Geld & Recht alle pijlers

Gestolen, wat nu?

18-02-2017 18:49 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nieuw hier, heb niemand waar ik het tegen kan zeggen en moet het toch kwijt!



Vanmiddag was ik naar de supermarkt met mijn kinderen, de jongste zat in de kar (het grootste gedeelte ervan) en in de kar stonden 2 tassen van mij wat ik in andere winkels had gekocht. Ik ga afrekenen en na het betalen vroeg ze of ze in Mn tas mocht kijken, ja natuurlijk mag dat! Ze vonden niks in Mn tassen, maar tussen Mn 2 andere tassen lag een pakje geraspte kaas! Ik zei dat dat er vast tussenin gevallen, waarom zou ik alles afrekenen en een zakje geraspte kaas jatten? Kost nog geen 2 euro. Die vrouw flipte en ik moest mee naar achter samen met mijn kinderen! Ik was zo enorm geschrokken en was helemaal in paniek. Ik ben nog nooit in aanmerking geweest met politie. Mijn Mn had Mn kinderen opgehaald en ik moest mee naar het buro. Daar Mn verhaal verteld maar de politie agent gaf me een dikke boete en vertelde erbij dat er een zorgmelding naar jeugdzorg word gestuurd.



Ik ben helemaal van slag. Die boete interesseert meniet maar de melding naar jeugdzorg vind ik heel eng.

Wat kan me te wachten staan?
quote:Fee-de-Goede schreef op 18 februari 2017 @ 19:51:

[...]





Is dat zo?

Volgens mij ben je niet geloofwaardig als je in mijn ogen nogal onzin praat. Dat heeft verder niks te maken met het soort beroep lijkt me.Ze praat geen onzin.
Heb wel gekkere dingen gezien.

Tijdje terug nog een meneer mijn kaartje in zijn zak gestopt. Werd om een zogenaamde diefstal (ging om een pakje vleeswaren op een hele tas vol) half in elkaar gebeukt buiten de supermarkt door een paar agenten.

Die man deed niks en wist niet wat hem overkwam.

En toen gingen de heren agenten mij bedreigen. Gelukkig stonden er veel mensen omheen die zich ermee bemoeiden en is een klein vrouwtje meenemen ook wat gek.

Ben nog benaderd door die man, kaartje was afgepakt maar hij had mijn naam onthouden

de zaak is geseponeerd, en hij kreeg een bloemetje thuis.

Er werd er kort geleden hier nog een bejaarde meneer letterlijk in een busje gegooid omdat hij op het verkeerde fietspad fietste. Die man zei niks en deed niks. Is ook gefilmd en die man heeft excuses gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 18 februari 2017 @ 19:54:

Heb wel gekkere dingen gezien.

Tijdje terug nog een meneer mijn kaartje in zijn zak gestopt. Werd om een zogenaamde diefstal (ging om een pakje vleeswaren op een hele tas vol) half in elkaar gebeukt buiten de supermarkt door een paar agenten.

Die man deed niks en wist niet wat hem overkwam.

En toen gingen de heren agenten mij bedreigen. Gelukkig stonden er veel mensen omheen die zich ermee bemoeiden en is een klein vrouwtje meenemen ook wat gek.

Ben nog benaderd door die man, kaartje was afgepakt maar hij had mijn naam onthouden

de zaak is geseponeerd, en hij kreeg een bloemetje thuis.

Er werd er kort geleden hier nog een bejaarde meneer letterlijk in een busje gegooid omdat hij op het verkeerde fietspad fietste. Die man zei niks en deed niks. Is ook gefilmd en die man heeft excuses gekregen.Ik snap jouw verhaal niet. Kaartje?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Visitekaartje....
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het tegenwoordig standaard was dat na beschuldiging/ constatering van diefstal de beelden bekeken worden? Zeker als iemand volhoud dat iets er per ongeluk terecht gekomen is?



Vind het nogal een vreemd verhaal...
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 18 februari 2017 @ 19:51:

[...]





Is dat zo?

Volgens mij ben je niet geloofwaardig als je in mijn ogen nogal onzin praat. Dat heeft verder niks te maken met het soort beroep lijkt me.Ok zeg maar. Waar praat ik onzin dan?
Alle reacties Link kopieren
TO is helemaal verbijsterd zo stil wordt ze ervan
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 18 februari 2017 @ 19:59:

Visitekaartje....Visitekaartje en een pakje beleg? OK....?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
quote:maribos schreef op 18 februari 2017 @ 18:55:

Sorry maar ik geloof hier echt heeeelemaaal niks van!!Ik ook niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er geen zak van. Ik zet mijn tassen altijd opgevouwen voorin de kar, en het is me ooit gebeurd dat er een zakje gehaktkruiden onder die tassen was geschoten. Had ik niet in de gaten tot ik mijn tassen pakte om de boodschappen in te pakken. Heb mijn excuses gemaakt en het alsnog afgerekend. Geen probleem. Laat staan dat ik mee moest met de bedrijfsleider of dat er politie aan te pas kwam.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Weet je zeker dat het om een zakje poederkaas ging?
Alle reacties Link kopieren
Als dit waar is heb je voor jeugdzorg echt niks te vrezen.
Waarom is je topictitel gestolen als je het niet gedaan hebt ?
Alle reacties Link kopieren
Ooit eens gehad bij de Jumbo, zelfscan. Er werd je iets te proeven aangeboden en ik vergeet daardoor mijn kaas te scannen, bij controle werd dat opgemerkt, ook vrij volle tas trouwens. Je moet dan je boodschappen nog eens doen bij een betaalkassa, vond ik geen probleem en zij deden verder ook helemaal niet moeilijk, gelukkig.
die ik wilde bestaat al...
quote:pejeka schreef op 18 februari 2017 @ 20:23:

Ik geloof er geen zak van. Ik zet mijn tassen altijd opgevouwen voorin de kar, en het is me ooit gebeurd dat er een zakje gehaktkruiden onder die tassen was geschoten. Had ik niet in de gaten tot ik mijn tassen pakte om de boodschappen in te pakken. Heb mijn excuses gemaakt en het alsnog afgerekend. Geen probleem. Laat staan dat ik mee moest met de bedrijfsleider of dat er politie aan te pas kwam.Het gaat hier om geraspte kaas, niet om gehaktkruiden.
TO, je schrijft in de eerste regel van je OP, dat je niemand hebt om het tegen te zeggen en later in de OP heb je het over je man. Praten je man en jij niet met elkaar?

TO vertel dan eens hoe hoog die boete is.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 18 februari 2017 @ 20:51:

[...]



Het gaat hier om geraspte kaas, niet om gehaktkruiden.Wat bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 18 februari 2017 @ 20:51:

[...]



Het gaat hier om geraspte kaas, niet om gehaktkruiden.



Ja, dat is enórm verschil natuurlijk, het ene dingetje van een euro of het andere...



Of het nou om een zakje kaas of een zakje kruiden gaat, je merkt gewoon dat je het per ongeluk niet op de band hebt gelegd, geeft het alsnog aan de caissière met excuses, en je betaalt. Echt niet dat dan meteen de bedrijfsleider met opgestoken vaan komt opdraven, de politie wordt gebeld en jeugdzorg wordt gealarmeerd...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dit wel. Ik heb wel gekkere dingen gezien en gehoord van mensen die ik ken.



Ben je toevallig niet blank, Miran27? Of draag je een hoofddoek of iets anders waardoor je in de ogen van sommigen automatisch verdacht bent?
Am Yisrael Chai!
quote:pejeka schreef op 18 februari 2017 @ 20:55:

[...]





Ja, dat is enórm verschil natuurlijk, het ene dingetje van een euro of het andere...



Of het nou om een zakje kaas of een zakje kruiden gaat, je merkt gewoon dat je het per ongeluk niet op de band hebt gelegd, geeft het alsnog aan de caissière met excuses, en je betaalt. Echt niet dat dan meteen de bedrijfsleider met opgestoken vaan komt opdraven, de politie wordt gebeld en jeugdzorg wordt gealarmeerd...Ja, dat is inderdaad een enorm verschil. Vooral als het om oude kaas gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 18 februari 2017 @ 20:56:

Ik geloof dit wel. Ik heb wel gekkere dingen gezien en gehoord van mensen die ik ken.



Ben je toevallig niet blank, Miran27? Of draag je een hoofddoek of iets anders waardoor je in de ogen van sommigen automatisch verdacht bent?





Ook dat de politie jeugdzorg inschakelt?



Sorry, maar dat geloof ik echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monday_Lisa schreef op 18 februari 2017 @ 20:53:

TO, je schrijft in de eerste regel van je OP, dat je niemand hebt om het tegen te zeggen en later in de OP heb je het over je man. Praten je man en jij niet met elkaar?

TO vertel dan eens hoe hoog die boete is.Ze bedoelt natuurlijk dat ze het in haar omgeving aan niemand wil vertellen, maar het toch aan iemand anders dan haar man kwijt wil. En dat snap ik heel goed, moet je kijken wat voor reacties ze hier ook al krijgt. Je wil echt niet dat je vrienden of kennissen of buren of je schoonouders ofzo dit verhaal horen en dan bij zichzelf denken dat je vast een leugenaar bent.
Am Yisrael Chai!
quote:sandra1905 schreef op 18 februari 2017 @ 20:57:

[...]



Ja, dat is inderdaad een enorm verschil. Vooral als het om oude kaas gaat.Het was geraspte kaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 18 februari 2017 @ 20:57:

[...]





Ook dat de politie jeugdzorg inschakelt?



Sorry, maar dat geloof ik echt niet.Is mij zelf ook gebeurd, dat daarmee gedreigd werd door de politie terwijl ik geen overtreding had begaan. En het is dat mijn vader me toen op het bureau is komen halen en ook al zijn advocaat had ingeschakeld dat ze volgens mij toen het niet daadwerkelijk hebben gedaan.
Am Yisrael Chai!
Ik weet niet of het waar is. Volgens mij moet je maar net de verkeerde treffen. Heb ook soortgelijke verhalen gehoord. En dat betrof dan gewoon een nette dame van een jaar of 50 die één artikel uit haar volle boodschappenwagen niet op de band had gelegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven