Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel spaargeld is gemiddeld voor een student

07-07-2013 22:44 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Even een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik ben een student van 21, ik woon nog thuis. Hoef geen kostgeld te betalen omdat ik nog studeer en ik mijn steentje bijdraag in het huishouden verder financier ik alles zelf zoals ziektekosten, studiekosten, abbo, huisdier kosten etc.



Mijn ouders hebben vroeger voor mij een bedrag gespaard voor 'later' en zelf probeer ik elke maand geld opzij te zetten op mijn spaarrekening. Ik ben dus actief bezig met sparen voor mijn idee. Het gaat niet hard maar al is het 20 euro, toch iets gespaard.



Mijn vraag is, hoeveel spaargeld is gemiddeld om te hebben voor iemand van 21 jaar? Of hoeveel hadden jullie gepaard toen je rond de 21 was?



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Toch vraag ik me altijd af hoe mensen dat dan doen die met 0 euro opzichzelf gaan.. Je complete huisje/app inrichten kost toch al zo paar duizend euro. Heb nog nix zelf. Van een lepel en vork tot een bed en kast..
Als je gewoon naar een tweedehands winkel gaat en oude dingen van zolder plukt bij familie ben je met een paar 100 ook wel klaar.



En ik vind zorg en studie bijna alles, aangezien je ook geen kostgeld betaalt. Maakt niet uit hoor, heel fijn voor je! Maar logisch dat je dan veel meer spaargeld hebt dan iemand die dat allemaal zelf betaalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven