Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 4

21-05-2016 13:24 3028 berichten
Happy new topic!! ;)



Links over besparen, consuminderen etc:



Moeders minimalisme

Min of Meer

Positief Besparen

Lekker leven met minder

Zuinigaan

Valhalla vertelt

http://consuminderenmetplezier.blogspot.nl

http://bespaarbalans.blogspot

http://www.eenvoudigleven.blogspot.nl

http://lievervoordelig.nl/

www.Hypotheekvrij.blogspot.nl ( is van schrijver Gerhard Hormann)

www.In10jaarfo.blogspot.nl

www.Verlossendeaflossers.blogspot.nl

www.Spaarolifantje.wordpress.com

www.Jongengeld.nl

http://annemieksmijmeringen.blogspot.nl/

http://www.ericaverdegaal.nl/publications/index

http://geld-is-tijd.blogspot.nl/





Deel 2: Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 2

Deel 1: Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)



Mis je nog een link? Graag via PB





Wil je ook mee meeten? Vul je beschikbaarheid in!! http://doodle.com/poll/pqekv887qfmtdd97
Typfoutje, er moet een komma tussen... €1,50.
quote:Bumba1985 schreef op 01 oktober 2016 @ 11:56:

Typfoutje, er moet een komma tussen... €1,50.



Gelukkig, ik dacht dat er al iets mijn rekenkunst aan de hand was. Maar alle beetjes helpen he! Een tientje per maand is net een leuk shirtje voor je zoontje of een keer 1 drankje op het terras. Of.... je spaart het zodat je volgende keer nog meer kan aflossen.



Nav een ander topic zat ik eens te denken. Op mijn spaarrekening krijg ik 0.3% rente. De kinderen krijgen 0.8% rente. Als ik nou eens een jaar lang mijn geld op de kinderrekening zet. Heb ik vrij snel €100 verdiend na een jaar. Ik heb dat geld niet direct nodig en als dat wel zo zou zijn dan kan ik het vrij makkelijk terugstorten. Zie ik nou iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan zolang je kinderen minderjarig zijn. Kan wel zijn dat die kinder spaarrekening andere voorwaarden heeft bijv met opnemen van geld, dus daar goed naar kijken. Of zelf op zoek gaan naar een andere spaarrekening.



Ik heb goede ervaringen bij knab voor degene die daar naar vroeg.
quote:broodtrommel schreef op 01 oktober 2016 @ 09:52:

Ik vind het echt te bezopen voor woorden al die hoge bijdragen. Je kiest er niet voor om ziek te worden. Een rijk land als Nederland en met belastingafdragingen zo hoog als hier zou dat echt niet nodig hoeven zijn. Al snap ik best dat een eigen bijdrage gewenst is, zeker als je het kan betalen. Maar als je dan dat onderzoek van Nibud leest...



Sowieso kan de zorg stukken Goedkoper. Als je alleen al ziet wat er allemaal gefraudeerd wordt door zorgverstrekkers zelf, de bureaucrati, de marges en projecten die niets opleveren... Zucht



Maar alle kosten zijn explosief gestegen. Elk jaar gaat het weer omhoog en het einde is niet in zicht.

Gefraudeerd door zorgverstrekkers? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.....



@Trotter, sorry overheen gelezen.

Ik wil eigenlik een alternatief voor plastic zakjes. Voelt ook niet goed. En ik dacht mss heb je ergens goed passende bakjes gevonden.
Nee, helaas. We gebruiken diepvrieszakjes. Die proberen we wel zoveel mogelijk te hergebruiken, dus ik haal 's ochtends mijn brood in een broodtrommel en dan laat ik het zakje thuis, zodat het kan drogen en ik het later weer kan gebruiken. Zakjes zijn altijd het fijnst in onze vrieslades, omdat ze minder plek innemen dan bakjes.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn appartement kocht, was ik alleen. Toen gekozen voor maximaal mogelijk aflossingsvrij (rest spaar) en minimale orv.



Huidige woning is de hypotheek helemaal annuïteit en ook minimale orv. Minimale orv omdat we toch jaarlijks extra aflossen en andere middelen achter de hand hebben.



Bij lineair zijn de maandlasten in het begin hoog. Omdat mijn appartement nog niet verkocht was, daar niet voor gekozen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 01 oktober 2016 @ 12:19:

[...]





Gelukkig, ik dacht dat er al iets mijn rekenkunst aan de hand was. Maar alle beetjes helpen he! Een tientje per maand is net een leuk shirtje voor je zoontje of een keer 1 drankje op het terras. Of.... je spaart het zodat je volgende keer nog meer kan aflossen.



Nav een ander topic zat ik eens te denken. Op mijn spaarrekening krijg ik 0.3% rente. De kinderen krijgen 0.8% rente. Als ik nou eens een jaar lang mijn geld op de kinderrekening zet. Heb ik vrij snel €100 verdiend na een jaar. Ik heb dat geld niet direct nodig en als dat wel zo zou zijn dan kan ik het vrij makkelijk terugstorten. Zie ik nou iets over het hoofd?bij de meeste standaar kinderrekeningen mag je maximaal 600 euro per jaar storten.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Zijn de bakjes die je bij AH kunt sparen niet iets? Kan je ze als broodtrommel mee naar je werk nemen. Nadeel is dat het wel veel ruimte in neemt in je vriezer.
quote:Kabritu schreef op 01 oktober 2016 @ 11:24:

Ik heb een leven met heel veel beperkingen en onzekerheden maar ook een heel mooi leven.Dit bedoel ik dus!
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 01 oktober 2016 @ 12:32:

[...]



Gefraudeerd door zorgverstrekkers? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.....



@Trotter, sorry overheen gelezen.

Ik wil eigenlik een alternatief voor plastic zakjes. Voelt ook niet goed. En ik dacht mss heb je ergens goed passende bakjes gevonden.



Oh ja hoor, vorig jaar is er een half miljard aan verkeerd gedeclareerde zorg ontdekt door verzekeraars. Slechts een paar procent is destijds aangemerkt als fraude, de rest aan fouten. Dat is dan het gedeelte wat ontdekt is. Elke zorgverzekeraar heeft zijn eigen fraude desk. Dat zegt al genoeg.

Paar behandelingen hier en daar extra declareren en je loopt binnen.



Gesjoemel met PGBs etc.. http://www.ad.nl/dossier- ... nfraude-met-pgb~afb844fd/



Over het geheel genomen is het slechts een fractie. Er gaat zoveel geld in om, maar met ER, elk jaar stijgende premies, eigen bijdrages etc... Vind ik het schrijnend.
quote:Chocoladestukjes schreef op 01 oktober 2016 @ 12:41:

[...]





bij de meeste standaar kinderrekeningen mag je maximaal 600 euro per jaar storten.



Dat kan ik dus in de voorwaarden niet terugvinden. Alleen dat het rentedragend is tot €250.000. Nou, dan kunnen we voorlopig nog wel even doorsparen.

Onze kinderen hebben de GroeiGroter Rekening van ING. Iemand die iets ziet wat ik niet zie?
quote:Mugske schreef op 01 oktober 2016 @ 12:38:

Toen ik mijn appartement kocht, was ik alleen. Toen gekozen voor maximaal mogelijk aflossingsvrij (rest spaar) en minimale orv.Toen ik mijn vorige huis kocht was ik ook alleen en had ik helemaal geen orv afgesloten. De achterliggende gedachte was dat mijn nabestaanden het huis maar moesten verkopen als ik zou overlijden. En omdat er genoeg overwaarde op zat zouden ze het ook voor een lagere prijs kunnen verkopen dan het waard was, zodat ze er snel vanaf zouden zijn.
Het is echt triest met de rente op spaarrekeningen, en het wordt steeds triester. Ik heb een flinke som geld over, waarvan ik het grootste deel vorig jaar al heb weggezet in spaardeposito's. Niet dat die iets opleveren, maar altijd nog meer dan wanneer ik het geld gewoon op m'n betaal- of spaarrekening laat staan. Onlangs liep de eerste af (die had ik voor een jaar vastgezet). De rente is nu nog dramatischer dan vorig jaar, dus weer vastzetten in een deposito levert amper nog iets op. Ik heb het daarom nu vastgezet bij DELA in een spaarverzekering. Voor tien jaar krijg je daar 2,75% rente (en eventueel nog winstdeling), dat is nog wel de moeite. Het nadeel is dat het geld niet onder het depositogarantiestelsel valt en dat het dus niet zeker is dat je het terugkrijgt als DELA omvalt, maar dat risico durf ik wel aan voor dat bedrag.
quote:Kabritu schreef op 01 oktober 2016 @ 11:24

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben eigenlijk gewoon heel blij met de gezondheidszorg in Nederland en ook al betaal ik daar een flinke bijdrage voor het feit dat ik er nog ben heb ik te danken aan heel veel ingrepen die niet in alle landen vanzelfsprekend zijn. Ik heb een leven met heel veel beperkingen en onzekerheden maar ook een heel mooi leven.Helemaal eens met deze positieve insteek. Dat je je realiseert en waardeert dat het in de meeste andere landen zo anders zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocoladestukjes schreef op 01 oktober 2016 @ 12:41:

[...]





bij de meeste standaar kinderrekeningen mag je maximaal 600 euro per jaar storten.Volgens mij is dat alleen bij de zilvervloot rekening zo. De Rabo regenboogrekening in ieder geval niet, maar daar krijg je net zo weinig rente op als op de gewone internetspaarrekening (0,3 %)
quote:bubbelwijn schreef op 01 oktober 2016 @ 12:42:

Zijn de bakjes die je bij AH kunt sparen niet iets? Kan je ze als broodtrommel mee naar je werk nemen. Nadeel is dat het wel veel ruimte in neemt in je vriezer.ik had er toevallig vandaag naar gekeken. Maar ze hebben hier alleen nog de allerkleinste bakjes (daar past nog niet 1 boterham in) of de 1,4 liter bak.....
En bubbelwijn je kunt prima sparen op de rekening van je kinderen. Wel het er voor hun 18e weer afhalen



Zilvervloot is idd maar max 600 per jaar. Of tenmi str vgens mij mag je wel meer maar krijg je daar geen spaarbonus over.
Ik ben nu serieus aan het overwegen om alles op de kinderrekening te zetten. Voorlopig zijn ze toch nog geen 18.
Alle reacties Link kopieren
wat betreft herbruikbare boterhamzakjes: ik ben fan van lunch skins! neem er al meer dan 4 jaar dagelijks mijn brood in mee en hij is nog prima. Kan ook in de vaatwasser en droogt snel. sluit met klittenband.



en de bakjes van sistema zijn ook fijn trouwens.
quote:gemberpannekoek schreef op 01 oktober 2016 @ 16:00:

wat betreft herbruikbare boterhamzakjes: ik ben fan van lunch skins! neem er al meer dan 4 jaar dagelijks mijn brood in mee en hij is nog prima. Kan ook in de vaatwasser en droogt snel. sluit met klittenband.



en de bakjes van sistema zijn ook fijn trouwens.Maar die lunch skins kun je niet invriezen denk ik?
mijn appie krijgt nog meer vershouddozen want er is een probleem met de levering. hier kunnen we dus volgende week nog steeds vershouddozen halen.
quote:newimprovedkitty schreef op 01 oktober 2016 @ 16:11:

mijn appie krijgt nog meer vershouddozen want er is een probleem met de levering. hier kunnen we dus volgende week nog steeds vershouddozen halen.Hier stond dat ze alleen nog de 1,4 liter en de 2 kleinen terug kregen. Welke regio zit jij?
Even iets heel anders he: Ik wil dit jaar graag een kwalitatief goede winterjas gaan kopen. Die echt een aantal jaren mee gaat. Ik heb 1 die perfect is (wol, geruit patroon) van het merk S.Oliver. Kennen jullie dit merk? Hoe is de kwaliteit?



Gaan voor kwaliteit is toch ook best consuminderig? Mijn vriendinnen hebben allemaal geen idee haha
Alle reacties Link kopieren
S.oliver kwaliteit is erg slecht, wel leuke dingen inderdaad.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
quote:Chocoladestukjes schreef op 01 oktober 2016 @ 17:55:

S.oliver kwaliteit is erg slecht, wel leuke dingen inderdaad.potverdeurie, mijn gevoel zei dit ook al. Ken het hele merk niet en kan het ook nergens in de winkel vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven