Geld & Recht alle pijlers

Ben ik nou zo raar? of..

16-09-2014 15:41 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Ik zal even de situatie uitleggen.



De fiets van mijn dochter, is afgelopen zondag in brand gestoken bij de speeltuin hier om de hoek.



Natuurlijk hebben wij de politie gebeld en na een onderzoekje, is de dader gevonden.

Het bleek de broer van een klasgenootje van mijn dochter te zijn.



Zoon moet naar Halt en moeder moest mij bellen omdat ze reparatie kosten moet vergoeden.



Tot vandaag had ze nog steeds niet gebeld. Wij zijn vanmorgen wel alvast naar de fietsenmaker geweest om een kostenplaatje te krijgen. Maar helaas kan de fiets niet gerepareerd worden omdat de onderdelen niet meer te bestellen zijn. Toch heeft hij een schatting gemaakt voor ons en het zou op ongeveer 50 euro kosten.

Dus wij de politie gebeld met de mededeling dat mevrouw nog steeds niet gebeld heeft en dat de fiets niet te repareren is. De agente ging mevrouw bellen en vroeg of wij dan ook akkoord gingen met een fiets van marktplaats. Nou dat vond ik ook prima.



En inderdaad, mevrouw belde mij op. En overlegt dat we beiden op zoek gingen naar een fiets. Eenmaal een fiets gevonden wilde ik haar terug bellen maar dit ging niet omdat zij geheim belde, dus gingen we bij haar langs.



Eenmaal daar, besloten dat we die fiets gingen kopen (ik had verkoper al gebeld en de situatie uitgelegd en hij zou de fiets vasthouden). Mevrouw had eind deze maand pas geld, maar goed ik kan mij voorstellen dat zij ook niet op dit geintje van haar zoon zit te wachten, dus hebben we voorgesteld om het voor te schieten.



en dan nu...



Ze vroeg, wat wij met de oude fiets gingen doen. Ik had nog geen idee, aangezien die nu onbruikbaar is.

Toen vroeg ze, is het een idee dat ik jullie geld doe voor een nieuwe fiets en dat jullie mij de oude geven, dan laat ik die maken en dan kan ik die gebruiken voor mijn dochter.



Ik was verbijsterd! en heb maar gezegd dat partner en ik dit nog gaan overleggen en ik haar zou bellen.



Eenmaal buiten dacht ik, als de fiets niet in brand was gegaan, had ik er zo 50 euro voor kunnen krijgen. Nu hij verbrand is, kan ik er misschien 10 a 15 voor krijgen.

Dus met haar voorstel, betaal ik alsnog de schade die haar zoon heeft aangericht!



of ben ik nu gek?



Wat moet ik hier nu mee? ik ben een beetje bang, dat als wij die fiets niet geven, zij ons het geld niet geeft. En heb nu een beetje spijt dat ik het voorgeschoten heb. Moet ik het even afwachten en de politie bellen als ze het geld niet doet? of zien jullie mijn logica ook niet en zeggen jullie ook, doe haar de fiets?
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Heb niet alles gelezen, dus wellicht mosterd.....



Kun je niet naar een andere fietsenmaker voor een "2nd opinion"? Misschien weet die er beter raad mee. Of heeft die een andere (creatieve) oplossing zodat de fiets er dan misschien niet meer helemaal uitziet zoals het hoort, maar dat het toch wel redelijk toonbaar is. En goed fietst natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 16 september 2014 @ 17:01:

Als die moeder trouwens geen geld heeft, hoe komt ze dan aan het geld om die fiets op te knappen? Vaag!



dat is inderdaad een goede.



ach ja we zullen zien. Ik ga hoe dan ook mijn geld krijgen.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
quote:waarbij schreef op 16 september 2014 @ 17:21:

[...]





Dat zeker, hoe moeilijk kan het zijn, een bijpassende kettingkast regelen.



Dat kan best nog wel lastig zijn, en dan wordt het een opgelapte fiets, die later ook weer minder oplevert dan eentje in de originele staat. Dus dan rijd dat meisje op een opgelapte fiets en later moet moeder er nog geld op toe leggen.



Ik heb ook wel eens een fiets laten oplappen, schade door valpartij door gladheid. Gewoon pech, maar als die schade was veroorzaakt door derden dan was er dus een origineel onderdeel gekomen gespoten in de juiste kleur!
Alle reacties Link kopieren
Het zou me helemaal geen ene moer interesseren, wat moet ik nou met een verbrande fiets... geef weg of gooi weg, maakt t uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 16 september 2014 @ 17:25:

Wellicht uit schaamte? Of druk met haar etterkind, en simpelweg de tijd nog niet gevonden? Afgesloten door de telefoonmaatschappij? Te lui? Burn out, slapenloze nachten, beginnende dementie, of een vooropgezet plan om als uiteindelijke resultaat een wrak van een fiets te hebben in ruil voor 5 tientjes. Allemaal opties Dan nog woon ik 2 straten verder. En weet ze mijn adres. Het is een thuisblijf moeder, dus geen tijd gaat er bij mij niet in.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:bij_zonder schreef op 16 september 2014 @ 18:13:

[...]



Ik begreep dat 175 euro de dagwaarde was: fiets is nieuw niet meer leverbaar en wordt voor 175 euro op marktplaats aangeboden schreef TO. Daarom noemde ik dat bedrag.Dit is het inderdaad. 175 euro dagwaarde.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 16 september 2014 @ 18:23:

Ik zou niet eens een fiets voor je gaan kopen, beetje vreemd..Als mijn kind iets van je sloopt wat 50 euro kost om te maken waarom zou ik dan 175 aan je geven zodat je een nieuwe kan kopen? Beetje misbruik maken van de situatie ben je aan het doen TO>wauw! Een leesbrilletje zou bij jou ook op zn plaats zijn, is het niet?
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:siril schreef op 16 september 2014 @ 18:36:

Het zou me helemaal geen ene moer interesseren, wat moet ik nou met een verbrande fiets... geef weg of gooi weg, maakt t uit.als je niet alles leest (wat ik best begrijp, want er zijn behoorlijk wat reacties), weet je ook niet dat ik gezegd heb dat de fiets buiten de kettingkast (hij is nu onbruikbaar daardoor) nog prima in orde is.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
Ik snap werkelijk niet waarom dat TO de boeman is omdat zij de fiets niet aan dat grietje wil geven. Ik snap TO wel. Ze moet eerst haar geld nog maar eens zien te krijgen en dat zusje had ook geen fiets gehad als dit niet gebeurd was. TO is geen liefdadigheidsinstelling!
Alle reacties Link kopieren
Sjezus, wat een ellende om een paar rotcenten zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik serieus de enige die het belachelijk vind dat ze akkoord is gegaan met deze regeling.



- dochter heeft een mooier fiets die door dat kreng van een zoon in brand wordt gestoken.

- omdat de reparatie 50 euro zou kosten, niet uitgevoerd kan worden hoor je gewoon 175 te krijgen voor een gelijkwaardig product lijkt me. Waarom ben je akkoord gegaan met 50 euro.

- mevrouw wil het niet regelen via de verzekering want ze is bang voor extra kosten.

- vervolgens neemt ze geen contact op wanneer afgesproken en als je het komt halen heeft ze het geld nog niet!

- ipv dat ze d'r zoon aan de haren naar de voordeur sleept om excuses te maken wil je ze oude fiets wel hebben.



Nou van mij kon ze de pot op. Ik hoop dat je niks hebt getekend over deze afspraak. Jij hebt voor de fiets betaald en hebt nog niks van d'r gekregen. Laat het lekker via de versterking regelen, dan krijg je wss de 175 euro. Wat kan jou het schelen dat haar premie omhoog gaat. Ze verdient geen coulance.





kosten.
Alle reacties Link kopieren
Zonder het laatste woord :p stomme smiley optie zit in de weg met typen op de app.
Alle reacties Link kopieren
quote:-madre-felice- schreef op 16 september 2014 @ 15:59:

Oke, ik moet even duidelijk zijn.



De kettingkast is volledig verbrand. Het onderdeel dat vervangen met worden, is de kettingkast dus. Hij is nu niet rijdbaar. maar de rest van de fiets is nog helemaal goed.



Dus als zij die fiets alsnog besluit verkopen in onderdelen, kan ze er aardig wat voor krijgen, omdat het een exclusieve fiets is, die niet meer gemaakt word.



Ik vind niet dat zij de fiets mag krijgen, omdat haar zoon hem verbrand, om er vervolgens geld aan te kunnen verdienen.Beetje vaag verhaal vind ik het wel.

Dus jij kan de fiets niet laten repareren, terwijl het gewoon de ketting is en zijn die niet redelijk standaard? Maar zij kan de fiets wel laten repareren? dus kan ze er geld voor vangen?

Iets aan jouw redenering klopt niet. Wat zij voor de fiets kan krijgen kan jij toch ook krijgen? maar jij denkt dat je er niets voor krijgt, dan krijgt zij er dus ook niets voor. Zo simpel ligt het volgens mij.

Of de fiets is best nog wel wat waard heel stiekem.

Verder vind ik het wat vaag om een hele exclusieve fiets te nemen voor een kind in de groei. Lijkt me beetje stug eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:-madre-felice- schreef op 16 september 2014 @ 18:46:

[...]





als je niet alles leest (wat ik best begrijp, want er zijn behoorlijk wat reacties), weet je ook niet dat ik gezegd heb dat de fiets buiten de kettingkast (hij is nu onbruikbaar daardoor) nog prima in orde is.Ja maar wat is het nou? Eerder schrijf je dat ie niets meer waard is en nu is ie nog prima in orde???
Alle reacties Link kopieren
Btw wedden dat ie wel te maken is? het mannetje bv, die maken alles.
Alle reacties Link kopieren
Spoon haha hele tekst. Maar je hebt gelijk hoor. Maar het punt is ook wel een beetje dat ik de vrede er een beetje in wil houden en mevrouw niet op de kosten wil jagen. Zo'n zoon lijkt me al moeilijk genoeg. Daarbij heb ik gewoon 0 verstand van dit soort zaken, dus ben van het bedrag van de fietsenmaker uit gegaan. Misschien een beetje stom allemaal. Maar goed, als ik die 50 euro krijg, ben ik blij. En de fiets van mijn dochter, die hou ik lekker zelf om te bedenken wat ik ermee ga doen.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
Ik ben waarschijnlijk veel te makkelijk, maar ik had die fiets voor 15 euro aan haar verkocht. Zou me vervolgens een rotzorg zijn wat ze ermee doet. Ik zou zelf namelijk geen zin hebben om die fiets uit elkaar te slopen en de onderdelen op MP te zetten. Wat een gedoe. Dan zou ik ipv 50, 65 euro hebben voor de nieuwe fiets van mijn dochter.



Maar goed ik ben waarschijnlijk te makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 16 september 2014 @ 16:05:

Geef haar die fiets. Ze kan je kennelijk nu al het kleine bedrag van de fiets niet vergoeden en heeft het natuurlijk flink te stellen met haar lieve zoontje.



Geef haar dat wrak voor haar dochter. Misschien maak je dat kind er wel intens gelukkig mee. Uit de goedheid van je hart.





Ik zou niet zoveel goedheid in mijn hart hebben hoor.



Dus de fiets van to wordt door die zoon verbrand.

En dan die verbranden fiets geven ??

Omdat die mensen dan nog wat hebben.
quote:3wieler schreef op 16 september 2014 @ 18:47:

Sjezus, wat een ellende om een paar rotcenten zeg.Doe de bedragen maal 10 en maak van 'fiets' eens 'auto'. En dan is iedereen het met TO eens! Het gaat om het principe niet om de centen!
Alle reacties Link kopieren
Nina, wij zijn uitgegaan van wat de fietsenmaker gezegd heeft. Daarbij heb ik zelf op site van Hollandia gekeken en internet verder afgezocht of de kettingKAST (lezen is ook een vak) nog bestaat voor dit model fiets. En nee, die bestaat niet.



Er zal vast en zeker wel een soort kettingkast op kunnen, maar dan gaat de kwaliteit en uiterlijk van de fiets achteruit. Waarom zou ik daar akkoord mee gaan?



Je hebt gewoon met je tengels van andermans spullen af te blijven. Haar zoon blijkt regelmatig van dit soort acties te hebben, dan is er iets fout in de opvoeding als je het mij vraagt.

Waarom zou IK akkoord gaan met een kettingkast die de kwaliteit en uiterlijk van de fiets minder maken, als het de schuld is van haar zoon.



Ze mag blijkbaar al blij zijn dat het "maar" 50 euro is. Het bedrag had velen male hoger kunnen zijn. Daarbij hoorde haar zoon naar ons toe te komen om zijn excuus te maken, ik heb hem niet gezien hoor! Ik vind, dat ik genoeg "aardig" ben geweest.



En de fiets zelf, is inderdaad geen klap meer waard nu. Maar de onderdelen wel, omdat het een fiets is die bijna niet te vinden is en tevens niet meer gemaakt wordt. is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:-madre-felice- schreef op 16 september 2014 @ 18:37:

[...]





Dan nog woon ik 2 straten verder. En weet ze mijn adres. Het is een thuisblijf moeder, dus geen tijd gaat er bij mij niet in.





Ik denk dat deze moeder waarschijnlijk geen geld heeft.

Waarom wacht iemand anders dan zo lang.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 16 september 2014 @ 19:05:

Btw wedden dat ie wel te maken is? het mannetje bv, die maken alles.



nogmaals, het valt niet te maken! hoe kun je in hemelsnaam iets maken dat verbrand is? En vervangen voor het zelfde kan niet, want de fiets word niet meer gemaakt.



Waarom zit je mij voor leugenaar uit te maken eigenlijk? Ik weet niet of het in jou leven normaal is, maar hier is liegen uit den boze. Ik help die vrouw alleen maar om haar niet op de kosten te jagen.

Ik wordt een beetje misselijk van dit soort antwoorden, bah
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:lucky82 schreef op 16 september 2014 @ 19:10:

Ik ben waarschijnlijk veel te makkelijk, maar ik had die fiets voor 15 euro aan haar verkocht. Zou me vervolgens een rotzorg zijn wat ze ermee doet. Ik zou zelf namelijk geen zin hebben om die fiets uit elkaar te slopen en de onderdelen op MP te zetten. Wat een gedoe. Dan zou ik ipv 50, 65 euro hebben voor de nieuwe fiets van mijn dochter.



Maar goed ik ben waarschijnlijk te makkelijk.Als ze hem wil kopen, prima. Maar dat vroeg ze niet. Ze wou hem letterlijk hebben.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 16 september 2014 @ 19:12:

[...]





Doe de bedragen maal 10 en maak van 'fiets' eens 'auto'. En dan is iedereen het met TO eens! Het gaat om het principe niet om de centen!inderdaad. Natuurlijk wil ik wel het geld hebben, maar het inderdaad om het principe.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:typfoudt schreef op 16 september 2014 @ 15:47:

De schade die haar zoontje heeft aangericht is dan toch vergoed in de vorm van een nieuwe fiets?



Inderdaad, als zij de nieuwe fiets betaald, dan is de schuld ingelost. En kan je die nieuwe fiets tzt verkopen en daar het geld voor vangen wat je anders voor de verbrande fiets zou hebben gevraagd.



Dus ik vind het absoluut geen rare vraag. Feitelijk heeft ze de oude fiets overgenomen en vergoed voor een nieuwe. Ik vind eerlijk gezegd dat die oude nu van haar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven