Gezondheid alle pijlers

Hier praten we (oa) over leven met pijn

12-01-2016 15:19 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3000 berichten is het weer tijd voor een nieuw topic.



Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Nieuwelingen komen regelmatig aanwaaien en zijn altijd welkom. Om mee te praten of voor vragen/opmerkingen. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect naar elkaar toe"



Hier is de link naar ons vorige topic, waarin ook weer een link staat naar het vorige topic waarin ook weer een link staat, geloof ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle felicitaties!

Schoonmoeder wou naar boven om de nieuwe kozijnen van binnenuit te bekijken. Ik : Neeeehhhh!

Bekijk ze maar van buiten af. Boven was de enige plek waar het niet opgeruimd was verdikkie.



Uitslagen man was goed. Wel beginnen de bloedwaarden weer wat te stijgen, schimmelwaarde daalde nog wel.

Controles worden nu intensiever, over anderhalve week extra ctscan en bloedcontrole op nieren en suikerziekte. Die waardes en de IgE waarde ( geeft ontsteking aan) gingen weer wat omhoog nu. Waarschijnlijk door de afbouw van de prednison. Dat moet nu ook langzamer om er zeker van te zijn dat het niet oplaait.

Kortom , het gaat goed maar waakzaamheid is in deze fase geboden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik ook wel van schrok: man vertelde aan arts dat hij een soort psychoses had gehad ( door de afkickverschijnselen) en dat hij serieus met de gedachte aan zelfmoord rond heeft gelopen. Ik wist wel dat hij het zwaar had gehad, maar dit had hij me niet verteld. Was wel een waarschuwingssignaal voor de artsen om iemands klachten bij medicijngebruik iets serieuzer op te pikken
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nou Lientje, dat is schrikken zeg. Wat zal hij het zwaar hebben gehad, je moet er toch niet aan denken.

Gelukkig dat de uitslagen op zich wel tamelijk goed zijn, geeft je man waarschijnlijk ook weer extra moed om door te gaan.

Ik hoop dat je toch nog kunt genieten van je verjaardag.



Hier heeft man een MRI-scan gehad omdat hij ernstige rugklachten heeft. Dat zou niet de eerste keer zijn dat hij een hernia heeft. Dinsdag uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge Lien, dat is toch wel even schrikken als je dat daar voor het eerst hoort.

waarschijnlijk heeft man je niet ongerust willen maken maar verdorie.. wel heftig zeg.

Hopelijk stijgen de waarden niet verder.

Dikke knuffel voor jullie..



Cesium, hoop dat het iets behandelbaars is bij je man. Hernia wordt vaak niet meer geopereerd he?
Alle reacties Link kopieren
O bah cesium, dat zou akelig zijn een hernia. Wordt dat echt niet meer geopereerd? Dat wist ik niet. Sterkte. Hopelijk valt het mee!



De laatste visite is net weg. Meeste zijn vanmorgen geweest.

Ben mega verwend met bloemen, geld, een kappersbon, een ritualsbon, zilveren rozenkrans en badspul.

Zelfs nog een kaart van een penvriendin met een lief kadootje erin.

En man is nog bezig met zijn kado, die bouwt een vogelhuis voor me dat kraaiproef is.

Ik ben nl dol op vogeltjes kijken maar die rotkraaien hier slopen al mijn vetbollen en pindazakjes.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je een fijne verjaardag had Lientje, maar wat schrikken van dat bericht van je man



Sterkte voor jouw man, Cesium
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lientje: van harte gefeliciteerd!

En gelukkig positief nieuws wat man betreft, maar toch ook weer niet vanwege zijn opmerking



Cesium: sterkte voor man



quote:cesium24 schreef op 21 september 2016 @ 21:48:

Probeer toch vooral ook iets van ontspanning buiten je werk te vinden want je moet dit wel nog een tijd volhouden. Heb je hobby's? Ik weet trouwens ook niet of je siblings hebt waarmee je je zorgen kunt delen.





Ik heb 2 siblings. Ze staan er alleen anders in dan ik; zij denken dat het wel weer goed komt, ik denk van niet. Ik ben ook de enige die nog thuis woont.

Ik vind het vooral moeilijk om uit te slapen (dat voelt als zonde van mijn dag), en lezen en (lang) tv kijken lukt niet heel erg omdat ik dan al snel in slaap val. Sporten staat op een laag pitje omdat ik er de energie niet voor heb, en er alleen maar meer rugpijn van krijg.

Maar ik heb een heel lief nichtje. En morgen heb ik met een van de siblings afgesproken, dus ik kan niet het hele weekend alleen maar werken.



Fijn en hopelijk pijnvrij weekend dames
Dan ga je je de komende tijd maar eens lekker verwennen met alles wat je gekregen hebt, Lientje!

Ik vind dat je dat dubbel en dwars verdiend hebt, je bent altijd bezig met anderen en nu mag je zelf wel eens aan de beurt zijn.



Hoe gaat je man dat aanpakken, een kraakproef vogelhuis? Hier zijn het altijd eksters die alles wegkapen.



Opereren bij hernia geeft op termijn geen beter resultaat dan het op z'n beloop laten. Alleen bij ernstige uitvalsverschijnselen wordt dat nog gedaan. Dit is al de derde keer en de vorige keren is het ook vanzelf overgegaan. Flinke pijnstilling en een aantal uur per dag minder werken (12 uur per dag op een bureaustoel is natuurlijk ook slecht voor je rug) moeten de oplossing zijn. En dan maar hopen dat het geen maanden duurt.
Alle reacties Link kopieren
Cesium, 12 uur per dag zijn ook best lange dagen. Zeker om op een bureaustoel te zitten.

Het antikraakvogelhuis is man aan het lassen. Hij last er een rooster omheen met mazen waar wel de kleine vogeltjes doorkunnen, maar niet de grote.

Van boven een afneembaar dakje met dakleer erop ,zodat ik de zakjes en bolletjes makkelijk binnenin kan hangen aan een stang.

Wordt alleen even afwachten of de mazen niet te groot zijn.

Hij is hem aan het afmaken nu, zal wel even proberen een foto te plaatsen als hij eenmaal in mijn tuin staat.



Nes, veel plezier bij je kleine nichtje!

En, hoe raar het ook klinkt, je kunt naar mijn idee beter kritisch zijn over de genezingskansen, mocht het wel mis gaan komt de klap wat minder hard aan. Tenminste, dat is hoe ik erin sta dan dus hè?

Heb dat bij mijn vader ook gezien, broer was ook overtuigd van genezing, en die had het behoorlijk moeilijk toen mijn vader overleed.

Ik daarentegen had wel verdriet uiteraard, maar er veel meer vrede mee en kon ook veel sneller de draad van mijn leven weer oppakken. Broer raakte zelfs depressief ( in de zin van , wat heeft het leven voor zin, je ziet het, altijd hard gewerkt en dan kan je met pensioen bijna en dan ga je dood) en het heeft bij hem bijna 2 jaar geduurd voor hij weer een beetje prettig in zijn vel zat.

Maar misschien ben ik wel te nuchter en te hard daarin hoor, dat kan ook.

Ik heb al jong een broertje verloren, dus al heel snel geleerd dat dood helaas onvermijdelijk bij het leven hoort.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Zodirekt nog even op verjaardag en dan zitten al mijn verplichtingen van deze week er weer op. Yeah!

Alles goed doorgekomen zonder heel veel extra pijn te hebben. Dus dat valt mee. En het is nu heerlijk weer, dus ik ga even mijn tweede was buiten hangen en daarna lekker in de tuin zitten.

Fijne zaterdag iedereen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Zoooo, dames, lekker genoten vandaag? Ik heb lang uitgeslapen, maar niet lekker. Veel wakker geweest, veel jeuk. Erg jammer. Had dus een late start, maar verder beviel de dag erg goed! Vanmiddag bijna 2 uur gewandeld met dochter in rolstoel. Wat was het lekker buiten!

Daarna nog pizza gemaakt. Mijn knieën protesteren vooral, maar het is niet anders. Nu niet m'n boek uit, dat is dan wel weer jammer.
Later is nu
Jaaa, ik heb volop genoten. Naar verjaardag zoon, hele gezin bij elkaar, dat gebeurt niet zo vaak.

Heerlijk weer inderdaad, met kleinkinderen nog naar speeltuin annex kinderboerderij geweest, daarna met z'n allen gegeten, topdag!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Cesium!



Ik zou vanmorgen dochter met vriend bij ziekenhuis afleveren. Hij moest er om 8 uur zijn maar bij die afslag staan altijd files dus op tijd weg. Ik moest om half 9 bij een cursus zijn. Daar was ik om kwart voor 8



Mooi op tijd dus. Had ik mijn boek maar mee
Later is nu
Ik ga nooit zonder krant of boek op pad, heb altijd en overal leesvoer bij me.

Misschien was je de files nog voor?
Alle reacties Link kopieren
En weg weer...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Je bent in ieder geval niet te laat voor de cursus Dreamer!

Nu, hierboven dus 2 foto's van het vogelhuisje dat manlief gemaakt heeft voor mijn verjaardag. Ze zijn wat groot uitgevallen de foto's, normaal plaatst dochter ze, omdat ik niet zo handig ben met de computer. Nu heb ik ze zelf geplaatst en ge-upload, gelukt gelukkig, maar wel wat groot uitgevallen dus.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Lientje
Later is nu
Ideaal Lientje! Ik neem aan dat je man geen patent heeft aangevraagd want zoiets wil ik ook.

En wat is je tuin netjes........
Alle reacties Link kopieren
quote:cesium24 schreef op 26 september 2016 @ 10:44:



En wat is je tuin netjes........



Geen onkruidje te zien hè tussen de klinkers!



Nee, hij heeft geen patent aangevraagd, iets dergelijks bestaat ook al . Maar die huisjes kosten iets van 85 euro ofzo. Man heeft dit gelast van afvalstaal wat hij nog had liggen ( wat we ook voor de paardencontainers gebruiken.)

Dat gaasnet bijvoorbeeld komt in de container op de tussenwand. Onder is dan betonplex en vanaf ongeveer 1,5 meter gaas tot bovenaan, zodat de paarden wel gescheiden staan, maar toch elkaar kunnen zien bijvoorbeeld. Dakleer gebruiken we op het dak als er lekkage is, enz. Dus dit waren allemaal kleine reststukjes waar hij niets meer mee kon. Heeft hem alleen zijn tijd gekost, drie laselektrodes en een lik verf.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Mooi Lientje, wat zullen de kraaien balen!

Anders haal je de foto's straks toch weer weg? Dan ben je weer incognito
Oh wat een leuke vogelhuisjes
Alle reacties Link kopieren
Wegens herkenbaarheid verwijderd

(Lijk nu wel op die OP verwijderaars)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Te laat, ik weet nu waar je woont
Alle reacties Link kopieren
heb een enorme hang dag trouwens. Gisteren lijf te zwaar belast op dansles.

Vanmorgen weer naar de stort geweest en boodschappen gedaan en dat was het dan wel..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven