Geld & Recht alle pijlers

Ben ik nou zo raar? of..

16-09-2014 15:41 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Ik zal even de situatie uitleggen.



De fiets van mijn dochter, is afgelopen zondag in brand gestoken bij de speeltuin hier om de hoek.



Natuurlijk hebben wij de politie gebeld en na een onderzoekje, is de dader gevonden.

Het bleek de broer van een klasgenootje van mijn dochter te zijn.



Zoon moet naar Halt en moeder moest mij bellen omdat ze reparatie kosten moet vergoeden.



Tot vandaag had ze nog steeds niet gebeld. Wij zijn vanmorgen wel alvast naar de fietsenmaker geweest om een kostenplaatje te krijgen. Maar helaas kan de fiets niet gerepareerd worden omdat de onderdelen niet meer te bestellen zijn. Toch heeft hij een schatting gemaakt voor ons en het zou op ongeveer 50 euro kosten.

Dus wij de politie gebeld met de mededeling dat mevrouw nog steeds niet gebeld heeft en dat de fiets niet te repareren is. De agente ging mevrouw bellen en vroeg of wij dan ook akkoord gingen met een fiets van marktplaats. Nou dat vond ik ook prima.



En inderdaad, mevrouw belde mij op. En overlegt dat we beiden op zoek gingen naar een fiets. Eenmaal een fiets gevonden wilde ik haar terug bellen maar dit ging niet omdat zij geheim belde, dus gingen we bij haar langs.



Eenmaal daar, besloten dat we die fiets gingen kopen (ik had verkoper al gebeld en de situatie uitgelegd en hij zou de fiets vasthouden). Mevrouw had eind deze maand pas geld, maar goed ik kan mij voorstellen dat zij ook niet op dit geintje van haar zoon zit te wachten, dus hebben we voorgesteld om het voor te schieten.



en dan nu...



Ze vroeg, wat wij met de oude fiets gingen doen. Ik had nog geen idee, aangezien die nu onbruikbaar is.

Toen vroeg ze, is het een idee dat ik jullie geld doe voor een nieuwe fiets en dat jullie mij de oude geven, dan laat ik die maken en dan kan ik die gebruiken voor mijn dochter.



Ik was verbijsterd! en heb maar gezegd dat partner en ik dit nog gaan overleggen en ik haar zou bellen.



Eenmaal buiten dacht ik, als de fiets niet in brand was gegaan, had ik er zo 50 euro voor kunnen krijgen. Nu hij verbrand is, kan ik er misschien 10 a 15 voor krijgen.

Dus met haar voorstel, betaal ik alsnog de schade die haar zoon heeft aangericht!



of ben ik nu gek?



Wat moet ik hier nu mee? ik ben een beetje bang, dat als wij die fiets niet geven, zij ons het geld niet geeft. En heb nu een beetje spijt dat ik het voorgeschoten heb. Moet ik het even afwachten en de politie bellen als ze het geld niet doet? of zien jullie mijn logica ook niet en zeggen jullie ook, doe haar de fiets?
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
Jij bent niet verantwoordelijk voor het geluk van dat meisje, dat zijn de ouders en je wilt niemand leren dat vernieling loont ook dit gezin niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Doreia schreef op 16 september 2014 @ 15:47:

Gewoon niet akkoord gaan. Je levert die fiets in bij de oud ijzer boer waar je nog wat euro's voor krijgt. Gewoon vriendelijk afzeggen.



En verder vind ik het heel griezelig dat je haar hebt gezegd dat je de fiets zou kopen en voorschieten. Beter had je die kunnen kopen en haar dit niet vertellen, maar gewoon het geld moeten vragen. Nu is haar drive weg om over 4 dagen op zijn vroegst je het geld te geven. Ik wens je succes in het verkrijgen van het geld, want ik voorspel weinig goeds (uit beroepservaring). Het spel van uitstellen, calamiteiten, situatie die haar gaan overkomen en alle andere dingen gaat ze nu uit de kast trekken.





daar ben ik ook bang voor.



Over die oude fiets aan haar geven: voelt niet goed dus niet doen. Je bent die mensen niks verschuldigd.

Dit verhaal zou mij ook kunnen overkomen, ik laat me ook altijd meezuigen en uiteindelijk speel je een bijrol in een ander zijn soap. Afhandelen en klaar.
quote:Star schreef op 16 september 2014 @ 20:05:

[...]





Dat jochie moet naar Halt, zijn moeder moet de schade vergoeden, klaar. Waarom zou dat meisje de dupe moeten zijn?



Nee laten we het lekker wegflikkeren, gewoon puur uit principes. Ofzo.Dit dus. Ik moet er wel eerlijk bij bekennen dat het gedrag van moeder grote invloed zou hebben op mijn vrijgevigheid. Maar dat kan ik dus niet beoordelen/is persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 16 september 2014 @ 20:03:

Een onschuldig klein kindie een fiets van een ander in de brand steekt? Laat mij niet lachen.



Je moet natuurlijk altijd alles netjes oplossen en iemand de andere wang toekeren. zusje van de dader he ;)
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Je opent een topic met een vraag, waarop je even later meldt dat je het antwoord al weet (je houdt je eigen afval-fiets) en je wordt hoe langer hoe onvriendelijker als er reacties komen die je niet aanstaan.

Ik vind je geen sympathiek mens eerlijk gezegd (puur gebaseerd op wat je hier allemaal zegt). Je lijkt jezelf zoveel beter te vinden dan die moeder. Bah

Er zijn nog altijd goede opvoeders, waarbij de kinderen helaas ontsporen...
quote:-madre-felice- schreef op 16 september 2014 @ 19:59:

[...]





haha, nou die zijn inderdaad wel leuker om te krijgen. Maar nee, ik zocht echt meningen die mij konden overtuigen of ik in mijn recht stond ja of nee. En mensen die vinden dat ik hem moet geven, zijn niet met goede argumenten gekomen. its that simple



Ow jawel hoor, prima argumenten, alleen jij bent het er niet mee eens. Dat is iets anders als geen goede argumenten hebben. En verder eens met die rooie. Je wilde medestanders. Het ging niet om je recht maar of je raar was of niet. En ik vind het raar ja, dat je dat fietsje niet weggeeft. Is niet wat je wil horen maar wel het antwoord op je vraag. En als je het antwoord op een vraag niet wilt horen, moet je de vraag niet stellen.



Rechtsgeldig hoef jij die fiets niet af te geven. Maar dat was de vraag niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de vervolgstappen als je je geld niet krijgt? De politie zal niets voor je kunnen doen, dus het daar melden heeft geen zin.
quote:ingelise schreef op 16 september 2014 @ 20:15:



Er zijn nog altijd goede opvoeders, waarbij de kinderen helaas ontsporen...Dat bedoel ik. Nare, domme oordelen zonder van de hoed en de rand te weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 september 2014 @ 20:07:

[...]





Bij jou ook iets misgegaan dan zeker?



alsjeblieft zeg, schei toch uit. Je hebt geen idee wat voor persoon ik ben. Dus omdat ik moeder de fiets niet gun, denk ik nooit aan de mede mens? Laat me niet lachen.



Ik heb 2,5 jaar van mijn leven gegeven aan mensen met minder. 24/7 was ik voor ze bezig, ik heb een vader aan mijn deur gehad met zijn kinderen. In de winter, kinderen hadden blote benen en armen, of ik aub kleding voor ze had.

Ik heb een moeder, mijn kinderwagen gratis gegeven, omdat ze die nog niet had terwijl de kleine bijna kwam. Om maar even wat voorbeelden te geven. Ik heb zo idioot veel mensen geholpen met de door mij en 2 vriendinnen opgerichte "stichting" dat we zelfs bij de gemeente bekend stonden als hulp instantie. Dat we doorverwijzingen kregen van de voedselbank. Met pijn in mijn hart heb ik moeten stoppen omdat ik ben ga studeren voor mijn eigen toekomst en de van mijn kinderen.



Dus ga mij niet praten dat er iets mist in mijn opvoeding, omdat ik die fiets niet geef. Ik doe genoeg voor andere mensen, maar er is een grens.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
quote:-madre-felice- schreef op 16 september 2014 @ 20:19:

[...]





alsjeblieft zeg, schei toch uit. Je hebt geen idee wat voor persoon ik ben. Dus omdat ik moeder de fiets niet gun, denk ik nooit aan de mede mens? Laat me niet lachen.



Ik heb 2,5 jaar van mijn leven gegeven aan mensen met minder. 24/7 was ik voor ze bezig, ik heb een vader aan mijn deur gehad met zijn kinderen. In de winter, kinderen hadden blote benen en armen, of ik aub kleding voor ze had.

Ik heb een moeder, mijn kinderwagen gratis gegeven, omdat ze die nog niet had terwijl de kleine bijna kwam. Om maar even wat voorbeelden te geven. Ik heb zo idioot veel mensen geholpen met de door mij en 2 vriendinnen opgerichte "stichting" dat we zelfs bij de gemeente bekend stonden als hulp instantie. Dat we doorverwijzingen kregen van de voedselbank. Met pijn in mijn hart heb ik moeten stoppen omdat ik ben ga studeren voor mijn eigen toekomst en de van mijn kinderen.



Dus ga mij niet praten dat er iets mist in mijn opvoeding, omdat ik die fiets niet geef. Ik doe genoeg voor andere mensen, maar er is een grens.Het gaat mij om die domme oordelen van je richting de moeder en haar opvoeding. Hoop niet dat mensen dat over jou doen als jouw kind autist blijkt te zijn. Dan piep je wel anders.
quote:-madre-felice- schreef op 16 september 2014 @ 20:19:

[...]





alsjeblieft zeg, schei toch uit. Je hebt geen idee wat voor persoon ik ben. Dus omdat ik moeder de fiets niet gun, denk ik nooit aan de mede mens? Laat me niet lachen.



Ik heb 2,5 jaar van mijn leven gegeven aan mensen met minder. 24/7 was ik voor ze bezig, ik heb een vader aan mijn deur gehad met zijn kinderen. In de winter, kinderen hadden blote benen en armen, of ik aub kleding voor ze had.

Ik heb een moeder, mijn kinderwagen gratis gegeven, omdat ze die nog niet had terwijl de kleine bijna kwam. Om maar even wat voorbeelden te geven. Ik heb zo idioot veel mensen geholpen met de door mij en 2 vriendinnen opgerichte "stichting" dat we zelfs bij de gemeente bekend stonden als hulp instantie. Dat we doorverwijzingen kregen van de voedselbank. Met pijn in mijn hart heb ik moeten stoppen omdat ik ben ga studeren voor mijn eigen toekomst en de van mijn kinderen.



Dus ga mij niet praten dat er iets mist in mijn opvoeding, omdat ik die fiets niet geef. Ik doe genoeg voor andere mensen, maar er is een grens.





Daar zit je denkfout. Moeder staat los hier van. Je gunt dat meisje een oude fiets. Een meisje dat volgens jou al in een kutsituatie opgroeit.



Ik ben zo blij dat ik wat dat aangaat een weekdier ben. Zo'n pupke van 7 jaar, met een broer die kennelijk nu al ontspoort, en een rotmoeder. Ik geef het je te doen.
Situatie vooraf:



Jij hebt een fiets twv 50,- (totaal waarde = 50,-)

Zij heeft niets



Situatie na schadevergoeding en je houdt de fiets



Jij hebt een fietswrak + 50,- (totaal waarde > 50,-)

Zij heeft niets (totaalwaarde -50,-)



Situatie na schadevergoeding en zij krijgt de fiets



Jij hebt 50,- (totaal waarde = 50,-)

Zij heeft een fietswrak (totaalwaarde > -50,-)





Kortom, jij verliest niets, maar zij verliest iets. Het is jouw keuze of ze meer of minder verliest. Jouw keuze is niet alleen onredelijk, onnodig, het is ook onrechtvaardig. Jij wordt nu beter van de geleden schade.



Kortom, je keuze is moreel niet goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 16 september 2014 @ 19:12:

[...]





Doe de bedragen maal 10 en maak van 'fiets' eens 'auto'. En dan is iedereen het met TO eens! Het gaat om het principe niet om de centen!Ach, ou toch op. Het gaat om max 15 euro. wat een sneuigheid om hier iets principieels van te maken. Krenterig vind ik het.
Ik heb 2,5 jaar van mijn leven gegeven aan mensen met minder. 24/7 was ik voor ze bezig, ik heb een vader aan mijn deur gehad met zijn kinderen. In de winter, kinderen hadden blote benen en armen, of ik aub kleding voor ze had.

Ik heb een moeder, mijn kinderwagen gratis gegeven, omdat ze die nog niet had terwijl de kleine bijna kwam. Om maar even wat voorbeelden te geven. Ik heb zo idioot veel mensen geholpen met de door mij en 2 vriendinnen opgerichte "stichting" dat we zelfs bij de gemeente bekend stonden als hulp instantie. Dat we doorverwijzingen kregen van de voedselbank. Met pijn in mijn hart heb ik moeten stoppen omdat ik ben ga studeren voor mijn eigen toekomst en de van mijn kinderen



Nou nou, nou zeg, wat een ge-wel-dig mens ben je toch... Maar blijkbaar nog steeds te belabberd om een fiets waar jij nix mee kunt en die je toch wegdoet, te gunnen aan een meisje van 7 jaar.....
quote:-madre-felice- schreef op 16 september 2014 @ 15:53:

[...]





ja, echt waar. dit gezever vor die 10/15 euro. Ik weet niet wat jou inkomen is, maar ik ben "maar" een student hoor. Ik zat werkelijk waar niet te wachten op dit geintje.Nogmaals, zal ik je dan een tientje toesturen? Zodat je die fiets aan dat meisje kunt doorgeven?
Alle reacties Link kopieren
quote:ingelise schreef op 16 september 2014 @ 20:15:

Je opent een topic met een vraag, waarop je even later meldt dat je het antwoord al weet (je houdt je eigen afval-fiets) en je wordt hoe langer hoe onvriendelijker als er reacties komen die je niet aanstaan.

Ik vind je geen sympathiek mens eerlijk gezegd (puur gebaseerd op wat je hier allemaal zegt). Je lijkt jezelf zoveel beter te vinden dan die moeder. Bah

Er zijn nog altijd goede opvoeders, waarbij de kinderen helaas ontsporen...



ik had inderdaad voor mezelf al besloten de fiets niet te geven. Ik wist alleen niet of ik daar goed aan zou doen, dus vroeg ik de meningen van anderen. Die heb ik gekregen en mijn mening is nog het zelfde.

Mijn antwoorden worden inderdaad wat minder vriendelijk, maar de reacties die ik krijg ook ;) actie reactie.

Jammer dat je mij niet sympathiek vind. Gelukkig kom ik via internet anders over dan hoe ik in het echt ben.

Ik vind mezelf niet beter dan moeder, ik vind mijn acties en hoe ik deze situatie aangepakt zou hebben beter. Er zit een duidelijk verschil.

En dat laatste dat weet ik maar al te goed.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 16 september 2014 @ 20:16:

[...]





Ow jawel hoor, prima argumenten, alleen jij bent het er niet mee eens. Dat is iets anders als geen goede argumenten hebben. En verder eens met die rooie. Je wilde medestanders. Het ging niet om je recht maar of je raar was of niet. En ik vind het raar ja, dat je dat fietsje niet weggeeft. Is niet wat je wil horen maar wel het antwoord op je vraag. En als je het antwoord op een vraag niet wilt horen, moet je de vraag niet stellen.



Rechtsgeldig hoef jij die fiets niet af te geven. Maar dat was de vraag niet.



Voor mij zijn het geen goede argumenten, en daar gaat het in mijn vraag voor mij om . Voor wie stel ik immer de vraag ;).



Maar goed, jullie mogen denken dat ik medestanders zoek. Dat is prima, gelukkig weet ik zelf dat het anders zit. Kan ik tenminste nog met mezelf leven.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Waarom goed aan doen? Je had het al besloten, waarom dan toch een topic openen als je al besloten hebt en ook niks gaat doen met de meningen die niet gelijk zijn aan de jouwe?



Schiet mij maar lek, maar het komt op mij over alsof je alleen maar medestanders zocht om je te sterken in je keuze, waar je kennelijk toch mee in je maag zit.
Alle reacties Link kopieren
Je bent een hebbert.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 16 september 2014 @ 20:16:

Wat zijn de vervolgstappen als je je geld niet krijgt? De politie zal niets voor je kunnen doen, dus het daar melden heeft geen zin.Als ik het niet krijg, ga ik toch de politie bellen. Vragen of hun kunnen bemiddelen. Krijg ik het dan nog niet, zoek ik naar andere wegen. En anders hebben ik hier op een harde wijze van geleerd.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
En de posts die jij zo onaardig vind geven aan hoe zij in jouw positie de situatie met een duidelijk verschil zouden aanpakken. Je bent inderdaad niet verantwoordelijk voor dat meisje. Maar je kunt dat kleine meisje een groot plezier doen zonder dat het jou iets kost.
serieus, moet dat kind dan leren dat als haar broertje een fiets verbrand, zij deze fiets wel mag hebben?

Dus dat is zij waard, een verbrande fiets nav een rotstreek van haar broer?

Ik vind deze reacties echt bizar.

Moeder moet (van de wet) de geleden schade betalen (minimaal ook, dat bedrag!. Een kinderfiets in brand steken! ).

Dat is de enige band die deze mensen met elkaar hebben. Moeder is verantwoordelijk voor het verzorgen van een fiets voor haar dochter, TO niet.

Dat moeder deze fiets uberhaupt wil hebben en 'kansen' ziet in deze situatie is al eng genoeg.

Ik had die fiets ook niet gegeven. Terwijl ik een enorm weekdier ben. Ik zou geen kind op zo'n fiets willen laten rondrijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 september 2014 @ 20:20:

[...]





Het gaat mij om die domme oordelen van je richting de moeder en haar opvoeding. Hoop niet dat mensen dat over jou doen als jouw kind autist blijkt te zijn. Dan piep je wel anders.mijn kind IS autist. En nee, ik piep niet anders.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
quote:waarbij schreef op 16 september 2014 @ 20:40:

Waarom goed aan doen? Je had het al besloten, waarom dan toch een topic openen als je al besloten hebt en ook niks gaat doen met de meningen die niet gelijk zijn aan de jouwe?



Schiet mij maar lek, maar het komt op mij over alsof je alleen maar medestanders zocht om je te sterken in je keuze, waar je kennelijk toch mee in je maag zit.Goeie vraag, ik ben benieuwd naar het antwoord.
quote:waarbij schreef op 16 september 2014 @ 20:24:

[...]





Daar zit je denkfout. Moeder staat los hier van. Je gunt dat meisje een oude fiets. Een meisje dat volgens jou al in een kutsituatie opgroeit.



Ik ben zo blij dat ik wat dat aangaat een weekdier ben. Zo'n pupke van 7 jaar, met een broer die kennelijk nu al ontspoort, en een rotmoeder. Ik geef het je te doen.Precies Waarbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven