Geld & Recht alle pijlers

Fraude?

09-04-2015 13:52 158 berichten
Een bonnetje. Alleen het woord al. Het woord dat zoveel stof deed opwaaien in Den haag is nu ook

de oorzaak van tumult op het Viva Forum. Mijn suggestie dat een ondernemer wel eens creatief zal zijn met een bonnetje, kwam mij meteen op de titel fraudeur te staan. En iets over karma, al heb ik met dat woord afkomstig van een wildvreemde niet zo veel.

In de praktijk kan het voorkomen dat er een bon(netje) zoekraakt. Of dat zakelijk gerichte uitgaven (t.b.v. personeel, relaties, leveranciers) niet altijd met een bon afgerond worden. Gaan we de ondernemer die het "gat" vult met een dinerkwitantie dan aan de schandpaal nagelen?

Dat vind ik pas onzakelijk. De reacties op het topic "Gierig" en andere zijn dik beneden de maat.

De heer in het forumverkeer is geen dame, zo blijkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 10 april 2015 @ 20:53:

Het gaat er niet om waar het belastinggeld heen gaat, maar waar het vandaan komt. Als mensen 'de belastingdienst tillen', dan moet de rest gewoon meer betalen. Goeden die onder de slechten lijden. Ordinaire diefstal, kun je het ook noemen.



Als je wil dat de overheid minder uitgeeft moet je op de juiste partij stemmen of zelf de politiek ingaan. Niet je medeburgers naaien.



De goeden lijden altijd onder de slechten. Dat zal ook altijd zo blijven met het huidige systeem, dat zo lek als een mandje is. Daarnaast is torenhoge belasting heffen bij hardwerkende mensen wat mij betreft net zo goed ordinaire diefstal. Weliswaar legale diefstal, maar minstens zo onrechtvaardig.



Jij weet net zo goed als ik dat op de juiste partij stemmen weinig tot geen zin heeft. Geen partij is machtig genoeg dat er geen concessies gedaan hoeven te worden. Daardoor krijg je halfbakken beleid.



En je medeburgers naaien? Houd toch op zeg. In de moderne wereld is het bijten of gebeten worden. En geloof me, dat wordt alleen nog maar erger.
Ben je nou helemaal gek?
HEH? Maak je nou een topic aan om te zeuren over een ander topic? Als je je andere topic begon met dezelfde houding kan ik me voorstellen dat de reacties niet waren waarop je had gehoopt.



Mweh mweh mweh ik ben zo zielig en dat moet iedereen weten! Dat is pas beneden de maat. Grow up!
Wie is Rennie? Zielig? Zielig zijn mensen die door een ziekte geveld zijn. Of wiens kind iets overkomt.

Overdreven reacties hier allemaal. Het blijft sinecure richting iemand die een bonnetje "schuift" zoals het hier genoemd werd. De hoeveelheid gal die iemand hier over zich heen krijgt is ongelooflijk. Dit "forumgedoe" is om die reden niets voor mij. In het dagelijks leven zou iemand mij niet op eenzelfde manier kunnen, willen of durven toespreken. Ik hou het om die reden qua discussie dan ook voor gezien.

Jullie zijn me die moeite niet waard. Dat laat onverlet dat ik zo nu en dan mijn commentaar zal geven onderwerpen die mij prikkelen. Maar niet op de persoon gericht. En niet met badinerend, beschuldigend, of beledigend woordgebruik.
quote:aanmaaklimonade schreef op 10 april 2015 @ 19:10:

Wat mij betreft heb je helemaal gelijk smalltalkxpert. De kans dat je gepakt wordt is erg klein en als je gepakt wordt, je schouders ophaalt en belooft dat je voortaan beter op je bonnetjes zal letten, krijg je alleen een naheffing. Ieder jaar dat het lukt bespaar je dus gewoon belasting.



Bovendien, als jij de belastingdienst niet tilt, dan doet een ander het wel. Als je ziet waar al ons belastinggeld blijft hoef jij je wat mij betreft niet schuldig te voelen over wat belastingkorting.



Really?



En als jij minder terugkrijgt dan waar je recht op denkt te hebben, ben je dan ook zo 'makkelijk' ?

Vast niet he.....
quote:smalltalkxpert schreef op 11 april 2015 @ 11:01:

Wie is Rennie? Zielig? Zielig zijn mensen die door een ziekte geveld zijn. Of wiens kind iets overkomt.

Overdreven reacties hier allemaal. Het blijft sinecure richting iemand die een bonnetje "schuift" zoals het hier genoemd werd. De hoeveelheid gal die iemand hier over zich heen krijgt is ongelooflijk. Dit "forumgedoe" is om die reden niets voor mij. In het dagelijks leven zou iemand mij niet op eenzelfde manier kunnen, willen of durven toespreken. Ik hou het om die reden qua discussie dan ook voor gezien.

Jullie zijn me die moeite niet waard. Dat laat onverlet dat ik zo nu en dan mijn commentaar zal geven onderwerpen die mij prikkelen. Maar niet op de persoon gericht. En niet met badinerend, beschuldigend, of beledigend woordgebruik.

Hoeveel keer heb je nu al gezegd dat je niet meer mee doet met deze discussie?

Je lijkt Heintje Davids wel.....



Maar goed, eerst een topic aanmaken omdat je je verongelijkt voelt en dan, als je geen medestanders krijgt, is het opeens forumgedoe.

Jaja, lekker geloofwaardig.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 11 april 2015 @ 18:42:

[...]



En als jij minder terugkrijgt dan waar je recht op denkt te hebben, ben je dan ook zo 'makkelijk' ?Dan ben je gewoon dom bezig en dan blijven jouw centen op het einde van de rit wel aan de strijkstok van een ambtenaar plakken. Eten of gegeten worden.quote:whopper schreef op 11 april 2015 @ 18:45:

[...]



Hoeveel keer heb je nu al gezegd dat je niet meer mee doet met deze discussie?

Je lijkt Heintje Davids wel.....Pot. Ketel. Zwart. Was jij niet 2 pagina's geleden nog aan het roepen dat iedereen elkaar maar lekker moet laten doen waar hij/zij zich goed bij voelt? Als er één user icon inmiddels vaak voorbij komt in dit topic, dan is dat wel een hamburger.
quote:impossibruuu schreef op 11 april 2015 @ 19:49:

[...]

Dan ben je gewoon dom bezig en dan blijven jouw centen op het einde van de rit wel aan de strijkstok van een ambtenaar plakken. Eten of gegeten worden.





[...]



Pot. Ketel. Zwart. Was jij niet 2 pagina's geleden nog aan het roepen dat iedereen elkaar maar lekker moet laten doen waar hij/zij zich goed bij voelt? Als er één user icon inmiddels vaak voorbij komt in dit topic, dan is dat wel een hamburger.

Ja maar ik heb niet gezegd dat ik niet meer terug zou komen



En ja, doen waar je je goed bij voelt. Binnen de kaders van de wet. Wat hier geopperd wordt gaat écht ver voorbij mijn moraal. Ik verbaas me er oprecht over dat mensen zo kunnen denken en handelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 09 april 2015 @ 14:38:

Ik begrijp het heel goed. Het leven is duur genoeg, mensen doen hun best, leven eerlijk en huoden weinig over. En dan zijn er bestuurders die frauderen met bonnetjes, bankdirecteuren met enorme bonussen, foute politici, grieken die op te grote voet leven, en al die zaken kosten uiteindelijk de eerlijke belastingbetaler geld. Geld dat ze veel liever zelf hadden gehouden. En al die frustratie kunnen ze nauwelijks kwijt, want er lopen nooit politici in de buurt om een keer lekker in het gezicht te stompen.



En dan komt er iemand langs. Gewoon op het viva-forum. Iemand die eerlijk toegeeft zelf zo'n fraudeur te zijn. En die ook nog eens vind dat ze daar recht op heeft, omdat ze al zoveel belasting betaalt.



Dan word je boos. Wat mij betreft terecht.



Wat ik nooit zo goed snap is waarom frauderende bankdirecteuren en politici erbij worden gehaald, dus als die er niet zouden zijn

de burgerij een braaf fraudevrij leven zou lijden



Fraude en diefstal is er altijd geweest en zal er altijd zijn.



In jonge jaren fraudeerde ik ook, dat was bij mijn eerste werkgever, niet omdat politici dat deden maar omdat ik zo op een eenvoudige wijze mijn salaris kon verhogen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:smalltalkxpert schreef op 11 april 2015 @ 11:01:

Wie is Rennie? Zielig? Zielig zijn mensen die door een ziekte geveld zijn. Of wiens kind iets overkomt.

Overdreven reacties hier allemaal. Het blijft sinecure richting iemand die een bonnetje "schuift" zoals het hier genoemd werd. De hoeveelheid gal die iemand hier over zich heen krijgt is ongelooflijk. Dit "forumgedoe" is om die reden niets voor mij. In het dagelijks leven zou iemand mij niet op eenzelfde manier kunnen, willen of durven toespreken. Ik hou het om die reden qua discussie dan ook voor gezien.

Jullie zijn me die moeite niet waard. Dat laat onverlet dat ik zo nu en dan mijn commentaar zal geven onderwerpen die mij prikkelen. Maar niet op de persoon gericht. En niet met badinerend, beschuldigend, of beledigend woordgebruik.



Ik ga hier natuurlijk niet zeggen wie ik ben, dat mag je ook niet vragen ;)

Maar ik vind het best terecht dat mensen hier vallen over fraude, dat is na,gelijk ook gewoon fout. Kan je over doorpraten wat je wil en zielig gaan doen dat de reacties je niet bevallen, het verandert niets aan het feit. En ja ik vind je overdreven zielig doen als iemand een topic aanmaakt om te miepen over de reacties in een ander topic. Dat betekent niet dat je zielig bent, maar dat ik je zielig vindt. Dat jij niet gewoon kan accepteren dat je fout zit. Dat is inderdaad een andere vorm dan mensen met een ziek kind, maar alsnog zielig.
Daarnaast heb ik me niet eens gemengd in de discussie over fraude. Maar ik viel meer over het feit dat er een topic geopend wordt om te klagen over een ander topic. Leg je gewoon neer bij het feit dat mensen het niet met je eens zijn en doe niet zo kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
Respect voor Handigmetgeld en andere ondernemers die zich gewoon aan de regels houden.

Ik doe mijn best en er is maar één ding dat ik niet goed doe; het bureaublad dat ik laatst bij Ikea heb gekocht, heb ik als ondernemerskosten geboekt. Dit mag niet, want ik heb kantoor aan huis zonder zelfstandige ingang. Ik geef toe dat ik dat doe omdat ik het niet met die regel eens ben.

Maar verder: heb ik nog nooit een privé etentje als zakelijk geboekt en nog nooit meer gefactureerd dan noodzakelijk was/afgesproken.

Ik ben hartstikke blij met wat ik verdien, heb helemaal niet het gevoel dat ik teveel belasting afdraag (en nee, ik sappel niet, ik maak een prima omzet). Ik verdien goed genoeg zodat ik niet creatief hoef te boekhouden.



Oja, ergens noemde Smalltalk of Imposse dat ze 'ook al zoveel omzetbelasting' afdragen.

Dat is natuurlijk om te janken zo dom om te noemen. Bij omzetbelasting ben je alleen een doorgeefluik voor de overheid. Het is niet jouw geld, en het zal het ook nooit worden. Je krijgt die BTW van je klant en je geeft het weer door. Nou niet doen alsof je dat uit eigen zak betaalt. En als het zo'n pijn doet; zet het dan op een aparte rekening als je het krijgt, en betaal het ook vanaf die rekening. Dan heb je misschien minder het idee dat het van jou was to begin with.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Ja, zo dom. Gelukkig zijn er mensen als Kurritsj, die ons uitleggen hoe ondernemen werkt.

Maar ook, hoe je zaken naar je hand mag zetten als je het met de regels niet eens bent. Leerzaam hoor!

Jank maar lekker verder. Ik lach de dagen tegemoet.
Alle reacties Link kopieren
Wie is hier nu aan het janken? En je zou toch niet meer meedoen? Last van bewijsdrang?
Oh maar ik lach de dagen ook tegemoet hoor. Ik heb nog geen traan gelaten om jouw bonnetjes....
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 13 april 2015 @ 18:40:

Ja, zo dom. Gelukkig zijn er mensen als Kurritsj, die ons uitleggen hoe ondernemen werkt. Van jou moeten we het in elk geval niet hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
quote:Kurritsj schreef op 12 april 2015 @ 13:26:

Respect voor Handigmetgeld en andere ondernemers die zich gewoon aan de regels houden.

Ik doe mijn best en er is maar één ding dat ik niet goed doe; het bureaublad dat ik laatst bij Ikea heb gekocht, heb ik als ondernemerskosten geboekt. Dit mag niet, want ik heb kantoor aan huis zonder zelfstandige ingang. Ik geef toe dat ik dat doe omdat ik het niet met die regel eens ben.

Maar verder: heb ik nog nooit een privé etentje als zakelijk geboekt en nog nooit meer gefactureerd dan noodzakelijk was/afgesproken.

Ik ben hartstikke blij met wat ik verdien, heb helemaal niet het gevoel dat ik teveel belasting afdraag (en nee, ik sappel niet, ik maak een prima omzet). Ik verdien goed genoeg zodat ik niet creatief hoef te boekhouden.



Oja, ergens noemde Smalltalk of Imposse dat ze 'ook al zoveel omzetbelasting' afdragen.

Dat is natuurlijk om te janken zo dom om te noemen. Bij omzetbelasting ben je alleen een doorgeefluik voor de overheid. Het is niet jouw geld, en het zal het ook nooit worden. Je krijgt die BTW van je klant en je geeft het weer door. Nou niet doen alsof je dat uit eigen zak betaalt. En als het zo'n pijn doet; zet het dan op een aparte rekening als je het krijgt, en betaal het ook vanaf die rekening. Dan heb je misschien minder het idee dat het van jou was to begin with.Dus omdat jij het niet eens bent met de fiscale regels omtrent een kantoor aan huis, vind jij dat jij een soort van recht hebt om fraude te mogen plegen. En andere mensen die het niet eens zijn met bepaalde fiscale regels en daar grenzen overschrijden, dat zijn wel fraudeurs? Juist ja.



Je verhaaltje van de btw mag dan wel juist zijn, maar het werkt wel (kost)prijsverhogend richting je klanten als dat consumenten zijn. Daarnaast is het natuurlijk net zoals in de broek plassen. Eerst is het lekker warm (het geld komt binnen), waarna het al snel afkoelt (je moet het weer afdragen). Het zou mooier zijn als je plasje warm blijft, oftewel, als je het geld mag houden en niet in die bodemloze put van B.V. Nederland hoeft te storten.
Ben je nou helemaal gek?
@whopper. Kurritsj had een zakdoekje nodig, moest huilen. @Guinnevere: En ik had redenen nodig om hier niet meer te komen. Die reden ben jij niet. Daar zijn namelijk hele kuddes Guinneveres voor nodig. Blatend en kermend, die de weg besmeuren met achtergebleven uitwerpselen, hele zinnen lang.
quote:impossibruuu schreef op 09 april 2015 @ 16:26:

[...]



[img]http://static.freepik.com/vrije-photo/g ... 246433.jpg[/img]



Nou, alsjeblieft, een veer voor in je reet als beloning voor je eerlijkheid. Laten we het er maar gewoon op een verschil van karakter houden, ik pak nu eenmaal wat meer waar ik van pakken kan, en jij niet (of je komt er gewoon niet voor uit). Ik vind het weer belachelijk dat jij niet zo nu en dan wat declareert om een extra`tje over te houden, als je echt al zo veel af moet dragen. En zo is het cirkeltje weer rond.Als iedereen zo zou denken is de staatskas gauw leeg.Bah
quote:rennie_girl schreef op 11 april 2015 @ 22:14:

[...]





Ik ga hier natuurlijk niet zeggen wie ik ben, dat mag je ook niet vragen ;)

Maar ik vind het best terecht dat mensen hier vallen over fraude, dat is na,gelijk ook gewoon fout. Kan je over doorpraten wat je wil en zielig gaan doen dat de reacties je niet bevallen, het verandert niets aan het feit. En ja ik vind je overdreven zielig doen als iemand een topic aanmaakt om te miepen over de reacties in een ander topic. Dat betekent niet dat je zielig bent, maar dat ik je zielig vindt. Dat jij niet gewoon kan accepteren dat je fout zit. Dat is inderdaad een andere vorm dan mensen met een ziek kind, maar alsnog zielig.Amen!
Waarom ik zelf vind dat ik niet op een forum hoor? Omdat ik helemaal niet geïnteresseerd ben in de mening van anderen.
Alle reacties Link kopieren
@smalltalkxpert wanneer jij niet geïnteresseerd bent in de mening van anderen.. waarom blijf je dan reageren en heb je überhaupt een account hier aangemaakt? en zelfs een apart topic over fraude aangemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:aanmaaklimonade schreef op 14 april 2015 @ 11:25:

[...]





Dus omdat jij het niet eens bent met de fiscale regels omtrent een kantoor aan huis, vind jij dat jij een soort van recht hebt om fraude te mogen plegen. En andere mensen die het niet eens zijn met bepaalde fiscale regels en daar grenzen overschrijden, dat zijn wel fraudeurs? Juist ja.

Inderdaad.

Ik geef echter wel toe dat wat ik doe feitelijk niet klopt. Ik ben tenminste niet hypocriet.

En ik declareer ook geen dingen waar ik 1) überhaupt niet voor heb betaald (zie voorbeeld topic Gierig) 2) dingen die privé zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 14 april 2015 @ 12:29:

Waarom ik zelf vind dat ik niet op een forum hoor? Omdat ik helemaal niet geïnteresseerd ben in de mening van anderen.



En toch moet je post na post na post vreselijk huilen dat de mening van een ander verschilt van de jouwe.

Je opent er zelfs topics over.

Omdat het je allemaal niet interesseert, maar het vreselijk vind dat een ander iets anders denk dan jij.

Boehoehoehoehoe huilt de ongeïnteresseerde ondernemer over al die gemene meningen, en keert elke dag weer terug om opnieuw te vertellen hoe weinig de mening van al die domme mensen hem interesseert.



Voer voor psychologen.
VindT, kerol. En niet meerdere, maar slechts één topic. En zeker niet iedere dag hier. Drie onwaarheden in één berichtje. Ik hoop dat je zelf hebt genoten van je bijdrage.



Jij bent een goed voorbeeld van een reden waarom ik hier weg ga. En trouwens; ik had je niets gevraagd, nare bemoeial.
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 14 april 2015 @ 13:34:

VindT, kerol. En niet meerdere, maar slechts één topic. En zeker niet iedere dag hier. Drie onwaarheden in één berichtje. Ik hoop dat je zelf hebt genoten van je bijdrage.



Jij bent een goed voorbeeld van een reden waarom ik hier weg ga. En trouwens; ik had je niets gevraagd, nare bemoeial.

Misschien ben je inderdaad geen forummateriaal.

Dat gebeurt namelijk op fora: dat mensen ongevraagd hun mening geven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven