotten dat ze zwanger waren, dus zelf probeer ik de laatste beetjes aanpassingen maar heel gefaseerd in te voeren zodat het niet zo opvalt
pff, wat een reacties ineens...helemaal leuk!!!



Mijn trouwdag komt inderdaad hard in zicht, veel geregel en gedoe.

we hebben een groep daggasten (50personen), - een receptie, - en een feest, word echt een droomdag dus..

en ja stel je voor zeg: met een buikje :D!



Ik heb ook astma en gebruik ook symbicort, dus we zitten in hetzelfde schuitje tallulha...komt wel goed, we moetten er maar van uit gaan dat die dokters er ervaring mee hebben en wel weten wat goed voor ons en het kindje is!!!



ik zou wel mee willen doen in dat tabelletje....maar ik ben blond, sorrie...en het is al uitgelegd, maar ik weet echt niet wat mijn nod of evenetuele nod dag zou zijn...(bloos)



fijne avond dames....



liefss marije
Inderdaad heftig Sanne!



Het foliumzuur wat ik slik (wanneer ik het niet vergeet :S) is van de kruidvat eigen merk. Zijn ook kleine pilletjes.



Het lijkt mij inderdaad handig om een max te stellen voor het aantal dames. Ben het wel met 20 eens. We zijn al aardig op weg!



Ik heb net even naar de tabel gekeken, maar ik denk dat het wel moet lukken! Ik zal proberen om hem vanavond af te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
@ zus1987, super fijn als het jou goed lukt. Ik kreeg de eerste drie en daarna lukt het niet meer om er een rij onder te krijgen.

Ik vergeet die pilletjes helaas ook weleens. Ben al heel lang niet aan de pil dus niet echt gewend aan deze routine.



We zijn zeker al goed op weg. Gezellig!!
NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenVicca251enovember 20119 januari--Zus1987251ejanuari 201228 januari--Lauren87211ejanuari 201228 januari--Joos1980311eoktober 201124 januari--aaaanne311efebruari 2012---Kena262edecember 201128 januari--Goofy1980312ejanuari 201231 januari--Lamelle251efebruari 20122 februari--Tallulah271ejanuari 201227 januari--Ipadje311enovember 201130 januari--Nimnim281ejanuari 2012---Sanne1984271ejanuari 2012eind januari--Babsje22351ejanuari 20126 februari--Loesje86251edecember 20117 februari--Marije86251ejanuari 2012---
@Sanne, ik heb vooralsnog jou kindje als 1e verwerkt. Hoe wil je dat graag hebben?



@ _Flower_, wil je ook in de tabel? Of weet je nog niet of je mee gaat schrijven?



@ Marije86, ik had jou niet verwerkt (wat slecht!!!) had alleen op dikgedrukt gelet :$, maar ik verwerk het nu alsnog ;)



Mochten jullie nog aanvullingen of aanpassingen hebben hoor ik dat graag! Ik zal nog kijken of ik de tabel wat op kan vrolijken met kleurtjes.
Alle reacties Link kopieren
@ Lamelle, ga inderdaad gelijk voor het eggie zonder een cyclus af te wachten. De vorige keer had ik een spiraaltje, nadat deze was verwijderd zijn we ook gelijk begonnen, ik was gelijk bij de 1e ronde zwanger. Ik was toen echter uitgegaan van een cyclus van 28 dagen, dus had een uitgerekende datum voor mijzelf in gedachten. Later bij de echo`s bleek ik een week korter zwanger te zijn, had dus een langere cyclus gehad.



Ik slik alleen de kleine tabletjes met foliumzuur, gebruik geen complete multivitamine, is voor mij niet echt nodig.



@Zus, leuk de tabel! heel netjes gedaan, echt toppie!

We zitten nu dus op 15, als ik goed heb geteld!
Alle reacties Link kopieren
@zus mooie tabel . Als we nu op 15 zitten is 20 max. Wel prima denk ik. Heeft iemand een idee hoe weg deze tabel vooraan het topic krijgen en weer bovenaan bij elke nieuwe pagina? Dat is voor iedereen wel handig. ik vind het nu al gezellig!
Whoo goed zeg die tabel!

Ik vind 'm ook al meteen handig, want er is vandaag al weer veel bijgeschreven zeg, zo wordt het inderdaad wat makkelijker bij te houden!

Iemiminie moet de tabel eigenlijk plaatsen in haar openingspost, dan staat ie overal bovenaan. Zij zou dan de hele code van Zus moeten overcopieren. Waar is zij?



Wel een goed idee om medicijnbijsluiters eens te gaan lezen trouwens, had ik nog niet gedaan. Ik heb pulmicort en ventolin voor astma ('de bruine en de blauwe'). Zal eens even checken straks.



Phoe Sanne, een miskraam



Grappig dat er meer mensen het wel een stap vinden om hier mee te gaan typen hihi, ik dacht dat het aan mij lag maar nee dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven