Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel #2

30-04-2017 07:12 1487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oorspronkelijke topic was vol, dus zie hier, een nieuwe!



De oorspronkelijke OP:



Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!

Brand vooral weer los!
668, the neighbour of the Beast
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 13:13:

[...]





Klopt.

Collega had de kleding al ingepakt.

Het is best een grote winkel, dus er liepen nog meer mensen rond die langzaam richting de uitgang wilden.

Het is niet alsof wij alles ophielden en ervoor zorgen dat niemand naar huis kon.In dit geval heb je gelijk en heeft ze haar hoofd maar in de plooi te houden.
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 30 april 2017 @ 13:13:

[...]





Dan nog hoeft ze niet met een giga chagerijnerig hoofd haar werk te doen.

We hebben het over 5 min. Geen uur ofzo.



Op kdv waar ik werkte had ik dagen van 7.30 tot 18.00 toch kwam het wel eens voor dat ouders verlaat waren en pas 18.15 op kwamen dagen. Dan nog de dag doornemen en het was zo 18.25 ( waardoor ik de bus miste en de volgende ging pas uur later.) Baalde ik? Ja tuurlijk.

Maar ik kon moeilijk kind op straat zetten met een briefje om de nek: "volgende keer op tijd ophalen graag mvg Eloise"

Ik bleef altijd vriendelijk en nam netjes de dag door.Respect voor je!
Alle reacties Link kopieren
En misschien heeft ze wel last van een resting bitch face. Dan gaan mensen ook vaak al invullen dat je arrogant en chagrijnig bent, terwijl het dan gewoon je neutrale hoofd is.
quote:klop schreef op 30 april 2017 @ 13:09:

[...]



En niet dat dat chagrijnig zijn goed praat. Maar het kan wel een reden zijn. Niemand kan altijd de hele tijd happy met een big smile ergens staan. Je weet nooit wat er achter zit.



Dan trek je (ze) nog maar even je mondhoeken 5 minuten omhoog en fake je dat het allemaal prima is.

"Bedankt voor uw aankopen en een heel fijn weekend!" Kunnen daarna die mondhoeken wel weer naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 30 april 2017 @ 13:14:

[...]





Maakt voor de verkoopster natuurlijk niets uit of je 1 euro afrekent of 700.

En elke dag heb je wel mensen die 5 minuten voor sluitingstijd nog rustig komen winkelen, dus als ik jouw verhaal zo lees, kan ik me er wel wat bij voorstellen hoor. Als je al een lange dag achter de rug hebt.... 't is ook maar een mens.



Deze winkel richt zich erg op klantvriendelijkheid en service. De rest van het personeel doet wel zo, dus lijkt me dat zij zich wel degelijk bewust zijn dat mensen vaak veel geld uitgeven in hun winkels en dat het dan ook fijn is als ze goed behandeld worden.

Maar goed, ook in andere winkels is dat fijn natuurlijk.



En vijf minuten voor sluitingstijd komen wij niet winkelen. Wij zijn van 13 tot 17.05 uur in die winkel aanwezig geweest.
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 13:18:

[...]





Deze winkel richt zich erg op klantvriendelijkheid en service. De rest van het personeel doet wel zo, dus lijkt me dat zij zich wel degelijk bewust zijn dat mensen vaak veel geld uitgeven in hun winkels en dat het dan ook fijn is als ze goed behandeld worden.

Maar goed, ook in andere winkels is dat fijn natuurlijk.



En vijf minuten voor sluitingstijd komen wij niet winkelen. Wij zijn van 13 tot 17.05 uur in die winkel aanwezig geweest.4 uur lang in dezelfde kledingwinkel?! Hoe hou je het vol!
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 13:18:

[...]





Deze winkel richt zich erg op klantvriendelijkheid en service. De rest van het personeel doet wel zo, dus lijkt me dat zij zich wel degelijk bewust zijn dat mensen vaak veel geld uitgeven in hun winkels en dat het dan ook fijn is als ze goed behandeld worden.

Maar goed, ook in andere winkels is dat fijn natuurlijk.



En vijf minuten voor sluitingstijd komen wij niet winkelen. Wij zijn van 13 tot 17.05 uur in die winkel aanwezig geweest.En jullie kregen het niet voor elkaar om om kwart voor 5 af te gaan rekenen?
Wauw Minni, kan het zijn dat ze jullie letterlijk beu was?



Hahaha, klinkt nu heel onvriendelijk, maar dat is echt heel lang....zo lang in die winkel verblijven. Hebben jullie een drankje aangeboden gekregen? Gebak? Een warme maaltijd? Lijkt wel een dagtrip.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 30 april 2017 @ 13:23:

Wauw Minni, kan het zijn dat ze jullie letterlijk beu was?



Hahaha, klinkt nu heel onvriendelijk, maar dat is echt heel lang....zo lang in die winkel verblijven. Hebben jullie een drankje aangeboden gekregen? Gebak? Een warme maaltijd? Lijkt wel een dagtrip.

Nee hoor want dit is een grote winkel waar het gisteren erg druk was.

Er loopt ook veel personeel rond, dus het lijkt me sterk dat zij ons gezien heeft.

En de koffie en thee is daar sowieso gratis



En het klinkt lang, maar we hebben outfits gescoord voor beide ouders en oma en ondertussen in het barretje wat gedronken en een saucijzenbroodje gegeten dus valt mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 30 april 2017 @ 13:23:

[...]





En jullie kregen het niet voor elkaar om om kwart voor 5 af te gaan rekenen?

Ja, goed he?



We wisten trouwens niet dat de winkel om 17 uur sloot (1e keer hier) en we hebben ook niet op de tijd gelet.

Op een gegeven moment wees een verkoopster ons erop dat ze ging sluiten. Prima, we stonden vlakbij de kassa's dus zijn we gaan afrekenen. Alles was al ingepakt, dus het was echt een kwestie van betalen en wegwezen.



In deze winkel worden je kleren namelijk door de verkopers naar de kassa gebracht met je naam erop, dat wordt daar dan al ingepakt. Dat doen ze als je op afdeling A klaar bent en naar afdeling B gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 30 april 2017 @ 13:23:

Wauw Minni, kan het zijn dat ze jullie letterlijk beu was?



Hahaha, klinkt nu heel onvriendelijk, maar dat is echt heel lang....zo lang in die winkel verblijven. Hebben jullie een drankje aangeboden gekregen? Gebak? Een warme maaltijd? Lijkt wel een dagtrip.



Ik heb ooit in een ver verleden in een grote regionale kledingwinkel gewerkt en daar waren inderdaad soms mensen de hele middag aan het winkelen.

Vader, moeder, kind (eren) allemaal in het nieuw.

Uiteraard kregen ze wat te drinken aangeboden
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 13:25:

[...]



Ja, goed he?



We wisten trouwens niet dat de winkel om 17 uur sloot (1e keer hier) en we hebben ook niet op de tijd gelet.

Op een gegeven moment wees een verkoopster ons erop dat ze ging sluiten. Prima, we stonden vlakbij de kassa's dus zijn we gaan afrekenen. Alles was al ingepakt, dus het was echt een kwestie van betalen en wegwezen.



In deze winkel worden je kleren namelijk door de verkopers naar de kassa gebracht met je naam erop, dat wordt daar dan al ingepakt. Dat doen ze als je op afdeling A klaar bent en naar afdeling B gaat.Nou dat lijkt wel heel erg op mijn vorige werkgever. Begint de winkel met een D?
Alle reacties Link kopieren
Hebben we het over dezelfde winkel, Zandkorrel?

3 vestigingen met de grootste in N.?
Alle reacties Link kopieren
quote:zand-korrel schreef op 30 april 2017 @ 13:30:

[...]





Nou dat lijkt wel heel erg op mijn vorige werkgever. Begint de winkel met een D?Nee, T.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 13:31:

[...]



Nee, T.Haha toch een andere winkel dus. Maar verder hetzelfde idee, dus ja kan me de tijdspanne wel indenken.
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 13:31:

[...]



Nee, T.Is dat die winkel waar een personal shopper je kan begeleiden als je dat wilt?
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 30 april 2017 @ 13:35:

[...]





Is dat die winkel waar een personal shopper je kan begeleiden als je dat wilt?

Geen idee, dit was onze 1e keer hier.

Kan goed zijn.
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 13:36:

[...]



Geen idee, dit was onze 1e keer hier.

Kan goed zijn.Prachtige zaak, je weet gewoon niet wat je moet kiezen daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 30 april 2017 @ 13:38:

[...]





Prachtige zaak, je weet gewoon niet wat je moet kiezen daar.Mooie zaak inderdaad (als we het over dezelfde hebben )
quote:miems schreef op 30 april 2017 @ 08:49:

Tvp



En ik vond 1 vd ergste dingen in een winkel bij Blokker (wat mij betreft sowieso 1 van de minst klantvriendelijke ketens en snap niet dat zij wel voort kunnen bestaan terwijl alle rest omvalt, maar dat terzijde). Ik had iets van 6 sontcadeaus gekocht. Er stonden binnen no time zeker 5 mensen achter me bij de kassa. Cadeaus moesten ingepakt. Dus ik zeg: oh jee het wordt wel erg druk in de rij. Anders geef je me het papier mee, dan pak ik het zelf thuis wel in joh. Zegt die vrouw: nee, dat mag ik niet doen, papier meegeven. Wat een muts.. dan niet, dan ga het hier lekker staan inpakken en laat al die mensen staan wachten.. lekker klantvriendelijk weer..Ik heb eens achter iemand gestaan bij de Blokker die een emmer wilde laten inpakken. Na 10 minuten worstelen van de cassiere heeft de klant het maar zelf gedaan.
Maar in jullie situatie lieten jullie een vermogen achter. Logisch dat het shoppen langer duurde. En met meer concreet zoekende en betalende klanten loopt geld en tijd snel op.

Een service, bepaalde luxe zoals een drankje en extra aandacht vind ik dan eigenlijk ook wel aan de orde.



Hoewel het niet mag uitmaken of je 1 euro of 1500 euro afrekent......vriendelijke bejegening hoort ten alle tijde.
Winkel die start met de letter W ?

Ook een grote regionale winkel, maar wel in het noorden van het land.
Nu wil ik weten welke winkel dat is natuurlijk!!
Alle reacties Link kopieren
quote:rianne323 schreef op 30 april 2017 @ 14:36:

Nu wil ik weten welke winkel dat is natuurlijk!! Haha ik ben ook nieuwsgierig
Alle reacties Link kopieren
Is het die winkel die een plaats in Brabant in de naam heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven