Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Ach Laura, veel beterschap voor jullie mannetje.



Marie, we leggen dochter gewoon op d'r buik in bed. Soms gaat ze nog keten (en vinden we haar later met d'r koppie tegen de spijlen aan het voeteneinde ), maar als ze echt moe is blijft ze lekker liggen. Kwestie van gewoon proberen!



Hier eigenlijk alles rustig. Ik zag een kies doorkomen bij dochter (toen ik d'r op d'r kop hield met stoeien ) dus dat is goed nieuws! Verklaart wel d'r humeurige buien, maar dat is snel over met lekker knuffelen en stoeien en samen spelen. Dochter is hier erg dol op de gebaren uit 'In de maneschijn', ze kan de gebaren al heel snel opvolgen! Zwaaien doet ze ook heel graag, het is nog meer handje open-handje dicht-zwaaien, dat wel. Maar dat is juist zo schattig! Ze heeft er heel veel plezier in mee te kunnen doen met ons, de oudste vind het ook steeds leuker worden nu haar zus meer kan.



We gaan morgen naar de kermis. Voor de jongste voor het eerst dat ze ergens echt in kan, dus ben benieuwd wat ze er van vind!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier op de kermis Fleet! Hier vond zoon het fantastisch, wij gaan vandaag ook nog een dagje erheen met opa en oma - mits hij zich beter voelt want hij heeft gisteren weer de hele dag gespuugd. Hij houdt net genoeg binnen om niet uit te drogen, maar verder is het doffe ellende en is hij heel zielig...
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu voor zoonlief, Laura. Beterschap voor de kleine man. Hopelijk knap hij snel weer op!



Wow Fleet, al een kies die doorkomt! Gelukkig valt het mee met het mopperen zolang ze wordt geëntertaind. Leuk hè, dat ze nu gebaren mee gaat doen met liedjes. Vind ik ook zo schattig met 'klap eens in je handjes'. Hoewel ze daar alleen de handjes klapt en op haar hoofdje legt. Handjes in de zij is nog lastig!

Hier een bagger weekend wat mezelf betreft. Werd vrijdag al gammel op mijn werk. Rillerig, keelpijn, ontzettend moe. Ben die avond tegelijk met dochter naar bed gegaan. Gister hele dag in bed gelegen en vandaag wordt weer zo'n dag ben ik bang.

Had juist zo'n zin in het weekend met dit mooie weer

Gelukkig is dochter niet ziek, behalve dan een beetje verkouden. Maar is op en top vrolijk.

Woensdag heeft ze voor het eerst gestaan, zich vasthoudend aan de benen van m'n vriend! Dus nog niet los, maar het begin is er!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Laura voor de kleine man!! Jij ook Despie!



Dat gaat snel Fleet al een kies! Hier heeft dochter nog maar 5 tandjes maar zie er wel 2 doorkomen.

Hier vindt zoon het ook steeds leuker nu dochter mobieler is. Ze zoeken elkaar echt op. Samen dansen vinden ze ook zo leuk. Zo grappig, zodra de muziek aangaat zakt dochter door haar beentjes en beweegt met haar billen op en neer.

Heb wel het idee dat dochter wat pittiger is dan zoon. Op de crèche noemen ze haar ook kleine diva. Ze houdt erg van aandacht geloof ik .



Verder slaapt dochter sinds een week door . Nu hopen dat dit zich voortzet maar vooralsnog ben ik erg blij!! Zou natuurlijk ook wel eens tijd worden haha!! Slapen overdag gaat ook super, zit nu op 2 slaapjes variërend van 1-2 uur per slaapje.



Hoe voel je je verder Laura? Hoe ver ben je nu eigenlijk?

Draakje wat ben je al lekker ver. Spannend hoor!!



Marie, hoe gaat het eten met zoon? Hier fruit en groente goed maar de groente moet goed gepureerd zijn want stukjes spuugt ze uit. Brood vindt ze denk ik gewoon niet lekker. Vorige keer heb ik havermoutpannenkoekjes gemaakt. Deze at ze wel maar ook maar een halve. Blijft dus proberen. Zoon at op die leeftijd gerust 2 boterhammen. Hoewel dat ook in het niet valt als ik lees hoeveel sommige kindjes hier eten haha!!



Hoe gaat het bij jullie met praten? Dochter zegt nu papa en mama maar daar blijft het ook bij. Ze is wel de hele dag gezellig aan het kletsen op haar manier.
Beterschap Despie! Wat vervelend dat je ziek bent met dit mooie weer! Wat goed dat je meisje al zo goed kan staan!



Awww, Laura, wat sneu voor je zoon. Hopelijk gaat het vandaag wat beter zodat hij wat plezier kan hebben. Moet voor jou ook niet zo fijn zijn als je misselijk bent van de zwangerschap? Ik vond toen de babydoekjes zo stinken, bij een bepaald merk komt het me soms nog te boven, haha!



odsm, oh, wat schattig, samen dansen! En wat fijn dat je dochter doorslaapt! Ik kan niet meepraten over het slecht eten. Ze is wel kieskeurig hoor, maar wat ze lekker vind gaat ook gewoon naar binnen. Misschien omdat ze wat kleiner is dat ze niet zoveel nodig heeft?



Praten doet dochter nog niet echt, meer kirrende geluiden. Soms brabbelt ze wat ('te tu, ma, ba en de leukste: ehbabwe - zoals je Zimbabwe uitspreekt, zo grappig! ) maar ze is net als man eentje die niet praat als het niet nodig is. Wel rustig, want de oudste en ik kunnen er wel wat van namelijk.



Hier vinden de meiden knuffelen zo gezellig. Dan leg ik de jongste bovenop de oudste en dan kirren ze er op los met hun tweetjes! Merk nu dat de zussenband opbloeit, ze zoeken elkaar steeds meer op.
Laura, beterschap voor je zoontje! Klinkt niet fijn dat hij net voldoende binnen houdt. Hopelijk is er toch snel een stijgende lijn te zien daarin.



Voor jou ook beterschap Despie! En wat lief dat je dochter zo goed meedoet met dat liedje. We moeten hier misschien ook maar wat vaker dat soort liedjes zingen. Zoontje klapt nu alleen op random momenten in z'n handen.



Fleet, wat leuk dat jullie naar de kermis gaan! In wat voor attracties kunnen ze dan zo klein eigenlijk? De draaimolen?

Ik probeer ook wel eens bij mijn zoontje te spieken of er al een kies oid doorkomt, maar vooralsnog heeft hij alleen zes tanden, 3 boven en 3 onder. Voelen laten ze ook niet echt toe he.



Odsm, wat fijn dat je dochter doorslaapt! Hier is van doorslapen nog niets te bekennen Wel brengt mijn man zoontje nu vaker naar bed, in de hoop dat hij daarmee toch ook 's nachts weer leert om in te slapen zonder borst. En het geeft mij de avonden wat meer rust, omdat ik eerst al die 'shifts' op me nam.

Qua eten gaat het hier wisselend. Brood wil zoontje ook niet, al heeft hij laatst wel wat stukjes tosti gegeten. Maar een week later wilde hij dat weer niet, dus misschien was het een toevalstreffer. Hij krijgt dus in de ochtend en middag pap. Hij wil ook steeds vaker zelf eten, dus dan helpen we hem soort van met de lepel in zijn bakje. Fruit en rozijnen gaan verder wel goed.

Ik denk niet dat het per se met formaat te maken heeft hoeveel ze eten. Tenminste, hier is zoontje toch best bovengemiddeld. Maar hij zal ook nog flink wat calorieën binnen krijgen met de borstvoeding. Geef jij dat nog odsm?



Qua praten doet zoontje nog niet zo veel. Veel gebrabbel wel, en mamamama doet hij ook, maar dat vind ik nog steeds niet echt tellen. Hij kan ook heel goed gillen



Wat leuk om die interactie te lezen tussen de kinderen. Lijkt me ook heel mooi om te zien
De draaimolen inderdaad Marie. En touwtjetrekken hebben we ook gedaan en heb voor d'r een schaapjesknuffel voor d'r uitgezocht en daar heeft ze de hele middag lachend mee zitten knuffelen. Heerlijk, zo schattig!



Lastig he, van die tandjes. Ik zie het ook alleen als ik met dochter ga stoeien en d'r op d'r kop houd en ze gaat lachen. Voelen heeft geen zin want dan klapt ze gelijk d'r gebitje dicht, met mijn vinger er tussen *au*.



Laura, hoe is het met je zoon inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
@despie: wat vervelend, heb je toch nog iets aan je weekend gehad?



@fleet: wat schattig dat ze zo heeft lopen knuffelen met gewonnen schaap! man heeft vandaag fortuin in de grijpers gegooid, maar niks gevangen. als ik 'm niet weg had getrokken dan stond hij er nu nog



@odsm: lastig dat ze nog niet echt wil eten, zeker als je ie nog uit staat te sloven ook! het zal vanzelf goedkomen, maar je hebt natuurlijk liever dat ze smikkelt. praten is hier: dada (dat kunnen we allebei zijn), lamp, hebben en opa. En verder alles wat we niet kunnen verstaan natuurlijk ;)



@marie: bootjes, draaimolen en we hebben zelfs samen in de autootjes gezeten (zoon op schoot). al met al toch drie attracties en hij vindt het geweldig! oja, en we hadden een soort miniatuurkermis (Madurodam-idee) waarbij hij ademloos naar de zweefmolen keek.



Vandaag is alles binnen gebleven, muv het avondeten. Denk dat dat toch net te vroeg was. Als hij vannacht weer spuugt, dan ga ik morgen de huisarts bellen (dit is al de vierde dag).
Alle reacties Link kopieren
Fijn Laura dat het iets beter gaat maar ik zou morgen zeker naar de huisarts gaan als hij nog spuugt!



Haha Fleet, wat schattig van die knuffel! Hoe gaat het met slapen van je oudste? Hier ligt zoon vrijwel elke nacht tussenin . Heb gewoon geen energie om het te doorbreken. Tis ook best gezellig haha. Man vindt het minder, zoon neemt nogal de ruimte in dus man vlucht nog wel eens naar het logeerbed.



Marie, ik geef nog steeds bv. Op mijn vrije dagen voor elk slaapje en als ik werk in de ochtend en avond en voorheen nog een keer in de nacht. Dochter wordt er nog erg blij van dus zolang zij er behoefte aan heeft vind ik het prima. Moet wel zeggen dat ik 1,5 wel een max vindt maar ja dat zei ik ook van 1 jaar haha. Zodra ik dochter uit werk ophaal wordt ze helemaal hyper en begint mn shirt omlaag te trekken haha.
Hopelijk gaat het snel beter Laura. Succes voor vandaag!



odsm, hier gaat slapen met de oudste eigenlijk best goed. We moeten wel samen met haar inslapen (in haar eigen bed), dat kan/wil ze niet alleen. We sluipen uit d'r bed als ze eenmaal slaapt. 's Nachts kan ze wel eens wakker worden en herhalen we het ritueel. Maar dat is incidenteel. Laatst bleek kou toch de boosdoener. Extra deken er weer op gegooid en het gaat weer goed, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
In het weekend, na 2 huilerige nachten, heb ik bij zoonlief kies nummer 4 gespot. Hij heeft ondertussen een aardige mond vol. (7 tanden, 4 kiezen) Ik mag af en toe wel voelen of er wat zit. Zoonlief doet hetzelfde bij mij. Dan merkt hij dat ik ook tanden en kiezen heb. Dat vind hij heel grappig.



Wat fijn dat het eten al ietsje beter gaat, osdm en marie. Laatst dacht ik er nog aan, omdat de uk opeens geen korstjes meer wil eten. Ook appel en peer hoeft hij opeens niet meer. Niet omdat hij het niet lust, maar omdat hij iets anders lekkerder vind. Op het moment zijn bosbessen de favoriet.



Fijn, dat je vriend de kleine naar bed brengt Marie. Hopelijk heeft het effect. Ben je al echt begonnen met afbouwen van de borstvoeding? Of wacht je totdat zoonlief er niet meer om vraagt?

Osdm, wat fijn dat je dochter nog zo geniet van de borstvoeding. Daar doe je het toch voor! Die boterhammen komen op een dag vast wel.



Hier begint het gebrabbel steeds meer op praten te lijken. Zoonlief zet de klanken steeds bewuster in. Bijvoorbeeld toen ik bij het zwemmen aftelde voordat hij het water in sprong; een, twee, drie! Dan brabbelt hij mee in hetzelfde ritme. Woordjes die hij al regelmatig gebruikt zijn; Papa, mama, uit, op, buiten, dit, dat, kijk, auto, lamp, aap, appel, pap, hebben, dag en nee. Maar echt praten is het nog lang niet hoor. Soms betwijfel ik ook of anderen de woorden uberhaupt verstaan.



Osdm en fleet: Wat leuk de verhalen over de broers en zusjes. Heerlijk lijkt me dat!

Al weet ik niet zeker of de uk het ziet zitten om zijn ouders in de toekomst te moeten delen met een ander.

Hij staat namelijk erg graag in de belangstelling. Gisteren paradeerde hij er op los in de koffietent, net als bij de voetbal zaterdag. Hij lijkt door te hebben dat je vooral bij de vrouwen moet zijn voor de aandacht. Dat wordt nog wat!



Despie; wat goed dat ze gaat staan.

Balen dat je zo ziek bent, juist in het weekend. Was het weer echt zo goed bij jullie? Hier was het wel oke, maar niet echt een topdag qua weer. Ik had zelfs mijn winterjas nog aan.



Laura; veel beterschap voor de uk. Toen mijn zoontje de buikgriep had heeft het een goede week geduurt voordat hij er bovenop krabbelde. Hoe voel jij je op het moment?



Laura & fleet, wat hebben jullie een hoop gedaan op de kermis. Het is nou niet iets wat ik met de kleine man zou doen. Maar goed, de kermis hier is ook echt verschrikkelijk, dus wie weet ligt het daaraan.



Vandaag zat de schrik er goed in. De uk trok de hangplant van de plank in de keuken. De pot is van 2 meter hoogte op zijn kop gevallen. Binnen een minuut werd zijn hoofd donker paars met een gigantische bult. Echt angstaanjagend! Gelukkig was zoonlief de schrik snel te boven. Ook de huisarts gaf aan dat hij er goed vanaf gekomen is. Deze nacht moeten we hem wel elk uur wekken. Hopelijk blijft alles goed gaan. Arm kind!
Alle reacties Link kopieren
@odsm: ach, als jij het niet vervelend vindt dan zou ik blijven genieten van die mooie momentjes!



@fleet: vandaag toch maar naar huisarts geweest, maar die ziet geen reden om iets te doen. dat begrijp ik ook wel want zoon is vrolijk, heeft plasluiers en houdt de helft gewoon wel binnen. kreeg wel van de telefoniste op m'n kop dat ik na een dag al had moeten komen. en de huisarts was bijna geërgerd dat er niet meer aan de hand was ;)



@bobo: wat schrikken! hij zal er wel flinke koppijn van hebben, maar het is voor jou natuurlijk ook een kleine hartverzakking. is de huisarts niet bang voor een hersenschudding?
Alle reacties Link kopieren
ojee, wat loopt mijn dochter toch achter met tanden... jullie zitten aan de kiezen, hier 2 tanden nog maar, en sinds gisteren weer véééééééééééééééééééééééééééééééél kwijl en snot en lichte verhoging (38-39°)... beetje zelfde signalen als toen ze haar onderste kreeg, nu een dikke maand geleden denk ik...



hopelijk zijn alle kindjes bij jullie (weer) ok?

@bobo: wat schrikken! hopelijk geen hersenschudding!

@laura: bah! wat vervelend dat ze niets vonden! en dat je dan nog op je kop krijgt (van beide omwille van niet/wel komen)...



dochter loopt hier nu echt volledig los ze raapt zelfs al dingen van de grond en komt weer recht! wat gaat het snel!
Alle reacties Link kopieren
Wat knap Misstiek! Hier ook pas zes tanden hoor
Alle reacties Link kopieren
hahaha, 6 is toch al een hoop meer als 2 :p



ja, snel is ze wel, wat motoriek betreft... het vraagt wel enorm veel energie heb ik de indruk! ze is meer moe als vroeger & kan een hele dag door eten bij wijze van spreken
Komt vanzelf hoor Misstiek! Hier komt er aan de onderkant niets bij lijkt het, zijn alleen nog de twee middelste tandjes.



Laura, goed dat het nog niet alarmerend is. Ik ken het wel van de HA, al heb ik nu de laatste tijd mazzel en de begripvolle vrouwelijke arts en van haar mag ik altijd wel langskomen.



Hoe is het met jou? Voel je je goed?



Draakje, jij vast bijna de 12 weken voorbij! Bij jou ook nog alles goed?



Bobo, dat was een flinke bult inderdaad! Ongelukje zit in een klein hoekje, blijkt maar weer. Maar ach, mijn oudste is er ook weer bovenop gekomen nadat ze van bed rolde en twee keer van de bank getoeterd is. Al is het natuurlijk erg schrikken! Veel beterschap voor je mannetje.



Gisteren heeft dochter twee stapjes gezet op de opvang! Het begin is er! Ze gaan er vast vandaag meer mee oefenen. Man had dochter ook al betrapt op een paar stapjes, ik moet ze nog spotten. Ben eens benieuwd wanneer die mini-stapjes echt een loopje wordt!
Alle reacties Link kopieren
hoeraaa! fleet, alweer een mijlpaal! (en niet zo leuk als iedereen het reeds zag en jij nog niet hé )



hier gaat het écht wel goed vooruit... nog niet snel, maar ze valt niet al te vaak meer op haar poep, kan al min of meer een bochtje nemen, dingen oprapen, en steekt meer en meer waaghalzerij uit...

bvb op de trap klimmen en dan gaan rechtstaan en zich omdraaien, of zonder handen de volgende trap willen bereiken (of langs de leuning) , in de zetel klimmen en rechtstaan zonder handen, op vanalles kruipen (en er af vallen)

zal ook al maar builenzalf in huis halen... het zit inderdaad in een klein hoekje



gisteren waren we kast ineen aan het steken, en dochter had de legplanken gevonden... trok ze één omver die met een klap op de grond viel! wat was ze geschrokken! ze is er niet meer aangeweest :p
Applaus voor je dochter fleet Ik kan er nog steeds verwonderd naar kijken, dat mijn zoontje nu zo goed aan het stappen is. Hij had laatst mijn telefoon vast, op video modus, en heeft dus een selfie-video gemaakt van zichzelf terwijl hij door het huis liep. Erg grappig. 'Life according [zoontje]"



Misstiek: Voor jouw dochter net zo knap! Ik moet altijd wel lachen om de verhalen van jouw dochter. Wordt vast een echte tomboy.



Laura: Leuk, die tegenstrijdige ideeën van de assistent en de huisarts Maar goed dat je gegaan bent toch! Ga met mijn zoontje ook vaker dan ik voor mezelf zou gaan. Aangezien ze nog niet kunnen praten, moet je het dan maar objectief laten bekijken.

De kermis klinkt wel leuk! Ga eens in de gaten houden of hier in de buurt zoiets komt.



Bobo: Wat een schrik he! Hier gebeuren ook wel ongelukjes, maar dit soort dingen hebben we tot nu toe weten te voorkomen. Het grootste ongeluk was een val van ons bed, dat gelukkig niet al te hoog is. En wat zegt jouw zoon al veel woordjes! Lijkt me zo leuk En het gaat er toch om dat juist jullie het kunnen verstaan nu! Zoontje hier snapt volgens mij wel dat een paart huuuu zegt, want als wij zeggen: Dit is een paard en het paard doet dat geluid, dan lijkt hij het wel na te doen.

Ik ben trouwens de borstvoeding verder niet aan het afbouwen. Ik vind mijn nachtrust en de behoefte die mijn zoontje blijkbaar nog heeft belangrijker dan mijn cyclus en zwanger worden momenteel. Ik ben nogal een planner/doelen zetten, dus ik bedacht me dat ik dan maar het plan moet hebben om in ieder geval tot september te voeden, dat is ook een mooie mijlpaal. Als ik dan niet twee kinderen dicht op elkaar kan krijgen, dan moet ik maar iets anders bereiken



Odsm: Grappig dat je grenzen qua borstvoeding dan toch verschuiven he? Ik vond het eerst ook gek als mensen een kindje dat kon praten nog voeden, maar nu sluit ik het niet uit. Zoontje geeft al sinds ongeveer 11 maanden aan dat hij wil drinken door aan mijn shirt te trekken en we hebben hem het gebaar voor drinken geleerd, wat hij nu dus op zijn manier doet als hij wil drinken. Het is ook eigenlijk het enige dat hij communiceert met ons



Zijn de andere kindjes hier ook zo dol op dieren? Ik merk dat mijn zoontje buiten echt aandacht heeft voor de vogels, honden, en afgelopen weekend in de dierentuin vond hij de ezel ook erg interessant. Hij is er ook totaal niet bang voor.
Alle reacties Link kopieren
hahaha, ja, moet ook vaak met dochter lachen hoor (probeer je maar eens serieus te houden als ze zo'n dingen uithaalt... ook niet bevorderlijk voor mijn moederlijk gezag :p )

ik was ook meer het type tomboy, ging op avonturenkamp: klimmen, mtb, speleologie,... zat op zwemmen, dan judo en dan basketbal, voetbal graag, en ergerde me dood aan échte meisjes (nog steeds eigenlijk... als vrouwen bvb op een groepsreis (trektocht/tentenkamp) bezig zijn met het epileren van hun wenkbrauwen ) :p ...

toen ik zwanger was hoopte ik eigenlijk op een jongen, omdat ik daar veel leukere dingen mee weet te doen dan met meisjes, haha , maar toch heel blij met mijn meid hoor (mag wel een tomboy zijn, ze vertedert steevast alle harten bij iedereen ;) )



vreemd genoeg (gelukkig) nog geen (erge) valpartijen meegemaakt... ze lijkt dus wel te weten wat ze doet, of ik ben net snel genoeg voorlopig om haar te verhinderen iets zwaars tegen te komen



en Oja: (kast)deuren en schuiven zijn favoriet... vooral vingers tussen schuiven steken en dichtduwen ... kasten hebben zo'n push systeem, en dat krijgt ze al open, de gewone kastdeuren gaan ook al vlot open en dicht (met of zonder vingers tussen)...



@bv: wat goed van je dat je het naast je neer kunt leggen! en goed dat je een teken leert voor drinken niets zo genant als een kind dat ergens "ongepast" je t-shirt naar beneden trekt denk ik? een gebaar is toch iets subtieler



@woordjes: hier snapt dochter ook veel, maar woordjes zeggen doet ze nog niet echt... soms denk ik "zou dat een woord zijn"? maar erg duidelijk is het niet... dochter had onlangs wel verwarring tussen beeN en beeR... we vroegen haar "waar is je beentje" en ze wees naar haar beer (waar ze trouwens onafscheidelijk van is, de laatste dagen)



wat dieren betreft: in de opvang is een hond, en ik vermoed dat ze af en toe "woef" of zo zegt...en ook aandacht heeft voor dat beest als ze binnenkomt (hij zit wel apart)... verder is ze bij m'n ouders gefascineerd door de (goud)vissen, maar verder zijn we nog niet echt bij dieren geweest, dus geen idee hoe ze er op reageert...
Wat goed Marie, dat je je rust in het voeden hebt gevonden. Twee kinderen dicht op elkaar is leuk en handig, maar soms is het ook onhandig. Een peuter die je aandacht wil als je net bezig bent met een romper vol poep uit te trekken bijvoorbeeld (vandaag nog gebeurt ). Met 3 jaar zijn ze nog zo op hun eigen 'ik' gericht en helpt uitleggen dat je nú even geen tijd hebt niet altijd even goed...



Wat ik maar wil zeggen: wat de tijd ook geeft, je vind er wel een weg in. Zowel dicht op elkaar als ver uit elkaar in leeftijd geeft zijn voor- en nadelen. En je vind je zoon in combinatie met een baby geweldig, welke leeftijd je zoon dan ook heeft.



Misstiek, ach jee, arm ding. Zo geschrokken. Maar soms is het goed inderdaad, in de zin dat ze dan snel genoeg weten dat ze er niet aan moeten komen. Als het niet gevaarlijk is natuurlijk.



Hier wel al flink wat valpartijtjes meegemaakt, ook met de jongste. Straks zat ze nog met d'r handje tussen de lade, ze is een keer met kruipen gestruikeld en klapte d'r tandjes tegen d'r lip (vol bloed... ), tegen de deurpost gebotst met d'r hoofdje en wat het vaakst voorkomt: ze komt al-tijd omhoog van het kruipen rondom de tafel met een stoot en huilen tot gevolg... Wat dat betreft hebben de meiden echt mijn onhandigheid. Mijn oudste heeft net als ik vroeger regelmatig blauwe plekken en schaafwondjes.



Dieren, nog niet echt in het bijzonder, maar merk wel dat ze steeds meer 'ziet' en het ook bestudeerd met d'r grote ogen. Leuk om te zien! We gaan binnenkort naar de dierentuin, zal er eens extra op letten.:)
Wat goed Marie, dat je je rust in het voeden hebt gevonden. Twee kinderen dicht op elkaar is leuk en handig, maar soms is het ook onhandig. Een peuter die je aandacht wil als je net bezig bent met een romper vol poep uit te trekken bijvoorbeeld (vandaag nog gebeurt ). Met 3 jaar zijn ze nog zo op hun eigen 'ik' gericht en helpt uitleggen dat je nú even geen tijd hebt niet altijd even goed...



Wat ik maar wil zeggen: wat de tijd ook geeft, je vind er wel een weg in. Zowel dicht op elkaar als ver uit elkaar in leeftijd geeft zijn voor- en nadelen. En je vind je zoon in combinatie met een baby geweldig, welke leeftijd je zoon dan ook heeft.



Misstiek, ach jee, arm ding. Zo geschrokken. Maar soms is het goed inderdaad, in de zin dat ze dan snel genoeg weten dat ze er niet aan moeten komen. Als het niet gevaarlijk is natuurlijk.



Hier wel al flink wat valpartijtjes meegemaakt, ook met de jongste. Straks zat ze nog met d'r handje tussen de lade, ze is een keer met kruipen gestruikeld en klapte d'r tandjes tegen d'r lip (vol bloed... ), tegen de deurpost gebotst met d'r hoofdje en wat het vaakst voorkomt: ze komt al-tijd omhoog van het kruipen rondom de tafel met een stoot en huilen tot gevolg... Wat dat betreft hebben de meiden echt mijn onhandigheid. Mijn oudste heeft net als ik vroeger regelmatig blauwe plekken en schaafwondjes.



Dieren, nog niet echt in het bijzonder, maar merk wel dat ze steeds meer 'ziet' en het ook bestudeerd met d'r grote ogen. Leuk om te zien! We gaan binnenkort naar de dierentuin, zal er eens extra op letten.:)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook eentje die gek is op dieren. Ik neem hem nog wel eens mee naar stal, en dat vindt hij geweldig!



Soms denk ik wel eens: wat haal ik me op m'n nek, als deze zwangerschap goed blijft gaan en we er zometeen twee hebben? Aan andere kant, zoon spuugde gisteravond én vannacht wederom z'n bed onder. Dan zie ik hoe kalm man en ik het samen oplossen (de een wast het arme jongetje en de ander verschoont het bed) en dan geloof ik echt wel dat we een tweede erbij kunnen hebben...
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed hier hoor! Drukke weken gehad met zieke dochter, ikzelf ziek, 2 (of 4?) doorkomende tanden... Dus de vrije momenten die ik had lag ik in bed haha!

Inmiddels ruim 11 weken zwanger, vrijdag de officiele termijnecho. Voel me prima, krijg alleen wel al een buikje! Gaat echt een stuk sneller nu dan met de eerste!



Dieren zijn hier ook erg leuk! Zowel bij de gastouder als bij mijn ouders thuis katten, en die vind ze helemaal te gek. Poes was ook een van haar eerste woordjes Over een paar weken gaan we naar de dierentuin, ben benieuwd hoe ze dat vind!



Qua lompheid lijkt dochter ook op haar moeder Herken me wel in jouw omschrijving MissTiek, ik was ook altijd zo'n tomboy. En nog niet erg damesachtig haha! En Fleet, mijn dochter gaat het liefst onder de tafel zitten Of inderdaad zo net tegen het randje stoten...



Laura, beterschap! Ik herken me helemaal in je stukje, ik heb zelf afgelopen week (zeker met zo'n ziek hummeltje) ook wel eens gedacht: Waar zijn we aan begonnen? Maar ook dan zie ik hoe vriend en ik het samen opknappen en heb ik er alle vertrouwen in dat we die tweede ook prima aan kunnen. Het twijfelen hoort denk ik ook wel een beetje bij zwanger zijn, toen ik zwanger was van dochter begon ik ook spontaan te twijfelen of ik wel klaar was voor kinderen enz.
Alle reacties Link kopieren
Sorry even een egopost. Reageer later wel op iedereen. Maar voel me nu zo ontzettend rot en schuldig. Dochter was wat lastig aan het drinken met het brood eten en ik heb haar zitten afsnauwen. Maar ze was al wat moe denk ik. En net is ze helemaal overstuur gaan slapen, ik ook een dikke huilbui :'( dit mag ik helemaal niet doen zo, ik voel me zo schuldig...

Pfff...
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel hoor Despie. Van de week gooide zoon met eten, ondanks dat ik drie keer zei: 'Nee, niet doen.' Daarna zei ik iets te hard: 'Kijk mij aan, ik wil niet dat je dit doet.' Hij moest heel hard huilen erna en ik vervolgens ook. Uiteindelijk maar samen geknuffeld en hij heeft de rest van het broodje bij me op schoot opgegeten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven