Gezondheid alle pijlers

Hier praten we (oa) over leven met pijn

12-01-2016 15:19 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3000 berichten is het weer tijd voor een nieuw topic.



Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Nieuwelingen komen regelmatig aanwaaien en zijn altijd welkom. Om mee te praten of voor vragen/opmerkingen. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect naar elkaar toe"



Hier is de link naar ons vorige topic, waarin ook weer een link staat naar het vorige topic waarin ook weer een link staat, geloof ik.
Later is nu
Fijn voor je dochter dat ze nu haar eigen paardje heeft. Tot welke hoogte is het eigenlijk een paardje, oftewel wanneer noem je het een paard?

Zijn er bij jullie geen rustige buitenwegen waar ze wel veilig kan rijden?

Wat ik me nog afvraag: wat was er nu met dit dier gebeurd als jullie (of iemand anders) het niet gekocht hadden? Het was niet geschikt voor de manege toch? Ik geloof dat dit dier heel veel geluk gehad heeft dat hij op een goed adres terecht is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Cesium, misschien was het wel naar een andere manege gegaan waar ze wel van paarden met meer pit houden. Of naar een particulier. Maar dan weet je nog niet of ze daar blijven zou. Of wéér doorverkocht zou worden en wéér en wéér.

In het slechtste geval zou ze via een handelaar op de markt terecht gekomen zijn.

En aangezien het aanbod momenteel erg groot is ( veel mensen hebben het geld niet over voor goede winterstalling en doen hun paard dan na de zomer weg) zou het niet geheel ondenkbaar kunnen zijn dat het uiteindelijk voor consumptie gebruikt wordt.

Dus beestje heeft geluk en is levenslang onder de pannen.



Tot ongeveer 1.50 meter is het een pony. ( of paardje )

Boven de 1.50 heet het paard.

Deze pony is 1.43. Dus een paardje.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Of eigenlijk officieel een pony dus.

Rustige buitenwegen zijn er hier wel.

Maar er zijn hier veel boeren en dus trekkers met grote machines.

En een fabriek waar dagelijks 120 vrachtwagens naar rijden over die plattelandsweggetjes. Daar zal de pony aan moeten wennen. Ik denk dat wij het enige dorpje zijn in Nederland waar nog een grote fabriek in de kern staat
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Trekkers hebben we hier ook veel maar een fabriek midden in het dorp is inderdaad niet meer van deze tijd.

Dit paardje heeft dus inderdaad veel geluk gehad, ik kan niet tegen dierenleed. Ik wist ook niet dat er mensen zijn die hun paard na de zomer weg doen, je bedenkt toch van tevoren dat winterstalling geld kost. Ik hoop dat je dochter veel plezier van haar nieuwe aanwinst gaat hebben!
Alle reacties Link kopieren
Dank je cesium!

Ze is momenteel het gelukkigste meisje op de wereld zegt ze zelf.



Ik kan ook heel slecht tegen dierenleed. Man zei laatst nog, ze zouden een wet moeten aannemen die je verplicht dat als je een dier aanschaft, je daar je leven lang voor moet blijven zorgen.

Enkele uitzonderingen daargelaten dan zoals bijvoorbeeld allergie.

Mensen nemen zó makkelijk een dier, zonder er bij na te denken dat een dier afhankelijk van je is en je daar een grote verplichting mee aangaat. Zowel qua verzorging alsook financieel.

En als ze dat achteraf niet leuk vinden of te zwaar, hup, dier weg.

Kan daar razend om worden.

Wij hebben een aanlooptijd van drie maanden gehad eer dochter tot aanschaf overging.

Alles goed overdacht, goed geregeld, en zelf al eerder 20 jaar een paard gehad dus we wisten waar we aan begonnen

Helaas zijn heel veel mensen daar makkelijker in. Verdrietig zoiets. ...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Nou, precies. En hoe kleiner het dier, hoe makkelijker erover gedacht wordt, lijkt het soms wel. Zo is bij de buren al een kitten en een konijn "weggelopen"



Hoogkerk heeft een grote suikerfabriek dat ooit in het midden van het dorp stond. Het dorp is inmiddels uitgebreid maarja.. grote vrachtwagens 3 maanden per jaar. Ik weet dat in mijn jeugd, toen ik daar vlakbij woonde, er regelmatig ongelukken gebeurden, vooral op een klein weggetje met een enge bocht, waar men ook fietste. Inmiddels is Hoogkerk gemeente Groningen en zijn de wegen wat verbeterd en zijn er fietspaden aangelegd. Maar toch.. grote vrachtwagens door het dorp. (en een zakje suikerklontjes met St. Maarten )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zou ook eigenlijk niet meer mogen Dreamer, zwaar verkeer in een klein dorp. Zoveel bedrijventerreinen die leeg zijn.

Hier komen de vrachtauto's helaas 24 uur per dag jaarrond langs. Drie maanden zou nog te overzien zijn.



Ik ben vanmorgen wakker geworden met ovetal pijn.

Dus niet alleen rechts, maar ook links!

Alsof ik megazwaar heb gesport ofzo.

Maar ik heb helemaal niks gedaan, dus snap het niet helemaal.

Goed geslapen ook dus dat kan het ook niet zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Misschien sliep je zo vast dat je verkeerd gelegen hebt? Heb ik wel eens gehad. Dat ik op m'n arm lag, die dubbel lag ofzo. Echt pijnlijk.



Sterkte ermee in elk geval!

Hier hebben dochter en ik last van steken in de knie. Ik viel er gisteren bijna van om! Wilde een stap doen, kreeg een steek en kon even niet op m'n been staan. Erg lastig. Denk dat het door het weer komt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vermoed ook door het weer Dreamer.

Regen, veel vocht, veranderende luchtdruk... nou ja, vanaf morgen schijnt het weer iets stabieler te worden dan zal het hopelijk iets beter gaan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje en Dreamer, ik hoop op beter weer voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt volgend najaar pas, ben ik bang Cesium
Later is nu
Dan hoop ik op een vakantie naar het zuiden voor je Dreamer!
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik ook, Cesium, maar ik ben bang dat de behandeling van dochter daar tussendoor gaat fietsen. Ik ga voor veel saunabezoeken deze winter

(kreeg alweer een aanbiedingsbon)
Later is nu
Sauna is ook heerlijk, het gevoel helemaal door en doorwarm gestoofd te zijn.

En veel goedkoper!
Alle reacties Link kopieren
Ja, als je het zo bekijkt wel ja
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb steeds krampen onder m'n voet. Lastig en pijnlijk. Gewoon als ik rustig zit dus.
Later is nu
En je hebt hiervoor geen 10.000 stappen gelopen? Heel irritant in ieder geval, hoop voor je dat het snel wegtrekt.



Ik heb een man die niet van warmte houdt. Elk jaar schipperen met vakantie. Afgelopen juni zijn we van oost naar west door de Pyreneeen gegaan. Had als grote voordeel dat je makkelijk tussendoor een paar dagen warmte kan pakken. Spaanse kust, Franse kust, beviel goed.
Alle reacties Link kopieren
@ lientje, sommige perioden slik ik max hoeveelheid pijnstilling per dag andere perioden niets. Momenteel max.

Verwachtingen bijstellen vind ik nog wel een dingetje..



Weegschalen.. Gewoon niet in huis halen die dingen.



@ambra; Erkend of niet erkend, ze zijn er sowieso nog niet uit wat het is. Ik loop bij een reumatoloog maar pas nog niet in een plaatje. Het ene moment ben ik zelf wat actiever in erachteraan gaan dan het andere moment, omdat het al een jaren slepend 'ding' is ben ik er af en toe helemaal klaar mee. Afgelpen jaar Lyme opgelopen wat ook een portie erbij doet, eerst dat nu uit mijn lijf.

Slechte nachtrust zorgt inderdaad voor een nog slechtere dag.



@Lientje; alleen de laatste keer dat ik mijn paard ging verhuizen was zonder stress. We konden niet wachten om naar deze plek te gaan. En die dieren hebben het altijd zo goed door hoe je, je voelt. Moeten jullie veel zelf doen op de plek waar hij/zij nu staat?

Paardenleed.. Nog een pluspunt alleen met gelijkgezinden te staan, de dingen die je alleen al op een grote stal/manage tegenkomt.

Al wat opgeknapt vandaag? Misschien de spontane kou inderdaad, ik merk dat wel, welkom winterdekbed.



@cesium; zo'n man heb ik ook! Ligt zelden onder zijn dekbed, in de winter misschien half onder zijn zomerdekbed. Ik vind het nu buiten alweer te koud worden.



Ik zit momenteel in een 'slecht periode', al 6 weken inmiddels. Probeer toch redelijk door te gaan met activiteiten, alleen de hersteltijd lijkt zoveel langer. Spierpijn van iets waarin ik in 'goede tijden' amper wat van merk. Maar ik ben iig buiten geweest en heb lol gehad! Nu flinke bak thee, leuke serie aan en op non actief
Alle reacties Link kopieren
LtDax, waar ze nu staat hoeven we alleen de stal van dochters paardje te mesten. Dat doet dochter zelf want ze is 14 en rijdt al 7,5 jaar. Er wordt gevoerd voor ons en buitengezet. Luxe dus. En nu op vijf minuten fietsen van ons huis, de manege was drie kwartier fietsen. Dat betekende in de praktijk dus dat ik bracht en haalde met de auto.



Wat betreft de pijnstilling ( hebben we al college gehad Ambra ? ) is het opbouwen van een spiegel het beste. Dus elke dag slikken.

Ik heb nu sinds een jaar of twee extra pijnstillers erbij gekregen waardoor ik een stuk beter ben gaan functioneren.

Helaas niet pijnvrij, dat zou teveel gevraagd zijn denk ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag nog niet eens 5000 stappen gelopen, geloof ik. We zijn vanmiddag op verjaardagsvisite geweest en terwijl ik daar zat kreeg ik af en toe pijnlijke krampen in de voet



Vervelend dat je in een slechte periode zit, LtDax. Heb jij ook meer last met dit weer?



Mijn man vindt het thuis snel te warm (daarom zit ik 's winters altijd onder een slaapzak in de woonkamer) maar zijn vakanties wil hij het gelukkig wel warm hebben. We hebben nog wel een dilemma, want eigenlijk willen we ook wel eens naar Ierland of Schotland, maar daar is het vaak nog kouder en natter dan hier, dus niet als onze gróte vakantie, zeg maar.

Nouja, waarschijnlijk komt er wel een tijd dat we wat vaker een weekje samen wegkunnen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 02 oktober 2016 @ 20:12:

LtDax, waar ze nu staat hoeven we alleen de stal van dochters paardje te mesten. Dat doet dochter zelf want ze is 14 en rijdt al 7,5 jaar. Er wordt gevoerd voor ons en buitengezet. Luxe dus. En nu op vijf minuten fietsen van ons huis, de manege was drie kwartier fietsen. Dat betekende in de praktijk dus dat ik bracht en haalde met de auto.



Wat betreft de pijnstilling ( hebben we al college gehad Ambra ? ) is het opbouwen van een spiegel het beste. Dus elke dag slikken.

Ik heb nu sinds een jaar of twee extra pijnstillers erbij gekregen waardoor ik een stuk beter ben gaan functioneren.

Helaas niet pijnvrij, dat zou teveel gevraagd zijn denk ik.





Grr betrapt.. nee nog niet.. hij staat in concept.. Moest toen eerst mijn hoofdstuk van het leerboek spoedeisende zorg herzien.

en oh chips.. nu ik het er over heb, daar moet ik ook nog vragen voor inleveren. :(.

Wordt vervolgd. Heb ook nog ergens hier op het forum de belofte recepten voor koekjes te plaatsen. Ook nog niet gelukt. Er lukt veel niet bij mij .. :(

Wel gedanst vanavond, met heel veel pijn en moeite. We zijn de slowfox aan het leren. Mooi maar moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Als er veel niet lukt bij je, vandaag of de laatste tijd, wil je dan niet teveel, Ambra?
Later is nu
Welkom LtDax! Ik heb vandaag ook het winterdekbed van zolder gehaald, vind het echt al frisjes.



Dames, volgens mij willen jullie allemaal teveel, alleen zien jullie het alleen bij een ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 02 oktober 2016 @ 20:40:

Als er veel niet lukt bij je, vandaag of de laatste tijd, wil je dan niet teveel, Ambra?



Mwah..

het niet hebben van de werk rolstoel nekte me deze twee weken aardig.

Ik heb gewoon echt heel veel last van mijn ribben. Lig meer, doe minder.



Ben na de dansles aan het zoeken geweest naar corsetten .

Nou.. die had ik dus moeten hebben voor mijn burlesque dansles zeg.

Dacht dat er vooral oma-corsetten voorbij zouden komen maar nee zeg.

Mijn zoekgeschiedenis ziet er ineens een stuk minder braaf uit... maar of het nou is wat ik nodig heb?

Nou, morgen maar weer verder..
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 01 oktober 2016 @ 13:05:

Dax, welkom.

Hoe zit dat met een 'soort van reuma'?

Heb je een 'erkende 'ziekte? Ja rotvraag maar maakt veel uit in hoe je begeleid wordt. Ben je bij een reumatoloog, een revalidatiearts onder begeleiding? Hoe is je pijnbestrijding geregeld?

Dat soort dingen is natuurlijk wel van belang. Mijn ervaring is dat pijnbestrijding in de nacht bijna belangrijker is dan overdag. Goed slapen maakt nl veel uit, en overdag heb je meer afleiding.





Suzy, ik denk dat Lien wel gelijk heeft, er zit altijd verschil in weegschalen. Maar geen 20 kilo Ik ben wel echt veel aangekomen hoor, zeker na mijn operatie. Een stuk minder bewegen, zelfde eten, veranderend lichaam dat zich nog weer moet voegen, niet meer dagelijks diarree enz. Ik zag van de week nog een foto van 2,5 jaar geleden waar ik met mijn drie jongsten op sta en daarna een foto van nu, blerg. Ik moet gewoon aan de slag. Zou al enorm schelen wanneer mijn benen gewoon meedoen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven