Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maiskip,,dat is balen! Ik hoop dat er niet iets ernstigs is en makkelijk te verhelpen. Kus!



Lastig Lientje, iedereen te vriend willen houden en dan zelf in de problemen komen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En gezellig al die plaatjes!



Dochter en ik zijn gisteren uit eten geweest. heerlijk sushi en hartstikke gezellig met een collega van mij met haar dochter. We hebben zo gelachen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lientje, je hebt mail onder de weinig originele aanhef Hoi Hoi..
Alle reacties Link kopieren
Ambra je hebt een berichtje terug.

En voor jou, maar ook voor alle anderen die het kunnen gebruiken op dit moment(volgens mij zo'n beetje iedereen hier) een bloemetje.



Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
nou, we hebben het inderdaad nodig.

Maiskip, was nog vergeten jou weer sterkte te wensen..

Dreamer, ben je al weg??
Alle reacties Link kopieren
Dreamer gaat maandag pas weg En blijft een héle week. Gisteren zei man trouwens wel, dat hij ervan uitging dat dochter dan weer loopt.. eeh.. oké.. Dreamer gaat dus weg. Mijn ouders hebben al aangegeven vanaf woensdag eventueel te kunnen helpen/inspringen (maar hoe en waarmee?? Geen idee.. ze kunnen niet bij ons slapen, bijvoorbeeld.. dus wat ze dan willen doen.. de tijden dat mijn moeder mijn huis eens een goede beurt gaf, zijn helaas voorbij )



Dus.. ik ga vandaag een was/wasmachine instructie maken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Grr.. vorige week stond er een leuke 'Dirk Jan' in de krant. Een witte ridder, die roze was door een rode sok in de was. Kan 'm niet vinden nu, zo jammer, want die was leuk bij de wasinstructies geweest
Later is nu
Dat zou inderdaad leuk geweest zijn Dreamer



Het wordt nog aanpoten voordat je fatsoenlijk weg kan. Je hebt die week al nodig om bij te komen van alle voorbereidingen.
Teen is gebroken. Dus opzoek naar een andere huisarts.



Nu ook naar de seh. Koorts is niet goed en heb ook een drukkend gevoel op mn rechterlong ( waar de drain in zit).

( en dan vragen mensen zich af waarom ik zo moe ben en het af en toe zat ben)
Alle reacties Link kopieren
Och, Maiskip



Gelukkig weten ze nu wel wat het is en krijg je correcte hulp. Maar dan die drain weer.. kan dat ook een soort van spanning zijn? Dat je spieren nét iets te veel verkrampen?



AsoTut, valt wel mee hoor. Als het goed is, kunnen ze koken en de hond uitlaten. Boodschappen doet man al standaard. De was is iets dat man 'wel eens' heeft gedaan, maar toen kwamen de kleren van zoon bij dochter en omgekeerd, dus heb ik dat maar weer overgenomen. Schoonmaken doet zoon meestal. Dus eigenlijk komt het allemaal vást goed. Alleen.. nu dochter in rolstoel zit, kan zij niet zoveel en komen er wel extra zaken bij kijken. Dat moet ik loslaten dus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Asotut: het cijfer is inderdaad mijn geboortejaar



Nu ik vakantie heb wil ik allemaal werkgerelateerde dingen doen waar ik normaal niet aan toe kom. Nu vind ik studeren heel leuk dus ik vind het niet erg om te doen, maar ik voel de druk om mijn lijstje nu af te krijgen. En opruimen, afspreken met mensen want nu heb ik vrij… tussendoor me toch met werkzaken bemoeien en ik zit ook in die twee weken vrij ook een halve week op mijn werk. Dus het voelt drukker dan normaal.



Lientje: ik sta vooral, dat is eigenlijk het probleem, dat ik te eigenwijs ben om dingen die ook zittend kunnen, zittend te doen. En minder werken kan wel (officieel heb ik nu niet eens baan en ook daarvoor deed ik het zelf, zoveel uur werken), ga ik ook echt proberen. Ik ben nu begonnen met rijlessen dus dat is al een goede reden om toch een dag minder op mijn wek te zijn.



Leuke plaatjes! Ik vind het plaatjes topic op Overige ook zo leuk.



Maiskip: het zit je niet echt mee he



Dreamer: en anders lopen ze maar een week in dezelfde kleren, gewoon genieten van je vakantie straks!
Arme Maïskip



Ness, geniet van de leuke dingen en verwen je zelf goed in de dagen dat het wat rustiger is. Het is vakantie he



Dreamer, je zal inderdaad los moeten laten en niet denken aan het feit dat de boel helemaal in het honderd kan lopen. Jij moet gaan ontspannen en genieten van een week weg.

Dochter kan overigens best veel doen, ze heeft haar handen nog. Dit klinkt misschien bot maar zelf heb ik ook in een rolstoel gezeten en kwam erachter dat ik echt veel kon, zelfs koken. Afgieten deed man dan weer.

Het ligt ook aan de mentaliteit van iemand of iemand zich heel zielig vindt want rolstoel of juist denkt: hoe kan ik er mee omgaan en zoveel mogelijk doen wat ik eerst deed.

Een beetje aanmoediging kan bij de eerste groep geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Probleem is een beetje dat dochter lang niet overal bij kan en dat wij (nog) geen zin hebben, de keuken te veranderen hiervoor. Zo zet ik 's morgens een bord en glas voor haar klaar, kan datgene wat ze wil eten of drinken overdag niet bovenin de koelkast staan en bedenk ik mij net dat ze ws ook niet bij de waterkoker kan, omdat die naar achteren geschoven staat. ~zucht~

De vorige keer heb ik haar bijvoorbeeld wel aan het wasvouwen gezet. Maar daarvoor moest ik wel de was naar haar brengen, want om haar daarvoor naar zolder te laten klimmen, leek me niet zo zinvol



Mijn moeder zei gisteren nog "dan gaat ze toch even staan" toen het om iets ging dat hoog staat, maar staan kan ze dus niet. Dat is één van de problemen.



Nes hoe reageren ze er op je werk op, dat je zelfs in je vakantie komt? Om heel eerlijk te zijn kan dat mij wel eens irriteren, dat vakantiehebbende collega's wel op het werk komen. Is wel in een hele andere situatie, dat wel. Maar ook voor jou lijkt me loslaten wel een dingetje, zo te lezen



Met de was gaat het overigens vooral om sportkleren. Man en zoon sporten 3x per week en dat geeft nogal wat was. De droger doet het niet meer, dus als ik terugkom, wil ik niet al die was in moeten halen, eigenlijk. Ik was nu al 1x per dag en dat droogt net.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maïskip: Ach wat een ellende Ik hoop en duim echt voor je dat het niet weer mis gaat met de drain. Je teen, nou dat weet je dan nu, het was dus toch echt foute boel. Slordig van de arts om dat zo te bagatelliseren . En nu? Spalk, tape of is gips ook nog een optie? voor jou.



Dreamer: Net als bij nes, is bij jou loslaten ook nog wel een dingetje (herken het hoor) Het komt vast goed bij je thuis. Loslaten en lekker genieten van je weekje voor jezelf.



Nes: Tsja, ik sluit me wel aan bij Dreamer wat dit betreft. In je vakantie naar je werk? Vakantie is juist om uit te rusten. En afstand van je werk te nemen.

Als je de mogelijkheid hebt om minder te werken, doe het dan hoor. Je hebt maar en lichaam, en je bent nog jong.

Wat voor type werk doe je dat het alleen staand kan? Ik werk bijv. in een winkel, en mag ook absoluut niet zitten, ik zit alleen tijdens mijn pauze een klein halfuurtje, en werk van 8.30 tot 18.00 uur. Koffie tussendoor gaat lopende voort. En ja, dat valt me zwaar. Maar mijn baas wil pertinent geen stoel of kruk in de winkel, ook niet als het rustig is en ik bijv. dingen moet inpakken. Waar k dan makkelijk bij zou kunnen zitten.

Als jij wel mag zitten van je baas en de werkzaamheden laten het toe, dan moet je die kans grijpen. Ook dat kan weer schelen in de pijn en vermoeidheid.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Droger van marktplaats nog een optie Dreamer?



Ik heb onverwacht een vrije dag. Was vanmorgen met man op pad om samen een klus voor zijn bedrijf uit te voeren. Belde er een andere klant in paniek vanwege een bedrijfsongeval met een medewerker hadden ze met spoed een extra mannetje nodig. Dus man vertrok daarheen.

Ik kan klus niet alleen doen, dus ik kon naar huis.

Ben nog even de stad in geweest, over de markt gelopen, heerlijke stoofpeertjes gekocht voor 59 cent de kilo, nu bedden verschoond en de was draait. Had anders allemaal in het weekend gemoeten, want morgen werk ik. Volgende week ook een dag extra werken, dus eigenlijk komt dit wel goed uit.



Maar anders ben ik ook zo makkelijk dat ik dingen gewoon lekker doorschuif, zolang er schone kleding en eten is, maak ik me niet zo druk meer. Toch wat geleerd de afgelopen jaren .



Man komt laat thuis, kinderen pas na vier uur, dus nog even heerlijk genieten van mijn rust
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef niet zo nodig een droger meer, Lientje. Man is degene die klaagt over 'harde' handdoeken, mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Ik houd het net bij. Voordeel van ophangen vind ik, dat de was van man en mij gelijk weer in de kast belandt, dus heb ik minder kratjes schone was staan. En was van man moet ik toch voornamelijk ophangen. Oude droger is ws niet eens zo heel erg kapot, maar de stop sloeg door, toen ik 'm de laatste keer gebruikte. Tot 5x toe ofzo. Nouja.. dat is ook lastig, natuurlijk.



Omdat man degene is die klaagt, heb ik hem gezegd dat hij dan maar moet zorgen dat de droger gerepareerd dan wel vervangen wordt. Dat gebeurt niet, dus kennelijk is de nood niet zo hoog. Maarja.. als ik thuiskom en voor 1,5 week was weg te werken heb, dan is dat voor mij wel lastig, uiteraard. Dat kunnen ze zelf best bijhouden. (weten ze ook eens wat dat is )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Streng toespreken dan Dreamer!!

In de trant van: Ik verwacht dat alle was netjes is weggewerkt en opgeruimd als ik terug ben van vakantie, anders ga ik in november weer een week weg!



Of gewoon laten liggen dan. Totdat niemand meer schone kleren heeft. Weten ze ook eens wat jij allemaal doet.

(Ik zie het zo al voor me, o, waarom ben ik toch zo'n beelddenker? )
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: o, op mijn werk vinden ze het wel prima, ik bemoei me ook niet met het werk van de anderen (probeer ik dan ;)), en mijn baas heeft dezelfde mentaliteit als ik. Ik kom ook niet om gewoon te kijken hoe het gaat, maar een dag moet ik invallen voor iemand anders, op andere dagen ben ik gevraagd te helpen met iets, dus ik kom ook niet voor niks.

Wat loslaten betreft heb je wel een punt... ik denk ook niet dat er dingen misgaan als ik er niet ben, maar dat ik iets belangrijks mis. En er is een soort reorganisatie bezig en het gaat allemaal niet zo goed, ik wil graag meehelpen met oplossingen bedenken enzo dus daarom ben ik ook veel met mijn werk bezig als ik thuis ben.



O ja, mannen die sporten geeft een hoop was...



Lientje:

Pff, jouw werk klinkt ook zwaar, dat je niet eens mag zitten als het rustig is... Geniet van je onverwachte vrije dag!
Alle reacties Link kopieren
Mooi beroep nes

Weekendddddddddddd!!!

Zo heb ik even zin in!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 25 september 2014 @ 12:45:

Streng toespreken dan Dreamer!!

In de trant van: Ik verwacht dat alle was netjes is weggewerkt en opgeruimd als ik terug ben van vakantie, anders ga ik in november weer een week weg!



Of gewoon laten liggen dan. Totdat niemand meer schone kleren heeft. Weten ze ook eens wat jij allemaal doet.

(Ik zie het zo al voor me, o, waarom ben ik toch zo'n beelddenker? )



Mijn man maakte inderdaad vandaag de opmerking: Jamaar hee.. wie dóet de was eigenlijk, als jij weg bent? ( ) en toen zei ik dus "Jullie" en toverde Tadaaaa.. mijn instructies uit de tas. Bovenaan uitleg van alle tekentjes in de kleding, onderaan een foto van een hulphond en de tekst "zelfs de hond kan de was doen"



Nu snap ik het wel, Nes.. ik zou ook niet weg te slaan zijn van mijn werk

Mooi beroep.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zonet uitzending gemist gekeken, "Je zal het maar hebben" van afgelopen dinsdag. Was een herhaling, over een jonge vrouw met hele erge Lyme klachten. Dochter voelde zich gezegend, dat ze 'alleen maar' niet kan lopen en pijn heeft. Ze had ook veel bewondering voor het optimisme.
Later is nu
Geweldig Dreamer hoe je gereageerd hebt op de vraag wie de was doet. Ik kan me het helemaal voorstellen hoe dat gegaan is



Nes, een geweldig mooi beroep. Ook ik snap dat je nog even een halve week tussendoor gaat werken.



Verschrikkelijke ziekte door een paar rot beesten verspreidt. het worden er steeds meer die last van Lyme krijgen en ik ben benieuwd hoe het verder gaat met de ontwikkeling van medicijnen want er is erg veel leed voor de zieken en hun omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Vakantie!!!!!

Nu maar hopen dat het niet tegenvalt .. Ach.. Gelukkig heb ik een ipad en is er overal wifi



Ik had het er vanmiddag met een mannelijke collega over, dat ik me toch wat schuldig voel, dat ik wel wegga, wasrop hij zei "niet doen, gewoon gaan. Als je man zegt dat het kan, dan kan het, en waarom ook niet?" Heerlijk, mannenflegmatiek





Dussss ik ga genieten. Dochter kon vandaag ook haar benen weer bewegen. Een vooruitgang
Later is nu
Dat is wel heel goed nieuws dat je dochter haar benen kan bewegen.



Jij alvast hele fijne vakantiedagen. Wanneer ga je nu precies weg?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lientje, dat je niet mag zitten op je werk. Doet me denken aan een Amerikaanse vriendin die hier eens op vakantie was. Ze vond het wonderbaarlijk dat caissières hier achter de kassa zaten. Dat kwam in haar land niet voor.

Moet je ook maar kunnen, de hele dag staan.



Dreamer, ik wens je alvast een hele fijne vakantie. Mag ik vragen waar je naar toe gaat? En niet te veel zorgen over je was ed, komt vast allemaal goed.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven