Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IV

29-12-2014 16:56 3035 berichten
Deel I, II en deel III zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen



... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...





De link naar deel I: http://forum.viva.nl/foru ... ties/list_messages/161276

De link naar deel II: http://forum.viva.nl/foru ... s-ii/list_messages/166328

En de link naar deel III: http://forum.viva.nl/foru ... -iii/list_messages/185739
anoniem_201872 wijzigde dit bericht op 29-12-2014 17:22
Reden: linkjes deel 1 en 2 toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoals Nyc denk ik er ook over.



Een vriend van ons heeft trouwens op feestjes verschillende soorten wijn..voor het plebs van de Lidl( wat een prima wijn is tenminste de witte ) en voor mensen waar hij voor moet doen alsof hij heel wat is heeft hij altijd een of andere speciale Cote de Franse blabla.

Vorig jaar stond er per ongeluk een van de dure flessen op tafel en die werd zo leeggeschonken en weggeklokt. ( niet door mij)
quote:dolfje schreef op 30 december 2014 @ 20:57:



Veel mensen met 2 wc's hebben trouwens vaak in het toilet boven(waar doorgaans dus geen bezoek komt) vaak ook beter/zachter toiletpapier hangen dan beneden.Dat heb ik echt nog nooit ergens gezien! Ik ga alleen boven als ik niet lekker ben en niet het hele huis aan wil steken. En ik ben altijd erg opgelucht als er dan überhaupt een toiletrol hangt
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 30 december 2014 @ 22:33:

Zoals Nyc denk ik er ook over.



Een vriend van ons heeft trouwens op feestjes verschillende soorten wijn..voor het plebs van de Lidl( wat een prima wijn is tenminste de witte ) en voor mensen waar hij voor moet doen alsof hij heel wat is heeft hij altijd een of andere speciale Cote de Franse blabla.

Vorig jaar stond er per ongeluk een van de dure flessen op tafel en die werd zo leeggeschonken en weggeklokt. ( niet door mij)Naar sujet
quote:minnimouse schreef op 30 december 2014 @ 22:26:

[...]





Raar dat je mensen daar op afrekent.

Jij weet vast niet alle financiële ins en outs dus of ze het kunnen betalen weet je sowieso niet.

Verder zou ik ook niet voor elke gast iets aparts in huis halen (als ik het zelf niet drink). Zit je straks met een paar flessen Coca Cola die je nooit opdrinkt.



Ik weet dat mijn moeder dat vroeger wel deed. Oma dronk altijd Bitter Lemon. Haalde ze 2 flessen Bitter Lemon in huis en dan wilde ze ineens Fanta hebben ofzo

Zit je dan met je Bitter Lemon te kijken. En dat soort incidenten heb ik vaker gezien.Ik probeer altijd in huis te halen wat mijn gasten lekker vinden (als ik dat weet) of ik gok wat (als mijn planning niet in de soep loopt tenminste). Maar ik kan en wil dat ook betalen. Ik zal dat van een ander echt nooit verwachten. Het staat een ieder vrij om zijn/haar geld te besteden zoals hen dat goed dunkt, en luxe eten/drinken is niet voor iedereen prioriteit of betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink b merk cola en a merk Ice tea. En als ik een feestje geef koop ik gewoon wat er op dat moment in de aanbieding is. En tja ik weet dat sommige mensen Heineken niet te zuipen vinden, maar als dat op dat moment in de aanbieding is, krijgen ze dat toch echt te drinken (zelf drink ik geen bier, dus het overige ligt een half jaar later nog in de koelkast) en als mensen mixdrankjes drinken, nemen ze de alcohol zelf maar mee, ik zorg uiteraard voor de sapjes. (Geen idee of het gierig is, maar zelf drink ik het niet en om nou voor iedereen een fles te halen, omdat hij/zij zo van mimixdrankjes houdt..., nee daar begin ik niet aan)
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 30 december k2014 @ 22:46:

[...]



Naar sujetWie ik?
Daarom neem ik meestal genoegen met water ;). En jep, dat mag kraantjeswater zijn.

Ik drink alleen maar echte Cola (en ja, die herken ik). Ooit es geblinddoekt de test gedaan .

Ik jaag niemand op kosten, maar voor "nep"cola of te gore limonade pas ik gewoon.



Ik drink geen bier, dus een feestje met alleen maar Heineken, dan ook maar water.



Hier thuis kijk ik naar het feestje in kwestie, hoe lang ongeveer en wie er komt.

En sowieso hebben we over 't algemeen wel wijn, frisdrank en straffer (porto en dergelijke) in huis.

Alleen bier is hier zelden te vinden, maar als ik echt weet dat er bierdrinkers komen (die echt niet van wijn houden), haal ik wel een paar flesjes / blikjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 30 december 2014 @ 22:58:

[...]



Wie ik?

Nee gekkie, die vriend van je

Dat je zo onderscheid maakt in je vriendengroep. Bah. Ken dat soort types ook
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok al:-)



Ja dat snap ik dus ook niet dat onderscheid maken. Snap wel iets lekkers halen als je weet dat iemand er van houdt maar geef de rest dat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 30 december 2014 @ 23:09:

Ik schrok al:-)



Ja dat snap ik dus ook niet dat onderscheid maken. Snap wel iets lekkers halen als je weet dat iemand er van houdt maar geef de rest dat dan ook.Precies. Gelijke monniken, gelijke kappen. Vind dat zo apart. En uiteindelijk keert het zich waarschijnlijk ook nog tegen hem... Net als die vrienden van momodoe. Triest hoor. Je wilt je visite/vrienden toch juist het beste voor zetten?
Ik logeerde vroeger ooit bij een tante en daar gebeurde juist het omgekeerde. Er werden best dure/luxe producten gekocht en een vrij exclusieve wijn, zeker in mijn tienerogen. Ik was wel gewend om af en toe te drinken, maar het was waarschijnlijk toch net een glaasje te veel of het viel te zwaar. Misselijk... :( Ik heb nog nooit zo mijn best gedaan om zo zacht mogelijk over te geven. :( Dat voelt ook zwaar gênant... Ik heb het nooit verteld en weet niet of ze het ooit heeft geweten...
Ik kreeg laatst bij mijn vriend een glaasje cola en dat was best wel goor. Toen hij zag dat ik mijn glas amper aanraakte vroeg hij of ik het minder lekker vond dan normaal. Ja zeker wel! Bleek hij speciaal voor Kerst echte Coca cola gehaald te hebben, terwijl hij normaal basic cola heeft Thuis heb ik het goedkoopste merk van Jumbo, die waarvoor je op je knieën moet om hem uit het schap te halen. Van andere dingen koop ik best wel A-merken, de eigen merk ijsthee is bijvoorbeeld smerig en goedkope macaroni hoef ik ook niet, maar waarom duur kopen als er een goedkoper prima alternatief is?
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 30 december 2014 @ 23:40:

Ik kreeg laatst bij mijn vriend een glaasje cola en dat was best wel goor. Toen hij zag dat ik mijn glas amper aanraakte vroeg hij of ik het minder lekker vond dan normaal. Ja zeker wel! Bleek hij speciaal voor Kerst echte Coca cola gehaald te hebben, terwijl hij normaal basic cola heeft Thuis heb ik het goedkoopste merk van Jumbo, die waarvoor je op je knieën moet om hem uit het schap te halen. Van andere dingen koop ik best wel A-merken, de eigen merk ijsthee is bijvoorbeeld smerig en goedkope macaroni hoef ik ook niet, maar waarom duur kopen als er een goedkoper prima alternatief is?

Omdat sommige merken nu eenmaal lekkerder zijn.

Vroeger thuis aten wij nooit Calve pindakaas maar merkloze, nu koop ik altijd Calve. Wij dronken vroeger thuis cola van River of 3ES, dat vind ik nu niet meer te drinken. Soep in blik koop ik altijd van Unox omdat ik dat de lekkerste vind.



Laatst een keer huismerk chips gekocht. Vond ik niet lekker, dan is het ook duur betaald.



Melk koop ik altijd houdbaar van het huismerk. Friesche Vlag vind ik niet lekker. Hagelslag koop ik ook altijd van het huismerk, net als smeerboter, bakboter, pasta, magere yoghurt enz.
quote:betjebig schreef op 30 december 2014 @ 23:40:

Ik kreeg laatst bij mijn vriend een glaasje cola en dat was best wel goor (...)maar waarom duur kopen als er een goedkoper prima alternatief is?Nou, net zoals jij huismerk cola lekkerder vindt dan merk, zijn er ook mensen die andersom prefereren. Kan toch?
Te herkenbaar
ging iets mis
bla
Oja, het heeft niks met gierigheid te maken maar ik heb zo'n hekel aan die oersaaie Hollandse avondverjaardagen met een bak nootjes en zoute stokjes...



Ik ben stapelgek op taart en geef niks om nootjes. En dan kom je daar en dan zijn er alleen maar nootjes



Daar is toch niks feestelijks aan denk ik dan...
Alle reacties Link kopieren
quote:Drukkestudente schreef op 31 december 2014 @ 02:49:

Oja, het heeft niks met gierigheid te maken maar ik heb zo'n hekel aan die oersaaie Hollandse avondverjaardagen met een bak nootjes en zoute stokjes...



Ik ben stapelgek op taart en geef niks om nootjes. En dan kom je daar en dan zijn er alleen maar nootjes



Daar is toch niks feestelijks aan denk ik dan...



Hahahahha!

Ik ken dat! Daarom ga ik ook altijd naar de euroknaller voor cadeautjes voor mensen die zo hun B'Day's vieren! Kan me voorstellen als je het geld niet hebt... Helaas zijn het vaak gewoon de mensen die het wel hebben maar erg op hun centjes letten. Niet erg! Maar dat houd in dat je van mij ook geen mooi cadeau krijgt...
life is to celebrate
quote:LeolaMarie schreef op 31 december 2014 @ 02:56:

[...]





Hahahahha!

Ik ken dat! Daarom ga ik ook altijd naar de euroknaller voor cadeautjes voor mensen die zo hun B'Day's vieren! Kan me voorstellen als je het geld niet hebt... Helaas zijn het vaak gewoon de mensen die het wel hebben maar erg op hun centjes letten. Niet erg! Maar dat houd in dat je van mij ook geen mooi cadeau krijgt...



Ik heb echt het idee dat de mensen die dit doen, er gewoon echt niets om geven. Ik ben dol op lekker eten en drinken en vind ook dat een feest veel leuker wordt als mensen lekker een volle buik met lekker eten hebben. Maar die 'zoute-stokjes-mensen' ken ik niet als gierig.



Ze zijn gewoon niet zo op eten gericht als ik. Zij geven bijvoorbeeld heel veel om een goede stereo-installatie waar subliem geluid uit komt, terwijl ik bij hele eenvoudige speakers de boodschap van het liedje ook wel begrijp en ervan geniet. Kwestie van andere voorliefdes, denk ik dan maar. Want op mijn feestjes zitten ze ook nooit te schransen terwijl ik dan super veel lekkers haal. En ze geven wel gewoon cadeaus in dezelfde categorie als ik hen.



Ik denk dat ze echt niet om eten geven. Maar ja, ik dus wel. Ik bedenk net dat zij het op mijn feestjes altijd zonder subliem stereo-installatie-geluid moeten stellen. Dus dan staan we quitte



Maar een domper is het altijd wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef zelf niet veel om taart en vier verjaardagen met vrienden altijd vanaf 20.30 dus meer voor de borrel dan koffie met gebak. Niet dat ik te gierig ben om gebak te kopen maar ik bleef altijd met van alles zitten en at er nog een week van. Haal ik het in huis wil niemand want ze hebben laat gegeten/de lijn bla bla en haal ik niks dan is er altijd wel iemand die zegt is er geen gebak? Soms bak ik wel eens wat zelf of ik zorg voor bonbons oid en koffie kunnen ze natuurlijk altijd wel krijgen maar er valt geen pijl op te trekken.



Maar er staan niet alleen nootjes op tafel,ik zorg wel voor veel verschillende toastjes en kaas etc.
Ik bak op verjaardagen drie verschillende taarten, vind leuk om te doen en leuk om er complimenten over te ontvangen. Maar verder zet ik geen kaas of worst neer. Wel wat nootjes ofzo. Zelfgebakken taarten zijn machtig dus niemand hoeft erna niets meer. Ik vier het s'avonds dus hebben mensen vaak ook gegeten.



Trouwens ik vraag me af, in een kringetje verjaardag vieren is Nederlands, maar hoe zouden ze het in de landen om ons heen vieren dan.
Ik vier gewoon mijn verjaardag niet. Hoef je ook later niet op een forum het geklaag en gezeur te lezen over het verkeerde bier, cola, nootjes of taart.
Alle reacties Link kopieren
Eldorado, in de afgelopen 3 topics zijn al een paar keer verhalen voorbij gekomen van mensen die altijd op feestjes komen maar er nooit één teruggeven
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 31 december 2014 @ 09:38:

Trouwens ik vraag me af, in een kringetje verjaardag vieren is Nederlands, maar hoe zouden ze het in de landen om ons heen vieren dan.



niet



hier in België vier je je verjaardag met je eigen gezin, niet met de rest van de familie.

die sturen een kaart of bellen je even op.

er worden (buiten het gezin) ook geen cadeau's gegeven.



voor 'grote' verjaardagen (30, 40 etc) wordt er wel eens een (dans)feestje gegeven, maar dat is dan vaak voor zowel vrienden als familie.



ik krijg het soms echt benauwd als ik hier lees over verjaardagen.

als iedereen naar iedereens verjaardag gaat/moet, dan ben je elk weekend toch ergens op visite?

leuk lijkt me dat niet echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven