Geld & Recht alle pijlers

Buren niet blij met onze garage

22-03-2017 14:27 1101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag even jullie advies.
spawater82 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:11
96.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 22 maart 2017 @ 16:14:

http://i68.tinypic.com/pafxy.jpg



dit moet het zijn. Het project is een particulier project. . Hoe kom jij aan 11 meter? Ding is maar 6 m langer dan je huis hoor.



Denk zomaar dat de buren dat stukje grond in hun hoofd bij hun tuin hebben gerekend. Tis echt zo'n hoekje waar niets mee gedaan word (berging 1 is korter dan het huis)
Alle reacties Link kopieren
Interessant met je afbeelding (is wel opklikbaar) maar eigenlijk maakt het helemelaal niet uit hoe het plan eruit ziet.



De vergunning is goedgekeurd en je bent geen verantwoording schuldig naar je buren. Dat zij vooroplopen op de zaak is hun probleem. En dat ze de aanvraag van de bouwvergunning niet in de gaten hebben gehouden is ook knap stom.



Lastig om dat duidelijk te maken, maar je gaat toch niet je bouwplannen compleet omgooien naar de grillen van mensen die je totaal niet hebt uitgekozen? Je kan natuurlijk altijd praten over de randzaken en details als ze daarmee nog wat stroop om de mond gesmeerd kunnen worden.



Ik begrijp dat ze het vervelend vinden, maar houdt het zakelijk. en feitelijk. Benadruk welke mogelijkheden het bestemmingsplan geeft. Dat zij dat hadden kunnen weten. En dat ze al toen de vergunning werd aangevraagd actie hadden kunnen ondernemen, maar dat het nu echt te laat is.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 22 maart 2017 @ 16:22:

[...]

Ben jij 2 m dan? Want de top van je vingers is je eigen lengte plus ongeveer 50cm.Nee, dus ik zeg toch, ik kan met mn hand omhoog niet bij de rand komen. Ik ben 1.80 + 0.50 = 2.30. Dus mijn garage zal zeker 2.50 hoog zijn. En een schuttingpaneel is max 1.80. Dus dan steekt de garage nog een aardig stuk boven de schutting uit.
Misschien zijn ze ook ervan geschrokken dat het bijgebouw 11 meter lang is. Dat is een behoorlijke blinde muur om op te kijken. Ben eigenlijk wel benieuwd wat hun idee is... Hoop dat jullie een goed gesprek hebben!



Overigens eens met Yoshe, ons garagedak valt tussen 1e en 2e verdieping, dus zeker 2,5 meter hoog. Dat zal misschien qua zon niet veel uitmaken met een schutting, maar optisch staat er een enorm blok voor hun zicht...
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 22 maart 2017 @ 16:20:

Wat je er mee gaat doen, daar hoef je het niet over te hebben. Dat gaat ze en niks aan en het maakt niks uit. Gewoon je mond daar dus over houden.



Als ik de tekening goed lees, dan komende buren dus aan de linkerkant er wonen. Zitten zij met het woonhuis direct aan de garage vast, of hebben zij er ook nog een garage tussen? En tot hoever loopt hun garage de tuin in? Als ze direct aan jullie garage zitten, dan loopt hun achtermuur ter hoogte van jullie achtermuur, dus dan hebben zij maar 5,90 meter garage waar ze op uit kijken. Nou, daar valt wel mee te leven hoor. Ik dacht dat het 11 strekkende meters zouden zijn.

Zij hebben hun openslaande deuren dus waar jullie de keuken hebben. Als zij ook een garage laten bouwen, dan zie ik het probleem al helemaal niet.De buren zitten aan onze zijde 3 m van de grens af (waar onze garage staat). Aan de andere zijde, de kant van hun eigen buren maar 1,4m, zij hebben daar hun eigen uitbouw(met ramen, wat officieel niet mag) die overigens ook gewoon 12 meter is. Maar deze staat alleen niet op de erfgrens, hadden ze wel gewild volgens mij, maar dit mocht volgens hem niet van de ambtenaar.
Alle reacties Link kopieren
TO , wil je uitleggen hoe het huis van de buren aan jullie garage geschakeld komt te zitten? Rechtstreeks er aan, of hebben zij er ook een garage tussen? En tot hoever loopt hun achtergevel?
quote:Spawater82 schreef op 22 maart 2017 @ 14:51:

[...]





De garage zal op de erfgrens gebouwd worden. Er zit dus geen meter afstand tussen de erfgrens. Dit mag ook volgens het bestemmingsplan. Dan bouw je 3 cm van de erfgrens en kunnen de buren een houten hekwerk op de erfgrens plaatsen
Alle reacties Link kopieren
Bouwen jullie in Nederland of in Belgie?
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 22 maart 2017 @ 16:31:

TO , wil je uitleggen hoe het huis van de buren aan jullie garage geschakeld komt te zitten? Rechtstreeks er aan, of hebben zij er ook een garage tussen? En tot hoever loopt hun achtergevel?Het komt toch niet geschakeld te zitten? Ik begrijp dat het allemaal vrijstaande woningen zijn.
summer is a state of mind
quote:nina1966 schreef op 22 maart 2017 @ 15:21:



Wij hebben ook liever een muur die je kan schilderen en laten begroeien dan continu bij de buurman in de krant te kijken.En dat mag de buurman dus weigeren want het is zijn muur. Zit je tegen een kale muur aan te kijken.
Alle reacties Link kopieren
We bouwen beide 6 meter van de voorzijde kavel. Ons huis is dan 8,1 meter diep en dat van de buren is 13 meter lang. Zij hebben aan onze kant niets gebouwd dus dat is helemaal vrij. Zij hebben de garage ook aan de linkerkant zitten. Het zijn verder gewoon vrijstaande woningen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 22 maart 2017 @ 16:27:

[...]

Hoe kom jij aan 11 meter? Ding is maar 6 m langer dan je huis hoor.



Denk zomaar dat de buren dat stukje grond in hun hoofd bij hun tuin hebben gerekend. Tis echt zo'n hoekje waar niets mee gedaan word (berging 1 is korter dan het huis)Ik heb dit zes keer moeten lezen maar snap inmiddels wat je bedoelt. Inderdaad, het eerste stuk zou normaal hoe dan ook garage zijn geworden, dus die muur was er sowieso al gekomen. En dan zijn het zes meter meer ten opzichte van het huis. Het zou dus inderdaad zomaar kunnen dat de buren meer ruimte dachten te hebben dan ze in werkelijkheid bezitten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:kastella schreef op 22 maart 2017 @ 16:27:

Interessant met je afbeelding (is wel opklikbaar) maar eigenlijk maakt het helemelaal niet uit hoe het plan eruit ziet.



De vergunning is goedgekeurd en je bent geen verantwoording schuldig naar je buren. Dat zij vooroplopen op de zaak is hun probleem. En dat ze de aanvraag van de bouwvergunning niet in de gaten hebben gehouden is ook knap stom.



Lastig om dat duidelijk te maken, maar je gaat toch niet je bouwplannen compleet omgooien naar de grillen van mensen die je totaal niet hebt uitgekozen? Je kan natuurlijk altijd praten over de randzaken en details als ze daarmee nog wat stroop om de mond gesmeerd kunnen worden.



Ik begrijp dat ze het vervelend vinden, maar houdt het zakelijk. en feitelijk. Benadruk welke mogelijkheden het bestemmingsplan geeft. Dat zij dat hadden kunnen weten. En dat ze al toen de vergunning werd aangevraagd actie hadden kunnen ondernemen, maar dat het nu echt te laat is.



Succes.Eens. Ze hebben gegokt en verloren. In onze wijk zijn er ook 10 van zulke kavels en daar is 1 eigenaar een soort kruistocht begonnen tegen de wederzijdse buren. De 'Godfried van Bouillon' heeft het woonhuis in de breedte laten bouwen. Dat mag. Wederzijdse buren wilden hun vrijstaande woning in de lengte van het kavel en de woonhuizen staan haaks. Zo hebben deze mensen beiden een redelijke zijtuin op het zuiden. Godfried van Bouillon is nu dus boos dat er twee woonhuizen uitkijken op zijn achtertuin.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Als ik de buurvrouw van TO zou zijn, zou ik hun plannen voor zo'n bijgebouw echt verschrikkelijk vinden! Een 11 meter lange muur waar je tegenaan moet kijken, dat is toch superlelijk? Het neemt ook nog eens veel licht weg. En dan zijn er hier ook nog mensen die vinden dat je mag eisen dat ze er niks tegenaan laten groeien



Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie buren niet blij zijn met jullie plannen, ik zou zelf ook behoorlijk over de zeik zijn. Dan kijk je uit om in je nieuwe huis te gaan wonen, dan krijg je zo'n lelijk betonnen megablok opgedrongen door je buren. Leuk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou absoluut niet in gesprek gaan met de buren. Straks denken ze te kunnen bepalen wat jullie op je eigen grond mag bouwen.



Dat zij andere plannen hadden is hun probleem. Het is jou erf. En jij bepaald wat er op je erf komt.

Ik neem aan dat je voor de bouw van de garage een bouwvergunning hebt aangevraagd bij de gemeente. Als het ze niet zint, dienen ze maar bezwaar in.
Wat een klein rothuisje

Echt jaloers!
quote:vogelkip schreef op 22 maart 2017 @ 16:52:

Als ik de buurvrouw van TO zou zijn, zou ik hun plannen voor zo'n bijgebouw echt verschrikkelijk vinden! Een 11 meter lange muur waar je tegenaan moet kijken, dat is toch superlelijk? Het neemt ook nog eens veel licht weg. En dan zijn er hier ook nog mensen die vinden dat je mag eisen dat ze er niks tegenaan laten groeien



Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie buren niet blij zijn met jullie plannen, ik zou zelf ook behoorlijk over de zeik zijn. Dan kijk je uit om in je nieuwe huis te gaan wonen, dan krijg je zo'n lelijk betonnen megablok opgedrongen door je buren. Leuk hoor.

Nogmaals: dan hadden ze daar bezwaar tegen moeten maken toen de aanvraag voor de bouwvergunning werd gepubliceerd.

Ik zou ook wel moeten slikken, maar dit is precies de reden waarom ik, als ik in zo'n nieuwbouwproject zou zitten, heel erg de publicaties van de gemeente in de gaten zou houden.

Nu zijn ze erg laat met hun bezwaar, te laat.
Alle reacties Link kopieren
quote:vogelkip schreef op 22 maart 2017 @ 16:52:

Als ik de buurvrouw van TO zou zijn, zou ik hun plannen voor zo'n bijgebouw echt verschrikkelijk vinden! Een 11 meter lange muur waar je tegenaan moet kijken, dat is toch superlelijk? Het neemt ook nog eens veel licht weg. En dan zijn er hier ook nog mensen die vinden dat je mag eisen dat ze er niks tegenaan laten groeien



Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie buren niet blij zijn met jullie plannen, ik zou zelf ook behoorlijk over de zeik zijn. Dan kijk je uit om in je nieuwe huis te gaan wonen, dan krijg je zo'n lelijk betonnen megablok opgedrongen door je buren. Leuk hoor.j

Dit.
quote:vogelkip schreef op 22 maart 2017 @ 16:52:

Als ik de buurvrouw van TO zou zijn, zou ik hun plannen voor zo'n bijgebouw echt verschrikkelijk vinden! Een 11 meter lange muur waar je tegenaan moet kijken, dat is toch superlelijk? Het neemt ook nog eens veel licht weg. En dan zijn er hier ook nog mensen die vinden dat je mag eisen dat ze er niks tegenaan laten groeien



Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie buren niet blij zijn met jullie plannen, ik zou zelf ook behoorlijk over de zeik zijn. Dan kijk je uit om in je nieuwe huis te gaan wonen, dan krijg je zo'n lelijk betonnen megablok opgedrongen door je buren. Leuk hoor.Ze hebben zelf ook een uitbouw van 12 meter, begreep ik, dus dan kun je verwachten dat andere buren ook zoiets gaan doen. Bovendien hadden ze dan de bouwaanvragen in de gaten moeten houden en dan protesteren, Niet nu het te laat is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 22 maart 2017 @ 16:20:

[...]



Ja natuurlijk hebben ze hun eigen plan getrokken, het is toch hun huis? De buren weten dat er meer gebouwd gaat worden en dat je dan dus de bouwaanvragen in de gaten moet houden. Ik zou niet weten waarom je met de buren moet overleggen, als je gewoon je eigen huis bouwt op je eigen grond.



Nou ik heb veel zelfbouwers gesproken, en die stemmen toch wel degelijk met elkaar af. Waar grenzen de muren aan elkaar, hoe en wanneer regelen we dat met isolatie? Oh hee, jullie nemen een dakterras op 1-hoog, nou dan doen wij geen raam aan die zijkant waarmee we direct op jullie dakterras neerkijken.

Dat soort dingen.



Natuurlijk is iedereen vrij om het - met een soort oogkleppen op - helemaal zelf in te vullen. Maar dan krijg je dus wel dit soort gedoe.



Zelf moet ik er niet aan denken, van geen van beide kanten uit bovenstaande verhaal. Ben blij met mijn woning die gewoon al zo was toen ik hem kocht.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 22 maart 2017 @ 16:56:

[...]





Nou ik heb veel zelfbouwers gesproken, en die stemmen toch wel degelijk met elkaar af. Waar grenzen de muren aan elkaar, hoe en wanneer regelen we dat met isolatie? Oh hee, jullie nemen een dakterras op 1-hoog, nou dan doen wij geen raam aan die zijkant waarmee we direct op jullie dakterras neerkijken.

Dat soort dingen.



Natuurlijk is iedereen vrij om het - met een soort oogkleppen op - helemaal zelf in te vullen. Maar dan krijg je dus wel dit soort gedoe.Als de bouw gezamenlijk start en in dezelfde fase zit wel ja. Als 1 huis al in de steigers staat, nummer 2 al het bouwmateriaal startklaar heeft staan en nummer 3 al is opgeleverd en verwacht dat iedereen zich aan hun gaat aanpassen is het een stuk lastiger.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 22 maart 2017 @ 16:37:

[...]



Dan bouw je 3 cm van de erfgrens en kunnen de buren een houten hekwerk op de erfgrens plaatsen





Dat kan niet. Het hoofdgebouw moet 3 meter vanaf de erfgrens zijn. De garage/bijgebouw komt er automatisch naast en mag op de erfgrens. Omdat wij in de breedte bouwen hebben we elke cm nodig. Als we het bijgebouw, hoofdgebouw en de 3 meter afstand optellen, dan kom je precies op de breedte van de kavel uit.



Verder willen ze geen houten schutting plaatsen maar een ijzerhekwerk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spawater82 schreef op 22 maart 2017 @ 16:43:

We bouwen beide 6 meter van de voorzijde kavel. Ons huis is dan 8,1 meter diep en dat van de buren is 13 meter lang. Zij hebben aan onze kant niets gebouwd dus dat is helemaal vrij. Zij hebben de garage ook aan de linkerkant zitten. Het zijn verder gewoon vrijstaande woningen.



Dus jullie huizen starten allebeide vanaf 6 meter vanaf de straat? En die van jullie wordt 8 nog wat en die van hun 13 meter diep. Dan is houdt hun huis toch maar 1 meter eerder op dan het einde van de garage? Want dat hele stuk is 14 meter volgens jouw tekening.

En tussen jullie garage en hun huis zit 3 meter en een beetje, want jullie bouwen de linker muur van de garage net naast de erfgrens. Dan is dat stuk van 3 meter toch gewoon hun achterom?



Ik denk dat de buren gewoon geschrokken zijn van het feit dat je 11 meter hebt genoemd, maar dat ze niet hebben gekeken hoe het valt. Want zoals jij het uitlegt, steekt jullie garage maar 1 meter verder uit dan de achtergevel van hun huis. En is er dus helemaal geen probleem.
quote:patsy--stone schreef op 22 maart 2017 @ 16:56:

[...]





Nou ik heb veel zelfbouwers gesproken, en die stemmen toch wel degelijk met elkaar af. Waar grenzen de muren aan elkaar, hoe en wanneer regelen we dat met isolatie? Oh hee, jullie nemen een dakterras op 1-hoog, nou dan doen wij geen raam aan die zijkant waarmee we direct op jullie dakterras neerkijken.

Dat soort dingen.



Natuurlijk is iedereen vrij om het - met een soort oogkleppen op - helemaal zelf in te vullen. Maar dan krijg je dus wel dit soort gedoe.



Zelf moet ik er niet aan denken, van geen van beide kanten uit bovenstaande verhaal. Ben blij met mijn woning die gewoon al zo was toen ik hem kocht. Dit is geen projectbouw he, het zijn vrije kavels, in verschillende stadia.
Uh...die buren doen toch zelf net zo'n lange uitbouw? Moet wel, anders hebben zij geen openslaande deuren aan de linkerkant.

Dus zou raar zijn als ze moeilijk doen dat hun buren exact hetzelfde bouwen als zij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven