Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel #2

30-04-2017 07:12 1487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oorspronkelijke topic was vol, dus zie hier, een nieuwe!



De oorspronkelijke OP:



Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!

Brand vooral weer los!
668, the neighbour of the Beast
quote:funnylady schreef op 30 april 2017 @ 10:48:

Belachelijke acties: 22 tvp in een nw topicDit vind ik zeuren om het zeuren. Wat heb je verder toegevoegd?
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:44
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:Cirice schreef op 30 april 2017 @ 11:09:

Ik had woensdag een leuk babymutsje gezien in een boetiekje die ik toen niet heb mee genomen want erg duur.

Nu bleef dat mutsje in mijn hoofd zitten en ben ik vrijdag terug gegaan om dat mutsje op te halen.



Ik kon het mutsje niet vinden en vroeg aan een medewerker of ze dat mutsje ook nog hadden. Ze kijkt in de computer en volgens het systeem moet het mutsje er nog zijn.

Ik zoek ondertussen nog steeds naar het mutsje en vind een los prijskaartje van het mutsje die ik aan haar laat zien.

'Oh jee, dan zal het mutsje gestolen zijn...' Ze mompelt verder en loopt naar haar collega toe en vraagt of zij ook toevallig dat mutsje had verkocht want gisteren was het er nog.



Uiteindelijk lopen ze beide met een best pissig gezicht en vragen, of nouja vragen... verzoeken mij om mijn tas open te maken. Baby lag in de kinderwagen te slapen en ook zijn dekens werden omhoog gegrist. Omdat het té toevallig is dat ik nou net dat ene mutsje wilde hebben wat er ineens niet meer is.





Ja want je gaat eerst een mutsje jatten en dan ga je zelf vragen waar dat mutsje is gebleven en de aandacht erop richten. Logisch!



Hoe is dit afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren in de winkel met ouders en oma; ouders rekenden voor bijna 700 euro af en oma voor 400 euro. Leuke bedragen toch? En de griet aan de kassa met een chagerijnige kop omdat het 17.05 uur was en mevrouw om 17 uur klaar is met werken.

Bitch. Kan daar echt boos om worden.
quote:takkentrol schreef op 30 april 2017 @ 12:20:

[...]



Echt Bootz, het geluid is zo hard dat ik denk dat ik het er dan nog bovenuit hoor. Ik ga straks heen en neem voor de zekerheid oordoppen mee.

Ik vind het gewoon echt heel raar dat je weet dat het product waar je klant gebruik van wil maken defect is en dat niet meld. Maar wel laat betalen.Ik ook stom. Erg jammer dat je al betaald hebt, anders is het zo veel makkelijker om nooit weer daar heen te gaan.
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 12:23:

[...]







Ja want je gaat eerst een mutsje jatten en dan ga je zelf vragen waar dat mutsje is gebleven en de aandacht erop richten. Logisch!



Hoe is dit afgelopen?



Baby en ik zijn beide huilend vertrokken. Ik weet dat de eigenaresse morgen zelf werkt dus ik ga er morgen wel eventjes heen.

Dat ze me hebben neer gezet als een criminineel maakt me niet heel veel uit, maar dat ze mijn baby toen hebben wakker gemaakt door aan de dekens te trekken vind ik een stuk kwalijker.
quote:Cirice schreef op 30 april 2017 @ 12:34:

[...]





Baby en ik zijn beide huilend vertrokken. Ik weet dat de eigenaresse morgen zelf werkt dus ik ga er morgen wel eventjes heen.

Dat ze me hebben neer gezet als een criminineel maakt me niet heel veel uit, maar dat ze mijn baby toen hebben wakker gemaakt door aan de dekens te trekken vind ik een stuk kwalijker.

Zo behandeld worden is ook sowieso niet oke.

Ook geen logische reactie van die dames. Je zou toch zelf ook wel snappen dat je niet eerst gaat jatten en dan gaat vragen of dat mutsje er nog is...

Rare mensen daar.
quote:Cirice schreef op 30 april 2017 @ 12:34:

[...]





Baby en ik zijn beide huilend vertrokken. Ik weet dat de eigenaresse morgen zelf werkt dus ik ga er morgen wel eventjes heen.

Dat ze me hebben neer gezet als een criminineel maakt me niet heel veel uit, maar dat ze mijn baby toen hebben wakker gemaakt door aan de dekens te trekken vind ik een stuk kwalijker.Je reactie is veel te mild. Morgen mag je best van wal steken tegen eigenaresse over haar personeel! Die wil vast weten met wat voor dames ze van doen heeft als zij er zelf niet is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 30 april 2017 @ 12:42:

[...]



Je reactie is veel te mild. Morgen mag je best van wal steken tegen eigenaresse over haar personeel! Die wil vast weten met wat voor dames ze van doen heeft als zij er zelf niet is.



Dit.

Even afgezien van je baby; het is dus niet OKE dat ze jou neerzetten als een crimineel.
Goed dat je even terug gaat Cirice. Wat een stel trutten.
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 12:26:

Gisteren in de winkel met ouders en oma; ouders rekenden voor bijna 700 euro af en oma voor 400 euro. Leuke bedragen toch? En de griet aan de kassa met een chagerijnige kop omdat het 17.05 uur was en mevrouw om 17 uur klaar is met werken.

Bitch. Kan daar echt boos om worden.Wat voor winkel was dit? En was ze chagrijnig vanwege het tijdstip? Zei ze dit dan of vul je dat in?
quote:slagroom-met-dip schreef op 30 april 2017 @ 11:19:

Had ergens wel gehoopt dat ze de lijn door konden trekken en snappen dat ik dus ook in mijn hoofdgerecht geen rauwe ui wilde hebben. Vraag me dan wel af, had ik het echt specifiek moeten zeggen dat ik nergens rauwe ui in wilde hebben? Het is geen hogere wiskunde ofzo..Afhankelijk van het type restaurant. In een duurder restaurant mag je verwachten dat ze hierover nadenken, of op zijn minst aan je vragen of het voor het hoofdgerecht ook geldt. In veel eetcafe's e.d. weet de bediening amper wat er in de gerechten zit, dus dan zou ik het specifiek erbij vermelden. Gewoon om er zeker van te zijn.
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 12:26:

Gisteren in de winkel met ouders en oma; ouders rekenden voor bijna 700 euro af en oma voor 400 euro. Leuke bedragen toch? En de griet aan de kassa met een chagerijnige kop omdat het 17.05 uur was en mevrouw om 17 uur klaar is met werken.

Bitch. Kan daar echt boos om worden.Dat meisje merkt er niks van hoor, dat jullie 1100 euro aftikken. Die staat daar gewoon voor 8 euro bruto per uur en wil naar huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:topdropje schreef op 30 april 2017 @ 12:58:

[...]





Wat voor winkel was dit? En was ze chagrijnig vanwege het tijdstip? Zei ze dit dan of vul je dat in?

Kledingwinkel.

En nee dat vul ik niet in. Dat straalde ze overduidelijk uit. Mijn moeder begon er in de auto ook over, zonder dat ik dat gezegd had.

Was om 17.05 uur en de winkel was bezig met sluiten, maar het duurde iets langer omdat mijn moeder het geld contant wilde betalen maar ze uiteindelijk iets tekort kwam, dus toch ging pinnen.

En toen pinde ze de kleding van oma maar ze toetste per ongeluk twee keer de verkeerde code in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hugh-Jazz schreef op 30 april 2017 @ 13:03:

[...]





Dat meisje merkt er niks van hoor, dat jullie 1100 euro aftikken. Die staat daar gewoon voor 8 euro bruto per uur en wil naar huis.



Nou en?

Je hoort gewoon klantvriendelijk te zijn. En zij ziet ook welk bedrag er afgerekend wordt dus als je wilt dat zulke klanten nog een keer terugkomen, dan zou ik vooral met zo'n chagerijnige bakkes daar blijven staan.



De overige verkopers waren trouwens wel heel vriendelijk en behulpzaam.
quote:Hugh-Jazz schreef op 30 april 2017 @ 13:03:

[...]





Dat meisje merkt er niks van hoor, dat jullie 1100 euro aftikken. Die staat daar gewoon voor 8 euro bruto per uur en wil naar huis.

Ik lees nog steeds geen reden om dan maar verongelijkt met een sjachrijnige smoel achter die kassa te staan. Gewoon aardig blijven kost niks. En het was toch duidelijk dat ze klaar waren, afrekenen en de deur kon op slot.



Ik heb jaren in een kledingwinkel gewerkt maar als ik iedere dag vanaf sluitingstijd klanten zo zou behandelen..
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 13:04:

[...]



Kledingwinkel.

En nee dat vul ik niet in. Dat straalde ze overduidelijk uit. Mijn moeder begon er in de auto ook over, zonder dat ik dat gezegd had.

Was om 17.05 uur en de winkel was bezig met sluiten, maar het duurde iets langer omdat mijn moeder het geld contant wilde betalen maar ze uiteindelijk iets tekort kwam, dus toch ging pinnen.

En toen pinde ze de kleding van oma maar ze toetste per ongeluk twee keer de verkeerde code in.misschien stond ze er al vanaf 8 uur in de ochtend, had ze koppijn en honger en wilde ze gewoon naar huis, maar miste nu haar bus waardoor ze een half uur op de volgende bus moest wachten. Zij merkt niks van het bedrag wat jullie betaalden. Zij staat daar gewoon voor het minimumloon in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
quote:klop schreef op 30 april 2017 @ 13:08:

[...]

misschien stond ze er al vanaf 8 uur in de ochtend, had ze koppijn en honger en wilde ze gewoon naar huis, maar miste nu haar bus waardoor ze een half uur op de volgende bus moest wachten. Zij merkt niks van het bedrag wat jullie betaalden. Zij staat daar gewoon voor het minimumloon in de winkel.En niet dat dat chagrijnig zijn goed praat. Maar het kan wel een reden zijn. Niemand kan altijd de hele tijd happy met een big smile ergens staan. Je weet nooit wat er achter zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:slagroom-met-dip schreef op 30 april 2017 @ 11:19:

Ik ging een tijdje geleden ergens eten. Omdat mijn darmen nogal reageren op rauwe ui, heb ik gevraagd of er in het voorgerecht (een salade) rauwe ui zat, omdat ik daar niet goed tegen kan. Em als het er in zit, of ze het er ajb uit kunnen laten.

Mijn voorgerecht kwam, en zat netjes geen rauwe ui in. Heel fijn!

Komt mijn hoofdgerecht.. Zit deze vol rauwe ui, terwijl dit niet op de kaart stond als ingrediënt. Heb dus de halve tijd de ui er tussen uit lopen te vissen.



Had ergens wel gehoopt dat ze de lijn door konden trekken en snappen dat ik dus ook in mijn hoofdgerecht geen rauwe ui wilde hebben. Vraag me dan wel af, had ik het echt specifiek moeten zeggen dat ik nergens rauwe ui in wilde hebben? Het is geen hogere wiskunde ofzo..Waarschijnlijk wel ja, Is in de keuken de ene kok bezig met de voorgerechten en de andere met de hoofdgerechten. en dan wordt het wel aan de ene doorgegeven, niet aan de ander
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:klop schreef op 30 april 2017 @ 13:08:

[...]

misschien stond ze er al vanaf 8 uur in de ochtend, had ze koppijn en honger en wilde ze gewoon naar huis, maar miste nu haar bus waardoor ze een half uur op de volgende bus moest wachten. Zij merkt niks van het bedrag wat jullie betaalden. Zij staat daar gewoon voor het minimumloon in de winkel.



Kan me niks schelen.

Ik kon er niets van zeggen want ze zei niks verkeerd, dus je gaat daar dan ook niet de discussie over aan van 'sta je altijd met zo'n chagerijnige kop achter de kassa?'.
quote:Hugh-Jazz schreef op 30 april 2017 @ 13:03:

[...]





Dat meisje merkt er niks van hoor, dat jullie 1100 euro aftikken. Die staat daar gewoon voor 8 euro bruto per uur en wil naar huis.



Dan nog hoeft ze niet met een giga chagerijnerig hoofd haar werk te doen.

We hebben het over 5 min. Geen uur ofzo.



Op kdv waar ik werkte had ik dagen van 7.30 tot 18.00 toch kwam het wel eens voor dat ouders verlaat waren en pas 18.15 op kwamen dagen. Dan nog de dag doornemen en het was zo 18.25 ( waardoor ik de bus miste en de volgende ging pas uur later.) Baalde ik? Ja tuurlijk.

Maar ik kon moeilijk kind op straat zetten met een briefje om de nek: "volgende keer op tijd ophalen graag mvg Eloise"

Ik bleef altijd vriendelijk en nam netjes de dag door.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 30 april 2017 @ 13:08:

[...]



Ik lees nog steeds geen reden om dan maar verongelijkt met een sjachrijnige smoel achter die kassa te staan. Gewoon aardig blijven kost niks. En het was toch duidelijk dat ze klaar waren, afrekenen en de deur kon op slot.



Ik heb jaren in een kledingwinkel gewerkt maar als ik iedere dag vanaf sluitingstijd klanten zo zou behandelen..



Klopt.

Collega had de kleding al ingepakt.

Het is best een grote winkel, dus er liepen nog meer mensen rond die langzaam richting de uitgang wilden.

Het is niet alsof wij alles ophielden en ervoor zorgen dat niemand naar huis kon.
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 13:04:

[...]



Kledingwinkel.

En nee dat vul ik niet in. Dat straalde ze overduidelijk uit. Mijn moeder begon er in de auto ook over, zonder dat ik dat gezegd had.

Was om 17.05 uur en de winkel was bezig met sluiten, maar het duurde iets langer omdat mijn moeder het geld contant wilde betalen maar ze uiteindelijk iets tekort kwam, dus toch ging pinnen.

En toen pinde ze de kleding van oma maar ze toetste per ongeluk twee keer de verkeerde code in.Dat is inderdaad niet slim van haar om haar ergernis zo te laten blijken. Kan me echterwel voorstellen dát ze zich ergert. Het maakt dan wel uit of de klant zich bewust is van het feit dat het sluitingstijd is en zich daarnaar gedraagt, of zich opstelt met een 'klant is koning en jullie wachten maar tot ik klaar ben' houding.
quote:minnimouse schreef op 30 april 2017 @ 13:04:

[...]



Kledingwinkel.

En nee dat vul ik niet in. Dat straalde ze overduidelijk uit. Mijn moeder begon er in de auto ook over, zonder dat ik dat gezegd had.

Was om 17.05 uur en de winkel was bezig met sluiten, maar het duurde iets langer omdat mijn moeder het geld contant wilde betalen maar ze uiteindelijk iets tekort kwam, dus toch ging pinnen.

En toen pinde ze de kleding van oma maar ze toetste per ongeluk twee keer de verkeerde code in.



Maakt voor de verkoopster natuurlijk niets uit of je 1 euro afrekent of 700.

En elke dag heb je wel mensen die 5 minuten voor sluitingstijd nog rustig komen winkelen, dus als ik jouw verhaal zo lees, kan ik me er wel wat bij voorstellen hoor. Als je al een lange dag achter de rug hebt.... 't is ook maar een mens.
quote:klop schreef op 30 april 2017 @ 13:09:

[...]



En niet dat dat chagrijnig zijn goed praat. Maar het kan wel een reden zijn. Niemand kan altijd de hele tijd happy met een big smile ergens staan. Je weet nooit wat er achter zit.Dan had ze net iets beter dr best moeten doen. Je faked dan maar een lach als de mensen voor je neus aan de kassa staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven