Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker deel 2

14-09-2014 13:01 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we schrijven weer rustig verder.





De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Lamaman, Lamazoon & de rest van de kudde hier natuurlijk.

Ik heb veel aan jullie & lama gedacht met oud&nieuw, en wil jullie ondanks alles toch een heel mooi 2015 wensen.



En ik wil jullie toch nog een keer zeggen dat ik echt heel erg veel respect heb hoe jullie hiermee om zijn gegaan.



Alle reacties Link kopieren
De dagen redelijk door gekomen.Had het eigenlijk niet verwacht.Je mist haar natuurlijk toch wel.
Ik zie dit topic weer voorbij komen en realiseerde me dat ik laatst weer aan lamaatje moest denken toen ik lama's zag.



Lamaman, natuurlijk mis je haar. Ik denk dat de meeste mensen dat ook nog erger voelen met bijzondere dagen.
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



het is alweer even geleden dat ik hier heb gereageerd, allen bedankt voor de nieuw jaars wensen.voor jullie het zelfde geluk toegewenst voor het komende jaar, dat er maar weer veel liefde geuit mag worden .

ook wilde ik graag het volgende met jullie delen,ik weet niet precies waarom maar het gevoel was er om dit hier op het forum te plaatsen.ik kreeg vorige week ineens het intense gevoel om wat op papier te zetten en vloeide dit uit mijn pen voort.



zwarte plant



het verdriet in mij klampt zich vast,

als een klimop aan de muur.

ik voel het vastzitten aan de binnenkant van mijn zijn.

oncontroleerbaar gaat het zijn eigen weg.

daarheen waar hij het minst gewild is,

daarheen waar je net niet bij kan om te snoeien.



het is een klimop die gaat niet voor zonlicht.

hij groeit meer en meer de schaduw in,

waar niemand ooit zal zien hoe groot hij is.

zich vasthechtend met iedere tak aan de duistere binnenwand.

VAST, alsof er een reden is hij het einde is hij het einde van de wereld moet zien.

tak na tak, blad na blad gaat hij onvermoeibaar door

tot de volledige duisternis bedekt is.



en dan, misschien dan. heeft hij geen keuze meer.

stoppen met groeien zal hij zeker niet.

wanneer het volledige duister met hem gevuld is,

zal hij zich in het licht moeten wagen.

zijn krachten zullen zich moeten bundelen

om de stralen van het licht tegemoet te gaan.



misschien zal hij zich branden aan de ochtendzon

en terugverlangen naar het vertrouwde overvolle duister

oncontroleerbaar groeit hij het licht in

altijd daarheen waar hij het minst gewild is

daarheen waar je hem net niet kan snoeien.

zich vastklampend aan een zonnige muur,

VAST, alsof hij het einde van de wereld moet zien.

waar iemand ooit zal zien hoe groot hij is.



lamazoon
what breaks you, makes you stronger.
Daar gaat mijn mascara...

Hele dikke knuffel voor je, denk dat er heel veel mensen hier dagelijks aan je denken, hopelijk sterkt je dat een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend mooi geschreven Lamazoon!
Alle reacties Link kopieren
Mooi zeg.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Lamazoon, wat mooi! Heel veel sterkte, dank je dat je dit met ons wilde delen.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig lamazoon!



Lama heeft mij ondertussen gestimuleerd om naar de huisarts te gaan. Ik ben mijn kwalen en angsten onder ogen gaan zien, ben onder behandeling en ik kan weer rustig adem halen. Ik voel en zie weer perspectief. Dus lama, je bent veel in mijn gedachten. Je bent in deze mijn stuwende kracht geweest om de eerste stap te zetten. Jij met je humor, je nuchterheid, je breisels. Je adviezen, je alledaagse dingen. Je liefde, je bijdragen. Het is lang geleden dat iemand zo'n indruk op me heeft gemaakt. Je wilde het eigenlijk niet horen toen je hier nog was. Maar ik hoop dat je nu ergens zit te glimlachen, en denkt 'raar mens'.... Dank je wel lama!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Mooi gedicht, Lamazoon!

Hier wordt er ook nog regelmatig aan Lamaatje gedacht.

Heel veel liefs voor Lamazoon en Lamaman.

.
Alle reacties Link kopieren
Lamaman en Lamazoon,



Een onuitwisbare indruk heeft jullie vrouw en moeder op mij gemaakt.

Ik denk nog regelmatig aan haar terug , en dat terwijl ik haar en jullie irl niet eens ken. Heel veel sterkte voor jullie gewenst in dit nieuwe jaar.

En dat de mooie herinneringen de overhand zullen krijgen boven het verdriet en gemis.



uit Noord-Holland
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook nog vaak aan Lama. Haar praktische en nuchtere instelling was een verademing. Wat heb ik soms om haar opmerkingen moeten lachen.

Ik mis je, Lamaatje, was je nog maar hier.
Alle reacties Link kopieren
Mooie herinneringen zijn er altijd , en de mooie foto"s van de vele mooie reizen, naar duitsland voor namelijk het zwarte woud.
Voor Lamaman.
Alle reacties Link kopieren
dank je wel is mooie roos en een mooi gebaar.
Alle reacties Link kopieren
Prachtige woorden Lamazoon.... En nogmaals een dikke voor jullie beide!
Alle reacties Link kopieren
Al weer vier maanden geleden ga de tijd zo snel of ligt het aan mij ?
Alle reacties Link kopieren
De tijd gaat inderdaad erg snel lamaman
Tijd gaat snel. Van de week met dat gedoe met het forum dat je ineens op de privéberichten van een ander zat, ik keek wat ik eigenlijk zelf voor privéberichten heb, zag ik nog een berichtje van Lamaatje, met haar adres. Vond het toen ook zo leuk, dat ze een foto plaatste op het forum van alle kaarten die ze had ontvangen.
Weer flink bezig met wolletjes, zag ineens beeld van Lamaatje voor me, bezig aan een nieuwe sok. 4 maanden, zo kort en toch bijna een eeuwigheid. Lamaman.



Lamazoon, dat gedicht is prachtig. Heb je al vaker geschreven of is dit pas sinds je moeder overleden is?

Ook voor jou een
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam dit plaatje tegen en moest weer aan onze Lama denken



Alle reacties Link kopieren
De buurman kwam van avond op bezoek .De dokter belde van middag de uitslag van de onderzoek.Waarschijnlijk ZWAAR REUMA of BOTKANKER. Met de reuma nog vijf jaar dan kan je niets meer bij bot kanker nog 1jaar te leven de kanker gaan ze nu verder onderzoeken.Hebben net een zoonje van vier maanden oud. Weer een klap in mijn gezicht,alles komt op deze manier weer boven drijven.
Alle reacties Link kopieren
Jee lamaman wat is het oneerlijk hé.

Ik weet even niet goed wat ik moet zeggen, maar ik denk aan je, en aan lamazoon.
Poeh zeg, het is allebei niets, zit je er erg dicht bij. Rotziektes.
Alle reacties Link kopieren
Dag Lamaman en Lamazoon en alle Lama-lezers,

Ik ben vaak een stille meelezer geweest, heb af en toe gepost. Ik denk zo vaak aan haar en aan jullie en vind het heel fijn dat ook Lamaman hier nu bericht.

Helaas hebben wij eind oktober te horen gekregen dat mijn schoonmoeder longkanker heeft. Vandaar dat ik ook een tijd niet hier geweest ben. Schoonmoeder heeft intussen 3 chemo's gehad, we houden moed en ik heb nu heel veel aan het teruglezen van de posts van Lamaatje. Zij heeft zoveel mensen zoveel gegeven door haar 'blog' hier. Dat is onwaarschijnlijk waardevol. In de nationale politiek zou ze daarvoor zelfs nu in crisistijd subsidie moeten krijgen:)

Lamazoon: wat een mooie tekst. Ik lees er uit dat haar heengaan nu echt 'ingezonken' is en ik hoop dat je de goede omkadering hebt om te verwerken. Lamaman ik lees zoveel liefde uit je posts en ik hoop dat je van alle lezers hier voelt hoe speciaal jouw vrouw was, hoeveel respect en bewondering zij door haar mooie persoonlijkheid bij volstrekt 'vreemde' mensen opgewekt heeft. En tegelijk komt er nu opnieuw zoveel (buren-) leed op je pad. Uit de posts van Lamaatje heb ik altijd gelezen dat je geen 'prater' bent, maar dat je heel zorgzaam bent. Als 'ervaringsdeskundige' in dit soort situaties denk ik dat jij een toegvoede waarde kunt zijn in het omgaan met hun leed.

Heel veel sterkte! Dank dat jullie Lamaatjes woorden al die tijd met ons hebben willen delen.



(ik plaats nu een cadeautje (hebben jullie ons gegeven), een roos voor Lamaatjes urn en een vriendschapsemocon---- maar dat kan ik helaas niet met het nieuwe forum:()
oudblond wijzigde dit bericht op 10-02-2015 22:44
Reden: verkeerde woordkeuze
% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven