Geld & Recht alle pijlers

salaris gezin

21-10-2012 19:02 470 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic meer geopend uit nieuwsgierigheid, hoeveel geld komt er maandelijks binnen en hoeveel kinderen hebben jullie of jij? En is dit voldoende of te weinig om rond te komen ?
Alle reacties Link kopieren
Bruto inkomen als gezin met 1 kind: ¤ 2130,-

Dit is exclusief toeslagen/kinderbijslag. Vaste lasten zijn ong. 1900 p/m (we betalen een doorlopend krediet en 2x een studieschuld af) dus er blijft niet veel over voor boodschappen en benzine helaas. Iedere maand is het weer puzzelen...
Alle reacties Link kopieren
quote:_bindi schreef op zondag 21 oktober 2012 21:49 Bruto inkomen als gezin met 1 kind: ¤ 2130,-

Dit is exclusief toeslagen/kinderbijslag. Vaste lasten zijn ong. 1900 p/m (we betalen een doorlopend krediet en 2x een studieschuld af) dus er blijft niet veel over voor boodschappen en benzine helaas. Iedere maand is het weer puzzelen... Ik bedoel netto
Alle reacties Link kopieren
Met z'n tweetjes 7500 per maand netto(grootste gedeelte vriend, ik krijg maar 1100 netto binnen op het moment), geen kinderen. Huur is 1100, andere vaste lasten laag, 450+450 alimentatie voor zoontje vriend. Bij ons gaat alles op een hoop.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Netto ongeveer 3500 p/mnd. En ik heb een 1persoonshuishouden.

Vaste lasten zijn ongeveer 1000 euro.
Alle reacties Link kopieren
2200 netto, alleenstaand.

Betaal 600 aan hypotheek, waarvan ik 130 terugkrijg. Met het geld dat over is, los ik mijn studieschuld af.
Alle reacties Link kopieren
12.500¤ per maand aan lasten. Wow. Waar zit m dat in?



Hier met partner en klein kindje zo'n 2500¤ netto salaris. Ik werk parttime.
Alle reacties Link kopieren
T 2700 netto zonder toeslagen. Man werkt 32 uur, ik 22 uur. We hebben 2 kinderen en hypotheek van 780 euro netto.

Gaat allemaal op, we sparen van de extraatjes als vakantiegeld, eindejaars, belasting teruggave, etc
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk hecht ik trouwens meer waarde aan vrije tijd/tijd met het gezin dan aan veel werken en verdienen.

Tuurlijk is meer inkomen fijn en welkom, maar eigen tijd is ook wat waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:isabon schreef op 21 oktober 2012 @ 20:51:

Netto iets minder dan 4000 euro



Gaat elke maand op. Aan hypotheek andere vaste lasten en schulden uit vorige relatie.



Ik vind het geen vetpot. Vakantie 1 keer per 2 jaar kamperen. Maar op zich komen we wel rond hoor.Oh ja we hebben 1 kind en 2 pleegkinderen. We werken beiden part-time
Alle reacties Link kopieren
quote:tazzmania schreef op 21 oktober 2012 @ 22:43:

Persoonlijk hecht ik trouwens meer waarde aan vrije tijd/tijd met het gezin dan aan veel werken en verdienen.

Tuurlijk is meer inkomen fijn en welkom, maar eigen tijd is ook wat waard.



Daarom werken wij ook beiden part-time

Man 30 uur, ik 20 uur
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, wat komt er bij sommige veel binnen. En als je 1000 of meer per maand kan sparen dan is er ook vast een leuke bankrekening.



Ik verdiend rond modaal en ben alleen. Daar ben ik heel blij mee, want door gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid werk ik parttime.

Wel heb ik een flinke huur (bijna 800).



Ik moet scherp op mijn geld letten (want kan goed geld uitgeven), maar er is genoeg om regelmatig leuke dingen te doen.



Het enige waar ik me zorgen over maak is dat er niet genoeg overblijft om pensioen op te bouwen.
quote:hiltje schreef op 21 oktober 2012 @ 22:52:

Pfoe, wat komt er bij sommige veel binnen.Ik verbaas mij nog meer over wat er bij sommige opgaat aan (vaste) lasten...
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschillen! Ik heb wel respect hoe sommige hun gezin zo goed draaiend kunnen houden met een bepaald salaris. Wij verdienen nu prima met ze 2e maar als wij een kindje krijgen wil ik wel minder gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 21 oktober 2012 @ 22:56:

[...]





Ik verbaas mij nog meer over wat er bij sommige opgaat aan (vaste) lasten...



Vandaag nog een tocht (met paard en wagen...hahaha) gemaakt en dan kom je langs hele mooie huizen. Elk dorp en elke stad heeft wel zo'n wijk met vrijstaande villa's met zwembaden etc waar vaak ook 2 dikke auto's op de oprit staan.



Daar gaat het er met bakken uit. Dat kan niet anders. Ik ken mensen waarvan de energierekening hoger is dan mijn brutosalaris.



In Nederland wonen veel rijke mensen!
Alle reacties Link kopieren
Indiaantje, het hangt zo af van je uitgaven. Onze buren doen het met iets meer dan de helft van wat wij binnen krijgen.



Dus dat zouden wij in principe ook kunnen. Maar als onze huur 2x zo hoog was dan kan dat al niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Samen 4400 netto, geen kinderen.



Lage lasten, hypotheek is bijna afgelost.



We gaan 5 x per jaar met vakantie.
quote:hiltje schreef op 21 oktober 2012 @ 23:05:

[...]





Vandaag nog een tocht (met paard en wagen...hahaha) gemaakt en dan kom je langs hele mooie huizen. Elk dorp en elke stad heeft wel zo'n wijk met vrijstaande villa's met zwembaden etc waar vaak ook 2 dikke auto's op de oprit staan.



Daar gaat het er met bakken uit. Dat kan niet anders. Ik ken mensen waarvan de energierekening hoger is dan mijn brutosalaris.



In Nederland wonen veel rijke mensen!Ik ken ze ook deze huizen. Vaak prachtig om te zien inderdaad! Maar als je je dan realiseert wat deze mensen kwijt moeten zijn aan kosten (iets waar ik eigenlijk nooit zo bij stilsta) dan ben ik echt blij dat ik niet hoef te ruilen. Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen.
Ik werk 36 uur man 40 uur, 2 pubers in huis.



Gezamenlijk inkomen zonder hypotheek teruggaaf tussen de 3800 / 4000 netto per maand. Hypotheek 620 bruto.
.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een bedragen! Hier 1100 netto, zonder toeslagen. 1 volwassene, 2 kinderen en een kat. Toeslagen vraag ik eens per jaar aan en probeer ik weg te zetten op een spaarrekening, alimentatie en kinderbijslag hebben we gewoon hard nodig. Om rond te komen heb ik mijn utgaven behoorlijk aangepast en ik ben zuinig in uitgaan, winkelen en uitstapjes. We hebben altijd te eten en te drinken en ik kan vrijwel altijd de rekening betalen.
Op dit moment 2200¤ per mnd, maar komen van ruim 4500¤ per mnd. Zelfstandig en deze crisis hakt er flink in. 2 kinderen op voortgezetonderwijs dus we hebben het erg moeilijk. Komt omdat we in goede tijden een dure woning hebben gekocht en jah de hypotheek gaat door.



Dochter heeft een bijbaantje dus die betaald haar kleding/ cadeautjes zelf.
Hier komt nu sinds een aantal jaren ook een behoorlijk bedrag binnen (incl. bonus een aantal keren modaal). Wij zijn met een vrij laag salaris begonnen.



Daarna dus stapje voor stapje steeds in salaris gegroeid (vooral mijn man dan want ik ben al bijna 12 jaar thuis bij de kinderen)

Heel misschien gaan we volgend jaar terug naar een aantal keer modaal minder (verandering van baan, eigen keuze). Wat nog steeds een behoorlijk bedrag is maar als je gewend bent aan een bepaald bedrag toch een flinke stap terug :-)
Vriend en ik halen netto 3000,- binnen. Beiden 1500,- netto. We zijn met 2, nog geen kinderen.



Hypotheek netto 850,-. We houden zo'n 1200 euro over om boodschappen van te doen, te sparen, kappers, kleding en cadeautjes te kopen, mochten we verjaardagen hebben.



Daarnaast krijgen we jaarlijks 5000,- terug van mijn ouders, een leen/schenk constructie m.b.t. het huis, wat ook direct het spaarpotje ingaat.
Alle reacties Link kopieren
Wij leven van 1 salaris. "kale" maandsalaris ligt boven de 20.000 euro. Daarnaast nog diverse toelagen en een jaarlijkse bonus.

We hebben weinig vaste lasten omdat bijna alles vergoedt wordt door het bedrijf. We hebben een hypotheek van ongeveer rond de 4000 netto per maand van ons appartement in NL. Hier krijgen we niets van terug aangezien we geen belasting betalen in NL. Verder de maandelijkse boodschappen en wat verzekeringen.
Alle reacties Link kopieren
Gezamelijk inkomen van ¤ 3.200,-. Geen kinderen, 1 auto een lage hypotheek en wij kunnen lekker leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven