Geld & Recht alle pijlers

Gestolen, wat nu?

18-02-2017 18:49 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nieuw hier, heb niemand waar ik het tegen kan zeggen en moet het toch kwijt!



Vanmiddag was ik naar de supermarkt met mijn kinderen, de jongste zat in de kar (het grootste gedeelte ervan) en in de kar stonden 2 tassen van mij wat ik in andere winkels had gekocht. Ik ga afrekenen en na het betalen vroeg ze of ze in Mn tas mocht kijken, ja natuurlijk mag dat! Ze vonden niks in Mn tassen, maar tussen Mn 2 andere tassen lag een pakje geraspte kaas! Ik zei dat dat er vast tussenin gevallen, waarom zou ik alles afrekenen en een zakje geraspte kaas jatten? Kost nog geen 2 euro. Die vrouw flipte en ik moest mee naar achter samen met mijn kinderen! Ik was zo enorm geschrokken en was helemaal in paniek. Ik ben nog nooit in aanmerking geweest met politie. Mijn Mn had Mn kinderen opgehaald en ik moest mee naar het buro. Daar Mn verhaal verteld maar de politie agent gaf me een dikke boete en vertelde erbij dat er een zorgmelding naar jeugdzorg word gestuurd.



Ik ben helemaal van slag. Die boete interesseert meniet maar de melding naar jeugdzorg vind ik heel eng.

Wat kan me te wachten staan?
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 18 februari 2017 @ 20:58:

[...]



Het was geraspte kaas.En jonge kaas. Want als het oude kaas was, kostte het wel meer dan twee euro.
quote:SallySpectra schreef op 18 februari 2017 @ 20:58:

[...]



Het was geraspte kaas.Zie je, daar heb je het al.
quote:SallySpectra schreef op 18 februari 2017 @ 21:02:

Ik weet niet of het waar is. Volgens mij moet je maar net de verkeerde treffen. Heb ook soortgelijke verhalen gehoord. En dat betrof dan gewoon een nette dame van een jaar of 50 die één artikel uit haar volle boodschappenwagen niet op de band had gelegd.Gehaktkruiden?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde in mijn eerdere posts niet dat dit een standaardprocedure is, bijna altijd wordt iemand gewoon nog in de gelegenheid gesteld te betalen.



Maar soms is een bedrijfsleider te opgefokt / wantrouwig, de agent te ijverig en de klant te hysterisch / onduidelijk en mondt het hier in uit.



Gebeurt misschien niet vaak, maar ik heb echt wel een paar keer zulke dingen voorbij zien komen. Ik kan dus niet zeggen dat ik TO niet geloof.



Een melding aan jeugdzorg is standaard procedure als een minderjarige wordt aangehouden of als deze onder de hoede van een volwassen persoon is die wordt aangehouden. Als er geen andere meldingen zijn gebeurt er echt niks mee, maar als er wel al meldingen liggen, van bv buren, school, familie wordt het meegenomen. Niks meer en niks minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 18 februari 2017 @ 18:54:

Hoe komt zo'n zakje daar?



Vaak handelen ze dat af bij de supermarkt. HOe heb je je daar gedragen nadat je mee moest lopen?tja hoe dat er tussen is gekomen weet ik niet, had het zelf ook niet gezien anders natuurlijk betaald! Winkeldiefstal word nooit in de supermarkt afgehandeld, altijd mee naar het buro.
Alle reacties Link kopieren
Jeugdzorg heeft echt wel wat beters te doen dan zich bezighouden met een moeder die vergeet een zakje geraspte kaas op de band te leggen.



Sorry, maar als dit verhaal echt waar is ( wat ik niet geloof, maar oke, stél...) dan heeft die agent zich onsterfelijk belachelijk gemaakt.
quote:sandra1905 schreef op 18 februari 2017 @ 21:03:

[...]



Gehaktkruiden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Monday_Lisa schreef op 18 februari 2017 @ 20:53:

TO, je schrijft in de eerste regel van je OP, dat je niemand hebt om het tegen te zeggen en later in de OP heb je het over je man. Praten je man en jij niet met elkaar?

TO vertel dan eens hoe hoog die boete is.

Mijn man moest de kinderen ophalen bij de supermarkt. De politie nam de kinderen mee na buiten toen ik thuis kwam had Mn man een tas met spullen en ging weg zonder ook maar te zeggen waarheen. Inmiddels weet ik dat hij bij zn moeder zit, ik had haar gebeld. Hij schaamde zich zo erg toen de kinderen buiten kwamen met de politie en allemaal bekende hem zagen. Dus ik zit hier alleen met Mn kinderen en ben echt enorm verdrietig, ook omdat mijn man zomaar weg is gegaan!



Mijn oudste en jongste hebben onder toezicht gestaan omdat we relatie problemen hadden, dit is inmiddels al 2 jaar voorbij.. en nu komt er een zorgmelding naar jeugdzorg
Alle reacties Link kopieren
Kinderen worden niet onder toezicht gesteld vanwege relatieproblemen! Dan moet er veel meer aan de hand zijn. Denk dat jeugdzorg zich nu ook weer met je kinderen gaat benoeien ( gelukkig)



Je verteld het hele verhaal niet. Geloof ook niks van je OP. Dat het alleen om kaas gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marietje81 schreef op 18 februari 2017 @ 21:04:

Ik bedoelde in mijn eerdere posts niet dat dit een standaardprocedure is, bijna altijd wordt iemand gewoon nog in de gelegenheid gesteld te betalen.



Maar soms is een bedrijfsleider te opgefokt / wantrouwig, de agent te ijverig en de klant te hysterisch / onduidelijk en mondt het hier in uit.



Gebeurt misschien niet vaak, maar ik heb echt wel een paar keer zulke dingen voorbij zien komen. Ik kan dus niet zeggen dat ik TO niet geloof.



Een melding aan jeugdzorg is standaard procedure als een minderjarige wordt aangehouden of als deze onder de hoede van een volwassen persoon is die wordt aangehouden. Als er geen andere meldingen zijn gebeurt er echt niks mee, maar als er wel al meldingen liggen, van bv buren, school, familie wordt het meegenomen. Niks meer en niks minder.

Bedankt, het is ook echt gebeurd.. zit hier totaal uitgeput op de bank met een bonzend hoofd. Wat een k*tdag. Ik ben nog nooit opgepakt of in aanmerking geweest met politie, maar ik voelde me echt een crimineel op de manier waarop ik behandeld werd.



Meldingen naar jeugdzorg zijn er niet. Op school gaat het prima, thuis idem... wel hebben mijn oudste en middelste onder toezicht gestaan omdat mijn man en ik relatie problemen hadden maar jeugdzorg trok zich 2 jaar geleden met de handen van ons af. Vandaar dat ik nu ook wel angstig ben dat we weer de hele procedure opnieuw krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Och meid toch, wat naar. Hoe deden ze op het bureau tegen je?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 18 februari 2017 @ 21:21:

[...]



Bedankt, het is ook echt gebeurd.. zit hier totaal uitgeput op de bank met een bonzend hoofd. Wat een k*tdag. Ik ben nog nooit opgepakt of in aanmerking geweest met politie, maar ik voelde me echt een crimineel op de manier waarop ik behandeld werd.



Meldingen naar jeugdzorg zijn er niet. Op school gaat het prima, thuis idem... wel hebben mijn oudste en middelste onder toezicht gestaan omdat mijn man en ik relatie problemen hadden maar jeugdzorg trok zich 2 jaar geleden met de handen van ons af. Vandaar dat ik nu ook wel angstig ben dat we weer de hele procedure opnieuw krijgen.Wat voor relatieproblemen zorgen voor een onder toezichtstelling?
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 18 februari 2017 @ 21:22:

Och meid toch, wat naar. Hoe deden ze op het bureau tegen je?Waarom is dat naar? Ze heeft toch gestolen?
Alle reacties Link kopieren
quote:huisvrouw86 schreef op 18 februari 2017 @ 21:21:

Kinderen worden niet onder toezicht gesteld vanwege relatieproblemen! Dan moet er veel meer aan de hand zijn. Denk dat jeugdzorg zich nu ook weer met je kinderen gaat benoeien ( gelukkig)



Je verteld het hele verhaal niet. Geloof ook niks van je OP. Dat het alleen om kaas gaat.Wow wat een rot reactie zeg! Kinderen worden zeker wel onder toezicht gesteld als er relatie problemen wanneer kinderen er last van krijgen. Maar zon reactie vind ik echt ongepast om vervolgens te zeggen dat ze zich nu weer GELUKKIG ook nog met Mn kinderen gaan bemoeien. Om een pakje kaas vind je dat gelukkig?
Alle reacties Link kopieren
To,



Een melding aan jeugdzorg is standaard wanneer een moeder voor winkeldiefstal is aangehouden en de kinderen daar bij waren.

Je zegt dat je een boete hebt moeten betalen? Ik denk dat je een transactie hebt gekregen van het OM?

Is er onderzoek gedaan door de politie? Waar bestond dit uit? Normaal gesproken worden er o.a. camerabeelden bekenen van de Supermarkt waar het zich heeft afgespeeld en daar moet dan op te zien zijn wat er zich precies heeft afgespeeld, toch?
Alle reacties Link kopieren
Miran, volg gewoon de tips van Marietje op. En neem je emoties later onder handen.

Eerst schade beperken met de goede acties en je gezonde verstand.

Over je man ga je later maar eens nadenken.
Alle reacties Link kopieren
quote:huisvrouw86 schreef op 18 februari 2017 @ 21:22:

[...]





Waarom is dat naar? Ze heeft toch gestolen?



Ik neem gewoon aan dat ze geen enkele reden heeft om hier anoniem te liegen. En mij is het ook zo vaak overkomen dat ik op de parkeerplaats ontdekte dat er nog een verdwaalde tomaat of zakje kruiden ofzo in de kar onder alle tassen lag, dus dat geloof ik ook al gewoon. Zeker als je met een kind in het karretje en boodschappentassen van andere winkels in je kar veel boodschappen doet is zo'n ongelukje zo gebeurd. En waarom zou je bijvoorbeeld voor 80 euro boodschappen doen maar dan een tomaat van 20 cent of een zakje kaas van 1,89 jatten?



Dus het is al naar dat die winkel dat van haar denkt, nog naarder dat de politie dat ook maar zo aanneemt, nog naarder dat haar man kennelijk ook pissig is en al helemaal kut dat ze dan hier anoniem even d'r ei kwijt wil en ze hier ook nog eens niet geloofd wordt. Je zou van minder enorm gaan huilen met snot.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:huisvrouw86 schreef op 18 februari 2017 @ 21:22:

[...]





Waarom is dat naar? Ze heeft toch gestolen?Ga een ander toppic vervuilen joh, wat een negatief ingesteld persoon ben jij wow! wat maakt het uit wat voorn relatie problemen een ondertoezichtstelling veroorzaakt? Het gaat erom dat ik sat achter mijn rug heb en het nu heel goed gaat. Ieder mens maakt fouten. Ik heb er van geleerd
Alle reacties Link kopieren
quote:Grootmoeder schreef op 18 februari 2017 @ 21:25:

To,



Een melding aan jeugdzorg is standaard wanneer een moeder voor winkeldiefstal is aangehouden en de kinderen daar bij waren.

Je zegt dat je een boete hebt moeten betalen? Ik denk dat je een transactie hebt gekregen van het OM?

Is er onderzoek gedaan door de politie? Waar bestond dit uit? Normaal gesproken worden er o.a. camerabeelden bekenen van de Supermarkt waar het zich heeft afgespeeld en daar moet dan op te zien zijn wat er zich precies heeft afgespeeld, toch?Ik geloof dat dat standaard is. Ik heb een boete van 181 van de winkel gekregen en binnenkort krrijg ik er nog 1 van de politie.. hoeveel dat is weet ik niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 18 februari 2017 @ 21:29:

[...]



Ik geloof dat dat standaard is. Ik heb een boete van 181 van de winkel gekregen en binnenkort krrijg ik er nog 1 van de politie.. hoeveel dat is weet ik niet!Een boete van de winkel? Een Jumbo schrijft toch geen boetes uit?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Dus een hoop mensen hebben wel eens per ongeluk iets niet afgerekend en hebben daar geen problemen door gekregen, TO wel en 'dus' liegt TO, want als het mij niet gebeurt dan jou ook niet?
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Als er al een ots of vots is geweest dan heb je wel de kans dat jeugdzorg zich met je gaat bemoeien. En je man is een lul.
Alle reacties Link kopieren
quote:Minimuiss schreef op 18 februari 2017 @ 21:47:

Als er al een ots of vots is geweest dan heb je wel de kans dat jeugdzorg zich met je gaat bemoeien. En je man is een lul.Maar waarom zit die kans er in dan? Behvalve de geraspte kaas gaat het thuis goed en de school kan dat beamen
Alle reacties Link kopieren
O wacht TO. Jij hebt deze gekregen



http://afrekenenmetwinkeldieven.detailhandel.nl/



Dat is wel van de Jumbo. Zij vinden dat zij dit als schadevergoeding moeten krijgen. Is een standaard iets, maar wel dubieus.



Maandag direct naar het juridisch loket! Dit is civiel recht, heb ik minder verstand van, maar bij JL krijgen ze dit vaak. Eventueel kijken bij sociale raadslieden.



Je hebt dus nog geen strafrechtelijke reactie (dat is vanuit het openbaar ministerie / de politie) gehad. Zodra je iets krijgt. Ook daarop actie ondernemen!
Alle reacties Link kopieren
Ze zullen het ws wel gaan onderzoeken. Als je al bekend bent heb je kans dat er een raadsonderzoek komt. Als er verder geen problemen zijn zal het daar dan ook mee stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven