Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel spaargeld is gemiddeld voor een student

07-07-2013 22:44 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Even een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik ben een student van 21, ik woon nog thuis. Hoef geen kostgeld te betalen omdat ik nog studeer en ik mijn steentje bijdraag in het huishouden verder financier ik alles zelf zoals ziektekosten, studiekosten, abbo, huisdier kosten etc.



Mijn ouders hebben vroeger voor mij een bedrag gespaard voor 'later' en zelf probeer ik elke maand geld opzij te zetten op mijn spaarrekening. Ik ben dus actief bezig met sparen voor mijn idee. Het gaat niet hard maar al is het 20 euro, toch iets gespaard.



Mijn vraag is, hoeveel spaargeld is gemiddeld om te hebben voor iemand van 21 jaar? Of hoeveel hadden jullie gepaard toen je rond de 21 was?



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ook zo'n afspraak met mijn moeder, als ik geld te kort kom mag ik altijd op hulp vragen. Gelukkig tot nog toe niet nodig gehad dat wil ik graag zo houden.



Maar wat mij inderdaad opvalt is dat hoe je met geld omgaat zo verschillend per mens. Een vriendin van mij bezit totaal 900 euro, dat is al haar geld, toch koopt ze schoenen van 100 euro. Zelf zou ik dat niet doen maar zij is er blij mee en zolang ze niet rood staat zit zij er niet mee.



Orzoo @ goed van je dat je elke keer 50 euro opzij zette, ik probeer dat ook te doen, geeft toch een goed gevoel!



Nephthys @ dat is een flink bedrag wat je gespaard hebt, al zit er wel een groot verschill tussen 5000 en 10000 euro haha ik hoop voor je dat het 10.000 was!
Alle reacties Link kopieren
Wat Meds zegt.
Alle reacties Link kopieren