Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel spaargeld is gemiddeld voor een student

07-07-2013 22:44 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Even een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik ben een student van 21, ik woon nog thuis. Hoef geen kostgeld te betalen omdat ik nog studeer en ik mijn steentje bijdraag in het huishouden verder financier ik alles zelf zoals ziektekosten, studiekosten, abbo, huisdier kosten etc.



Mijn ouders hebben vroeger voor mij een bedrag gespaard voor 'later' en zelf probeer ik elke maand geld opzij te zetten op mijn spaarrekening. Ik ben dus actief bezig met sparen voor mijn idee. Het gaat niet hard maar al is het 20 euro, toch iets gespaard.



Mijn vraag is, hoeveel spaargeld is gemiddeld om te hebben voor iemand van 21 jaar? Of hoeveel hadden jullie gepaard toen je rond de 21 was?



Liefs!
Een student met spaargeld? Knap.
Alle reacties Link kopieren
Sparen als student? Ik had geen spaargeld toen hoor. Wel al een tijdje uit huis op jouw leeftijd en de tijd van mijn leven gehad. Goeie ouwe tijd
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment 1500 euro.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik had aan het einde van mijn studie 5000 euro op mijn rekening. Heb ook mijn hele studie thuis gewoond maar wel flink wat gereisd. Ik hoefde geen kostgeld te betalen maar moest verlicht 1/3 van mijn salaris ongeacht wat het was op een spaarrekening zetten waar ik niet aan mocht komen. Deed ik dat niet moest ik alsnog kostgeld betalen.



Voor mij werkt het alleen om aan het begin van de maand te sparen achteraf blijft er nooit zoveel over.
Alle reacties Link kopieren
euhhhh niks...alles wat ik verdiende ga ik uit aan leuke dingen..stappen, winkelen etc

. je studeert toch voor je latere salaris!

en niet druk om maken geniet van het feit dat als er iets gebeurt je ouders dit betalen, de wasmachine, etc