Geld & Recht alle pijlers

salaris gezin

21-10-2012 19:02 470 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic meer geopend uit nieuwsgierigheid, hoeveel geld komt er maandelijks binnen en hoeveel kinderen hebben jullie of jij? En is dit voldoende of te weinig om rond te komen ?
Alle reacties Link kopieren
Rond de 10.000 netto.

Hypotheek: 1795 bruto

Geen kinderen.



Grootste 'kostenposten' vrije tijd: Uit eten (2 x per week ongeveer wegens te laat thuis en dan geen zin meer om te koken) en vakantie. 2 x per jaar luxe.
Alle reacties Link kopieren
Netto +/- 4.000 euro en vanaf volgende maand 750 extra door verhuur woning. Hier komt nog 450 euro aan hypotheekrenteaftrek bij; 5200 totaal.

Vaste lasten zijn 3500 euro incl. tanken, boodschappen, alles.

Geen kinderen en werken beide fulltime.

Wil maandelijks minmaal 1000 euro blijven sparen voor buffer.
Alle reacties Link kopieren
OMG ik dacht dat ik redelijk rijk was maar ik ben gewoon een arme sloeber...................
Alle reacties Link kopieren
Hier ¤2750 netto incl. toeslagen 2 kids. man 40 uur en ik 16 uur per week.



Netto hypotheek ¤830 en houden ¤750,00 over voor boodschappen, tanken, kleding, verjaardagen en sparen.
quote:honnieponnie schreef op 22 oktober 2012 @ 16:11:

OMG ik dacht dat ik redelijk rijk was maar ik ben gewoon een arme sloeber...................Tot die conclusie ben ik voor mijzelf ook gekomen. Niet dat het wat uitmaakt verder hoor, kan nog steeds alles doen wat ik leuk vind, maar in vergelijking met wat de meesten hier verdienen én uitgeven, daar zijn mijn inkomsten en uitgaven niets bij.
Modaal inkomen hier. Vriend werkt fulltime, ik parttime (16 uur). We hebben een kind die niet naar betaalde kinderopvang gaat. We hebben geen recht op toeslagen. Wel een hypotheek. Bruto betalen we daar 1200 euro voor, netto iets van 800 euro. We hebben twee auto's. We kunnen er samen goed van leven.
Alle reacties Link kopieren
4300 netto, 2 x full time baan, 2 kinderen. We komen met moeite rond.... (woon in buitenland).
Alle reacties Link kopieren
ik dacht ook dat wij een goed inkomen hadden maar als ik het hier lees zit ik volgens mij op een heel gewoon inkomen. had ik niet bedacht
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:kittycat5 schreef op 22 oktober 2012 @ 16:36:

4300 netto, 2 x full time baan, 2 kinderen. We komen met moeite rond.... (woon in buitenland).Precies maar dan ook precies hetzelfde. En volgens mij wonen wij ook nog in hetzelfde land als ik het goed heb. Heb jij niet ooit een box van me overgenomen? Leuk dat je inmiddels een tweede hebt!
Alle reacties Link kopieren
Pff wat een bedragen komen hier af en toe voorbij!!

Maar toch ook wel een aantal met ''gewone'' inkomsten.

Wij verdienen netto zo rond de ¤ 3.100 p/m. (ik 32 uur en man 40)
quote:gruffalo schreef op 22 oktober 2012 @ 16:42:

ik dacht ook dat wij een goed inkomen hadden maar als ik het hier lees zit ik volgens mij op een heel gewoon inkomen. had ik niet bedacht



Volgens het CPB is het modaal inkomen:

2012 = 33.000 (per maand: bruto 2.541, netto 1.829)



Alles wat daar boven zit, is dus bovenmodaal en daarmee idd een goed inkomen!
Alle reacties Link kopieren
.
...
Alle reacties Link kopieren
Gezin:Man vrouw,1 kind.



Inkomsten incl toeslagen e.d 3000

Uitgaven vaste lasten 1760 in de maand

Rest is voor sparen en boodschappen en zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 22 oktober 2012 @ 16:58:

[...]





Volgens het CPB is het modaal inkomen:

2012 = 33.000 (per maand: bruto 2.541, netto 1.829)



Alles wat daar boven zit, is dus bovenmodaal en daarmee idd een goed inkomen!is dat het modaal inkomen per gezin of per hoofd van het gezin / werkende / ??? als ik hier lees dan krijg ik het idee dat per gezin het inkomen (2 werkenden * modaal 1829=) 3700 euro is?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:rua-red schreef op 22 oktober 2012 @ 16:48:

[...]





Precies maar dan ook precies hetzelfde. En volgens mij wonen wij ook nog in hetzelfde land als ik het goed heb. Heb jij niet ooit een box van me overgenomen? Leuk dat je inmiddels een tweede hebt! Rua-red, inderdaad dat ben ik. Tja, 2 kinderen full time in een creche is een killer hier!
Alle reacties Link kopieren
2 personen, netto 5000 euro per maand.



Allebei een auto van de zaak, benzine, telefoon en laptops dus die kosten hebben we niet.



Tevens allebei een 13e maand en ik af en toe een bonus (4000 netto per jaar)



Vaste lasten: 1.800 (incl. hypotheek, verzekeringen, electra etc )
Alle reacties Link kopieren
quote:kittycat5 schreef op 22 oktober 2012 @ 17:18:

[...]





Rua-red, inderdaad dat ben ik. Tja, 2 kinderen full time in een creche is een killer hier!Absoluut waar. Wij betaalden twee jaar lang ¤1650 per maand aan de creche. Ik vraag me nu nog af hoe we dat in godsnaam deden. Nu zitten ze allebei op school (JI en SI) en éindelijk kunnen we weer een beetje ademhalen. BSO-kosten is maar een fractie van de creche wat dat betreft.
2 volwassenen, geen kinderen, 40 + 36 uur p/w

Bruto ¤6300 p/m

Netto ¤4400 incl. ¤200 HRA teruggave

Hypotheek ¤1000 bruto p/m



Dit is ruim voldoende om van rond te komen. We hebben wel een bepaald project dat momenteel een groot kostenpost is, dus letten toch op, maar daar hebben we natuurlijk zelf voor gekozen.
quote:gruffalo schreef op 22 oktober 2012 @ 17:14:

[...]





is dat het modaal inkomen per gezin of per hoofd van het gezin / werkende / ??? als ik hier lees dan krijg ik het idee dat per gezin het inkomen (2 werkenden * modaal 1829=) 3700 euro is?Volgens mij is dat modaal voor een full time werkend persoon. Samenwonend en allebei een modaal inkomen (en maar 1 keer kosten voor huur of hypotheek) vind ik zelf dus al een zeer ruim inkomen. Met een kind erbij heb je natuurlijk wel al snel dat je niet meer allebei 40 uur blijft werken, en indien je dit wel wil/moet/doet, dan ben je al snel (veel) geld kwijt aan kinderopvang.
quote:gruffalo schreef op maandag 22 oktober 2012 17:14 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "salaris gezin"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 22 oktober 2012 @ 16:58</a>:</b>

[...]





Volgens het CPB is het modaal inkomen:

2012 = 33.000 (per maand: bruto 2.541, netto 1.829)



Alles wat daar boven zit, is dus bovenmodaal en daarmee idd een goed inkomen!</div></blockquote>is dat het modaal inkomen <i>per gezin</i> of per hoofd van het gezin / werkende / ??? als ik hier lees dan krijg ik het idee dat per gezin het inkomen (2 werkenden * modaal 1829=) 3700 euro is?



Het modaal inkomen is iets anders dan het gemiddeld inkomen. Als je even googlet, dan kun je daarover veel uitleg vinden.



Als je de gemiddelde inkomens wilt weten per soort huishouden, dan kun je dat vinden op de site van het CBS:



http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T
6000 euri, éénverdiener, hypo nihil en geen kids (helaas)
Dat modaal inkomen van ¤ 33.000 bruto per jaar is inclusief vakantiegeld. Per maand kom je dan in feite uit op ongeveer ¤ 1680 netto.
Alle reacties Link kopieren
quote:rua-red schreef op 22 oktober 2012 @ 17:50:

[...]





Absoluut waar. Wij betaalden twee jaar lang ¤1650 per maand aan de creche. Ik vraag me nu nog af hoe we dat in godsnaam deden. Nu zitten ze allebei op school (JI en SI) en éindelijk kunnen we weer een beetje ademhalen. BSO-kosten is maar een fractie van de creche wat dat betreft.Sorry voor off-topic, maar Rua-Red dan ben ik wel benieuwd naar wat jullie aan BSO kosten betalen. Hier wordt pre- and afterschool door de creche verzorgd en dat kost 140 euro per week incl warme maaltijd. Nu zei ik dat afgelopen weekend tegen m'n schoonzusje en zij vond dat duur. In haar woonplaats betaalde ze 90 euro per week!
Alle reacties Link kopieren
quote:kittycat5 schreef op 22 oktober 2012 @ 20:28:

[...]



Sorry voor off-topic, maar Rua-Red dan ben ik wel benieuwd naar wat jullie aan BSO kosten betalen. Hier wordt pre- and afterschool door de creche verzorgd en dat kost 140 euro per week incl warme maaltijd. Nu zei ik dat afgelopen weekend tegen m'n schoonzusje en zij vond dat duur. In haar woonplaats betaalde ze 90 euro per week!Da's nog best een hoop ja. Wij kunnen per uur afnemen (de afterschool zit bij de school in), ze gaan vier middagen per week en mijn man haalt ze om uiterlijk 15.30u op, dus we nemen niet heel veel uren af. Hebben geen preschool nodig, ik kan later beginnen op mijn werk. Betalen iets van ¤350 totaal voor hun 2en per maand. Daar zit een snack (sandwich of zo) bij in. Goed te doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Er staat een post in van iemand die netto 5000 euro pm heeft inclusief toeslagen. Wist niet dat je met zo'n salaris toeslagen kreeg
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven