Geld & Recht alle pijlers

Gestolen, wat nu?

18-02-2017 18:49 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nieuw hier, heb niemand waar ik het tegen kan zeggen en moet het toch kwijt!



Vanmiddag was ik naar de supermarkt met mijn kinderen, de jongste zat in de kar (het grootste gedeelte ervan) en in de kar stonden 2 tassen van mij wat ik in andere winkels had gekocht. Ik ga afrekenen en na het betalen vroeg ze of ze in Mn tas mocht kijken, ja natuurlijk mag dat! Ze vonden niks in Mn tassen, maar tussen Mn 2 andere tassen lag een pakje geraspte kaas! Ik zei dat dat er vast tussenin gevallen, waarom zou ik alles afrekenen en een zakje geraspte kaas jatten? Kost nog geen 2 euro. Die vrouw flipte en ik moest mee naar achter samen met mijn kinderen! Ik was zo enorm geschrokken en was helemaal in paniek. Ik ben nog nooit in aanmerking geweest met politie. Mijn Mn had Mn kinderen opgehaald en ik moest mee naar het buro. Daar Mn verhaal verteld maar de politie agent gaf me een dikke boete en vertelde erbij dat er een zorgmelding naar jeugdzorg word gestuurd.



Ik ben helemaal van slag. Die boete interesseert meniet maar de melding naar jeugdzorg vind ik heel eng.

Wat kan me te wachten staan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 18 februari 2017 @ 21:29:

[...]



Ik geloof dat dat standaard is. Ik heb een boete van 181 van de winkel gekregen en binnenkort krrijg ik er nog 1 van de politie.. hoeveel dat is weet ik niet!



De 'boete' die je van de winkel hebt gekregen is een directe aansprakelijkstelling bij winkeldiefstal. Google eens op 'soda winkeldiefstal'.

De politie kan geen boetes opleggen voor winkeldiefstal; het is een misdrijf. Het OM kan wel een transactie aanbieden. Heb je (kosteloos) advies gehad van een advocaat?

Heb je nog naar mijn vorige vragen gekeken toevallig?

Ik geloof zeker dat er iets toevallig tussen je boodschappen terecht kan komen, maar als het goed is, is er ook onderzoek gedaan door de politie (verhoren met jou & eventuele getuigen, camerabeelden bekeken). Het OM heeft blijkbaar besloten dat er voldoende bewijs was om je een transactie aan te bieden...
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 18 februari 2017 @ 21:49:

[...]



Maar waarom zit die kans er in dan? Behvalve de geraspte kaas gaat het thuis goed en de school kan dat beamenAls jeugdzorg gelooft dat jij steelt waar je kinderen bij zijn dan is dat een slecht voorbeeld voor je kinderen en zien hun een reden om in te grijpen. Hoop dat het allemaal meevalt voor je. Waarom is je man weg? Denkt hij dat je aan het stelen was?
Alle reacties Link kopieren
quote:brokenhearted78 schreef op 18 februari 2017 @ 21:54:

[...]





Als jeugdzorg gelooft dat jij steelt waar je kinderen bij zijn dan is dat een slecht voorbeeld voor je kinderen en zien hun een reden om in te grijpen. Hoop dat het allemaal meevalt voor je. Waarom is je man weg? Denkt hij dat je aan het stelen was?

En wat bedoel je met ingrijpen, wat zullen ze dan gaan doen want behalve het pakje kaas is er niks mis hier thuis...

Geen idee Mn man was al weg voordat ik mijn verhaal kon doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 18 februari 2017 @ 22:15:

[...]



En wat bedoel je met ingrijpen, wat zullen ze dan gaan doen want behalve het pakje kaas is er niks mis hier thuis...

Geen idee Mn man was al weg voordat ik mijn verhaal kon doen!Zijn die relatieproblemen nu echt over dan? Ik vind het namelijk niet bepaald van een gezonde relatie getuigen als je man zich zo uit de voeten maakt zonder ook maar iets te laten weten.
Je kan je man toch wel bellen neem ik aan ?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je grootste probleem die lapzwans van een vent is die je hebt... echt serieus!? Tuurlijk is die situatie niet leuk, maar om je daarvoor te laten zitten zonder dat hij jouw verhaal heeft gehoord?

Ik mis Elle 'in het kanaal ermee'.



Voor de rest: volg de tips die je hier hebt gekregen, laat het voor de rechtbank komen!

Ik zou dit echt niet zondermeer pikken als ik echt niks verkeerd heb gedaan!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirby schreef op 18 februari 2017 @ 21:34:

Dus een hoop mensen hebben wel eens per ongeluk iets niet afgerekend en hebben daar geen problemen door gekregen, TO wel en 'dus' liegt TO, want als het mij niet gebeurt dan jou ook niet?De ijzersterke logica van het forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je ongeloofwaardig. Je kinderen hebben onder toezicht gestaan door relatieproblemen. Deze zijn er niet meer zeg je, maar ondertussen vliegt je man er wel vandoor naar zijn moeder zonder jou te vragen wat er nou precies gebeurt is en hoe het met je gaat.





En voor mensen die zeggen 'waarom zou je een zakje kaas stelen bij een grote kar vol spullen'. Hiermee begint het stelen. Mensen merken dat ze ermee wegkomen, gaan het daarna expres doen en gaan daarna proberen nog meer dingen mee te nemen zonder te betalen.



Ik zeg niet dat TO het expres heeft gedaan, maar ik geloof niet dat een winkel zoiets doet bij iets waar ze achter komen terwijl de klant nog bij de kassa staat en het makkelijk nog kan afrekenen en er dus niks aan de hand is. Dan kunnen wij de politie standaard in de winkel hebben staan.
quote:Marietje81 schreef op 18 februari 2017 @ 19:40:

[...]



Sorry, maar dit klopt niet. Als je in de winkel iets in een tas of bijvoorbeeld in je jas(zak) doet, is dit een voltooide diefstal. Zélfs al ben je de kassa nog niet gepasseerd.

Dat heb ik al vaker op topics geschreven waar mensen roepen dat het pas diefstal is na de kassa.

Ben blij dat iemand anders het een keer roept.



@Fee-de-Goede: je slaat de plank echt heel erg mis m.b.t. Marietje. Het is duidelijk dat zij van de hoed en de rand weet en ook hoe je in verzet kan gaan bij een strafbeschikking.
Alle reacties Link kopieren
Een kassamedewerker of de manager kan helemaal niet weten of iemand per ongeluk iets niet heeft afgerekend of dat het expres verdonkeremaand is. Dat is altijd een kwestie van gevoel bij artikelen van weinig waarde.

Waarom zou een zakje kaas nu plotseling bewust gestolen worden dan? Daar heb je toch weinig aan.
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die denken dat dit overtrokken is: nee, dit hoeft niet overtrokken te zijn. Wij hebben voor een weekje als proef een beveiliger over de werkvloer gehad. Toen werd er een man die een paar stukjes fruit wilde jatten ook meegenomen door de politie. De meeste winkeliers maken er echter niet zoveel problemen van, het kost vaak tijd en dus geld voordat de politie eenmaal is gearriveerd.



Ook wordt jeugdzorg inderdaad ingeschakeld bij diefstal waar een (klein) kind bij betrokken is.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet vragen of ze camerabeelden hebben van wanneer de kaas tussen je tas terecht kwam? Als je jongste kind in de kar zat, kan hij/zij het misschien daar gegooid hebben?



Verder snap ik het verhaal met je man niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 18 februari 2017 @ 23:17:

[...]



Dat heb ik al vaker op topics geschreven waar mensen roepen dat het pas diefstal is na de kassa.

Ben blij dat iemand anders het een keer roept.



@Fee-de-Goede: je slaat de plank echt heel erg mis m.b.t. Marietje. Het is duidelijk dat zij van de hoed en de rand weet en ook hoe je in verzet kan gaan bij een strafbeschikking.Ik geloof marietje en jou ook, hoor, het is mij ook duidelijk dat jullie weten waar jullie het over hebben, maar ik ben even serieus heel benieuwd hoe dat dan werkt met dat zelfscannen? Dan stop je toch alles al in je tas?
TO, als jij alles thuis op orde hebt zal er helemaal niks gaan gebeuren. Stel dat (in het uiterste geval) jeugdzorg wordt ingeschakeld, en stel dat ze op huisbezoek komen. So what? Jij vertelt dan gewoon over het misverstand met die zogenaamde diefstal en dat was het. Als jij een goed thuis voor je kinderen hebt gaan ze na dat bezoekje weg en wordt het dossier weer gesloten. Gewoon doorademen en doen wat je altijd doet.
Hoe oud zijn de kinderen? Die pakken als ze klein zijn ook wel eens iets zonder dat je dat in de gate hebt. En die hebben echt nog geen bedoelingen daarmee, maar als ouder sta je daar dan.



Heb nog niet alles gelezen.........wellicht ben ik mosterd.



Simon ook al gebeurd, dat ik iets in wagen had liggen of dat kind iets vast had waarvan ik geen idee had.
Ik geloof het verhaal wel hoor. Je ziet en hoort wel vaak en veel "gekke" dingen.

Ik vind net in ieder geval schandalig dat iemand, indien dit de eerste keer is en het geen notorische per ongeluk meenemer is, op deze wijze benaderd is. Ik kan me TO's onrust en wantrouwen zeker wel voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 19 februari 2017 @ 07:59:

TO, als jij alles thuis op orde hebt zal er helemaal niks gaan gebeuren. Stel dat (in het uiterste geval) jeugdzorg wordt ingeschakeld, en stel dat ze op huisbezoek komen. So what? Jij vertelt dan gewoon over het misverstand met die zogenaamde diefstal en dat was het. Als jij een goed thuis voor je kinderen hebt gaan ze na dat bezoekje weg en wordt het dossier weer gesloten. Gewoon doorademen en doen wat je altijd doet.klopt maaar we hebben al eerder met jeugdzorg in aanmerking geweest
Is je man al thuis ?

Kan hij je steunen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 19 februari 2017 @ 09:01:

[...]

klopt maaar we hebben al eerder met jeugdzorg in aanmerking geweestMaar misschien is het wel goed dat ze nu weer even meekijken? Misschien net dat zetje om weer samen even kritisch naar jullie relatie en communicatie te kijken.
Ik ben niet van de taalpolitie. Maar je schrijft consequent ' in aanmerking geweest met' en dat moet zijn 'in aanraking geweest met'. Je komt ergens voor in aanmerking of ergens mee in aanraking.
En je relatie moet wel heel beroerd zijn geweest als jeugdzorg betrokken is en het klinkt nu nog beroerd als hij zonder commentaar vertrekt. In een gezonde relatie zou hij je steunen en je geloven.
TO, wat vreselijk dat dit jou overkomen is en maak je geen zorgen; Jeugdzorg zal hier niks mee doen en ik zou het wel laten voorkomen en niet akkoord gaan met een transactievoorstel o.i.d.



Voor de mensen die dit niet geloven; Mijn schoonmoeder is hetzelfde overkomen. Ze was boodschappen gaan doen en is bij het afrekenen iets kleins vergeten dat nog in haar trolley zat, schoonmoeder stelde voor het alsnog af te rekenen maar nee hoor, ze moest met de beveiliging mee en is later door de politie afgevoerd.

Schoonmoeder is geen kleptomaan, geen strafblad en heeft genoeg geld om de supermarkt leeg te kopen.

Belachelijk dat zoiets kan gebeuren maar het gebeurt dus blijkbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 19 februari 2017 @ 09:02:

Is je man al thuis ?

Kan hij je steunen ?nee hij os nog niet thuis.... hij smste wel vandaag thuis te komen. Zal het dan wel horen
Ik kan me je bezorgdheid goed voorstellen. Daar er reeds contact was met Jeugdzorg is je angst in dit geval gegronder dan ik in eerste instantie dacht.



Is je partner thuis nu? Hebben jullie gepraat?

Hoe staat hij hier nu in? Steunt hij je?



Relatieproblemen hebben veel invloed op kinderen. We weten niet wat er precies aan de hand was, dus gissen heeft geen zin. Daar Jeugdzorg ingeschakeld was kunnen we wel veronderstellen dat het geen kattenpis was. Dossier zal worden bekeken en melding zal worden toegevoegd. Politie kan dit soort info weten en heeft wellicht daarom melding gedaan. Op zich heel goed......in het belang van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 19 februari 2017 @ 02:53:

Kun je niet vragen of ze camerabeelden hebben van wanneer de kaas tussen je tas terecht kwam? Als je jongste kind in de kar zat, kan hij/zij het misschien daar gegooid hebben?



Verder snap ik het verhaal met je man niet helemaal.Ik heb al een paar keer vragen aan TO gesteld, o.a. over camerabeelden etc. TO reageert er echter helemaal niet op, waardoor ik ondertussen geneigd ben TO's verhaal in twijfel te trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven